Zprávy z březnové cyklokomise

Cyklokomise v úterý 27. března přinesla návštěvu z nejvyšších. Náměstek primátora přislíbil podporu cyklo s ručením omezeným. Věnovali jsme se přerušení vysočanské stezky i nábřeží Kapitána Jaroše. Páteřka A2 přestává stačit náporu, různým problémům čelí Vyšehradský tunel, podolský úsek i náplavky. Na stole byla i další kapitola kauzy uzavřené trasy A44 kolem letňanského letiště.

S náměstkem primátora

Náměstek primátora Josef Nosek přišel na komisi, aby se vyjádřil k podpoře cyklistické dopravy. Výsledné vyjádření bylo pozitivní. Existují rozpočtové rezervy, které lze použít na podporu projektů nad rámec letošního hubeného přídělu. Jsou-li připravené a „rozumné“, peníze se určitě najdou.

Náměstek následně přikývl na poslední verzi usnesení, jehož geneze z materiálu, který původně obsahoval řadu konkrétních bodů (viz zde, v podobě, v jaké jej KCD tlačila do minulé Rady), skončil následovně:

Usnesení 11.1: Komise RHMP pro cyklistickou dopravu navrhuje formulovat politickou podporu pro rozvoj dopravní a rekreační cyklistiky v hl. m. Praze takto:
a) Rada hl. m. Prahy vnímá rozvoj dopravní a rekreační cyklistiky jako přínos pro dopravní a životní prostředí hlavního města ve smyslu přijatých strategických a koncepčních materiálů Zastupitelstva hl. m. Prahy a RHMP.
b) RHMP chápe nárůst počtu cyklistů v pražské dopravě (2002 až 2011 o cca 1000 %) jako nový dopravní fenomén a uvědomuje si, že je třeba dále řešit bezpečnost cyklistické dopravy ve vztahu k ostatní dopravě už ve fázi příprav nových staveb a rekonstrukcí.
c) RHMP zajistí plněním souvisejících strategických a koncepčních materiálů takové podmínky rozvoje dopravní a rekreační cyklistiky, která umožní dále rozšiřovat bezpečnou a dopravně ohleduplnou cyklistickou infrastrukturu a zajistí odpovídající prostředky a systémovou podporu.

Jak vidíte, jedná se o neobyčejně přesný a detailní materiál, s pečlivě nastavenými indikátory, ze kterého naprosto zřetelně vyplývá, které konkrétní strategické materiály mají být plněny a jak bude jejich plnění sledováno, a který si žádná strana rozhodně nemůže vykládat ani malinko jinak.

Od pana náměstka jsme se také dozvěděli, jak to vlastně bylo s křižovatkou Kapitána Jaroše. Nuže vězte, že žádný finanční problém vůbec nebyl. Bylo to tak, že Auto*Mat měl požadavky neakceptovatelné policií, a teprve, když z nich slevil, bylo to možné zrealizovat. Přítomnému zástupci Auto*Matu (tedy mně), který byl o měsíc dřive osobně na jednom z posledních jednání o dané křižovatce, spadla po tomto výroku čelist tak nízko, že než jsem si ji nasadil zpátky, byl náměstek pryč, rozloučivše se slovy, že na cyklokomisi by pobyl raději než na nadcházejícím grémiu ODS, ale když musí, tak musí…

A pak že s ním není zábava.

Konkrétní sliby, které z něj vymámili duchapřítomnější členové komise, se omezily na dva miliony na stojany, které jsou připravené k realizaci, což je asi 200-300 ks, zde tedy zůstane mírný pokrok v mezích zákona, a stavby, kde navýšení ceny pro cyklo půjdou do řádu 200 000 Kč. Nosek se podívá na seznam. A velmi krotce podpoří cyklistickou dopravu i veřejně, na magistrátní tiskové konferenci.

Po roce a půl je to jednoznačně krok dopředu. Sice do pozice, která za tou mezi roky 2006-9 leží ještě o pěkných pár kroků nazpět, ale možná, že to přeci jen nějak půjde. Pomalu, mnohem pomaleji, než by to jít mohlo, ale aspoň ne dozadu.

Stesky vysočanské stezky

Na veřejnost se dostala legrácka s přerušenínm stezky A26 Rokytka výstavbou projektu věžáku s dívčím jménem Eliška v těsném sousedství slavné lávky. Že se tam bude více než rok běhat po nouzových schodech, se vědělo předem. Schodiště (investovaná OMI) zatím ani nemají lišty pro kola, což je dosti zajímavé s ohledem na to, že jsou vzhledem k dopravnímu režiu určena výhradně pro cyklokrosaře (pardon, cyklisty). Ale prý je tam dodělají. Výstavba Elišky potrvá rok až dva, stavebník je ale svolný s tím, uzavírku co nejvíce zkrátit. Výsledné vedení stezky povede před vchodem do novostavby, z což rezidence udělá první development v Praze s páteřní cyklostezkou téměř přes recepci.

Nábřeží kapitána Jaroše

Zde cválal vývoj rychleji než moje zpravodajství. Hodnocení ze strany odborníků KCD bylo velmi opatrně pozitivní: V rámci situace Prahy je to skvělý výsledek, v rámci standardů dobrý. Jediné, co zbývá, je dořešit sloup, na kterém má být umístěn Pupův pomník, a který má propachtovaná jedna reklamní agentura (nejspíš na 999 let). I zde se na tom ale nějak pracuje.

For Bikes a nové materiály

U příležitosti účasti na For Bikes vydal Magistrát novou cyklomapu (podrobně se jí budeme věnovat jindy). První výtisky byly k dispozici na For Bikes, další distribuce se pozvolna rozbíhá klasickým způsobem (infocentra, městské části). Není-li mapa ještě v infocentru vaším MČ, prožádejte je, ať si o ni řeknou oddělení PR magistrátu.

Vznikla také cyklistická ročenka 2011, která, jak jsem po prolistování zjistil, obsahuje kromě shrnutí loňského roku a dosti chudého nástřelu letošních staveb, také několik interních fórků. Vážní zájemci o výtisk nechť si počkají na některou další cyklistickou prezentaci města, věřím ,že bude.

Samotný veletrh For Bikes spoluotevřeli za město předsedkyně cyklokomise Monika Krobová – Hášová a náměstek primátora Josef Nosek (důkaz najdete na webu nakole.cz).

Páteřku čeká nápor a úpravy

Páteřní cyklotrasa A2 se patrně dočká dočasných i trvalejších úprav. O novém úseku v Braníku jsme psali nedávno, Praha 12 zase buduje odlehčovací stezku pro pěší podél vody. Chystané úpravy, které měly legalizovat průjezd Vyšehradským tunelem, nebudou tak příznivé, jak se zdálo. Pokud se realizují, budou řešit pouze směr z centra.

Na stezce v Podolí se už letos očekávají zápcy. Hledá se tedy způsob, jak úseku odlehčit, především o víkendech. Jednoduchá a levná řešení ale zatím nejsou k dispozici.

Stále větším problémem se také stává sdílení náplavek. Každou sobotu farmářské trhy, a jako každý rok, přeruší náplavku na několik dnů různé akce (Lodě na vodě i jiné). Na komisi se také obrátili stěžovatelé na bezohlednou jízdu cyklistů na náplavce.

Dopravní režim na náplavce přitom není zřejmý: chodci jej čtou (správně) jako pěší a obytnou zónu, cyklisté se na úzkých pásech rovné dlažby chovají jako na cyklostezce. Problém je v tom, že jediný schůdný pruh tvoří právě pás, který si při rekonstrukci vylobbovali cyklisté; z pochopitlených důvodů se na něj ale stahují všichni.

Řešení se formou odmalování piktogramů bylo zavržené. Prakticky vzato jde o stejný piktokoridor jako například na Petříně, nápisy mají sloužit jako informace, nezadávají nikomu žádné právo. Aby to ale bylo zřetelné, bude třeba zlepšít osvětu. Náplavka by mohla být na obou koncích osazena vhodnými cedulemi upozorňujícími na to, že cyklista skutečně nemá na zmíněné pásky nezadatelné právo.

Komise proto doporučuje zpracovat projekt, jehož součástí bude doplnění dopravního a informačního značení náplavky a nábřeží mezi Mánesem a Vyšehradským tunelem a mezi Rudolfinem a botelem Admirál včetně variant. (usnesení 11.3) Jinými slovy, kromě vyjasnění dopravního režimu na obou náplavkách se bude hledat způsob, jak ty nejrychlejší cyklisty poslat spíš vrchem.

Zkrátka a dobře, čím víc cyklistů v provozu, tím lépe, ale čím víc cyklistů v režimu smíšeném s chodci, tím hůř.

Ještě jednou k letišti

Jako host vystoupil zástupce občanského sdružení Letňansko-Kbelský letecký region ing. Václav Čadek, který se dlouhodobě zabývá problémy kolem letiště v Letňanech, kde byla před dvěma lety uzavřena cyklotrasa A44. Pan Čadek prezentoval materiály, že kterých vyplývá, že uzavření bylo nejspíš svévolné, a požádal cyklokomisi o podporu. Městská část a letiště chce průjezd řešit vybudováním asfaltové stezky mezi areálem Letova a plochou letiště. To by jednak stálo dost velmi vzácných peněz, jednak by to trase přidalo dvě křížení Toužimské a jedno zcela zbytečné schodiště. Obnovení původního stavu se přitom zdá být i nadále možné, navíc oproti cyklostezce, jejiž příprava by trvala nejméně dva roky, prakticky ihned.

Po kratší diskusi cyklokomise nakonec schválila následující usnesení:

Usnesení 11.2: Komise podporuje racionální řešení úseku A 44 v prostoru kolem letiště Letňany.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklokomise

Komentáře - uzamčeny

  1. Listy na schodech z Vysocanske lavky by ani nebyly potreba, kdyby pred vjezdem na lavku bylo upozorneni, ze je lepsi ji objet dolejskem nez se drapat nahoru, pak po schodem dolu a pak opet po schodech nahoru.

  2. Díky. Moc hezky a vtipně napsaný. :-D

    btw: A2 se stává už nějakou dobu skutečně skoro nepoužitelná a auta mají od Jeremenkovy 70! :-( . Přes podolí tak radši jezdím Podolskou až k Agipu.. a pak raději Ke Krči mezi auty.
    Už by se asi mělo IMHO aspon mluvit o nějakém cyklopruhu na 5. května.. situace je tam od loňské rekonstrukce lepší, poměrně přehledná, (na rozdíl od souběžných komunikací) a je tam 50 .. co je asi problém, tak nájezdy a výjezdy aut, ale je škoda toho super povrchu nevyužít a té A2 by to mohlo ulehčit..

  3. No informace, že je lepší na lanový most nejezdit je kupříkladu přímo tady na mapě :)

    Přímo u mostu s plynovodem lišty jsou…..

    V článku je celkem nenápadně naznačeno, že hlavní pražská cyklostezka je dopravně už skoro nepoužitelná o víkendech, a já dodám všeobecně také v rekreačních hodinách tedy v pracovní týden odpoledne, ráno tam problém není, protože bruslaři naštěstí musí také do škol a do práce :).

    To že se občané, ti naši milí „cyklokazišuci“ ozvou po té, co je „takycyklisté“ párkrát oremplují na náplavce, kam oni chodí bloumat, je celkem pochopitelné ..
    Jak jsem už v pár diskusích naznačoval, chodci nejsou žádní přirození spojenci cyklistů, ale samostatná skupina, které prostě přibyl nepřítel a tak se do nás začínají trefovat a čekám, že bude podstatně hůř…

  4. Není Magistrátní mapa a ročenka někde dostupná online? To už se to úplně tají, nebo to jen někdo ještě nedal na web?

    S náplavkou je ten problém, že ji někdo udělal na koukání a focení a ne na to aby se na ní dalo taky žít. Objíždění horem asi moc lidí praktikovat nebude, protože to kvůli světlům a kolonám není rychlejší.

    Řešením je buď zprůchodnit a zprůjezdnit náplavku v celé šířce a odstranit zbytečné překážky (například parkující auta) nebo vytvořit nahoře dostatečně konkurenceschopný cyklistický průjezd. Možností může být také odlehčení již zmiňovaným průjezdem po magistrále a hlavně zprůjezdnění A1 na druhé straně Vltavy (tam by případné dopravní řešení mohlo být lepší, protože tam není tolik semaforů).

  5. Na té náplavce mě štve to, že se neustále řeší jak zapříčinit aby se cyklisté chovali ohleduplněji vůči chodcům, ale vůbec se neřeší jak způsobit aby se chodci chovali ohleduplně vůči cyklistům.

    Třeba ty slavné Farmářské trhy. Proč stánky nepřistaví blíže ke zdi tak, aby zákazníci nemuseli stát na pásu pro cyklisty? Proč je mezi zdí a stánkem několik metrů místa??? Proč vedle cedule vyzývající cyklisty k ohleduplné jízdě není podobná cedule pro chodce?

  6. ad Náplavka: Takže pruh, který měl sloužit cyklistům jako cyklistický pruh a bez velkých problémů vychovávat chodce, jsme vrátili zpět chodcům. Z mého pohledu se jedná o velký krok zpět.

  7. pánové pardon, ale bez cca kilometru dlaždicového pruhu se v Praze obejdu a přijde mi nemístné se o něj přít s chodci. Jsou-li na náplavce trhy, pak to tam patří trhům a i cyklista to prostě vezme na vědomí!! Když jsou trhy nebo poutě auta se omezují běžně i na silnicích II. tříd.
    Bez pruhu to lze projíždět po dlažbě i s bromíkem a ať mi nikdo (hlavně nikdo s nejméně dvoupalcovými pneumatikami) netvrdí opak! Praha má hodně větších průšvihů, které cyklodopravě vadí.

  8. náplavka Na Františku má 1km a Na Výtoni 1,4km. Když to někdo jede obojí je to už docela významný úsek.

    Problém nespočívá v tom, že by cyklista tuto překážku nemohl překonat (ostatně nevím o žádné překážce, kterou by cyklista v Praze nemohl překonat). Potíž je v jejich množství a v době trávené jejím překonáváním. Když se z rychlé cesty do práce stane slalom hlemýždím tempem, tak nikoho o „rychlém způsobu dopravy“ nepřesvědčíme.

    Co se stížností na chování cyklistů týče, zajímalo by mě zdali to nebyli nájemci lodí. Třeba Na Františku jeden z nich záměrně staví přenosné DZ tak, aby zasahovala do pruhu pro cyklisty (s pravděpodobností hraničící s jistotou na to nemá stanovení)

  9. Pozn. jenom nesouhlasím s nějakým přesvědčováním – každý se přesvědčí nejlíp sám! V Praze je ta potíž, že řada lidí vůbec nemůže na kole vůbec začít jezdit, protože se bojí na začátek něčeho sjízdného dostat… o celkovou rychlost a přesvědčování bych řekl nejde vůbec. Auta mají ve všední dny překážek a hlemýždího slalomu mnohem víc.. ;-)

  10. Mě tedy naopak přijde zvrhlé pořádat trhy na páteřní cyklostezce, dát tam ceduli, ať cyklisté jezdí opatrně a do novin napsat, že by tam cyklisté neměli jezdit raději vůbec (vyšlo před prvním trhem v Metru).

    To bych nepřirovnávala k trhům na silnici druhých tříd, ale k trhům na dálnici, případně magistrále.

    A to jsem velkým příznivcem trhů a chodím na ně ráda. Prostě přístup, že cyklista prostě kdykoli může slézt, někde kolo vést a občas ho vynést do schodů mě štve. Pak se lidi diví, že i na městském kole jezdím v teplákách. Dát ho na rameno a neotřít se o pneumatiku se povede málokdy. A dát ho na rameno s nákupem na zadním nosiči je zážitek, bez kterého bych se fakt obešla.

  11. pylma :) dobrý :)
    Spíš přemýšlím, kolik lidí vlastně jezdí v “ pravém civilu“ na kolech pravidelně do práce aniž by si věci v práci měnili nebo jezdili raději v něčem starším.

  12. Pojizdky po jiznaku nejsou dlouhy a rano do prace 8 km z kopce a v chladu, odpoledne nespecham.. Proc neco starsiho??

  13. ujezdak: Ja porad. Nosim normalni hadry a neprevlikam se. Ono ani neni potreba, kdyz to mam sotva 5km. Jedu to stejne dlouho jako metro. Mohl bych tam sice byt rychleji ale to bych se zase musel sprchovat a prevlikat. Clovek si nevybere.

  14. wanted oblek to asi není co ? No 5 km to já prakticky neopustím domov :) jen na vyjetí z újezda nad lesy padnou kilometry dva….. no pak nejmíň 21 ale to je po silnici s provozem tak většinou 25-35 km podle toho kudy jedu…

    Jinak ta dnešní náplavka byla hnusná, ještě tam jezdili s přívěsy naložených lodí….. to je zas služba lidu, prodejní výstava jachet nebo co ? Nebo je to konkurs na přívozy ?:)

  15. 1. Pro mě osobně 2 schody a více = zeď. Vysočanskou stezku v místě přerušení občas objíždím ulicí Pod Harfou, která není souvislá, ale je tu v místě ulice Kabešova nepříjemná nesjízdná terénní vlna, takže radši jedu Poděbradskou a Freyovou.
    2. Nestálo by za to pokusit se znova o podjezd Mánesova mostu na levém břehu Vltavy? Most byl údajně s tímto průchodem podle vody projektován.
    3. Je nějaká naděje na prodloužení Vítkovské stezky na Balabenku?

  16. Ne, neni to oblek. „Oblekovym“ pracem se vyhybam uz behem rozhovoru.
    Jinak mam pocit, ze posledni dobou vidam cim dal vic civilistu. Anebo si to vsugeruju a ve skutecnosti si toho jenom vic vsimam. Jsem zvedav az bude tepleji.
    To jezdis peknou Tour. Se priznam, ze na takovou dalku bych to zbabele zabalil. Nebo si hodil home-office.
    Naplavky se nedaji resit cedulemi. Vetsina chodcu na nich je cizi provenience a oni ignoruji vse co se neda vyfotit nebo vypit. Ti co by tem cedulkam teoreticky rozumeli bud chodi do skolky, jsou zamilovani nebo stoji frontu na parnik. Stav, kdy tam jsou trhy nebo jina demonstrace neznam protoze jezdim radsi jinudy.

  17. Asi budu opakovat co napsali jiní k náplavce, ale vymístit cyklisty zase nahoru mi nepřijde dobré, ani ty rychle ze kterých se rázem stanou pomalí. Jet horem se dá, ale jen kousek. Jezdím transitně Karlín – Podolí, celkem asi 16 km. Pokud pojedu horem tak buď budu stát v koloně, protože ne vždy se dá kolona předjet nebo podjet, nebo mám možnost jet po tramvaji respektive s ni za zády a to mi přijde docela psycho, možná se to ani nesmí. Taky výborní jsou chodci skákající z ostrůvků do silnice cyklistu dost ignorují a těch zastávek je tam dost. Jinak mě osobně dlažba jako překážka přijde neb na trekovém kole s tenkou pneu je to celkem děs, bohatě stačí sjezdy u Rudolfina a Mánesu, už jsme tam i sbíral svoje odpadlé blatníky a světlo :o((, Blahořečím tedy tvůrcům a iniciátorům předlážděného pruhu a troufám si tvrdit, že toto masivně rozšířilo cyklistiku přes centrum. Tedy omezeni náplavek by byla velká chyba.

  18. S údivem jsem si tuhle uvědomil, kolik je na A2 značek „Cyklisto, sesedni z kola“. Když pominu, že by měl úsek vždycky končit něčím jako „Cyklisto, nasedni zase na kolo“, napadá mě, že by se dalo zavést v problémových úsecích pro auta analogicky „Řidiči, vystup z auta.“
    Jinak z té komise žádný velký optimismus. A to mám pocit, že je letos od března v ulicích tolik cyklistů jako loni v červnu.

  19. Kalimero: Bez sesednutí se dá překonat i pět schodů – například na výjezdu na Letnou u Čechova mostu a to dokonce i do kopce.

    Řekl bych, že podjezdy mostů jsou obecně pro cyklisty naprosto klíčová místa. Kromě Mánesova mostu by mohl být na levém břehu teoreticky zpodjezdněn (s rozumnou stavební úpravou) i třeba Most Legií, Most Barikádníků a umožněn průjezd pod Libeňským mostem.

    Mimochodem – jak se to má s podjezdem nového Trojského mostu na Holešovické straně? Ani po bedlivém studiu na internetu dostupných materiálů mi není jasné, jestli tam na vybudování takové stezky bude vůbec místo.

  20. Petr Dlouhy: Presne ty schody pod Letnou se snazim prejet uz dlouho (do kopce) ale nedari se. Onehda jsem videl cyklistu (mozna tebe :), ktery presne tohle udelal a od ty doby mi to neda. Prozradis fintu?

  21. Petr Dlouhý: nad trojským mostem na levém břehu je Prefa co má překladní polohy pro lodě, takže tam se nikam jet nedá. Pochybuji že by zprůjezdnili svůj areál jako třeba v Prefa v Brandýse.

  22. wanted: Nevím, nic zvláštního, možná je to jen tím že mám klipsny. Mám ale staré trekové kolo, nic zvláštního. Prostě zařadím nejlehčí převod a trochu na začátku nadhodím přední kolo. V půlce těch schodů to kolo to přední kolo už ale dopadne na shody, takže musím pořádně zabrat.

    klima: No, v generelu tam taková trasa je. I kdyby ji tam ale teď nebylo možné udělat, tak by byla dost škoda zazdít ten průjezd pod mostem, protože ten tam bude stát možná několik stovek let a podjezd se pod něj naroubuje už jen těžko. Každopádně teď už je na jakékoliv změny v konstrukci mostu pozdě.

  23. Na náplavku bych dal ceduli:
    CHODCI!
    Máte tu 20m šířky pro sebe, nechte těch 20cm cyklistům. Pokud jste se přišli projít po rovném betonu a asfaltu, vystupte si o patro výš, tam je široký rovný chodník.

  24. Kalimero: Výborný nápad! jen to asi bude chtít ve vícero řečech…

  25. Wanted, PD: Jo, v generelu je tam A1 po břehu od mostu Barikádníků k Trojskému. ale to je výhled, to může být klidně za sto let. Mám ale dojem, že Petr se ptal spíš na průjezd od Vrbenského do Za Elektrárnou… Ze zpráv, které jsem měl před zhruba rokem, vyplynulo, že tam „něco“ v osách podle generelu bude (tj. určitě trasa podél břehu do Stromovky a trasa po samotném mostě). Co přesně, je ve hvězdách, výsledek může být jakýkoliv, zvlášť na mostě: od segregované cyklostezky po cedulu „pozor, cyklisté“.

  26. VF: Podle toho co vím, tak má být pod železniční tratí někde mezi Partyzánskou a stanicí metra proražen průchod pro pěší a cyklisty. Při spojení podjezdu pod tratí s ulicí Za Elektrárnou by se podjetí mostu určitě hodilo už teď.
    Chtěl jsem ale vědět, jestli konstrukce mostu pro vytvoření takového podjezdu vůbec nechává nějaké místo, nebo se to bude muset řešit zásahem do koryta řeky a most tak vytvoří navíc další překážku tomu aby mohla stezka po břehu vůbec vzniknout.

  27. VF: Nějaké materiály jsou dostupné na TTNZ, ale ne všechno je z nich jasné.

  28. PD: Jé, na TTNZ už jsem dlouho nebyl :-) A teda, z těch chodníkových cyklostezek přerušených na každém křížení přechody pro chodce, mě docela mrazí…

Další z rubriky

CycleHack 2016 :)

DSCF302024. až 26. června proběhl ve 38 městech po celém světě další ročník komunitní události..více

Jak by mohl vypadat pražský bikesharing? 2

bikesharing_stanice_praha_02Koncem března byl započat tendr, který by měl vést k výběru dodavatele a provozovatele pražského bikesharingu...více

Autobusem 147 do Suchdola 6

13. 06. - Jan Blažek - Zprávy
2016-05_147_preprava-kolDopravní podnik hlavního města Prahy hlásí další pozitivní změny pro lidi pohybující se na bicyklech...více

Cyklostezka na Mladoboleslavské z pohledu obyvatele Kbel 11

06. 06. - Jonáš Holub - Zprávy
P1070023Na přelomu dubna a května letošního roku byla realizována výstavba zcela nové, 400 m dlouhé,..více

Z Libně až do Polabí: cyklostezka Zeleneč – Lázně Toušeň 5

06. 05. - Jonáš Holub - Zprávy
P1060823Oblast severovýchodního okraje Prahy a Středočeského kraje mezi obcí Zeleneč a polabským městysem Lázně Toušeň..více

Bělehradská po rekonstrukci 26

25. 04. - Marek Bělor - Zprávy
Foto Marek 672Jednou z největších rekonstrukčních akcí minulého (díky dočerpávání evropských dotací rekordního) roku byla rekonstrukce Bělehradské..více

Anketa

Co považujete pro cyklisty na veřejných komunikaích za nejvíce ohrožující?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru