Podpořte nás

Komentáře - uzamčeny

  1. Kdysi jsem tady říkal, že je mám dojem, že rostoucí podíl cyklistů bude v Praze spíš čerpat z MHD než z IAD ..

    No a zase to na příkladu Kodaně máme modré na fialovém :)

  2. Snad to nevyzní neuctivě a nejapně k tak rozsáhlému rozboru, ale domnívám se, že pro životní prostředí by bylo nejlepší hlavně okrájet tu zbytečnou hmotnost, která se po cestách zbytečně pohybuje. No a pokud je cesta provedena efektivně, bez nadbytečné hmotnosti, k čemu je pak dělení podle způsobu vlastnictví dopravního prostředku a jeho obsaditelnosti (k čemu dělení na IAD x VHD, kdy navíc VHD bývá mnohdy zatížena neefektivním hospodařením, jak víme z Prahy..).
    Příklad, možná ad absurdum: raketoplán – 200km nahoru, tuny emisí, jen pár lidí, ovšem prakticky nula zbytečné hmotnosti a nenahraditelný efekt. Čili v tomhle smyslu raketu i kolo vidím stejně smysluplně. Nevyužitý, nebo předraženě nakoupený autobus ve srovnání s tím pak mnohem hůře.
    Poslední míle – vždycky byla nejdražší, nejcennější. To není nikde zohledněno. Tím by jistě významně stoupnul význam chůze. I těch pár metrů do garáže je totiž mnohem důležitějších ve srovnání třeba s prostředními mnoha kilometry po dálnici.
    No a sportovní a rekreační dopravu bych snad ani nikam nepočítal. Trénující sportovce a odplavovače stresu bych nejradši ze statistik vynechal. Kdyby to šlo.
    O indukčním efektu infrastruktury se tu mnohokrát psalo, tak jen ještě indukční efekt prostředku (to co mám garáži taky indukuje – jestli pojedu, kdy a kam).
    Je to složitý. ;-)

  3. Josuk, ad chůze :
    Měl jsem pár debat, kde když jsem náruživému městocyklistovi řekl, že je jednoduší z Lazarské do Pařížské vyrazit pěšky než řešit parkování kola a jízdu významně pěšími úseky… to jsem si naběhl :) Takže někdy je to nejenom o indukci ve smyslu, v garážích pod kalcelářema mi stojí kolo, ale i o poměru pakárna/výkon…
    Ps sám jsem pravidelně chodil pěšky z Donské na na Jungmannovo náměstí… byla to přesně půlhodinka pohodlné chůze versus parkování kola v 4 patře bez výtahu nebo v zaplavovaném sklepení …

  4. Újezďák: Víš co říkával Březina: Praha není (a nikdy nebude) Kodaň :-) . Průzkum GFK se na tohle zaměřil a nějak složitě zdůvodňuje, že v Praze je rozvoj cyklo spíš na úkor IAD. Až budu moct použít i výsledky z roku 2012 (pro pokračování článku na tom usilovně pracuju), tak se dá udělat i nějaká časová řada.

  5. VF jinými slovy, je potřeba si ještě pořídit naprosto nelákavou plečku nebo sebou tahat řetěz jako kotevní lano :)

  6. „…je potřeba si ještě pořídit naprosto nelákavou plečku nebo sebou tahat řetěz jako kotevní lano…“

    Tohle by uz zas nic neindukovalo. U mne teda urcite ne :)

  7. Újezďák, Wanted: Rozdíl v užitné hodnotě nelákavé plečky a vyleštěného miláčka může být téměř neznatelný :-)

  8. VF: možná jsem to jen v článku přeskočil, ale bylo by zajímavé porovnat, kolik km průměrně dojíždí cyklista v Kodani, v Praze, v Londýně nebo ve Vidni.

    Přijde mi totiž (podle sebe i podle toho, jaké lidi cestou potkávám), že v Praze to většina z nás má tak 10 a víc (někdo klidně i 30-40km). Taky se tu, myslím, městská cyklistika bere trošku jinak – spíš jezdím proto, abych si tím kompenzoval sedavé zaměstnání, tj. čas, který mi zabere cesta do práce využil coby „kondiční trénink“. Od toho se taky odvíjí oblečení, typ a cena kola, styl jízdy, přidávání si kilometrů…
    Neříkám jestli je to správně, nebo špatně, ale musím tady souhlasit s Újezdákem v tom, že když bych pak měl jet 2km někam za roh něco zařídit, tak než se převléknu do všech těch hadrů, něž najdu místo, kde tam to kolo nechám (ideálně se od něj moc nevzdalovat), tak to radši pojedu MHD nebo půjdu pěšky.
    Taky si úplně nedovedu představit to, že bych svojí trasu měl jet „v civilu“, tj. v džínách, svetru a kabátě – prostě by mi to bylo nepohodlné a trvalo by mi to asi mnohem dýl než jsem zvyklý (zvlášť teď v zimě).
    Ze zkušenosti vím, že třeba v Kodani se jezdí tak jako lážo-plážo na čemkoli, co jede, nabídka typů kol v obchodech je trochu jiná a vyloženě sportovních jezdců se tam tolik nevidí (když už, tak silničáři). Celkem by mě proto zajímalo, jestli je tam taky běžné dojíždět tolik, co u nás, nebo jestli je to tím, že tam lidé mají práci blíž domovu nebo jak to vlastně je :-)

  9. No kdybych to měl dva kiláky po slušný trase a na okou koncích měl kde zaparkovat bez nošení ze schodů do schodů, tam bych to snad taky zmákl i ve smokingu a lakýrkách.

  10. Vídávám lidi dost různě oblečené a dost různě pojaté styly, i když horskospajdrmenský přecejen převažuje. Je fakt, že na smoking to povětšinou není, ale většinou poslouží výměna horních zpocených vrstev.

    Jedu-li 2 km něco zařídit, třeba na poštu nebo do Billy, ani ve snu by mě nenapadlo se nějak zásadně převlíkat. Dám podkovu do batohu a bez helmy a bez všeho tam dofrčím (vždyť je to 5-10 min.), tam to připoutám ke kolostavu, na hodiny nehlídaného stání to tedy není.

    Pod 2 km už jednoznačně radši chodím, zejména do hospody :o). Ale v létě, když není zapotřebí už vůbec nějakého strojení, se i na jedno na zahrádku dá dojet, když se tím ušetří 10 minut tam a totéž zpátky.

Další z rubriky

Bude Husitská střelou do oka? 15

23. 05. - Analýzy
Husitská a dolní Koněvova budou rekonstruovány. Se studií, kterou si pro ten účel nechala vyhotovit Praha 3, se můžete seznámit na stránkách Rekonstrukce Husitská-Koněvova. V..více

Cyklisté sobě na Výtoni 13

09. 05. - Analýzy
Výtoň je nejfrekventovanější cyklistickou křižovatkou v centru Prahy. Nejezdí se zde jen po náplavce, provoz v horní křižovatce s ulicí Svobodovou a napojením na železniční..více

Čertovo klouzadlo a zákonná norma 16

18. 04. - Analýzy, Názory
Neradujte se. Nejedná se o pokračování knižní série Harryho Pottera, tentokrát z prvního ročníku Právnické fakulty čar a kouzel. Čertovo klouzadlo je doslovný překlad mexického..více

Následky nehod se zranitelnými účastníky provozu za rok 2015 3

15. 02. - Analýzy
S novými daty od Policie ČR můžeme shrnout následky srážek se zranitelnými účastníky provozu za poslední rok. Při vyhodnocování následků srážek u zranitelných účastníků provozu..více

Změny v pravidlech provozu pro rok 2016 27

27. 01. - Analýzy
Na přelomu let 2015 a 2016 došlo k většímu počtu změn v legislativě týkající se cyklodopravy. Od 1. 1. 2016 platí dílčí změny zákona o provozu..více

Sčítače 2015 – stagnace potvrzena 9

11. 01. - Analýzy
Jako vždy s novým rokem přinášíme zpracovaný výpočet indexu cyklistické dopravy na městských sčítačích. Co se ohledně městských sčítačů změnilo? Oproti předchozímu roku byly některé sčítače odstraněny..více

Anketa

Jak se vám jezdí na kole po čerstvě zrekonstruované Vršovické?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru