Do práce na kole: Co říkají účastníci?

Velkou party na psychedelické střeše garáží Slovan skončila soutěžní část kampaně Do práce na kole. V soutěži o zelené kilometry najel nejvíce Antonín Zlínský z ministerstva obrany, který ujel neuvěřitelných 1 879 kilometrů. Nejvíce kilometrů v týmech najezdili v květnu do práce na kole zaměstnanci Tesca, Sekce vyzbrojování ministerstva obrany a společnost DHL. V soutěži kreativity zvítězil tým Fyziologického ústavu Tři potkani s poetickou fotografickou básní. Cyklozaměstnavatelem roku je pak Et Netera.

A co říkají o kampani účastníci a pořadatelé?

Antonín Zlínský (Sekce vyzbrojování ministerstva obrany, 1. cena zelené kilometry):

Nedávno jsem se vrátil ze čtyřleté mise z Kosova a jezdím do práce na kole prakticky každý den. Ve srovnání s dřívější dobou přibylo v ulicích Prahy aut, na druhé straně, řidiči jsou vůči cyklistům ohleduplnější.

Jan Kuželík (Tesco Stores, 1. cena týmy):

Naše pobočka sídlí v Letňanech a i přes velkou vzdálenost od centra jezdí řada zaměstnanců do práce na kole. Zjistili jsme, že cesta se dá naplánovat tak, aby byla příjemná a nevedla ulicemi plnými aut. Starosti nám dělá přerušená páteřní cyklotrasa mezi Rudolfinem a Národním divadlem.

Jan Pastyřík (Et Netera, 1. cena cyklozaměstnavatel):

Během kampaně „Do práce na kole“ začalo do firmy jezdit o polovinu více zaměstnanců než normálně a v garáži, kde je možnost kolo zaparkovat, nebylo k hnutí. Jsem rád, že se přidali i nováčci, pro které byla soutěž impulzem vyzkoušet si, jaké to je. Věřím, že budou na kole jezdit i dál. Osobně jsem se kampaně zúčastnil také a uvědomil jsem si, jak je příjemné po ránu předjíždět kolony aut v zácpách.

Adam Eckhardt (Fyziologický ústav, 1. cena kreativita)

I před zahájením kampaně jsem jezdil do práce na kole, ale nyní jsem začal bicykl používat i k vyřizování pracovních pochůzek během dne. I kdyby tato kampaň přesvědčila jednoho dalšího člověka, aby začal jezdit do práce na kole, má to smysl.

Karel Ondráček (Siemens, 2. cena kreativita)

Jako pro bývalého reprezentanta v krasojízdě na kole pro mě byla kreativní soutěžní kategorie výzvou. Vydal jsem se do práce na jednokole. Trvalo mi to přes hodinu, ale byla to zábava.

Kryštof Hádek (herec a moderátor):

Jízda na kole je jedna z mých oblíbených činností. Posledních pět let jsem začal jezdit i po Praze. Je to pro mě nejrychlejší a nejpříjemnější způsob dopravy a navíc zažívám město i jinak než přes okno vozidla v zácpě. Stojany na kolo by měly být před každým divadlem, kinem, školou, restaurací a všude tam, kde se dá na kole bezpečně jezdit. V administrativních budovách by mohly pro takové účely být například sprchy. Jízda na kole je všední věc. Tím spíš by to ve městě mohla být skvělá součást života jako třeba v Amsterdamu.

Linda Jablonská (dokumentaristka):

Ranní jízda Prahou je perfektní rozjezd celého dne. Vyjíždím na Pohořelec, kde si protřesu kosti na kočičích hlavách, projedu romanticky zamlžený Petřín, vyhýbajíc se pejskům a pejskařům, dále dolů do Holečkovy, kde narazím na konečně pořádný adrenalin pražského provozu. Na Knížecí projedu bizarní vlakovou zastávkou, na které si většinou místní smažky rvou do těla jedy, projedu kolem skladu pivní pohotovosti a dostanu se na téměř neznámou silnici, která lemuje smíchovskou železniční trať. Prohlédnu si všechny odpadky, co lidé vyhazují z vlaku. Míjím partu bezdomovců, co má pod mostem architektonicky zajímavé obydlí. Pak ještě skok přes chodník a jsem v Meetfactory, mém současném pracovišti, kde se srazím s cyklistou panem Černým, co mi řekne, že jeho kolo je lepší než to moje.

Vít Masare (Auto*Mat):

Větší radost než počet ujetých kilometrů nám dělá, že stovky lidí přesedly z automobilu a začaly používat na cesty do práce bicykl. V moderních metropolích Evropy už auto není v módě, naopak kola jsou čím dál populárnější. Jsme rádi, že trend dostihuje už i Praha.

Na cesty do pěti kilometrů je kolo ve městě zdaleka nejrychlejším dopravním prostředkem.

Na závěr vám přinášíme vítězné video v kategorii kreativita:

Další informace najdete v tiskové zprávě sdružení Auto*Mat.

Podpořte nás

Další z rubriky

Jaký tah centrem? 2

18. 12. - Dění v Praze
Mnoho lidí se mě při hledání trasy na redakce@prahounakole.cz ptalo, kudy se dostat přes centrum. Komfortní průjezd na Smetanově nábřeží jednou bude muset být řešen. Ať..více

Setkání Cyklisté sobě :)

11. 12. - Kampaně
8. prosince proběhlo další setkání platformy Cyklisté sobě. Kdo přišel a co jsme řešili? Následující text je převzatý z auto-mat.cz Pozvání do ZŠ Strossmayerovo náměstí přijalo 40..více

Krymská: vídeňská cyklozastávka 18

27. 11. - Dění v Praze
Před několika málo týdny byla ve Francouzské ulici vybudována první vídeňská cyklozastávka v Česku. Je součástí nového vyhrazeného cyklopruhu, který přímo navazuje na Moskevskou ulici a..více

Cykloobousměrky v Karlíně: Jak fungují? 72

24. 11. - Dění v Praze
Karlínská zóna 30 funguje v režimu plošného zobousměrnění pro kola už dva roky. Jak se za tu dobu zažila? A co je na ní potřeba..více

Od připomínkování zákona k národní cyklokoalici? 7

Počátkem listopadu podaly Asociace cykloměst a čtveřice neziskovek každá své připomínky k připravované novele zákona o provozu na pozemních komunikacích (1, 2). Co se vlastně..více

Rozhovor s Martinem Petříkem: Kola narůžovo :)

13. 11. - Dění v Praze
V létě 2013 jsme vás informovali o suchdolském bezplatném systému sdílení kol (Kola narůžovo). Celý projekt vznikl díky práci lokálního občanského sdružení Žijeme tady, které se o..více

Anketa

Které trase dáváte přednost při průjezdu přes centrum Prahy na pravém břehu?

Výsledky →

Loading ... Loading ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • vlákno u Jaký tah centrem?

    Pokud bych jel po A2, tak z ní neuhýbám, časově se to určitě nevyplatí. Ad Smetanovo nábřeží - řešení je napodopit ...

  • Brahma u Jaký tah centrem?

    Já jezdím obousměrně touto trasou: A2, Národní, Perlová, Rytířská, Ovocný trh, Celetná, Prašná brána, Náměstí Republiky, Revoluční, Lanova, A2. Kostky jsou jen ...

  • Lei u Cykloobousměrky v Karlíně: Jak fungují?

    Ano, takové zastavení taky praktikuji; bez trochy "asertivity" to fakt nefunguje a je to velice nevýchovné. Poslední dobou se mi ...

webdesign by 2046
↑ nahoru