Několik tipů, co dělat, pokud vás rozhořčil poslední vývoj kolem cyklokomise

Publikováno: 05. února. 2013, 1 min. čtení
Aktualizováno: 30. ledna. 2021

V článku o rozkladu cyklokomise zazněl dotat na to, co dělat. Dal jsem rychle dohromady několik tipů na možnosti, které má každý z nás.

Dopis

Jestli chcete něco udělat, tak napište na magistrát. Dopis adresujte panu náměstku pro dopravu Noskovi a na vědomí Radě hlavního města Prahy a cyklokomisi (návod na to, jak psát takový dopis, nakdete zde). Dopis formulujte jako otevřený a sdělte, že stejně naložíte i s odpovědí. Dopis formulujte buď jako dotaz nebo jako žádost o informace podle zákona 106 (vzor zde).

Ptejte se, proč nebyla po dvou letech od schválení rozpracována koncepce rozvoje cyklodopravy, když to cyklokomise doporučovala už dvakrát (jednou v říjnu 2011 – viz https://mestemnakole.cz/2011/10/zpravy-z-rijnove-cyklokomise-3/ a https://mestemnakole.cz/app/uploads/2011/10/Z%C3%A1pis-KCD-18.10.2011.doc , podruhé v březnu 2012, viz https://mestemnakole.cz/2012/04/zpravy-z-breznove-cyklokomise-2/ .

Ptejte se, kde selhal systémový přístup k podpoře cyklodopravy na Letenském náměstí a v Michelské ulici, kde všude vedou páteřní trasy. Kdo je zodpovědný za rozhodnutí, které vedlo k pro cyklisty zcela nepochybně nevyhovujícímu stavu.

Ptejte se, jak je po těchto selháních zajištěno, že se podobná situace nebude opakovat na Hlávkově mostě, křižovatce Prašný most, Vypich, nebo kdekoliv jinde, kde vedou páteřní trasy přes rekonstruovanou křižovatku nebo tramvajovou trať.

Ptejte se po podkladech pro všechny rekonstrukce, které OMI, TSK, DPP a jiné městské organizace plánují na rok 2013 a chtějte, aby je magistrát zveřejnil a prokázal, že daná místa obsahují odpovídající řešení pro cyklisty. Chtějte to třeba podle zákona 106 o svobodném přístupu k informacím.

Ptejte se, kdo je místo cyklokomise zodpovědný za kapitolu 1.14. Krajského integrovaného programu snižování emisí. (více zde) Kdo je to konkrétně a jaké má přesně kompetence plnit úkoly obsažené v jednotlivých bodech té kapitoly.

Neptejte se na personální záležitosti ani na okolnosti obměny osazenstva komise, to je zbytečné. Buďte věcní a důrazní. Kopie dopisů i odpovědí můžete posílat na redakční mail. Zavalte je požadavky na koncepční a transparentní řešení rozvoje cyklistické dopravy. Dejte jim najevo, že to, co cyklisté chtějí, je soustavný, dlouhodobý a koncepční rozvoj cyklistické dopravy a dostatečně silná pozice cyklistické dopravy v rozhodovacích mechanismech města

Vratislav Filler
Zakladatel mapy a webu Prahou na kole, předchůdců tohoto magazínu. Zaměřuje se analyticky na cyklistickou infrastrukturu, především v Praze. Je členem pražské cyklokomise, poradního orgánu Rady hl. m. Prahy. Působí jako dopravní expert ve spolku AutoMat. Vědecký pracovník zaměřený na přesné aplikace globálních navigačních systémů.

prt 6. 2. 2013, 11:26

"Letenským mostem" je asi myšlen Prašný most?

Vratislav Filler 6. 2. 2013, 11:33

Letenské náměstí. Opraveno.

Filip Ranoš 6. 2. 2013, 12:14

Já jsem sázel spíš na "Libeňský most". Letenské náměstí už zprasené je, kdežto Libeňák a Hlávkův, co mají jít do toitální rekonstrukce (Libeňák možná dokonce do demolice a repliky), to právě čeká... :-/

Vratislav Filler 6. 2. 2013, 12:21

Ano, měl tam být Libeňský most- Ale na ten nebudou peníze, takže jsem ho pak vynechal. Hrozeb je pochopitelně víc, včera jsem se třeba dozvěděl o tom, že intenzivně běží příprava Dvoreckého mostu.

Tomáš 6. 2. 2013, 20:34

Vratislav: má být i pro auta, nebo jenom pro tram, pěčí a kola, jak jsem o tom někdy slyšel? Nebo jenom pro auta?

Vratislav Filler 6. 2. 2013, 20:36

Dvorecký most má být pro tramvaje a případně autobusy MHD, ale se stavební úpravou, která v případě, že se to vyhodnotí jako potřebné, umožní také auta.

Tomáš 6. 2. 2013, 20:52

A navazuje to nějak na tramvaj dvorce panrkác/budějovická, nebo by se to stavělo jenom do zásoby? To by pak moc velk efekt nemělo, ne?

Petr Dlouhý 6. 2. 2013, 23:12

Tomáš: Navazuje na to přece budoucí Radlická radiál, a to snad stačí, ne? :-)

Vratislav Filler 7. 2. 2013, 11:20

V první etapě jen pro tramvaje od Modřan, Jeremenkova je ve výhledu ( tedy v nedohlednu). Radlická radiála je tak trochu ten důvod, proč by Dvorecký most neměl být pro IAD.

Epo 7. 2. 2013, 14:30

Tak jestli se ten most bude stavet tempem, jako Trojsky most, tak to vypada tak na sestou petiletku...

jonáš 8. 2. 2013, 00:34

Radlická radiála navazuje akorát na zlíchovskou díru do Mrázovky, a na tu se bude dál jezdit přes Bránickej.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat