Do práce na kole: Co říkají účastníci?

Velkou party na psychedelické střeše garáží Slovan skončila soutěžní část kampaně Do práce na kole. V soutěži o zelené kilometry najel nejvíce Antonín Zlínský z ministerstva obrany, který ujel neuvěřitelných 1 879 kilometrů. Nejvíce kilometrů v týmech najezdili v květnu do práce na kole zaměstnanci Tesca, Sekce vyzbrojování ministerstva obrany a společnost DHL. V soutěži kreativity zvítězil tým Fyziologického ústavu Tři potkani s poetickou fotografickou básní. Cyklozaměstnavatelem roku je pak Et Netera.

A co říkají o kampani účastníci a pořadatelé?

Antonín Zlínský (Sekce vyzbrojování ministerstva obrany, 1. cena zelené kilometry):

Nedávno jsem se vrátil ze čtyřleté mise z Kosova a jezdím do práce na kole prakticky každý den. Ve srovnání s dřívější dobou přibylo v ulicích Prahy aut, na druhé straně, řidiči jsou vůči cyklistům ohleduplnější.

Jan Kuželík (Tesco Stores, 1. cena týmy):

Naše pobočka sídlí v Letňanech a i přes velkou vzdálenost od centra jezdí řada zaměstnanců do práce na kole. Zjistili jsme, že cesta se dá naplánovat tak, aby byla příjemná a nevedla ulicemi plnými aut. Starosti nám dělá přerušená páteřní cyklotrasa mezi Rudolfinem a Národním divadlem.

Jan Pastyřík (Et Netera, 1. cena cyklozaměstnavatel):

Během kampaně „Do práce na kole“ začalo do firmy jezdit o polovinu více zaměstnanců než normálně a v garáži, kde je možnost kolo zaparkovat, nebylo k hnutí. Jsem rád, že se přidali i nováčci, pro které byla soutěž impulzem vyzkoušet si, jaké to je. Věřím, že budou na kole jezdit i dál. Osobně jsem se kampaně zúčastnil také a uvědomil jsem si, jak je příjemné po ránu předjíždět kolony aut v zácpách.

Adam Eckhardt (Fyziologický ústav, 1. cena kreativita)

I před zahájením kampaně jsem jezdil do práce na kole, ale nyní jsem začal bicykl používat i k vyřizování pracovních pochůzek během dne. I kdyby tato kampaň přesvědčila jednoho dalšího člověka, aby začal jezdit do práce na kole, má to smysl.

Karel Ondráček (Siemens, 2. cena kreativita)

Jako pro bývalého reprezentanta v krasojízdě na kole pro mě byla kreativní soutěžní kategorie výzvou. Vydal jsem se do práce na jednokole. Trvalo mi to přes hodinu, ale byla to zábava.

Kryštof Hádek (herec a moderátor):

Jízda na kole je jedna z mých oblíbených činností. Posledních pět let jsem začal jezdit i po Praze. Je to pro mě nejrychlejší a nejpříjemnější způsob dopravy a navíc zažívám město i jinak než přes okno vozidla v zácpě. Stojany na kolo by měly být před každým divadlem, kinem, školou, restaurací a všude tam, kde se dá na kole bezpečně jezdit. V administrativních budovách by mohly pro takové účely být například sprchy. Jízda na kole je všední věc. Tím spíš by to ve městě mohla být skvělá součást života jako třeba v Amsterdamu.

Linda Jablonská (dokumentaristka):

Ranní jízda Prahou je perfektní rozjezd celého dne. Vyjíždím na Pohořelec, kde si protřesu kosti na kočičích hlavách, projedu romanticky zamlžený Petřín, vyhýbajíc se pejskům a pejskařům, dále dolů do Holečkovy, kde narazím na konečně pořádný adrenalin pražského provozu. Na Knížecí projedu bizarní vlakovou zastávkou, na které si většinou místní smažky rvou do těla jedy, projedu kolem skladu pivní pohotovosti a dostanu se na téměř neznámou silnici, která lemuje smíchovskou železniční trať. Prohlédnu si všechny odpadky, co lidé vyhazují z vlaku. Míjím partu bezdomovců, co má pod mostem architektonicky zajímavé obydlí. Pak ještě skok přes chodník a jsem v Meetfactory, mém současném pracovišti, kde se srazím s cyklistou panem Černým, co mi řekne, že jeho kolo je lepší než to moje.

Vít Masare (Auto*Mat):

Větší radost než počet ujetých kilometrů nám dělá, že stovky lidí přesedly z automobilu a začaly používat na cesty do práce bicykl. V moderních metropolích Evropy už auto není v módě, naopak kola jsou čím dál populárnější. Jsme rádi, že trend dostihuje už i Praha.

Na cesty do pěti kilometrů je kolo ve městě zdaleka nejrychlejším dopravním prostředkem.

Na závěr vám přinášíme vítězné video v kategorii kreativita:

Další informace najdete v tiskové zprávě sdružení Auto*Mat.

Podpořte nás

Další z rubriky

Nedělejme cyklokiksy! 3: Kruhové objezdy a cykloobousměrky 2

Třetí pokračování cyklokiksů se soustředí na problémy v hlavním dopravním prostoru mimo světelné signalizace, zejména na kiksy v kruhových objezdech a v jednosměrných ulicích. Kiks..více

Jarní úklid Cyklistů sobě! :)

13. 03. - Kampaně
Jaro se pomalu hlásí o slovo, ale zimní posyp a všechen ten několikaměsíční nepořádek budeme na stezkách vídat ještě několik týdnů. Termíny městské jarní údržby jsou..více

Nedělejme cyklokiksy! 2: Špatné řazení v křižovatkách 1

Ve druhém článku naší série podrobného výkladu, jak se vyhnout projektování komunikací, u kterých budou mít cyklisté potíže je používat, se budeme věnovat noční můře..více

Druhé jednání cyklokomise: jízda pokračuje 10

05. 03. - Dění v Praze
Dne 3.3. proběhlo druhé jednání obnovené cyklokomise. Jednání se protáhlo téměř na tři hodiny, bylo to ale nezbytné. Hlavním úkolem cyklokomise se zdá být rozhýbávání..více

Nedělejme cyklokiksy! 1: pruhy nebezpečného předjíždění 8

Proč si cyklisti pořád stěžují, když se pro ně toho přece tolik dělá? Cyklostezky, cyklopruhy, přejezdy… a oni stále remcají. Nuže, odpovědí je, že na..více

Metropole: obrázek jednoho developerského projektu 1

Při diskuzích o rozvoji cyklistické dopravy v Praze se lze setkat s argumentem, že Praha je historickým městem, kde již pro cyklodopravu není místo. Tento..více

Anketa

Máte na své trase místa, kterým by pomohl dobrovolný úklid či gerila?

Výsledky →

Loading ... Loading ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • K. u Koloběžka = dopravní prostředek do města

    Já se přidám se zkušeností, kde se dobře jezdí:) I když teda nejezdím na skládačce, ale na velké Kostce Tour …

  • Tomáš u Odstraňme nepotřebné značky

    Když to je těžké, když třeba tohle: http://www.chodcisobe.cz/praha/podnety/1243/prehrsel-znacek-u-zastavky-vodickova?ref=AhFa "je podle předpisů".

  • Lei u Začínáme jezdit

    Uvolněnější jízda jistě neznamená nezapocení; ať jedu jak jedu, 10 km do kopce prostě v suchu nedám.A pravda, ta větší …

webdesign by 2046
↑ nahoru