„Sedm statečných“ v cyklokomisi požádalo primátora o výměnu své předsedkyně

Podpora cyklodopravy v posledních dvou letech v rámci magistrátu se čím dál více zadrhává až zamrzá. Koncepce rozvoje cyklodopravy z roku 2010 není naplňována. Poslední událostí byl nábor koordinátora bezmotorové dopravy a následné propuštění de-facto cyklokoordinátora, čímž se personální zajištění cyklodopravy na magistrátě rázem scvrklo na třetinu. Říjnové jednání cyklokomise, na kterém by bylo možné tuto citlivou otázku projednat, bylo nejprve přeloženo na 30. října nebo šestého listopadu, nakonec se doposud neuskutečnilo vůbec.

Sedm členů komise poslalo proto primátoru hlavního města Bohuslavu Svobodovi dopis, ve kterém vyjadřují nespokojenost se způsobem vedení komise ze strany její předsedkyně, JUDr. Moniky Krobové Hášové, a navrhuje její odvolání. Podepsaní členové komise se obávají ohrožení dalšího rozvoje cyklodopravy, postrádají koncepční činnost a informace o tom, jak bylo naloženo s jejich podněty uvedenými v usneseních. Dochází k postupnému zastavování procesů spojených s rozvojem cyklistické dopravy, k maření vynaložených investic (přípravných prací), nebo k dalšímu zhoršování koordinace dopravních staveb a začleňování infrastruktury pro cyklistickou dopravu. Nekoná se reálná podpora cyklodopravy.

Podepsaní členové pražské cyklokomise proto žádají primátora Svobodu o jmenování nového předsedy nebo předsedkyně cyklokomise a personální posílení cyklodopravy na magistrátu tak, aby vznikly předpoklady k naplňování usnesení Rady č. 1776 ze dne 26. 10. 2010 (koncepce rozvoje cyklistické dopravy).

Aktivními účastníky jednání devatenáctičlenné komise bývá zpravidla kolem dvanácti lidí. Dopis podepsalo sedm z nich, v drtivé většině nezávislých expertů. O klimatu v cyklokomisi svědčí také to, že se zněním dopisu soukromě souhlasí daleko více členů komise, někteří ale dopis nepodepsali proto, že by z toho mohli mít následně problémy.

Mezi podepsanými členy cyklokomise jsou (uvádím s jejich svolením):

Ing. Daniel Mourek,
Více-president Evropské cyklistické federace, Nadace Partnerství Praha
Ing. Květoslav Syrový,
dopravní inženýr, poradce národního cyklokoordinátora, cyklokomise MD ČR
Ing. arch. Tomáš Cach,
dopravní urbanista, poradce národního cyklokoordinátora, cyklokomise MD ČR
Ing. Vratislav Filler, Ph.D.
Šéfredaktor Prahou na kole, mluvčí iniciativy Auto*Mat

Nejedná se přitom rozhodně o žádný blesk z čistého nebe. Myšlenka na „vzpouru“ byla v cyklokomisi živá od chvíle, co se ukázala nedostatečná orientace nové předsedkyně komise ve svěřené problematice a postupně eskaloval spor s dosavadním cyklokoordinátorem Ing. Pavlem Polákem. Vyjádření nedůvěry předsedkyni bylo dlouho odkládáno víceméně z toho důvodu, že by to mohlo ohrozit ještě doznívající chabou podporu, konkrétní realizace či koordinace. Současná situace je nicméně už taková, že KCD už žádnou podporu cyklodopravě necítí, v roce 2013 nebude za co realizovat a tím pádem ani co koordinovat, tudíž další setrvání statutu quo nedává smysl.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklokomise

Komentáře - uzamčeny

  1. A Ti další tři stateční..? Nebo se nesmí uvádět..? A co na to Svoboda..?

  2. Vzhledem k tomu, že dopis byl osobní iniciativou signatářů, respektuji, když mi někteří neposlali souhlas s citací svého jména.

  3. Souhlasí i jiní, ale bojí se podepsat? Proč se mi jen vybavuje slovní spojení – proces demokratizace?

  4. Diskutující: zaměřte se na podstatu problému. Kdo podepsal nebo ne je detail.

  5. No prostě je to celé „tragikomické“ (a ještě bych měl asi dodat: !!!!!!!!!!!!).

  6. No mě spíš děsí ten stav popsaný v článku – nebude za co realizovat, nebude co realizovat. Opravdu, co na to Svoboda?

  7. Co by. Úpěnlivě se drží křesla, aby mu ho nesebrali pod zadkem ;-)

Další z rubriky

Cykloboxy u Centra Chodov 25

jm_chodov_boxy_vchodc_03Centrum Chodov, jedno z největších pražských obchodních center, zřídilo dvě nová parkoviště jízdních kol. Jejich..více

Zprávy z listopadové cyklokomise 3

09. 11. - Marek Bělor - Zprávy
vk_magistratProtože kolega Filler odjel zkoumat francouzské cykloobousměrky do historického města La Rochelle, známého českému publiku..více

Bikesharing: ohlédnutí za předváděčkami JCDecaux a Velonetu :)

velonet_jcdecauxVeřejné půjčovny sdílených kol postupně zaplavují Prahu. Tedy zatím často jen na zkoušku. A to..více

Hamburk Mitte versus Nextbike: Tohle město není pro konkurenci! :)

Ausstellung DrohneJegliche kommerzielle Nutzung ist honorar- und mehrwertsteuerpflichtig! Persšnlichkeitsrechte sind zu wahren. Es wird keine Haftung Ÿbernommen bei Verletzung von Rechten Dritter. Autoren-Nennung gemŠ§  ¤13 Urh.Ges. wird verlangt. Kontakt: 0177-5014249V roce 2009 došlo k právnímu sporu mezi městským obvodem Hamburk Mitte a provozovatel soukromého bike-sharingového systému..více

Non-stop servisní bod Bajkazylu otevřen 17

jm_bajkazyl_servispoint_10Na novoměstské náplavce bylo 29. září večer slavnostně otevřeno první veřejné servisní místo pro kola v Praze. Nachází..více

Zprávy ze zářijové cyklokomise 9

vk_magistratPo delší odmlce přináším zprávy z nedávné cyklokomise – tentokrát záříjové. Ne, že bych se..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Co říkáte na cenu cykloboxů u OC Chodov? (max. 2 odpovědi)

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru