Sbíráme dojmy z cyklojízdy

Včerejší cyklojízda proběhla s nadmíru hojnou účastí, odhaduje se až pět tisíc účastníků. Prahou na kole, Cyklojízdy.cz a Auto*Mat sbírají vaše dojmy, odkazy na fotografie a videa. Fotky, videa, komentáře, dojmy posílejte Anně Strejcové (anna.strejcova@auto-mat.cz), případně na adresu redakce@prahounakole.cz.

Příště na Jižní Město

Pražské cyklojízdy se jezdí zpravidla každý třetí čtvrtek v měsíci od 18:00 z náměstí Jiřího z Poděbrad. Letos už proběhla Lednová vzpomínková, Únorová saunovací a Březnová s vyvážením Mo(to)rany. Květnová cyklojízda připadá na čtvrtek 19.května. Jejím cílem bude trochu netradičně Jižní město, kde se koná rozhodně netradiční týdenní festival věnovaný životu lidem a umění ve veřejnému prostoru: Street for Art.

Cyklojízda bude jednou ze součástí zahajovacího večera festivalu, během kterého se chystá speciální vydání Pecha Kucha night zaměřené na “veřejný prostor ve veřejném prostoru”. Následně bude večer pokračovat afterparty s DJem. Cyklojízdy jsou společenskou událostí, oslavou jízdy na kole ve městě a vůbec městského života. Detailnější informace o květnové cyklojízdě se zde objeví až to bude aktuální. Informace o festivalu Street for Art z produkce Kulturního centra Zahrada se budou objevovat zde. Pro případný návrat na větší vzdálenost lze použít blízkou stanici metra Opatov. Přeprava kol je na zadní plošině všech vagonů zdarma.

Podpořte nás

Komentáře - uzamčeny

  1. 1

    Včerejší cyklojízda byla výborná, skvělá trasa a organizace, já jsem si ji teda užil. Díky všem organizátorům! Jen těch 5.000 účastníků mi přijde jako nadhodnocený údaj, já bych střízlivě tipnul polovinu… :-)

  2. 2

    Bylo to fajn, az na to ze jsem tam hodil slusnou drzku :D Holt jsem se pri nataceni nevenoval plne rizeni :)

  3. 3

    No nevím jestli ta jízda po Barranďáku byla optimální, přece jen to je městský okruh, myslím že trasy přes centrum a zejména magistrála tam a zpět je lepší varianta. Mělo by se jezdit po místech, která tohle město pálí nejvíc, takže magistrála, Resslova, nábřeží… můj názor.

  4. 4

    syslo: Původní návrh byl vzít to z Pankráce přes některý z mostů (Jiráskův, Palackého) na Smíchov, nakonec jsme se ale dohodli takto, hlavně proto, že by to způsobilo naprostý rozvrat veřejné dopravy v centru.

  5. 5

    Děkuji za vysvětlení. Sice to chápu, ale takhle to byl zase (menší) kolaps IAD na Jižní spojce a hlavní poselství cyklojízdy – tragická situace IAD v širším centru – tím vyjde podle mě trochu naprázdno a konfrontace s řidiči na okruhu je spíš kontraproduktivní. Řešení by mohlo být přesunout dvě velké cyklojízdy na víkend a obsadit koly širší centrum (akce typu maraton) a nebo v pracovní den zvolit cíl někde podél magistrály, například Výstaviště, kde už se jednou končilo.
    Z cyklojízd co jsem jel se mi nejvíc líbila podzimní 2007, bylo to v sobotu ke dni bez aut, začínalo se na Staromáku, projela se magistrála, končilo se na Smetanově nábřeží. O víkendech je akceptace uzavírek veřejné dopravy u lidí větší a pokud se podařilo uzavřít celé nábřeží pro auta, nic lepšího už nešlo udělat, lidi si uvědomili, jak to město a veřejný prostor může taky vypadat.

  6. 6

    Syslo: jenže já jezdím do práce od pondělí do pátku. A tudíž bych byl rád, kdyby cyklisté mohli Prahou projíždět kdykoliv to potřebují a nikoliv tehdy, kdy to nevadí automobilistům (tj. o víkendu).

    A na druhou stranu- díra pod Hradem (=pražský okruh) se staví i z mých peněz. Myslím, že bych z těch peněz také něco měl mít.

  7. 7

    Díky za výbornou cyklojízdu. Myslím, že přesunovat velké cyklojízdy na víkend není dobrý nápad.
    O víkendu je město je napůl vylidněné, takže si CJ ani nikdo nevšimne. A hlavně mi přijde, že jízda ve všední den, kdy půlka lidí přijede rovnou ze šoly/práce, má daleko blíže k propagaci dopravní cyklistiky. Víkendová jízda podle mě pusobí spíš jako kratochvíle na volný čas.

    Na čtvrteční jízdě mě zarážela jen jedna věc: zbytečné blokování MHD (tramvaje v Podolí). Bývalo dobrým zvykem tramvaje skrz CJ pouštět. Ve čtvrtek na křižovatce s Jeremenkovou nikdo průjezd nezorganizoval, přesto že tam stáli nějací dispečeři DP. Na Pobřežní Cestě se taky tvořila kolona tramvají. Příště bychom si na to měli dát více pozor :(

  8. 8

    Hrabosh: já psal o blokování veřejné dopravy, nikoliv IAD. Víkendový provoz je slabší, takže zablokování veřejné dopravy v centru tolik nevadí, než když způsobíte tramvajový kolaps v pracovní den, za to vás lidi nebudou mít moc rádi. A to blokování městského okruhu mi taky nepřijde ideální z hlediska cyklopolitiky, tím si moc příznivců nezískáme. Mnohem radši vidím, když je cyklojízda happening, kdy se z části centra stanou zóny pro pěší a cyklisty, projede se magistrála tam a zpět a centrum je celý den plné cyklistů.

  9. 9

    syslo: Viz výše. Průjezd centrem byl v původním návrhu, ale ukázal se jako neprůchodný. Tato trasa byla jako přijatelná vyjednaná s PČR a DP.

    A konečně: Městský okruh by přece po dostavbě vnějšího měl být prakticky volný, ne? Že by najednou začal řidičům nějak moc “chutnat”? ;-)))

  10. 10

    Ano chápu, v pracovní den a při zvoleném cíli na Smíchově to byla asi jedina trasa možná, proto jsem psal o změně na cíl poblíž magistrály nebo cyklojízdě o víkendu, aby se nevyjíždělo z širšího centra na okruh. Ale je to jen můj názor, nic víc nic míň.
    O tom že by měl být městský okruh po dostavbě vnějšího volný jsem nikde neslyšel. kupodivu na jižní spojce intenzity po otevření jižní části vnějšího ještě stouply. Jediná možnost jak omezit iad v centru je restrikce, červené vlny a mýto. Samozřejmě čekat na ‘dostavbu’ předraženého městského okruhu za xy let, na který město ani nemá, je nesmysl. Mnohem radši bych viděl hlavní dopravní investice přesměrované na stavbu metra D, ovšem v trochu jiné trase. Ale to už je na jinou debatu…

Další z rubriky

Od připomínkování zákona k národní cyklokoalici? 6

Počátkem listopadu podaly Asociace cykloměst a čtveřice neziskovek každá své připomínky k připravované novele zákona o provozu na pozemních komunikacích (1, 2). Co se vlastně..více

Rozhovor s Martinem Petříkem: Kola narůžovo :)

13. 11. - Dění v Praze
V létě 2013 jsme vás informovali o suchdolském bezplatném systému sdílení kol (Kola narůžovo). Celý projekt vznikl díky práci lokálního občanského sdružení Žijeme tady, které se o..více

Trasy po Blance (3/3): Bohnice, Kobylisy, Ďáblice 11

10. 11. - Dění v Praze, Mapa
V posledním díle série o praktických trasách navazující na stavby tunelového komplexu Blanka se budeme věnovat “nástupním” trasám od Trojského mostu a mostu Barikádníků, které..více

Trasy po Blance (2/3): Holešovice a Troja 22

06. 11. - Dění v Praze, Mapa
Se zprovozněním Trojského mostu a blížícím se spuštěním tunelu Blanka došlo na příležitost přehodnotit doporučené trasy také v Holešovicích a Kobylisích. Při té příležitosti jsme..více

Doporučené trasy po Blance (1/3): Praha 6 9

03. 11. - Dění v Praze, Mapa
Řešení komunikací v okolí tunelu Blanka má už téměř definitivní podobu. Jakkoliv řešení pro jízdu na kole není v okolí staveb Blanky zrovna optimální, vznikla..více

Cyklistická opatření na Prašném mostě 2

27. 10. - Dění v Praze
Během totální přestavby křižovatky Prašný most kvůli tunelu Blanka vznikla i různá opatření, která by měla usnadnit cyklistům život. Pojďme se teď na opatření podívat..více

Anketa

Zlepšila cykloopatření související s tunelem Blanka rychlost nebo komfort vašeho dojíždění na kole?

Výsledky →

Loading ... Loading ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru