Do práce na kole: Co říkají účastníci?

Velkou party na psychedelické střeše garáží Slovan skončila soutěžní část kampaně Do práce na kole. V soutěži o zelené kilometry najel nejvíce Antonín Zlínský z ministerstva obrany, který ujel neuvěřitelných 1 879 kilometrů. Nejvíce kilometrů v týmech najezdili v květnu do práce na kole zaměstnanci Tesca, Sekce vyzbrojování ministerstva obrany a společnost DHL. V soutěži kreativity zvítězil tým Fyziologického ústavu Tři potkani s poetickou fotografickou básní. Cyklozaměstnavatelem roku je pak Et Netera.

A co říkají o kampani účastníci a pořadatelé?

Antonín Zlínský (Sekce vyzbrojování ministerstva obrany, 1. cena zelené kilometry):

Nedávno jsem se vrátil ze čtyřleté mise z Kosova a jezdím do práce na kole prakticky každý den. Ve srovnání s dřívější dobou přibylo v ulicích Prahy aut, na druhé straně, řidiči jsou vůči cyklistům ohleduplnější.

Jan Kuželík (Tesco Stores, 1. cena týmy):

Naše pobočka sídlí v Letňanech a i přes velkou vzdálenost od centra jezdí řada zaměstnanců do práce na kole. Zjistili jsme, že cesta se dá naplánovat tak, aby byla příjemná a nevedla ulicemi plnými aut. Starosti nám dělá přerušená páteřní cyklotrasa mezi Rudolfinem a Národním divadlem.

Jan Pastyřík (Et Netera, 1. cena cyklozaměstnavatel):

Během kampaně „Do práce na kole“ začalo do firmy jezdit o polovinu více zaměstnanců než normálně a v garáži, kde je možnost kolo zaparkovat, nebylo k hnutí. Jsem rád, že se přidali i nováčci, pro které byla soutěž impulzem vyzkoušet si, jaké to je. Věřím, že budou na kole jezdit i dál. Osobně jsem se kampaně zúčastnil také a uvědomil jsem si, jak je příjemné po ránu předjíždět kolony aut v zácpách.

Adam Eckhardt (Fyziologický ústav, 1. cena kreativita)

I před zahájením kampaně jsem jezdil do práce na kole, ale nyní jsem začal bicykl používat i k vyřizování pracovních pochůzek během dne. I kdyby tato kampaň přesvědčila jednoho dalšího člověka, aby začal jezdit do práce na kole, má to smysl.

Karel Ondráček (Siemens, 2. cena kreativita)

Jako pro bývalého reprezentanta v krasojízdě na kole pro mě byla kreativní soutěžní kategorie výzvou. Vydal jsem se do práce na jednokole. Trvalo mi to přes hodinu, ale byla to zábava.

Kryštof Hádek (herec a moderátor):

Jízda na kole je jedna z mých oblíbených činností. Posledních pět let jsem začal jezdit i po Praze. Je to pro mě nejrychlejší a nejpříjemnější způsob dopravy a navíc zažívám město i jinak než přes okno vozidla v zácpě. Stojany na kolo by měly být před každým divadlem, kinem, školou, restaurací a všude tam, kde se dá na kole bezpečně jezdit. V administrativních budovách by mohly pro takové účely být například sprchy. Jízda na kole je všední věc. Tím spíš by to ve městě mohla být skvělá součást života jako třeba v Amsterdamu.

Linda Jablonská (dokumentaristka):

Ranní jízda Prahou je perfektní rozjezd celého dne. Vyjíždím na Pohořelec, kde si protřesu kosti na kočičích hlavách, projedu romanticky zamlžený Petřín, vyhýbajíc se pejskům a pejskařům, dále dolů do Holečkovy, kde narazím na konečně pořádný adrenalin pražského provozu. Na Knížecí projedu bizarní vlakovou zastávkou, na které si většinou místní smažky rvou do těla jedy, projedu kolem skladu pivní pohotovosti a dostanu se na téměř neznámou silnici, která lemuje smíchovskou železniční trať. Prohlédnu si všechny odpadky, co lidé vyhazují z vlaku. Míjím partu bezdomovců, co má pod mostem architektonicky zajímavé obydlí. Pak ještě skok přes chodník a jsem v Meetfactory, mém současném pracovišti, kde se srazím s cyklistou panem Černým, co mi řekne, že jeho kolo je lepší než to moje.

Vít Masare (Auto*Mat):

Větší radost než počet ujetých kilometrů nám dělá, že stovky lidí přesedly z automobilu a začaly používat na cesty do práce bicykl. V moderních metropolích Evropy už auto není v módě, naopak kola jsou čím dál populárnější. Jsme rádi, že trend dostihuje už i Praha.

Na cesty do pěti kilometrů je kolo ve městě zdaleka nejrychlejším dopravním prostředkem.

Na závěr vám přinášíme vítězné video v kategorii kreativita:

Další informace najdete v tiskové zprávě sdružení Auto*Mat.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další z rubriky

Kauza: pěší zóny na Praze 1 16

Rada městské části Praha 1 na svém zasedání v úterý 2. května rozhodla o omezení..více

Praha zveřejnila mapu cykloakcí k realizaci v roce 2017 7

Na tiskové konferenci 29. 3. představilo hlavní město kromě cyklistické aplikace Na kole Prahou také..více

Předání podnětů z „Cyklisté sobě“ městským částem Praha 1–3 3

Stránky Cyklisté sobě se za tři roky své existence staly solidní databází cyklistických problémů. Fungují..více

A2 pod terasami Hiltonu bude uzavřena 33

Z důvodu havarijního stavu terasy hotelu Hilton dojde k uzavření zde vedeného úseku cyklotrasy A2. Současný stav..více

Nová Rekola: obří košík, GPS a skvělé blatníky 19

Bikesharing Rekola po zimní přestávce znovu vyjíždí do pražských ulic. První růžové bicykly si zájemci..více

Auto*Mat odstartoval další ročník soutěže Do práce na kole 5

Oficiální tiskovou konferencí spolku Auto*Mat odstartovala 7. března registrace do letošního ročníku soutěže Do práce na kole...více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Ukradli vám v Praze jízdní kolo nebo koloběžku?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru