Překvapení na ETM: Piktokoridor u Karlových lázní

Pozor, toto není gerila! Včera v noci bylo realizováno opatření zvyšující bezpečnost cyklistického průjezdu Karlovými lázněmi, zejména pomocí piktogramů a fotografických infopanelů.

Pozorování naznačuje, že na kole teď jezdí tak polovina lidí mezi kolejnicemi a druhá vedle, ale někteří z nich se již v průběhu úseku přeřazují doprostřed, což dříve provedl málokdo. Postupně jich bude jen přibývat.

Součástí řešení jsou výrazné informační panely. Asi poprvé byl v Praze nahrazen obvyklý nečitelný text něčím, co snad pochopí každý.


Nově byl vyznačený „stín“ u vyústění ulice Karolíny Světlé, o který by se v další etapě mohl rozšířit chodník.

Za fotografie děkujeme Tomáši Cachovi.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Komentáře - uzamčeny

  1. Díky :) Tak já si to vygugluju, jsem totiž chorobně zvědavej.

  2. prechadzanie medzi kolajnicami je mnohokrat dost nebezpecne (hlavne na mestskych bicykloch s uzkymi kolesami), ale treba ocenit snahu nieco s prejazdom u Karlovych Lazni spravit! Je to jedno z najneprijemnejsich miest v Prahe.

  3. bozi :)

    moje casta cesta
    mimochodem s 2.5 palcovejma gumama se da jezdit i v kolejich.. dost casto to zkousim.. jen se nebat :) zatim davem tak 1-1.5m :)
    a pak jen otocit riditkama a sem veku :)

    Nicmene tenhle tunel je silenej, snad tohle trosku pomuze.

  4. Tohle je bomba! Vždycky tam jedu v kolejích, ale tohle pomůže, značka super.

  5. Skvělý(i když by to tady chtělo spíš zcela zabít IAD). Za nejlepší ale považuji tu tabuli na začátku. Snad to řidiče konečně trkne, že tady musí cyklista jet uprostřed a tudíž jim nemůže uvolnit místo.

  6. Zírám, ale tohle místo budu asi i nadále objíždět, byť Kampa nic moc. Značka je super. Vyšehrad jezdím po kolejích normálně, ale tady se opravdu bojím.

  7. Milan: Já v minulém týdnu zkusil místo Kampy jet Karmelitskou, bohužel jak jsem čekal i v brzkém odpoledni byla fronta nekonečná a tak hned za Hellichovkou zpět na Kampu. Tady si člověk kolem řeky nevybere. Bohužel na Kampě se vydrží jízda krokem parkem a od náměstí Na Kampě to jde. Snad splní to co zaznělo před lety (zdroj si nepamatuji), že po otevření Blanky omezí IAD (tranzit Karmelitskou a Letenskou ulici).

  8. Tak z tohohle naši pracovní skupinu při odboru dopravy klepne :-)

    Osobně jsem jen jednou křížil koleje při podélné jízdě … za deště. Od té doby jsem dlouho jezdil už jen v rukavicích a také mám při každém dalším přejezdu kolejí, který není přesně v pravém úhlu, takový divný pocit za krkem :-)

  9. Pěkný, ale nechápu proč neuřízli ten plot a nerozšířili ten chodník co tam je (prozatím třeba přerušovaným plotem z citybloků), aby z toho chodci taky něco měli.

    Jenda: Holandska

  10. Asi nesplynu se zdejšími názory, ale musím říct, že to je asi ta nejhorší věc, jaká se mohla udělat. Naprosto nesmyslné užití city bloků v centru města, poslední volný prostor, který se ještě k něčemu dal využít je kvůli cyklistům vyšrafován, značka jak kráva s reklamou na internetový stránky. Když se někde něco udělá pěkně (tramvajová trať), hned se tam nacpe cyklopiktonanosuperkoridor, kterej nic neznamená…akorát znepřehlednění a z hlediska lokality nevhodný použití všech prvků. Prostě hrůza. Na kole jezdim a když nechci, aby mě tady předjížděla auta, tak jedu prostředkem. Když nechci zapadnout do žlábkový kolejnice, tak nejedu těsně vedle ní, ale přejedu jí. Prostě nekoncepční, drahý, nevzhledný. Ach jo:(

  11. Je to uzasny, neuveritelny!! To, co se tady porad pise, aby se cyklisti nejezdili nebezpecne a zbytecne tesne u kraje, je napsano velkym pismem primo na jednom z tech nejlepsich mist v praze!! Nechapu, jediny vysvetleni, ze se Vrata stal minimalne primatorem!! :-)

  12. Tomas: Jak je vidět na první fotce, tak zřejmě ano.

  13. 15: Místem jsem jezdil prakticky denně a na třicítku v těchto místech si nevzpomínám.
    13: S těmi city bloky souhlas. Poněkud tady škodí. Dřív se dalo pohodlně dostat až do ústí a až tam se zařadit před zácpu, což bylo fajn, teď to bohužel nepůjde.
    Pikťáky ale v těchto místech, pokud teda nelze uzavřít Smetaňák pro automobily, zrovna tady scházely. Ač prakticky neznamenají nic, upozorňují řidiče, že i tady mohou narazit na cyklisty. Správně by měly i naznačovat správný průjezd místem, což se bohužel nestává moc často.

  14. 18: Já tam nejezdil úplně denně, ale ta třicítka tam určitě byla. Pokud máš Flash, podívej se na Google Street View.

  15. 19: Ok. Člověk si nemůže pamatovat vše, zvlášť, když jsem tu měl jiné starosti.

  16. 17. aha, tak jsem vygooglil Jana Gehla, kodaňskou kapacitu v městském designu a architektuře,. Veliké díky mně neznámému pražskému architektovi!! Komu čest, tomu čest. ;-)
    Ta cedule je úžasná!! Včera jsem tamtudy jel autem a jeden cyklista se stejně před autem plazil u kraje, i když jsem mu nechával místo a taky mi pak kvůli koloně hravě ujel… Nebo, viděl jsem cyklistu, který jen co uslyšel auto za sebou nalepil se na šikmo zaparkovaná auta a jedno začalo couvat v momentě, kdy byl předjížděn…. :-O Přitom při jízdě cyklisty uprostřed jízdního pruhu řidiči aut už ani netroubí ;-) (výjimkou jsou snad mentálně hendikepovaní, ale ti jsou nebezpečný tak jako tak!!)

  17. Tak toto je moje denní trasa, značka je SUPER, alespoň si řidiči uvědomí, že jezdit uprostřed není žádný cyklotruc. Pikto mi přijde již trochu nabytečné, stejně není vidět když je tam trvale kolona která jej zakrývá, snad tak někdy večer jak je na fotkách.

    to 13: jen dotaz k čemu by se dal využít ten zašrafovaný kousek silnice? Mě se to nelíbí jen z čistě estetické věci, trochu to teď připomíná závodní okruh – šrafy, šikany atd.

    Závěrem se rovněž připojuji s poděkováním neznámému hrdinovi.

  18. 22: No k rozšíření toho chodníku – třeba aby se mohli návštěvníci dostat s kočárkem do restaurace Old Armenia. Taky by tam teď šel udělat přechod, protože jsou tam mnohem lepší šířkové i rozhledové podmínky.

  19. Jo, to rozšíření chodníku by bylo fajn, ale náklady na celou akci by hned byly řádově vyšší, tudíž by asi nebylo nic. I ta hospoda by si tam pak mohla klidně vystavit pár stolků (s výhledem na kolonu, ehm… :-/ ).

    O možnosti nových přechodů na Smetanově nábřeží jsem se nedávno bavil s dopravním projektantem a dozvěděl se, že přes tramvajovou trať už v Praze nikdy nikdo nechráněný přechod nevyznačí. Tedy jedině se světly, za půl mega :-(

  20. Třeba na ten chodník taky dojde, i kdy jak koukám na fotku, tak bohužel asi nepůjde rozšířit po celé délce a zůstane tam úzké hrdlo na rohu toho domy s arkádami, ale je fakt že alespoň před vchodem by se to rozšířit mohl a určitě by pomohlo, ty pruhy tomu naštěstí nebrání.
    Ale zahrádka by tam fajná, to tedy jo, nebo by tam mohl být stánek s občerstvením pro řidiče.

  21. ad 24:

    semafory za půl mega jsou blbost. Lepší jsou cedule pěší zona, to vyjde na pár desítek tisíc kč..

    ale to asi vetšině jasný..

  22. No pane jo,to tedy koukám,když vemu,že jsem tam měl před rokem málem srmťák,kdy jsem si blbě odbočil z leva doprostřed mezi kolejnice a vyneslo mě to přímo do protisměru tunelu,stačilo,aby někdo zrovna jel a jsem asi někde jinde.Od tý doby tady vždycky jedu jenom takhle,pak zas se vsunu na pravou stranu(směr Národní divadlo),je tam už dostatek místa od kolejnice.Ikdyž tam zrovna cyklisti jezdí taky fórově jak ty auta,předjíždí auta z leva,koleje jedem pak to sekne před křižovatkou,minule tam byla nehoda a cyklista nosítka.

  23. No hezký!

    Až na to, že se budem jako cyklisti muset řadit do kolony dřív než doteď no :(

    Doufám, že při tý příležitosti konečně zaplácla TSK taky tu díru uprostřed pruhu za křiž. KřižovnickáxPlatnéřská směr směrem k Rudolfinu, nějak se k tomu neměli…

Další z rubriky

Fotogalerie z Průvodu vypuštěných duší :)

V pondělí 12. června prošel centrem města Průvod vypuštěných duší – happening na podporu cyklistické..více

Strasti cyklopřejezdu na Elsnicově náměstí: dočasné zrušení 2

Není to tak dlouho, kdy jsme vás v listopadu informovali o novém světelném podsvícení nebezpečného..více

Kauza: pěší zóny na Praze 1 16

Rada městské části Praha 1 na svém zasedání v úterý 2. května rozhodla o omezení..více

Praha zveřejnila mapu cykloakcí k realizaci v roce 2017 7

Na tiskové konferenci 29. 3. představilo hlavní město kromě cyklistické aplikace Na kole Prahou také..více

A2 pod terasami Hiltonu bude uzavřena 44

Z důvodu havarijního stavu terasy hotelu Hilton dojde k uzavření zde vedeného úseku cyklotrasy A2. Současný stav..více

Nová Rekola: obří košík, GPS a skvělé blatníky 19

Bikesharing Rekola po zimní přestávce znovu vyjíždí do pražských ulic. První růžové bicykly si zájemci..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Ukradli vám v Praze jízdní kolo nebo koloběžku?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru