Zima? Kde?

Prahou na kole se letos s obsahem příliš nemazalo. Možná jste si toho nevšimli, ale zpravodajství z cyklokomise mělo výpadek výrazně delší, než obvyklá prázdninová pauza v jednáních, informace o cyklojízdách si převzal dedikovaný web a zaktivované stránky AutoMatu, série článků o cyklistickém průzkumu v Praze vychází čtyři měsíce po jeho realizaci a obvyklá letní frekvence tří článků za týden byla už dávno opuštěna. Letos to prostě bereme nějak laxně. Zdá se tak, jakoby vypadly i časové články komentující příchod chladných dnů, temných rán, studených večerů, zimního času, plískanic a mrznoucího mrholení…

Čtenářům se tak nedostalo obvyklého povzbuzení, snažícího se natáhnout vaše pravidelné ježdění po městě co nejdál od podzimní rovnodennosti, pokud možno až ke slunovratu. Varování se mi dostalo až s přechodem na zimní čas. Podíval jsem se na teploměr — ten na mě vesele mrkl teplotou kousek nad nulou. Zděsil jsem se: Co když se lidi toho chladu letos lekli a jezdit přestali?

Následovalo sebeobvinění z mesiášského syndromu – Jako by Prahou na kole bylo webem, bez kterého ráno slunce nevychází a cyklista nevyjíždí. Pozorování ostatně prokázalo, že cyklistů ve městě přibývá i přes letos téměř nulový pokrok v rozvoji cyklistické infrastruktury. S chladem zmizeli výletníci, zato se ukázaly dámy jezdící na trh. Tak jsem to nechal být.

Zpětná analýza pak ukázala, proč se tak vůbec stalo. Předloni, první rok, kdy jsem se rozhodl jezdit v Praze celosezónně, jsem zimní ježdění považoval za výzvu a dobrodružství. Vloni pro mě byla každá změna počasí podnětem k doladění zimní výbavy (a napsání článku). A letos zjišťují, že tepelnou pohodu řeším intuitivně. Rukavice jsem našel v kapsách kabátu vytaženého ze skříně. Komplikované šátky a šály nahradil dárek od Markéty – pletený nákrčník (úžasná věc, díky!) A do tenisek přijdou dvoje ponožky. Že už po nocích mrzne, mi prostě ani nepřišlo. A až začne mrznout i přes den, můj šatník je připravený. Punčocháče i kukla na mě mrkají z police, do které jsem je odložil koncem března.

Takže víte co? Berte to tak, že letos podzim prostě nepřišel, a tedy nemělo smysl o něm psát.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Jo, podzim se mi daří ignorovat, většinou se připomene akorát tím, že mi světla musí vydržet déle než v létě a na oblečení jsou vidět nedostatečné blatníky. Např. předloňskou zimu jsem v Praze odjezdil celou v sandálech a divil jsem se tomu až na jaře, když se mi rozpadly ;) Vě městě je holt teplo furt. Ale na jaře jsme si jeli kolmo zalyžovat na hory a cestou v noci zjistili, že na horách je kosa a tak jsme si v nonstop benzinové pumpě koupili pracovní rukavice ;) Jinak to bylo v pohodě, cestou do kopce se člověk dost zahřeje. Tady je z té akce pár fotek, už se těším až trochu napadne a zase vyrazíme: http://s788.photobucket.com/albums/yy170/cobic/2010/20100403_OteviraniHospudek/

  2. Mě vlastně nevadí zima, mě vadí spíš tma.
    Přes všechno osvětlení, blikačky na strategických bodech a obložení kola reflexníma páskama se v přítmí necítím na silnici dobře.
    Navíc je ve stínech mizerně vidět stav silnice a popravdě jak padne sníh nebo bude poladovica tak pokorně kráčím na MHD

  3. Mimoměstská tma mě zdeprimovala v pondělí večer (ještě bylo mokro a poprchávalo). S vestičkou jsem se cítil viditelný dost, horší problém nastal při potkávání kteréhokoliv auta; každý třetí šofér má potkávačky blbě seřízené, nebo se neobtěžuje shodit dálkový. Takže jsem několikrát raději zastavoval, abych se nesvalil do příkopu nebo do toho auta nevlít jak můra do plamenů. (vzkaz pro Ratha: Nějaké ty bílé čáry by na těch okreskách kolem Prahy vážně neškodily!)

  4. Ony jsou silnice, které ty lajny nepotřebují.
    Typicky asi kilometr a půl nového svítícího asfaltu od Žernovky směr Štíhlice.

    To je naprosto fantastický tam by krajnic nebylo třeba, ale jinak souhlas minimálně středovky by měly být všude…

Další z rubriky

Vehikulární cyklistika je mrtvá, tělo však ještě nepohřbívejte 9

28. 11. - Irena Dudová - Názory a komentáře
jm_share_the_roadNejvětší spor týkající se pojmu tzv. „vehicular cycling“ či „bicycle driving“ (způsobu jízdy na kole, kdy..více

Generel bezmotorové dopravy Prahy 6 8

diagram_cach_05Na Praze 6 byl připraven generel bezmotorové dopravy, tedy dokument, podle kterého by měl být brán..více

Policie proti karlínské zóně 10

karlin_a_policie_v00_800x600V předchozím článku jsme vás informovali, jak se přes léto vyvíjela kauza rušení cykloobousměrek v..více

Rekonstrukce ulic Jaromírova – Křesomyslova z pohledu koordinátora 28

jamrtal_iprNíže naleznete vyjádření koordinátorky a spoluautorky koncepčního zadání rekonstrukce Křesomyslovy a Jaromírovy ulice za IPR Praha –..více

Nuselské údolí – našli jsme kompromis? :)

jamrtal_automat_pnkNíže naleznete kritický komentář k právě připravovaným plánům rekonstrukce Křesomyslovy a Jaromírovy ulice v Nuselském údolí..více

Generel bezmotorové dopravy Prahy 8 4

cyklogenerel_praha8_02Na portálu Prahou na kole máme snahu představovat důležité koncepční materiály týkající se rozvoje pražské cyklistické dopravy...více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Co říkáte na cenu cykloboxů u OC Chodov? (max. 2 odpovědi)

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru