Velká jarní cyklojízda projela Prahou

I když se déšť spustil přesně s rozjezdem a ustal s dojezdem, velká cyklojízda projela Prahou. Pět až šest tisíc cyklistů si užilo průjezd městem, při kterém dokázali zalidnit magistrálu dvojnásobně oproti běžnému stavu. První zprávy o cyklojízdě najdete na webu sdružení Auto*Mat a cyklojízd. Jako vždy sbíráme fotografie a videa z cyklojízdy. kontaktujte mail jan.krcmar@auto-mat.cz . Fotografie najdete ve fotoalbu Auto*Matu.

Podpořte nás

Komentáře - uzamčeny

  1. 1

    Na vlastní oči jsem viděl poprvé.. popravdě a na můj vkus málo konzervativní. Jinými slovy vadí mi když cyklista = exot (btw masky samozřejmě nemyslím – ty jsou naopak tradiční a konzervativní dost). Beru si na zamyšlení, co s tím.. jak dále zvednout prestiž městského cyklisty…

  2. 2

    Akce ve mě vzbudila rozpaky, místo propagace cyklistiky mě přišlo, že spíš proti cyklistům poštvala hodně řidičů. Trasa byla volena tak, aby v odpolední špičce co nejvíce omezila dopravu. Někteří cyklisté dokonce řidiče provokovali, jiní jezdili po chodníku mezi chodci, další kličkovali pelotonem a vytvářeli na kluzké silnici nebezpečné situace. Řidiči zuřili, na Pankráci kladli předem organizovaný odpor – zablokovali přechod. Adrenalin zbytečně stoupal.
    Občas potřebuju ma magistrále odbočit vlevo a bez pochopení řidičů to nejde, řidič naštvaný na cyklisty mít pochopení nebude. Nepotřebuju řidiče ve válečném stavu.
    Mělo by se to jezdit v sobotu, jako podobné masové akce, omezující chod města.

  3. 3

    Kalimero:
    Úplně souhlasím. Cyklojízdu jsem jel jednou loni a měl jsem úplně stejný pocit. A teď ve čtvrtek jsem jel metrem kolem 18:00 přes Jiřího z Poděbrad, všechny vozy metra nacpané a v každém z nich asi pět kol, některé vertikálně, nutně musely lidi obtěžovat, bohužel to jako propagace teda nepůsobilo.

    Zkrátka cyklojízda lidi radikalizuje: určitě spoustu lidí k dopravní cyklistice přitáhne, ale taky jich spoustu lidí proti cyklistům poštve.

    Poučení: míň omezovat řidiče, pojmout víc jako demonstraci než “oslavu”, víc apelovat na slušnost účastníků.

  4. 4

    Tak si myslím, že zablokování magistrály je z hlediska rozvoje městské cyklistiky spíše kontraproduktivní. Cyklojízda sice vyvolá zájem mainstreamových médií, ale podívejte se na ty nenávistné komentáře naštvaných plechovkářů. Držím auto*matčíkům palce v boji s úředním molochem magistrátů, který má výsledky (kap. Jaroše). Děkuji za praktické služby (mapa!!!), návody a propagaci, jezdím skoro denně, ale na cyklojízdu mě nedostanete ani heverem.

  5. 5

    Ze zkušenosti z Bulhara můžu říct následující: Prvních deset – patnáct minut řidiči stály v autech celkem trpělivě a vyčkávali. Pak se ale něco zlomilo a začaly troubit, vypínat motory a vylézat z aut.
    Navíc tam byl ještě jeden faktor, který je proti cyklistům docela poštval – byl zablokován i průjezd z Hybernské na Magistrálu směrem k hlávkovu mostu, přestože se tento směr s proudem cyklistů nekřížil a místo tam bylo (nebyla to ale žádná svévůle organizátorů – bylo to tak na popud policie).
    Docela tedy chápu, že byly řidiči naštvaní (incident ke kterému došlo je ale samozřejmě mimo veškeré meze). Myslím, že méně kontroverze by způsobilo, kdyby celá akce omezila více řidičů na kratší dobu než naopak.

    Na rozdíl od všech ostatních si myslím, že Magistrála je jedna z mála silnic, na které takový dav cyklistů nezpůsobí moc problémů. Je dost široká na to, aby se dav cyklistů neroztáhl na několik kilometrů a neprojížděl tak nepřiměřeně dlouhou dobu.

  6. 6

    I tady je to opět co člověk to názor. Já osobně nemám z cyklojízdou po centru města žádný problém a to máme v rodině hned dvě auta. Jedná se přeci jen o krátkou cca. 20 minutovou uzavírku, která se snad dá vydržet. Vezměte si jen kolik času strávíme v kolonách s kouřícím autem před námi i kolem nás – KAŽDÝ DEN.
    Je pro mě hodně smutné sledovat vesměs nenávistné komentáře automobilistů, které jen většinou dokazují hodně omezená a sobecká ega těchto lidí. Myslím, že trocha tolerance by pomohla nám všem. Určitá míra radikalizace je bohužel dle mého nutná vezměte si jen investice do automobilové dopravy a jejich dlouhodobá udržitelnost. Přemýšlejte zda je reálné zda budeme za pouhých 10-20 let jezdit autem tak jako doposud. Nebudeme, to vám garantuji.
    V každém případě doporučuji cyklojízdu alespoň jednou vyzkoušet a až na občasné výstřelky, které ve skupině 5 tisíc osob nikdy neuhlídáte, se celá cyklojízda nese v hodně pozitivním duchu. Určitě má neopakovatelné kouzlo souznění lidí, kteří chtějí něco změnit, na něco upozornit i se jen bavit.
    PS: Všem co tedy v dešti jeli se mnou moc děkuji.

  7. 7

    Ano, jarní cyklojízda asi leckoho naštvala, zejména řidiče v prvních řadách kolon u křižovatek. Na druhou stranu jasně ukázala spoustu cyklistů, kteří jedou i v nepřízni počasí.
    Letos fungovala špičkově organizace, alespoň z mého pohledu. A že si jiní protestující (D-fens) uspořádali protestní akci na předpolí Nuseláku, i to je jejich právo. Nepřímo tak zkomplikovali život stojícím automobilistům.
    Výsledkem Cyklpjízdy je, že se nad cyklistou KAŽDÝ (i cyklojízdou postižený) zamyslí. A znovu v okamžiku, kdy uvidí cyklistu na kole, na silnici, ulici. A i ti, co jsou zpočátku naštvaní, začnou přemýšlet s odstupem času i pozitivněji.
    A celá akce se dostala do Mainstreamových médií, tedy do zorníku dost podstatné části občanů této země. A řekla jasně, jsme tu, přibývá nás a MUSÍTE chca-nechca s námi počítat. A jen cyklostavbami pro rekreaci nás neuklidníte.
    A to si myslím je hlavní účel.
    Díky

  8. 8

    Myslím, že smyslem akce není propagovat cyklistiku ve městě, ale spíš vyjádřit nesouhlas s dopravní koncepcí Prahy a zejména s dálnicí protínající město a vytvářející v centru několik dopravních stok. (Ještě donedávna existovaly na magistrátu návrhy výstavby tunelů kolem Muzea, které by celou magistrálu navždy zakonzervovaly, kromě toho že měly stát 16 miliard x Bémův koeficient a měli jsme je platit opět my daňoví poplatníci). Možná by se ten nesouhlas měl při cyklojízdě víc demonstrovat, jinak to vypadá, že jde jen o zvůli skupiny lidí, kteří mají radost, když někomu škodí (zlovolně blokují dopravu během dopravní špičky).
    Pokud by dopravní situace v Praze nebyla katastrofální (navíc s negativním výhledem) a šlo čistě o propagaci cyklojízdy ve městě, pak by byl vhodnější termín sobota.

  9. 9
  10. 10

    Osobně se bojím, že taková akce způsobila, že teď bude spousta řidičů zase víc naštvaných na všechny cyklisty paušálně :(.

    Jinak náhodou jsem se večer vyskytl před Divusem, kde očividně byla nějaká afterparty, a všímal jsem si, kolik cyklistů má světla. Asi tušíte, co jsem zjistil.

  11. 11

    Co se týče omezení aut. dopravy: 20 minut nikoho nezabije, určitě je to omezení příjemnější, než kdyby se ta ulice kudy cyklojízda uzavřela na několik hodin dopředu. Obecně nesnáším jakokouli hysterii, to co někteří motoristi předváděli bylo fakt na facku (hádat se strážníkem, najíždět na cyklistu, neustále troubit).

  12. 12

    je mi líto, jeslti se tam někomu něco stalo, nechápu ale jak je možný, že z tolika lidí tam nikdo nic neudělal… že ten chlap odejde, odjede beze svědků…??

    K cyklistům bez světel apod.: je mezi námi asi spousta začátečníků, díkybohu za ně, ale díky taky prahounakole za jejich výchovu.
    A naštvaný nejsou jen řidiči – dnes na rašínově na http://www.mestonakole.cz při sledování show mě jeden “taky cyklista” obrousil holeň šlapkou – v civilizovaných zemích jsou přece zákazy pro cyklisty důkazem, že je na ně myšleno! Do davu, kde není k hnutí kolo nepatří, to je přece normální slušnost. Před akcí může být místo pro bezpečné odložení kola, případně označená objíždka.. Ono to chce asi ještě čas… B-)

  13. 13

    Squish: promiň, ale nemůžeš rozhodovat za druhý lidi, kdy se můžou naštvat, jestli po 20 minutách čekání v koloně nebo až po 25… blokáda to byla a podle mě se vůbec nepodařilo prodat smysl té akce, což není propagace jízdy na kole po městě (to lze dělat méně invazivně a konfrontačně) ale upozornění na to, že magistrála skrz město není normální, i když je tu desítky let a všichni si na ní tak nějak zvykli, dokonce i ty desítky tisíc lidí co kolem ní bydlí. A zvěrstva pokračují viz Blanka.. Co jsem četl komentáře na netu tak to pro účastníky nevychází moc dobře, je to obecně chápaný jako zbytečná provokace lidí, kteří zrovna neměli nic lepšího na práci tak pro srandu zablokovali magistrálu ve špičce. Magistrát tu akci možná podporuje jen proto, aby se automatu svázaly ruce při kritice dopravní koncepce města, která je připravená a momentálně se realizuje.

  14. 14

    Jenda: spoustu lidem určitě chyběla světla, to si dokážu představit. Ale možná to nebylo tak špatné, protože hodně lidí je nosí v batohu a až teprve před jízdou v noci si je nandá. Když parkuju na veřejně přístupném místě, blikačku a světlo na kole nenechávám.

    Jinak k cyklojízdě:
    Staral jsem se o křižovatky s tramvajemi. Na Olšanském náměstí chtěla policie nechat náš peloton v kuse. 2 tramvaje od východu stály 6 minut. Snažil jsem se prosadit, abychom je pustili. Neprošlo, alespoň jsem při mírném prořídnutí pelotonu převáděl chodce.
    Na IPP se podařilo při obou průjezdech skvělou spoluprací cyklojízdu vždy třikrát přerušit. Obvykle projely hned 4 tramvaje. Před příjezdem pelotonu také policie pustila co nejvíce aut s kolizních směrů, aby se jim to ještě vyhnulo.
    Na Štrossmayeráku jsme oparativně pouštěli i samostatné tramvaje. Byly vyloženě chvíle, kdy jsem si chtěl s policistou plácnout za tu skvělou spolupráci.

  15. 15

    VK: Nedíval jsem se na zaparkovaná kola, viděl jsem cyklisty ještě před parkováním. Já světla samozřejmě taky sundávám, už mi jedno ukradli.

  16. 16

    to 12. josuk:
    Možná jsem ten zběsilý cyklista byl já a omlouvám se. Jeli jsme alley cat a já jsem na nábřeží sjel trochu brzy a už se mi nechtělo vracet. Jestli ten dotyčný měl černou favoritku, tak se hluboce omlouvám, dělal jsem to nerad, ale nechtěl jsem být poslední.

  17. 17

    To co jste predvedli na prechodu na Pankraci, je myslim naprosto vypovidajici, zlati motoristi. Co taky budete hledat toho kdo najizdel do matky s kocarkem? Myslim, ze ne. A tenhle comment tu dlouho nebude, ze….

  18. 18

    Celkově akce ukázala cykloaktivisty spíše jako bandu idiotů. Přitom rozdíl mezi cykloaktivistou (bezmozek) a cyklistou je poměrně značný. Bohužel se hodně naslouchá cykloaktivistům, protože je o nich nejvíce slyšet.

    1, od PČR bych čekal důkladnou kontrolu všech cyklistů, zdali mají zákonem definované prvky na kole jako světla, odrazky, apod. Neměli.
    2, organizátoři Cyklojízd by měli čelit veškerým důsledkům organizačně nezvládnuté akce, kdy cyklisté jezdili po chodníku, kličkovali mezi chodci, najížděli na kočárek, apod.
    3, Stavba cyklostezek by měla být financována těmi, kdo je používají. Z toho důvodu by Automat měl prosazovat daně z vlastnictví kola, z nichž by se toto platilo. Nevidím rozumný důvod, proč to financovat čistě z ostatních rozpočtových příjmů.
    4, Škody způsobené cyklisty aktuálně nepokrývají pojištění, Automat by měl prosazovat povinné ručení z provozu kola, které musí mít každý cyklista jezdící po silnici. Pokud svojí bezohlednou jízdou někoho poškodí/zraní, hradila by to pojišťovna.

  19. 19

    looser: Pokud doopravdy máte fotku něčeho takového, tak přestaňte fňukat na těchto stránkách a jděte s ní na Policii. Po podání oficiální stížnosti a po přiložení fotodokumentace se budou celým případem určitě zabývat. Stránky Prahou na kole fotku zveřejnit nemohou (ani kdyby chtěli) – po zkušenostech nedávno okradeného majitele obchodu (který fotku zloděje uveřejnil na FB) by přece nikdo neriskoval pokutu pěti tisíc , nebo Vy snad ano?

  20. 20

    Zablokování jízdy na obrátce Nuselského mostu byla dobře organizovaná akce společenství okolo pana DFENSE. Už když jsem jel na jízdu, tak se shromažďovali na lávce přes magistrálu. To nebyla žádná akce momentálně naštvaných řidičů, ale předem připravená akce. Toto společenství nemá aktivní městské cyklisty rádo, ale všechna čest, provedli to slušně bezkonfliktně a s úsměvem.

  21. 21

    Petr:
    1. Očekáváte policejní šikanu na každé demonstraci za cokoli, nebo pouze šikanu na cyklistických demostracích?
    3. S tím budu souhlasit, až bude automobilová infrastruktura včetně externalit financovaná pouze těmi, co ji používají. Potom by to byla velmi dobrá myšlenka. (Mimochodem stavba cyklostezek nejde jen z veřejných rozpočtů.)
    4. Jste také pro povinné ručení chodců, koloběžek apod.?

  22. 22

    Brahma: děkujeme za ocenění – bez konfliktu a s úsměvem bylo přesně to, co jsme chtěli docílit. Hodně potěšilo, že část cyklojízdy to hrála s námi.

    Ono kdyby celá ta akce nebyl tupý nátlak na každého v dohledu a doslechu, ale v podobném duchu pojatá demonstrace přítomnosti cyklistů v ulicích, asi by se (Vám) lépe vedl dialog.
    S rozeřvaným frackem, který prosazuje je to své se totiž nedebatuje.

  23. 23

    Petr: Zaujala mne ta myšlenka, že by cyklostezky byly hrazeny z “daně za kolo”… znamená to tedy, že by silnice byly hrazeny z “daně za auto”?? Takže ten, kdo auto nemá by nemusel přispívat na Blanku? To by se mi líbilo :o)))… a kdyby cyklisté byli jediní, kdo platí cyklostezky, tak by to znamenalo, že bych na stezce nemusela brát ohled na chodce, pejskaře, bruslaře, matky s kočárky a občas i na projíždějící auta??? Oni si přeci nezaplatili, tak by tam neměli co dělat :o)))… Myšlenka zajímavá, ale kapku nedomyšlená :o).

  24. 24

    vita: Nebojte uz se na tom pracuje….fotka se da dohledat na webu.

  25. 25

    Petr: aby si cyklisté platili stezky ze zvláštní daně se jako nápad v diskusích objevuje často, ale zeptám se, platí osobní auto daň na silnice, platí chodec daň na chodníky? Daně se vybírají bez rozlišení určení a každý nějaké daně platí bez ohledu na to na co budou použity. Ona spotřební daň z PHM nejde jen na silnice. Jinak co se týče spec. silniční daně platí víc ten kdo víc infrastrukturu poškozuje, kamiony nejvíc, služ auta méně, AID nic. Ještě jsem neviděl že by se cyklistům podařilo vytlouct díry do asfaltového povrchu :o))
    A ještě mi nedá ad1) nevšiml jsme si, že by auta při závodech splňovala všechny podmínky pro provoz na komunikacích a toto byla zajištěná akce dokonce PČR, tedy proč kontrola? Asi máte rád když někdo buzeruje někoho jiného než Vás.

    Jinak díky organizátorům, i když jsme jel půlku bylo to fajn projet si magistrálu a Husákovo ticho, v běžném provozu bych se tam neodvážil, ale proč vlastně, když si to platím z daní pane Petře?

  26. 26

    Tyhle názory, jak motoristé ze svých daní dotují ostatní se objevují poměrně často, ale bez doložení konkrétními čísly. Je to zajímavé téma třeba na diplomku. Před časem se to pokusil alespoň orientačně vypočítat Hraboš (http://www.nakole.cz/diskuse/13363-ctvrtecni-stavka-svatek-cyklistiky-svatek-mhd-iii.html#comment395933)

    Výsledek pro Prahu: Výdaje ve výši 14,9 mld. kč a příjmy ve výší 5,9 mld. kč. Po odečtení zjišťuji, že roční schodek je 9 mld. kč. Motoristé v Praze tedy dostávají 2,5 více peněz než kolik odvedou na daních

    V následující (poněkud nepřehledné) diskusi je ještě hodně nepřesný pokus o vyčíslení za celou republiku: 759,8 – 782,55 = -22,75 miliard jako výnos z IAD.

    Samozřejmě ta čísla jsou jen orientační, ale rozhodně nenaznačují, že by motoristé někoho dotovali.

  27. 27
  28. 28

    ad 1, Buzerace pochopitelně rád nemám, ale když PČR ochotně legitimuje účastníky demostrací, s radostí nasadí radary+extra hlídky na ohlášené auto akce, zde se vysloveně nabízí zrovnoprávnění. Vadí mi množství kol, co se pohybují jako neviditelné střely na silnici, fakt nechci nikoho v podvečer srazit.

    ad daně – auta mají nejenom spotřební daň, ale i daň silniční (firemní vozy), dálniční známky, mýto, relevantní část DPH…. Hraboshův text se nedá brát k výpočtům, je celkem dost nepřesný. Kromě toho silnice jsou nutnou infrastrukturou pro průmysl/obchod,tudíž relevatní je počítat pouze osobní individuální dopravu aby šlo o srovnatelné hodnoty. Kolo rozhodně není prostředkem pro podporu obchodu, je použitelné tak leda pro messengery.
    Nicméně peníze jsou celkem objektivní způsob, jak změřit co má smysl budovat a podporovat. Na řadu jiných sportů se musí infrastruktura budovat ze soukromých peněz, tak proč zrovna cyklopruhy je nutné dotovat z daní. Vzhledem k podílu trekových / horských kol navíc je zbytečné dělat cyklostezky z asfaltu, jsou podstatně levnější materiály pro vytváření zpevněné cesty, po nichž uvedená kola mohou v klidu jezdit. Cyklostezka za 100 mio apod. je neuvěřitelná zhýralost… navíc v celoroční použitelnosti jde o veskrze vyhozené peníze. Vybírat za průjezd by bylo optimální, ale nákladově nereálné.

    Cyklistika je sport, masou provozovaný za hezkého počasí (např.občasně já), minoritou po většinu roku, pár výjimkami celoročně. Povětšinou pokrývá mladší ročníky, 30tníků a starších najdete spíš v těch “svátečních jezdích”… touto optikou je na to nutné také pohlížet. Tedy zaplatit z daní 100 mio za cyklostezku je dotace pro dost vymezenou skupinu lidí, zatímco stejné peníze pro pořízení např. 10 autobusů MHD pokryje celoročně celou strukturu obyvatelstva.

  29. 29

    Petr: ani já nechci být sražen sice viditelnou ale mnohonásobně rychlejší střelou ač jezdím vyzývavě osvětlen. Nedivte se pak, když vlastně nepřímo voláte po odstranění cyklistů ze silnice, že chtějí cyklostezky. Stezky jak psal již někdo výše, zdaleka nevyužívá pouze pár cyklistů, takže já naopak nevidím jediný rozumný důvod k jejich zpoplatnění. No a že nějaký kus stojí n x víc než jiný a ten novináři vytrhnou z kontextu je jiná věc. Jinak myslím nikdo z cyklistů nevolá po asfaltkách, např. v Karlíně jsou myslím všichni kolisti s povrchem z mlatu spokojení, ovšem jsou tu i jiní, bruslaři a další co to naopak neocení. Je to tedy zkrátka na nějaké společenské dohodě na co se veřejné peníze aktuálně použijí. Infrastruktura má ovšem i smysl dopravně obslužný a sem molo určitě patří. Jinak trochu mi to připomíná příklad z vícepatrového domu kdy dolní patra nechtějí přispívat na opravu střechy neb je to vlastně nezajímá apod.

  30. 30

    Koukám, buď je v česku samý odborník na přerozdělování daní, anebo zase výborně zafungovala taktika rozděl a panuj… ;-) Melou se vzájemně cyklisti s automobilistama a tlak na naše demokratické zástupce, aby konečně aspoň začala vznikat nějaká pořádná dlouhodobá koncepce se tudíž zase odkládá… :-) Chtěl bych žít v zemi, kde se dobře žije! Jestli chcete rozpočítávat, kdo přesně kolik na co platí, nejen že to nikam nevede, ono to totiž ani nejde!! :-D

  31. 31

    josuk: Jak souvisí vyvrácení rozšířeného mýtu (chudáci motoristé dotují předražené a zbytečné cyklostezky) s odkládáním tlaku na vznik koncepce? Nevím, jakou koncepci máš na mysli, v Praze se koncepce považuje za sprosté slovo patřící někam do doby centrálního plánování ekonomiky, ale jestli máš konkrétní nápad, jak prosadit koncepční přístup k dopravě, sem s ním. Já budu rozhodně pro.

  32. 32

    klima: ale tady nikdo nevolá po odstranění cyklistů ze silnic. volá se jen po narovnání podmínek pro všechny skupiny řidičů. Pokud někdo jede rychle, hrozí mu, že bude změřen radarem, když má někdo na autě i třeba den propadlou technickou, tak mu hrozí mastná pokuta. Co však hrozí cyklistovi když jedce moc rychle (s tím se kdesi chlubil Hrabosh), co hrozí cyklistovi když se prohání po chodníků, kde nemá co dělat (a tohle cyklisté velmi rádi provozují, s tím ,že silnici se cítí v ohrožení. Když se budu na silnici cítit v ohrožení, taky můžu na cykloztesku na motorce?), co hrozí cyklistovi který vyrazí do provozu na kole jež nemá povinnou výbavu? Stejně tak řidiči musí mít svá auta pojištěna, zatímco na kola se povinnost povinného pojištění nevztahuje. Kdo zaplatí škody způsobené cyklistou?

  33. 33

    Václav Ř.: Konkrétní nápad jak prosadit cokoli včetně koncepce rozvoje dopravy samozřejmě mám! Jen to zatím vázne na chápání demokracie v česku. Ve stranách se organizuje cca 1% a nástěnky obvodních úřadů čte cca 5% populace.. :-) .. Napsat formálně správnou stížnost je taky oříšek pro většinu i přes prakticky 100% gramotnost… dělám, co můžu! ;-)

  34. 34

    Roman: cyklistovi hrozí úplně totéž, pokuta, jen trestné body a ztráta řidičáku ne. A vězte že to děje.
    Kdo zaplatí škody? Cyklista osobně, pokud odmítá, náhradu můžete vymáhat soudně, respektive vaše pojišťovna pokud máte škodu na autě, zdraví, majetku bude pak vymáhat náhradu na cyklistovi, chodci apod. Pokud to nespadá do oblasti pojišťoven jde o občansko právní spor – soudní cesta. Na co zvláštní pojištění? Jinak pokud vztáhnete hodnotu škody způsobených cyklisty k počtu jízdních kol a tedy povinných pojišťenců, troufám si tvrdit (sic bez důkazů) že pojistné bude tak 20 korun. Jinak vetšinou pojištění odpovědnosti za škodu bývá často součástí jiných pojistek, u mně třeba bytu, takže pokud Vás to uklidněn já a celá rodina pojištění na provoz kola máme :o))
    Na cyklostezku na motorce pochopitelně nemůžete, neb je to motorové vozidlo, stejně jako cyklista nesmí na dálnici neb naopak není motorové vozidlo. Pokud se bojíte na motorce jezděte na kole po stezce :o))

  35. 35

    “co hrozí cyklistovi když se prohání po chodníků” – Zaplatí pokutu. Městská policie občas pořádá razie, třeba u Vyšehradského tunelu. Stejně tak další prohřešky.

    “Kdo zaplatí škody způsobené cyklistou?” – Ten cyklista. Kdyby se chtěl pojistit, má mnohem menší výběr pojišťovny než motorista.

    A dodám: Co hrozí motoristovi, který parkuje na chodníku, cyklopruhu, na trávě, atd – Nic, MP to nepovažuje za hodné řešení. A když ano, dojde na úřad, odvolá se na osobu blízkou a je to.

    Tohle vzájemné obviňování k ničemu nevede, bezohlední se najdou mezi oběma skupinami.

  36. 36

    Roman: Co však hrozí cyklistovi když jedce moc rychle? -> Zraneni nebo smrt. Kdyz mu nekdo neda prednost (celkem casty jev) tak i 20km/h je velmi nebezpecna rychlost. To je porad vyrazne pod beznymi mestkymi rychlostnimi limity.
    Co hrozí cyklistovi když se prohání po chodníků, kde nemá co dělat? Pokuta a minimalne stejne zraneni jako chodce ktereho srazi.
    Když se budu na silnici cítit v ohrožení, taky můžu na cykloztesku na motorce? -> Ne.
    Co hrozí cyklistovi který vyrazí do provozu na kole jež nemá povinnou výbavu? -> Zraneni nebo smrt.
    Kdo zaplatí škody způsobené cyklistou? -> Malou skodu cyklista. Velkou skodu cyklista nejspis neprezije.
    Porovnejte s tim co jste napsal a jeste odpovezte na zbytek:
    Co hrozí ridici, když hyzdi (pardon parkuje) uplne vsude vcetne chodniku, a jeste navic dela kraval, smrad a prach? Muzu jako cyklista realne na magistralu?
    [ad absurdum]
    V ramci zrovnopravneni po kterem volate navrhuju aby ridici byli neustale pod hrozbou oskliveho zraneni a jiste smrti pokud pojedou 30+, aby zadnou casti auta neprekazeli na chodniku, aby byly prudce vyhozeny z auta pokazde, kdyz trefi chodce/cyklistu/sutr a aby prejizdeli prechody tak, ze svoje auta budou tlacit. Navic nesmi nic spalovat, delat hluk ani zvedat prach jelikoz omezuji nejen svobody ale hlavne zdravi ostatnich. Jo a melo by jim stacit jen par parkovist v republice. V ulicich parkovat nemuzou protoze nejenom ze vytvareji nebezpecne situace (nahle vbehnuti psa/kocky/myvala/deti do komunikace neni videt) ale taky znemoznuji cisteni komnunikaci coz zpusobuje dalsi zhorseni zivotniho prostredi.
    [/ad absurdum]

  37. 37
  38. 38

    ad klima) Pravda, příklad s cyklostezkou a motorkou byl trošku přehnaný, takže ho opravím. Plno cyklistů jízdu po chodníku omlouvá strachem z provozu. Takže já bych mohl taky po chodníku jezdit na motorce, když budu mít strach. Ani kolo a ani motorka nemá na chodníku co dělat. Ale cyklistům to docela prochází. pokud se někdo bojí na kole do provozu, tak ať ho v provozu nepoužívá.

    ad Václav Řehák) jó, a jak moc reálná je hrozba této pokuty? Radarů na silnicích vídám plno, ale ještě jesem neviděl měšťáka pokutujícího kolistu za jízdu po chodníků. Pořád se vykládá jaký jsou řidiči piráti a jak by se měli pomale střílet, ale cyklisté jsou stejní, jen se po nich tak nejde. Nebo jste už zažil monstrakce typu Kryštof na cyklisty přejíždějích po přechodu, drandících si po chodníků, myslících si že červená na semaforu je jen doporučení? Kolik akcí policie se zaměřilo na alkohol za řidítky kola?

    Ano, pokud je škoda malá a nedošlo ke zranění cyklisty, tak ji platí cyklista, ale pokud došlo ke zranění a škoda je větší a dojde k občansko právnímu sporu, tak soud povětšinou přikloní k názoru, že cyklista si odskákal na zdraví a platit už nemusí (vlastní zkušenost – cyklista v tunelu v protisměru se nevešel mezi zeď a pravé zpětné zrcátko mého vozu, celkové skóre bylo cyklistovy 2 týdny v nemocnici a mých 7 tisíc za nové zrcátko). A že mají cyklisté malou možnost se pojistit je vina pojišťoven.

    Ad wanted) smrt a zranění hrozí nejen rychle jedoucímu cyklistovi, ale i rychle jedoucímu řidiči. A kolikrát nemusí jet ani rychle, aby mu něco takového hrozilo. Že cyklistovi na kole bez povinné vybavy hrozí smrt mě zaráží. To potom ty houfy cyklistů a kolech pofidérního stavu a podivné výbavy jsou potom těžcí hazardéři a měli by jim být nařízena ústavní léčba. A že auta parkují kde chtějí? To je bohužel pravda a dokud příslušné orgány nezvednou zadky z kanclů a nevyrazí do ulic, aby tyto řidiče chytali a trestali přimo při činu, tak se nelze divit že se jim pak každý rozumný vyvlíkne z placení pokuty. To je stejné jako s cyklisty. Dokud se nebudou pořádat ve velkém zátahy na jejich přestupky a nebudou se tvrdě trestat, tak s nimi nepřestanou.

    A teď i já si dovolím to trochu dohnat ad absurdum. To všechno já vlastně všechno riskuji, když vyrazím na motorce. U aut to prostě není technicky možné. A právě proto by se měl cyklista chovat tak, aby se vyhýbal rizikovým situacím, stejně jako to dělám já na motorce. Co se týče ohražování zdraví, tak to je ohrožováno mnohem a mnohem víc průmyslem a tomu taky zákážete smrdět a něco spalovat.

  39. 39

    Zrovna motorkáři mají mezi účastníky silničního provozu ještě horší pověst, než cyklisté. Přesto se nedomnívám, že je to důvod odsuzovat motorku jako dopravní prostředek.

    Takováto debata nemá smysl, tak v ní prosím nepokračujme.

  40. 40

    Však já taky neodsuzuji kolo, ale cyklisty, kteří se v provozu chovají jako kamikadze. A stejně tak odsuzuji nátlakové akce pár aktivistů, kteří žíjí z dotačních penězovodů a pořádájí nátlakové akce, které však u těch kteří jsou cílem vyvolají místo pochopení a podpory ještě větší nasranost a zatvrzelost.

  41. 41

    Petr: Domnívám se, že vámi vyřčený názor, že cyklistika je sport, vystihuje jeden ze základních prvků nedorozumění. Městská cyklistika není sport o nic víc než automobilismus (“ale vždyť auta taky mají závody a vždyť tuningovými úpravami je, hm, vylepšené každé druhé auto”), chůze (Jožo Pribilinec?) nebo běh. Každý druhý člověk chodí po městě v botách se vzorkem, tak proč vlastně někdo asfaltuje chodníky; vždyť by přeci stačily udusané stezky. Názor, že na stavbu silnic pro auta a chodníků pro chodce z daní je nějaký přirozený nárok, zatímco na stavbu cyklostruktury není, je extrémní forma status-quoismu (“vzhledem k tomu, že to dnes tak je, tak je to přirozené a správné”).

  42. 42

    V tom případě tady o kamikadze mluvíte zbytečně, protože redakce tohoto serveru kamikadze také odsuzuje a ve všech svých textech propaguje předvídatelnou a ohleduplnou jízdu.

  43. 43

    Václav Řehák) Tak v tomto si takříkajíc notujeme. Můžeme se sice dohadovat co si pod pojmem kamikadze já a vý představujeme, ale to už by bylo slovíčkaření.

  44. 44
  45. 45

    Roman: Že cyklistovi na kole bez povinné vybavy hrozí smrt mě zaráží. To potom ty houfy cyklistů a kolech pofidérního stavu a podivné výbavy jsou potom těžcí hazardéři a měli by jim být nařízena ústavní léčba.
    Ano. Napr. neosvetleny cyklista neni dusevne zdrav.
    Motorka ma mnoho spolecneho s kolem az na jednu VELMI podstatnou drobnost. Motorkar nikdy nepozna jake to je, kdyz se mu na zada lepi auto a snazi se ho za kazdou cenu predjet. Je to neskutecne stresujici protoze nikdy nevis, kdo to je a jestli dostanes aspon 10 cisel az pujde na vec. Spousta “skoro cyklistu” na tohle nema nervy takze se na to vybodnou. Nekdo to resi chodnikem ale ty ja neobhajuju. To se proste nedela. Smysl je ale doufam jasny. Motorka a bicykl maji spolecneho jenom pocet kol a z toho plynouci fyzikalni dusledky, jinak nic…

  46. 46

    wanted: A teď jsem zaražen znovu. Nejdřív má motorka s kolem mnoho společného až na jednu VELMI podstatnou drobnost a následně má motorka s kolem společný jen kočet kol.

    A že to motorkář nepozná je důsledkem fyziky a tu prostě nikdo neošidí. Bohužel mám pocit že tohle si velká část cyklistů, a samozřejmě že i motoristů, neuvědomuje.

  47. 47

    Roman: No “mnoho spolecneho” byla ironie. Vzdyt vite jak jsem to myslel. Se stejnou ironii by se taky dalo napsat, ze rozdil je “pouze v pohonu”. Coz je ale velmi zasadni soucast, ze :)

  48. 48

    wanted) To ale pořád neřeší merito diskuze. Nátlakové akce jedné skupiny, která si nedokáže spočítat účastníky té akce, která se distancuje od někoho kdo s ní ná akci spolupracoval (ano myslím Hraboshe aka teď budu jíst jen dětské kasičky), která dokázala to co málo kdo. Během pár minut si znepřátelit plno lidí, zatímco si je chtěla spíš naklonit. A ještě tuto akci pokládají za úspěch. Skupiny, kterou má většina “jejich lidí” za někoho kdo je přisátý na dotačním penězovodu a cyklistum jen škodí.

  49. 49

    Roman: V tomhle s tebou naprosto souhlasim. Kdyby to byla klasicka demonstrace za cyklistiku (snaha o vic penez, boj za vstricnost urednictva, boj proti predrazenym cyklostezkam, proste cokoliv) tak bych tam sel. S transparentem a se vsim. Okolostojici/okoloparkujici by to vnimali jinak protoze demonstrace je znakem toho, ze lidi jsou s necim nespokojeni a snazi se na to upozornit. Jenze cyklojizda neni demonstrace. Cyklojizda neni nic. Ucastnici se vyborne bavi zatimco lidi kolem zuri. Na zvlastni uziti komunikace maji samozrejme pravo a za moznost mit takove pravo se postavim vedle nich. Presto je cyklojizda ve stavajici podobe prinejmensim nemoralni.
    Aby nedoslo k mylce. Jezdim na kole porad. Kazdy den na silnici dokazuju opravdu a ne jen tak na oko, ze i “my jsme doprava”. Nekdy je to o hubu a posledni dobou mam pocit, ze se situace vyhrocuje (velky napis v metru “smrt cyklistum”??). Cyklojizda ale neni reseni. Naopak cyklojizda se pomalu ale jiste stava pricinou nevrazivosti ridicu a chodcu vuci cyklistum. Coz je prvni veci se kterou se mi nekteri kolegove-ridici/cestujici MHD rano po vcerejsi blokade sveruji…

  50. 50

    Musím přiznat, že něco takového bych tady nečekal. Jsem opravdu velmi překvapen. To co jste napsal ken potvrzuje muj názor a přesvědčení, že já jako někdo, kdo rád jezdí na kole (bohužel díky mému zaměstnání mnohem méně než bych chtěl) se nikdy nezúčastním takové akce, protože v podání lidí co tyto akce organizují je to více než kontraproduktivní. Jenže pak se tito cykloaktivisté nesmí divít, že nálada vůči cyklistům je čím dál tím víc nepřátelská. A nebo z toho mají radost, protože to je přesně to, co chtějí, jelikož takhle mužou zůstat přísátí ná dotačním penězovodu.

  51. 51

    A to ja bych Auto*Mat nezatracoval. Spousta aktivit je zasluznych a urcite na ne prispeju mnohem radsi nez na zadelani bezednych der po nepruhlednych statnich zakazkach. Cyklojizda mi ale vadi. A nejsem v tom sam.

  52. 52

    Tak ja nevim. Bylo tam nejakych 1500-2000 lidi (at jsme spravedlivi), kteri cyklojizdu jeli a dost pravdepodobne s ni vnitrne souhlasi. Pak jsou tu taci, kteri ji z ruznych duvodu nejeli, ale neprici se jim. Jejich pocet nezname. Na druhe strane je tu cca 5(?) lidi v teto diskuzi a rekneme takovych (10) z diskuze na jednom nejmenovanem cyklistickem foru, kteri jsou radikalne proti a byt jsou to cyklisti “telem i dusi” a neni pro ne nic lepsiho nez kolo, tak presto se snazi sve “kolegy” z cyklojizdy a Automatu co nejvic ocernit a shodit. (Ze ale radi jezdi po infrastrukture, kterou tu mame i diky Automatu, to uz jaksi nezminuji…). No a pak je tu velika neznama tech “desne nasranych” lidi kolem, kteri kvuli cyklojizde museli neskutecnych dvacet minut (?) stat se svym autem v zacpe. Je tedy vic tech, co jsou pro nebo proti? Tezko rict, jedno je ale jiste. Dva roky zpatky, kdyz jsem zacal jezdit po Praze, jsem za cestu potkal tak 5 lidi na kole maximalne, z toho byli 3 messengeri. Dneska jich cestou potkam jen v zime kolem 20ti! A co teprve až se oteplí… Jiste, vsichni nebudou priznivci Automatu, ale dost jich pojede diky zmenam, ktere se tu za posledni 2-3 roky udaly, a na kterych ma Automat nemaly podil… Myslim, ze jedna blokada magistraly bude rychle zapomenuta, ale ty stezky, pruhy a stojany tu budou dlouho a o to jde ;-)

  53. 53
  54. 54

    Tak ať jsme spravedlivý. Tahle vychvalovaná organizace zkresluje data o počtu účastníků. V jejich vyjádřeních jsem vždy narazil na číslo kolem 5 tis.. Proč to ale dělá? Aby si vylepšila obraz, jak moc lidí se zúčastnilo a tudíž jí podporuje. A přitom to neměla ani poloviční účast. Tahle organizace si jako čas konání vybere odpolední špičku, aby, a to mi nikdo nevymluví, zprudila co nejvíce lidí. Takže místo toho aby lidi upozornila na problémy městké cyklistiky, tak lidi akorát naštve. Diletantismus na n-tou. A zdržení 20 minut je jen z říše snů. Bylo totiž mnohem delší. Těch 20 minut měli možná ti první v kolonách. Kolony se totiž rozjíždějí pomalu a tak si troufnu tvrdit, že u některých mohlo zdržení dosáhnout i hodiny.

    Navíc jak psal wanted, cyklojízda není nic. Je to jen skupinová vyjížďka pár kolistů, aniž by bylo jasné o com jim jde. Jestli proti něčemu protestují, někoho podporují, nebo si jen krátí dlouhé jarní odpoledne. Člověka neznalého situace tahle nezvládlá komunikace vůči veřejnosti naštve víc než zdržení. Ale co čekat od Automatu, po té ukázali ve svém filmovém počinu, kdy náhodný chodec je za pár minut představen jako spolupracovník.

    A že na jistém cyklo serveru jsou lidé proti? A co má být? Každý má právo na svůj názor. Nebo si snad myslíte, že pokud někdo nesdílí vize automatu, tak je něco míň? Navíc pokud myslíte stejný server jako já, tak lidé tam přispívající kolikrát píšou velmi rozumně. Uvědomují si totiž, že někoho kolo vůbec, ale vůbec nezajímá a zajímat nebude. Ale přesto ho neodsuzují.

    A mediálnímu obrazu určitě nepomůže ani výplod Rostislava Adama. Doufám že tomu individuu se spí hodně špatně. A jakou to má souvislost s automatem.? Byl to špuntař, takže člověk s nimi domluvený, takže jeden z nich.

    A že Automat se stará o zlepšení infrastuktury, je sice hezké, ale pochybuji, že by to dělali naprosto nezjištně, pro svůj dobrý pocit. Ono být přisátý na dotačním penězovodu a mít kontakty v regionální či městské politice, taky není k zahození. Nebo to jsou lidé, kteří se věnují své práci, tvoří hodnoty a tomuto se věnují ve svém volném čase pro dobrý pocit? Asi ne. Prostě profesionální aktivisté, kteří jsou nejhorší.

  55. 55

    Roman: Tak tohle už mi nedá a musím se ozvat. Jsem manželka jednoho z těch “profesionálních aktivistů”. Znala jsem ho už v době, kdy dělal mapu pro tenhle web (+ články, jednání na úřadech aj.) zcela zadarmo a ve svém volném čase. Řeknu vám, je to slast – když vám manžel dělá něco na počítači ve tři ráno, neexistují pro něj víkendy, i z dovolené posílá korektury – a ostatně na dovolené jezdí tam, kde je něco cyklisticky důležitého, aby to mohl použít pro mapu nebo článek. Jednání s politiky a dopravními odborníky vede zásadně večer – až když má svoji normální práci hotovou. A do toho samozřejmě nesmůže flákat ani normální zaměstnání – to by se s ním jeho šéf brzo rozloučil. Teď už je část jeho aktivit hrazená Auto*Matem. Rozhodně se ale nedá říct, že by tam seděli na zlatém prameni. Drtivá většina jejich peněz pochází z příspěvků obyčejných lidí – a to nikoli z daní, ale z dobrovolně zaslaných peněz na jejich účet. Když potom musím doma obracet každou korunu třikrát (koupit za ní jídlo nebo plínky je občas dilema) a někdo mi tu začne předhazovat, jak krásně se aktivistům žije a jak si zvyšují popularitu jízdou, dělá se mi špatně a otvírá se mi kudla v kapse.
    A pak se podívám na zprávy a řeční tam politik, který je zcela placen z daní lidí a přitom se snaží toho udělat co nejmíň (a popularitu si honí daleko horšími způsoby)… grrrr… A přesto své daně odvedu zase poctivě a budu doufat, že část z nich odejde i na důležitější věci.
    A počet cyklistů na jízdě? Přesnou cifru přebírá většinou Auto*Mat od novinářů, nikoli naopak. Zeptejte se tedy jich, jak oni na to přišli (např. Pražský deník, Nova, Lidové noviny aj.).

  56. 56

    Čest vyjímkám. Váš manžel však nebude profesionálním aktivistou.

    A že si někdo nedokáže, nebo se ani neobtěžuje, spočítat počet účastníků na akci jež pořádá, taky o něčem svědči.

  57. 57

    Romane, prosím Tě, přestaň toužit po penězovodech, přestaň závidět kontakty s politiky (není většinou o co stát) a do nějakého sdružení nebo strany nebo hnutí se kuwa přihlaš.. jinak jsou to řeči o ničom!!

  58. 58

    Bohužel to nikdy neudělám. Z titulu své pracovní pozice přicházím do styku právě s těmito “profesionálními aktivisty” a ani kdyby na tom závisel můj život, tak do nějakého takového spolku nevstoupím.

  59. 59

    Roman 58: do jakéhokoli spolku!!! Máme tu zastupitelskou demokracii. Kde se mají normální zastupitelé brát, když na to většina z vysoka…!!! Ha?

  60. 60

    Politickými ambicemi opravdu nedisponuji a jsem zato rád. Mám totiž nějakou sebeúctu. Ale to už je trochu off topic.

  61. 61

    Myslím, že v této diskusi už každý dostal dost prostoru vyjádřit svůj názor na cyklojízdu a stává se z toho flamewar bez přidané hodnoty. Proto komentáře pod tímto článkem vypínám.

Další z rubriky

Přijeďte na velkou jarní cyklojízdu! :)

18. 04. - Dění v Praze
V sobotu 26. 4. 2014 v 15:00 na Náměstí Jiřího z Poděbrad. Namažte řetězy, dofoukněte pneumatiky, namasírujte svaly. Vyrážíme! Na Velkou jarní cyklojízdu v sobotu po..více

Druhé narozeniny křižovatky Kapitána Jaroše 27

16. 04. - Dění v Praze
Jedna z velkých bariér cyklistické dopravy v Praze, křižovatka na nábřeží Kapitána Jaroše, byla odstraněna v dubnu 2012. Tedy přesně před dvěma roky. Díky rekonstrukci..více

Komořanská lávka otevřena 13

14. 04. - Dění v Praze
V sobotu 12. dubna v 11 hodin byla pro veřejnost slavnostně otevřena lávka pod dálničním okruhem v Komořanech. Jak lávka vypadá, jak se po ní..více

Tramvajovým výtahem nově i dopoledne :)

09. 04. - Dění v Praze
S příchodem dubna vstoupily v platnost některé změny v cestování s kolem v městské hromadné dopravě. Zatím tedy ve zkušebním provozu. Pojďme se na ně..více

Cyklisté sobě: setkáme se na cyklojízdě 4

Iniciativa Cyklisté sobě se s přicházejícím jarem utěšeně rozvíjí. Máme za sebou malý jarní úklid, na Praze 5, 6, 8 a 10 se věci posouvají..více

Do práce na kole 2014 – pojedete? :)

31. 03. - Dění v Praze
Od 17. března běží na stránce www.dopracenakole.net registrace týmů pro nadcházející, v pořadí již čtvrtý, ročník stejnojmenné soutěže – Do práce na kole. Cílem akce..více

Anketa

Jak používáte web Cyklisté sobě?

Výsledky →

Loading ... Loading ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru