Zima? Kde?

Prahou na kole se letos s obsahem příliš nemazalo. Možná jste si toho nevšimli, ale zpravodajství z cyklokomise mělo výpadek výrazně delší, než obvyklá prázdninová pauza v jednáních, informace o cyklojízdách si převzal dedikovaný web a zaktivované stránky AutoMatu, série článků o cyklistickém průzkumu v Praze vychází čtyři měsíce po jeho realizaci a obvyklá letní frekvence tří článků za týden byla už dávno opuštěna. Letos to prostě bereme nějak laxně. Zdá se tak, jakoby vypadly i časové články komentující příchod chladných dnů, temných rán, studených večerů, zimního času, plískanic a mrznoucího mrholení…

Čtenářům se tak nedostalo obvyklého povzbuzení, snažícího se natáhnout vaše pravidelné ježdění po městě co nejdál od podzimní rovnodennosti, pokud možno až ke slunovratu. Varování se mi dostalo až s přechodem na zimní čas. Podíval jsem se na teploměr — ten na mě vesele mrkl teplotou kousek nad nulou. Zděsil jsem se: Co když se lidi toho chladu letos lekli a jezdit přestali?

Následovalo sebeobvinění z mesiášského syndromu – Jako by Prahou na kole bylo webem, bez kterého ráno slunce nevychází a cyklista nevyjíždí. Pozorování ostatně prokázalo, že cyklistů ve městě přibývá i přes letos téměř nulový pokrok v rozvoji cyklistické infrastruktury. S chladem zmizeli výletníci, zato se ukázaly dámy jezdící na trh. Tak jsem to nechal být.

Zpětná analýza pak ukázala, proč se tak vůbec stalo. Předloni, první rok, kdy jsem se rozhodl jezdit v Praze celosezónně, jsem zimní ježdění považoval za výzvu a dobrodružství. Vloni pro mě byla každá změna počasí podnětem k doladění zimní výbavy (a napsání článku). A letos zjišťují, že tepelnou pohodu řeším intuitivně. Rukavice jsem našel v kapsách kabátu vytaženého ze skříně. Komplikované šátky a šály nahradil dárek od Markéty – pletený nákrčník (úžasná věc, díky!) A do tenisek přijdou dvoje ponožky. Že už po nocích mrzne, mi prostě ani nepřišlo. A až začne mrznout i přes den, můj šatník je připravený. Punčocháče i kukla na mě mrkají z police, do které jsem je odložil koncem března.

Takže víte co? Berte to tak, že letos podzim prostě nepřišel, a tedy nemělo smysl o něm psát.

Podpořte nás

Komentáře - uzamčeny

  1. Jo, podzim se mi daří ignorovat, většinou se připomene akorát tím, že mi světla musí vydržet déle než v létě a na oblečení jsou vidět nedostatečné blatníky. Např. předloňskou zimu jsem v Praze odjezdil celou v sandálech a divil jsem se tomu až na jaře, když se mi rozpadly ;) Vě městě je holt teplo furt. Ale na jaře jsme si jeli kolmo zalyžovat na hory a cestou v noci zjistili, že na horách je kosa a tak jsme si v nonstop benzinové pumpě koupili pracovní rukavice ;) Jinak to bylo v pohodě, cestou do kopce se člověk dost zahřeje. Tady je z té akce pár fotek, už se těším až trochu napadne a zase vyrazíme: http://s788.photobucket.com/albums/yy170/cobic/2010/20100403_OteviraniHospudek/

  2. Mě vlastně nevadí zima, mě vadí spíš tma.
    Přes všechno osvětlení, blikačky na strategických bodech a obložení kola reflexníma páskama se v přítmí necítím na silnici dobře.
    Navíc je ve stínech mizerně vidět stav silnice a popravdě jak padne sníh nebo bude poladovica tak pokorně kráčím na MHD

  3. Mimoměstská tma mě zdeprimovala v pondělí večer (ještě bylo mokro a poprchávalo). S vestičkou jsem se cítil viditelný dost, horší problém nastal při potkávání kteréhokoliv auta; každý třetí šofér má potkávačky blbě seřízené, nebo se neobtěžuje shodit dálkový. Takže jsem několikrát raději zastavoval, abych se nesvalil do příkopu nebo do toho auta nevlít jak můra do plamenů. (vzkaz pro Ratha: Nějaké ty bílé čáry by na těch okreskách kolem Prahy vážně neškodily!)

  4. Ony jsou silnice, které ty lajny nepotřebují.
    Typicky asi kilometr a půl nového svítícího asfaltu od Žernovky směr Štíhlice.

    To je naprosto fantastický tam by krajnic nebylo třeba, ale jinak souhlas minimálně středovky by měly být všude…

Další z rubriky

Generel cyklistické dopravy Prahy 2 4

Městská část Praha 2 je první, která po volbách zpracovala generel cyklistické dopravy (ke stažení zde). Generel před několika dny schválila rada městské části. Dokument..více

Shared Space: dobrý sluha nebo zlý pán? 3

Myšlenka Shared Space (tedy sdíleného prostoru jakožto řešení veřejného prostoru a dopravy v něm) se uplatňuje v mnoha ulicích Evropy i jinde ve světě. Obzvláště diskutována je především ve Velké..více

Rekreační stezka Řepy – Hostivice, stačí? 12

V létě 2014 jsem se zájmem sledoval vznik cyklostezky z Řep do Hostivice, která je součástí postupně vznikající cyklotrasy z Prahy do Červeného Újezda a Kyšic. Část..více

Následky nehod se zranitelnými účastníky provozu za rok 2014 :)

Sice s velkým zpožděním ale přece přinášíme každoroční analýzu následků srážek u pěších a lidí jezdících na kole v Praze za rok 2014 (loňskou analýzu..více

Balónové pláště: jak (vyzrát) na pražské povrchy? 25

Tento detailní článek o balónových pláštích pro vás napsal Vlákno,  pravidelný čtenář tohoto webu. Děkujeme!  Rádi uvítáme i další tematické články od Vás, čtenářů. Stačí..více

Může mít Praha metrostezky? 14

Překážky jízdy na kole v Praze jsou notoricky známé: přerušované trasy kličkující podél vody a ne do centra, cyklopruhy zastavené auty, cyklostezky zaplněné chodci, neexistující..více

Anketa

Která cyklorealizace roku 2014 vás nejvíce potěšila?

Výsledky →

Loading ... Loading ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru