Do práce na kole: Co říkají účastníci?

Velkou party na psychedelické střeše garáží Slovan skončila soutěžní část kampaně Do práce na kole. V soutěži o zelené kilometry najel nejvíce Antonín Zlínský z ministerstva obrany, který ujel neuvěřitelných 1 879 kilometrů. Nejvíce kilometrů v týmech najezdili v květnu do práce na kole zaměstnanci Tesca, Sekce vyzbrojování ministerstva obrany a společnost DHL. V soutěži kreativity zvítězil tým Fyziologického ústavu Tři potkani s poetickou fotografickou básní. Cyklozaměstnavatelem roku je pak Et Netera.

A co říkají o kampani účastníci a pořadatelé?

Antonín Zlínský (Sekce vyzbrojování ministerstva obrany, 1. cena zelené kilometry):

Nedávno jsem se vrátil ze čtyřleté mise z Kosova a jezdím do práce na kole prakticky každý den. Ve srovnání s dřívější dobou přibylo v ulicích Prahy aut, na druhé straně, řidiči jsou vůči cyklistům ohleduplnější.

Jan Kuželík (Tesco Stores, 1. cena týmy):

Naše pobočka sídlí v Letňanech a i přes velkou vzdálenost od centra jezdí řada zaměstnanců do práce na kole. Zjistili jsme, že cesta se dá naplánovat tak, aby byla příjemná a nevedla ulicemi plnými aut. Starosti nám dělá přerušená páteřní cyklotrasa mezi Rudolfinem a Národním divadlem.

Jan Pastyřík (Et Netera, 1. cena cyklozaměstnavatel):

Během kampaně „Do práce na kole“ začalo do firmy jezdit o polovinu více zaměstnanců než normálně a v garáži, kde je možnost kolo zaparkovat, nebylo k hnutí. Jsem rád, že se přidali i nováčci, pro které byla soutěž impulzem vyzkoušet si, jaké to je. Věřím, že budou na kole jezdit i dál. Osobně jsem se kampaně zúčastnil také a uvědomil jsem si, jak je příjemné po ránu předjíždět kolony aut v zácpách.

Adam Eckhardt (Fyziologický ústav, 1. cena kreativita)

I před zahájením kampaně jsem jezdil do práce na kole, ale nyní jsem začal bicykl používat i k vyřizování pracovních pochůzek během dne. I kdyby tato kampaň přesvědčila jednoho dalšího člověka, aby začal jezdit do práce na kole, má to smysl.

Karel Ondráček (Siemens, 2. cena kreativita)

Jako pro bývalého reprezentanta v krasojízdě na kole pro mě byla kreativní soutěžní kategorie výzvou. Vydal jsem se do práce na jednokole. Trvalo mi to přes hodinu, ale byla to zábava.

Kryštof Hádek (herec a moderátor):

Jízda na kole je jedna z mých oblíbených činností. Posledních pět let jsem začal jezdit i po Praze. Je to pro mě nejrychlejší a nejpříjemnější způsob dopravy a navíc zažívám město i jinak než přes okno vozidla v zácpě. Stojany na kolo by měly být před každým divadlem, kinem, školou, restaurací a všude tam, kde se dá na kole bezpečně jezdit. V administrativních budovách by mohly pro takové účely být například sprchy. Jízda na kole je všední věc. Tím spíš by to ve městě mohla být skvělá součást života jako třeba v Amsterdamu.

Linda Jablonská (dokumentaristka):

Ranní jízda Prahou je perfektní rozjezd celého dne. Vyjíždím na Pohořelec, kde si protřesu kosti na kočičích hlavách, projedu romanticky zamlžený Petřín, vyhýbajíc se pejskům a pejskařům, dále dolů do Holečkovy, kde narazím na konečně pořádný adrenalin pražského provozu. Na Knížecí projedu bizarní vlakovou zastávkou, na které si většinou místní smažky rvou do těla jedy, projedu kolem skladu pivní pohotovosti a dostanu se na téměř neznámou silnici, která lemuje smíchovskou železniční trať. Prohlédnu si všechny odpadky, co lidé vyhazují z vlaku. Míjím partu bezdomovců, co má pod mostem architektonicky zajímavé obydlí. Pak ještě skok přes chodník a jsem v Meetfactory, mém současném pracovišti, kde se srazím s cyklistou panem Černým, co mi řekne, že jeho kolo je lepší než to moje.

Vít Masare (Auto*Mat):

Větší radost než počet ujetých kilometrů nám dělá, že stovky lidí přesedly z automobilu a začaly používat na cesty do práce bicykl. V moderních metropolích Evropy už auto není v módě, naopak kola jsou čím dál populárnější. Jsme rádi, že trend dostihuje už i Praha.

Na cesty do pěti kilometrů je kolo ve městě zdaleka nejrychlejším dopravním prostředkem.

Na závěr vám přinášíme vítězné video v kategorii kreativita:

Další informace najdete v tiskové zprávě sdružení Auto*Mat.

Podpořte nás

Další z rubriky

Cyklisté sobě (12): kdo jiný přidá podnět, když ne ty? :)

23. 07. - Kampaně
Jel jsem nedávno z Holešovic do Hloubětína a nestačil se divit, s kolika místy po cestě je stále něco v nepořádku. A především se divím,..více

Cyklogenerel Prahy 10 podle vás 3

Jak jsme nedávno psali, Praha 10 je městskou částí, která podporuje rozvoj cyklistické dopravy. V současnosti se připravuje generel cyklistické dopravy a tento dokument je..více

Novinky na Praze 10 :)

07. 07. - Dění v Praze
Po stojanech na Praze 3 nás v redakci zaujaly i novinky z Prahy 10, která ve výstavbě cyklistické infrastruktury postupuje na základě cyklogenerelu z roku..více

Lazarská — Vodičkova — Jindřišská: vyhodnocení 27

30. 06. - Dění v Praze
V sobotu byla plně zprovozněna zrekonstruovaná tramvajová trať od Spálené ulice po Senovážné náměstí. Jak jsme psali dříve, do rekonstrukce nebyl původně začleněn úsek nebezpečné..více

Malé cyklojízdy bez Auto*Matu :)

27. 06. - Dění v Praze
V pozvánce na červnovou cyklojízdu jsme se mohli dočíst, že končí jedna éra: doba, kdy cyklojízdy konající se každý třetí čtvrtek v měsíci pořádal Auto*Mat...více

Řešení pro náplavku 25

Novoměstská náplavka je místo, kde se podmínky pro jízdu na kole mění den ode dne, hodinu od hodiny. Ve všední den ráno zde do centra..více

Anketa

Jak po projetí na kole hodnotíte rekonstrukci celého (!) úseku Spálená - Václavské náměstí?

Výsledky →

Loading ... Loading ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru