Nekonečné interpelace náměstka Noska

Chcete vědět, kdo je v Praze zodpovědný za to, když se při rekonstrukci křižovatky „zapomene“ na cyklisty? Myslíte si, že to ví náměstek pro dopravu Nosek? No, mohli jste se ho zkusit zeptat, jako to udělal Auto*Mat už v říjnu. Od té doby uplynuly čtyři měsíce a odpovědi, které se Auto*Matu při vzájemném korespondenčním ping-pongu dostávají, jsou velmi zábavné.

Podle podle oficiálního vyjádření zodpovědného zástupce magistrátu totiž žijeme ve městě, kde se naplňuje koncepce rozvoje cyklistické dopravy do roku 2020 (i když předsedkyně cyklokomise zavrhla představu, že by se věci měly dělat koncepčně, už před rokem a půl), a kde existuje šest lidí, kteří pokládají svůj život za to, aby se žádnému kopnutí do země nevyhnulo naplňování čtveřice usnesení Rady hlavního města Prahy definujících, jak mají být do přestaveb ulic a křižovatek integrována opatření pro cyklisty.

Do zkrácené verze korespondence Auto*Matu a náměstka primátora pro dopravu Noska (za kterého ty dopisy samosebou někdo píše, nejspíš tak o jejich existenci ani neví), se můžete začíst na webu Auto*Matu. Chcete-li si to vychutnat celé, zde jdou odkazy na kompletní dokumenty:

1. Interpelace Auto*Matu ze dne 25.10.2012 (video)
2. Odpověď náměstka pro dopravu Noska ze dne 15.11.2012.
3. Doplňující dotazy Auto*Matu k interpelaci zaslané dne 11.12.2012 (jsou součástí následujícího skenu)
4. Odpověď náměstka pro dopravu Noska ze dne 11.1.2013.
5. Doplňující dotazy Auto*Matu k této odpovědi doručené na podatelnu dne 28.2.2013.

A jak to půjde dál? Lze předpokládat, že zástupci magistrátu za žádnou cenu nepřiznají, že by se cokoliv dělalo špatně. Ale snad tyto dopisy povedou alespoň k pochopení, že po letech, kdy se alespoň klopotné fungování rozvoje cyklodopravy dařilo zajišťovat díky vágní politické podpoře a aktivitě cyklodopravě nakloněných insiderů (jež byli ovšem již prakticky odejiti), začíná být magistrátní (ne)podpora cyklodopravy opět více pod dohledem.


A proto má stále smysl, abyste se ptali i vy na věci, které vás pálí. Čím jasnější odpovědi od magistrátu získáme, tím spíše si při dalších rekonstrukcích budou muset dát pozor na dodržování vlastních předpisů.

Pokračujte s našimi výzvami:

Cyklisté sobě!
Co dělat, rozhořčilo-li vás dění kolem cyklokomise

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklokomise

Další z rubriky

Kauza: pěší zóny na Praze 1 16

Rada městské části Praha 1 na svém zasedání v úterý 2. května rozhodla o omezení..více

Praha zveřejnila mapu cykloakcí k realizaci v roce 2017 7

Na tiskové konferenci 29. 3. představilo hlavní město kromě cyklistické aplikace Na kole Prahou také..více

Předání podnětů z „Cyklisté sobě“ městským částem Praha 1–3 3

Stránky Cyklisté sobě se za tři roky své existence staly solidní databází cyklistických problémů. Fungují..více

A2 pod terasami Hiltonu bude uzavřena 33

Z důvodu havarijního stavu terasy hotelu Hilton dojde k uzavření zde vedeného úseku cyklotrasy A2. Současný stav..více

Nová Rekola: obří košík, GPS a skvělé blatníky 19

Bikesharing Rekola po zimní přestávce znovu vyjíždí do pražských ulic. První růžové bicykly si zájemci..více

Auto*Mat odstartoval další ročník soutěže Do práce na kole 5

Oficiální tiskovou konferencí spolku Auto*Mat odstartovala 7. března registrace do letošního ročníku soutěže Do práce na kole...více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Ukradli vám v Praze jízdní kolo nebo koloběžku?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru