Jak poznáte město, kde se cyklistická doprava bere vážně?

Víte, jak poznáte města, ve kterých se městská cyklistika bere jako rovnocenný druh dopravy? Máme pro vás několik tipů:

  • Jízda na kole se neomezuje na vysportované třicátníky
  • Kola bez blatníků používají jen festkaři
  • Cyklistické přilby se nepoužívají jako kompenzace nízké subjektivní bezpečnosti
  • Problémy s infrastrukturou se týkají především nedostatečné kapacity
  • Na ulicích v centru parkuje víc kol než automobilů
  • Individuální výzdoba je běžnou součástí kola
  • Ve městě nejsou žádní ,,cyklisté“, ale jen obyvatelé, kteří ke svým cestám používají jízdní kolo
  • Lidé na kolech nemají výraz stresovaných lasiček
  • Jízda po městě je bezproblémová pro každého od sedmi do devadesáti devíti let
  • Průměrné provozované kolo je staré víc než pět let
  • Není třeba provozovat cyklojízdy, neboť safety in numbers funguje i v běžném provozu
  • Když chcete vyrazit do města na vysokých podpadcích, dáte přednost kolu před chůzí
  • Parkovací problémy se týkají více jízdních kol než aut
  • Město má zvláštní tým na likvidaci dlouhodobě opuštěných jízdných kol
  • Starosta jezdí na kole do práce
  • Když si tam vypůjčíte kolo, nepotřebujete pro svou bezpečnost nezbytně nutně vědět, jak je to s předností na přejezdu pro cyklisty souběžném s přechodem pro chodce, nesvítí-li na souběžném semaforu pro auta červená.
  • Svoboda zvolit si kolo jako dopravní prostředek je skutečná a ne jen iluzorní

Jaké další vás napadají?

Brémy mají nejvyšší podíl cest na kole mezi velkými městy v Německu - 25%

Plné stojany v centru Štýrského Hradce v Rakousku

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Před semafory čeká obvykle víc kol než aut (poslední dobou např. Londýn). Marně vzpomínám, jestli se mi to někdy stalo v Praze..

  2. možná baťohy – u kolistů ještě méně časté než u pěších… a pak sportovní oblečení jen u sportovců! (nikoli u důchodců, jak to vídáme v česku, a v praze zvlášť.. :-D )

  3. Zaujala me zminka o blatnicich a feskatch. Festky jsou zvlastni kola. Nemaji blatniky, nemaji predni brzdu (odporuji tedy predpisu o vybave kola a na silnici nemaji co delat), zadni brzda nema takovou ucinnost jako predni a slicky taky bezpecnosti nepridaji. Pritom po Praze vidim festkare jezdit pomerne rychle. Kazdopadne festkari musi byt taky trosku bikeri, obe skupiny vicemene odmitaji blatnik. O odrazkach ani radsi nemluvim.
    Zvlastni ze? Divim se, ze jeste nebyla nejaka hromadna policejni akce na kontrolu takovych nebezpecnych kol.

    2> Vozim batoh a jsem rada, ze ho mam i kdyz je skoro prazdny. V pripade padu dokaze pomerne dost ochranit zada (vicenasobne overena skutecnost).

  4. „Nejsou tam kopce“.
    Minulý týden jsem byl v Lyonu – v rovinatém centru a na předměstích cyklisti všude, fungují automatické půjčovny, o kola před odchody člověk zakopává.Na „kopci nad řekou“ pokles o 95%. V tom má Praha prostě smůlu.

  5. Zuzka :
    co jsem slyšel, tak festky jsou v Německu za pokutu 15 -80 euro na ruku….
    Navíc rozeznávají dva druhy, s torpédem, které jsou v Německu “ tolerovány“ a je to jen za pokutu :) a původní „americké“ kde se brzdí nohama o zem, ty třeba ještě v roce 2009 v Berlíně policie rovnou konfiskovala …. a cyklistům s řidičákem napálila i body :(

    http://www.thelocal.de/society/20090630-20291.html

    Autor :

    Vystresovaný cyklolasičky jsem teda v Praze nikdy neviděl:)
    A to ani v místech kam se údajně cyklisté bojí jezdit :D
    Znamená to, že jsme cykloměsto ?

    S vysportováním jsi mě taky dojal , hm sice jsem za poslední tři měsíce dosáhl své listopadové váhy, ale vysportovaných třicátníků je v Praze na KOLECH určitě míň než chlapíků s bříškem nad 40 jako já.
    Poznámku o kompenzačních přilbách snad raději ani nekomentovat…

  6. to Jacques: Kopce nejsou zas tak velky problem – viz Lucemburk – tam to vyresili pomoci kvalitni a levne automaticke pujcovny kol (foto na pozadani)… a to tam maji mnohem prudsi kopce nez tady (verejnost se dokonce hromadne prepravuje i pomoci nekolika vytahu).

  7. újezďák / zuzka:

    Lidi který jezděj v běžnym provozu na festkach většinou zvladaj jak svoje kolo, tak bystrou orientaci v provozu. Ve finále jsou tedy méně nebezpeční než kdokoli jiný. Nemluvím smozřejmě o „módňácích“, ty stejně většinou jezděj pomalu po chodníku aby se co nejvíc předvedli. -> festka neni nebezpečná.

  8. voltaire: Na takovém kole bych si do provozu asi netroufl. Představa, že mi spadne řetěz zrovna v tu nejnevhodnější chvíli by mě asi dost děsila…

  9. Při pohledu na provoz v pracovní den v Amsterdamu a u nás v Ostravě bych přidal souvislost s počasím. V cyklistickém městě má aktuální počasí (hlavně to méně oblíbené jako mrholení či déšť) minimální vliv na počet „obyvatel, kteří ke svým cestám používají jízdní kolo“ :)

  10. mJožka: Jo jo, holandské přísloví říká „neexistuje špatné počasí, existuje jen nevhodné oblečení“ :-)

    Napadl mě další bod, jak poznat město, které cyklistiku bere vážně – moje vlastní zkušenost z Amsterdamu: Když se zeptáte na mapu cyklotras, tak vám je odpovědí užaslé a nechápající ticho; nejprve se leknete, že to je proto, protože tam cyklotrasy nejsou – a pak vám dojde, že to je proto, protože kola jezdí na každé ale opravdu každé ulici a žádné speciální mapy nepotřebují. Jinými slovy, plán města je zároveň plán cyklotras.

  11. A2 na rohu u Hiltonu je reklamní „vzpomínka“ na opilého cyklistu, který nadýchal 1,4 promile – Pij s rozumem. Na zábradlí je rozpadlé kolo. Nejdříve jsem myslel, že je to akce Auto*matu, ale nevím. Opravdu ideální místo na zastavení, přečtení A4 papíru a způsobení dalších kolizí. Toto je opatření města na bezpečný průjezd po A2?

    Dnes ráno konečně zjištěno o co jde, nebyl ještě takový provoz

  12. Podobná vychytávka je na náplavce na zábradlí pod železničním mostem. O víkendu to celkem dobře sloužilo jako upozornění na vhodné místo pro parkování kol ;-). Respektive do teď jsem si myslela, že to kolo prostě bylo zaparkováno a ten papír s tím nesouvisel. V klidu zaparkovala vedle a další skupinka se přidala. Jen jsem si říkala, že by to chtělo stojany, že u toho zábradlí má člověk strach že skončí ve Vltavě i s koly.

Další z rubriky

Začala likvidace části karlínských cykloobousměrek?! 4

schema_likvidace_karlinaNa jaře jsme vás informovali o připravovaných změnách v Karlíně souvisejících se zaváděním parkovacích zón...více

Konec cykloturistických tras v Praze? 21

vk-cykloobousmerka-parlerova_cutPamatujete si ještě jejich obskurní zkratky a čtyřmístná čísla? SM-LE, ÚJ-BR, 0078? Je to jen..více

Tramvaj na Dědinu: proběhlé připomínkování 5

profil_vlastinaVeřejná představení staveb a plánovaná participace nemají v Praze úplně rozsáhlou tradici. Někdy se ve..více

Budoucnost Malostranského náměstí 5

29. 07. - Jonáš Holub - Názory a komentáře
Na první pohled se může zdát, že se tento komentář věnuje cyklodopravě jen okrajově, ale ve..více

Legalizace chodníků bezbolestně 2

vaclav-kriz-chodnickar-ricanyV minulém článku o chodnících jsem postuloval, že v Praze máme desítky kilometrů chodníků, zejména..více

Cyklostezka nebo chodník? A kdo to má poznat? 3

kviz_cks_01Přiměřenost podmínek, za kterých je možné tolerovat jízdu na kole po chodníku, je překvapivě ožehavým..více

Anketa

Jezdíte na kole na červenou?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru