Do práce na kole: Co říkají účastníci?

Velkou party na psychedelické střeše garáží Slovan skončila soutěžní část kampaně Do práce na kole. V soutěži o zelené kilometry najel nejvíce Antonín Zlínský z ministerstva obrany, který ujel neuvěřitelných 1 879 kilometrů. Nejvíce kilometrů v týmech najezdili v květnu do práce na kole zaměstnanci Tesca, Sekce vyzbrojování ministerstva obrany a společnost DHL. V soutěži kreativity zvítězil tým Fyziologického ústavu Tři potkani s poetickou fotografickou básní. Cyklozaměstnavatelem roku je pak Et Netera.

A co říkají o kampani účastníci a pořadatelé?

Antonín Zlínský (Sekce vyzbrojování ministerstva obrany, 1. cena zelené kilometry):

Nedávno jsem se vrátil ze čtyřleté mise z Kosova a jezdím do práce na kole prakticky každý den. Ve srovnání s dřívější dobou přibylo v ulicích Prahy aut, na druhé straně, řidiči jsou vůči cyklistům ohleduplnější.

Jan Kuželík (Tesco Stores, 1. cena týmy):

Naše pobočka sídlí v Letňanech a i přes velkou vzdálenost od centra jezdí řada zaměstnanců do práce na kole. Zjistili jsme, že cesta se dá naplánovat tak, aby byla příjemná a nevedla ulicemi plnými aut. Starosti nám dělá přerušená páteřní cyklotrasa mezi Rudolfinem a Národním divadlem.

Jan Pastyřík (Et Netera, 1. cena cyklozaměstnavatel):

Během kampaně „Do práce na kole“ začalo do firmy jezdit o polovinu více zaměstnanců než normálně a v garáži, kde je možnost kolo zaparkovat, nebylo k hnutí. Jsem rád, že se přidali i nováčci, pro které byla soutěž impulzem vyzkoušet si, jaké to je. Věřím, že budou na kole jezdit i dál. Osobně jsem se kampaně zúčastnil také a uvědomil jsem si, jak je příjemné po ránu předjíždět kolony aut v zácpách.

Adam Eckhardt (Fyziologický ústav, 1. cena kreativita)

I před zahájením kampaně jsem jezdil do práce na kole, ale nyní jsem začal bicykl používat i k vyřizování pracovních pochůzek během dne. I kdyby tato kampaň přesvědčila jednoho dalšího člověka, aby začal jezdit do práce na kole, má to smysl.

Karel Ondráček (Siemens, 2. cena kreativita)

Jako pro bývalého reprezentanta v krasojízdě na kole pro mě byla kreativní soutěžní kategorie výzvou. Vydal jsem se do práce na jednokole. Trvalo mi to přes hodinu, ale byla to zábava.

Kryštof Hádek (herec a moderátor):

Jízda na kole je jedna z mých oblíbených činností. Posledních pět let jsem začal jezdit i po Praze. Je to pro mě nejrychlejší a nejpříjemnější způsob dopravy a navíc zažívám město i jinak než přes okno vozidla v zácpě. Stojany na kolo by měly být před každým divadlem, kinem, školou, restaurací a všude tam, kde se dá na kole bezpečně jezdit. V administrativních budovách by mohly pro takové účely být například sprchy. Jízda na kole je všední věc. Tím spíš by to ve městě mohla být skvělá součást života jako třeba v Amsterdamu.

Linda Jablonská (dokumentaristka):

Ranní jízda Prahou je perfektní rozjezd celého dne. Vyjíždím na Pohořelec, kde si protřesu kosti na kočičích hlavách, projedu romanticky zamlžený Petřín, vyhýbajíc se pejskům a pejskařům, dále dolů do Holečkovy, kde narazím na konečně pořádný adrenalin pražského provozu. Na Knížecí projedu bizarní vlakovou zastávkou, na které si většinou místní smažky rvou do těla jedy, projedu kolem skladu pivní pohotovosti a dostanu se na téměř neznámou silnici, která lemuje smíchovskou železniční trať. Prohlédnu si všechny odpadky, co lidé vyhazují z vlaku. Míjím partu bezdomovců, co má pod mostem architektonicky zajímavé obydlí. Pak ještě skok přes chodník a jsem v Meetfactory, mém současném pracovišti, kde se srazím s cyklistou panem Černým, co mi řekne, že jeho kolo je lepší než to moje.

Vít Masare (Auto*Mat):

Větší radost než počet ujetých kilometrů nám dělá, že stovky lidí přesedly z automobilu a začaly používat na cesty do práce bicykl. V moderních metropolích Evropy už auto není v módě, naopak kola jsou čím dál populárnější. Jsme rádi, že trend dostihuje už i Praha.

Na cesty do pěti kilometrů je kolo ve městě zdaleka nejrychlejším dopravním prostředkem.

Na závěr vám přinášíme vítězné video v kategorii kreativita:

Další informace najdete v tiskové zprávě sdružení Auto*Mat.

Podpořte nás

Další z rubriky

Novinky ke Kampě; proč nechat smíšený provoz? 7

V tomto článku přinášíme jednak sedm novinek k vývoji kauzy a představuji koncept kompromisního řešení cyklodopravy. Pátráme po možné motivaci pro zákaz, kterou může být..více

Uzavření Kampy aplikuje princip kolektivní viny 57

19. 08. - Dění v Praze
Přinášíme další informace k uzavření Kampy a prohlášení Prahou na kole k této záležitosti. Mimo jiné se dozvíte, že starosta Lomecký měl dva měsíce předem..více

Pražačka: ubyly hrboly, ubude kopec :)

14. 08. - Dění v Praze, Mapa
V letošním roce se postupně daří realizovat léta odkládané stezky: lávku pod dálničním okruhem v Komořanech, stezku Zbraslav – Jarov a stezku v Záběhlicích včetně mostku..více

Audit páteřní trasy 8

Používáme je nejčastěji a v největším počtu, ujedeme na nich největší vzdálenosti. Většina cyklistických cest do zaměstnání se realizuje po nich. Páteřní cyklotrasy. Jaká je..více

Potenciál cyklodopravy v Praze 32

Při polemikách o budoucnosti cyklistické dopravy v Praze se opakovaně setkávám s konstatováním, že podmínky pro jízdu na kole nemá smysl v Praze zlepšovat, že..více

Srpnovou cyklojízdu zakončí setkání Cyklisté sobě 1

01. 08. - Kampaně
V Praze jsou přes dvě stovky lidí využívajících platformu Cyklisté sobě, deset místních skupin, v mapě je zadáno na čtyři sta podnětů, z nichž většina..více

Anketa

Co uděláte po zákazu jízdy na kole Kampou?

Výsledky →

Loading ... Loading ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru