Trojský most: dvě polovičatosti celek netvoří…

Trojský most bude zprovozněn už zítra, v předstihu před samotným tunelem Blanka v prosinci. Na stránkách Hlavního města prahy byl zveřejněn projekt dopravního značení. Tento projekt vám předkládáme doplněný komentáři, a věnujeme se příčinám toho, že je výsledek, jaký je.

Co tedy Trojský most nabídne pro zlepšení podmínek pro jízdu na kole v Praze? A mohlo to být lepší?

Rychlé spojení

Trojský most nabídne rychlé spojení Čimic, Bohnic, Kobylis s Holešovicemi a Letnou, zejména pak s prostorem nádraží Holešovice. Zprůjezdnění prostoru u jižního předpolí také propojí Stromovku s nádražím Holešovice. Trojský most konečně nabídne vcelku pohodlné napojení páteřních tras A1 a A2 na metro C, které ocení zejména rekreační cyklisté (severní vestibul stanice, kam se spíš dostanete, je totiž vybaven pevným schodištěm). Trojský most vytváří potenciál pro to, aby se minimálně frekventovaná ulice Trojská stala atraktivní cyklistickou spojnicí. Komparativní výhodu vůči sousednímu mostu Barikádníků by mohlo být dosaženo, pokud by Trojský most nabídl souvislé a přiměřeně komfortní řešení v severojižním směru přinejmenším od ulice Trojské po Plynární.

Trojský most současně nabídne nejkratší pěší cestu od metra Nádraží Holešovice k pražské ZOO (cca 2,6 km, oproti současnému stavu zkrácení asi o 600 metrů, vzdálenost je srovnatelná s trasou od tramvajových zastávek Výstaviště).

Cyklo neřešeno od základu

Jak ale vypadá samotné dopravní řešení pro kola? Bohužel, nijak dobře. Podmínky pro kola na Trojském mostě dostaly totiž dvě zásadní rány do vazu.

Za prvé se s řešením pro kola na mostě od začátku vůbec nepočítalo. Kdyby se kola řešila od začátku, mohl být místo profilu 7,5 m vozovka + 2,5 m chodník, použit profil 6,5 metru vozovka + 1,5 metru cyklopruh + 2 metry chodník. Cyklopruh by mohl mít návaznosti přes křižovatky, mohl by být i mírně zvýšený od vozovky, takže by vyhověl i méně zdatným jezdcům. Ale to v Praze asi nejde.

První koncept řešení cyklodopravy na Trojském mostě je z roku 2008. I do komunikace šířky 7,5 metru se daly vložit dva pruhy pro auta po 3,0 metru a 1,5metrový cyklopruh. Nedlouho před zahájením realizace ale prošel projekt přes jisté lidi na OMI* a během několika let obtížně vyjednané řešení pro kola „najednou“ zcela zmizelo. Současně byly odmítnuty veškeré změny, které by na mostě učinily jízdu na kole a chůzi bezpečnější nebo komfortnější. Zůstaly tak třeba až nesmyslně dimenzované odbočovací pruhy na účelové komunikace v místech, kde brání zřízení alespoň minimálně chráněného řešení. To byla druhá rána, po které se už kvalitní řešení skutečně vykřesat nepodařilo, realizace se totiž tentokrát už definitivně blížila.

*) oprava: původně bylo TSK

Pak už nezbývalo než dostat zpět aspoň piktokoridor, a zhoršenou ochranu „dořešit“ zcyklostezkováním 2,5metrových chodníků. S tím, že řešení v provozu není souvislé a cyklochodníky postrádají přímé napojení na Troju, vedou jen na pobřežní cyklostezku A2.

Piktokoridor na mostě (foto Adam Dominec)

Co je tedy špatně?

  • V některých křižovatkách značení pro cyklisty kvůli nedostatku místa vůbec není. Ti tak jedou ve smíšeném provozu s auty.
  • Při cestě do Troje musí cyklisté 2x změnit pruh, v němž jedou a budou tak přímo v konfliktu s odbočujícími auty.
  • Kvůli značnému stoupání na obou stranách mostu bude povoleno jet cyklistům i po chodnících, na těch však nebudou odděleni od chodců. Cyklisté tak budou děleni na rychlou a pomalou vrstvu, obě skupiny budou v konfliktu s ostatními druhy dopravy.
  • Na mostě kvůli tomu také nemohl být zřízen regulérní cyklopruh, jelikož by pak byly pochybnosti o vedení cyklistů i po chodníku
  • Nájezdy cyklistů na chodník nejsou na některých místech dobře ošetřeny, bude k nim docházet nelegálně na přechodech pro chodce a ti nebudou chápat, proč cyklisté nevyužijí cyklopruh ve vozovce.
  • Bude docházet k hromadnému přejíždění přechodů pro chodce ze strany cyklistů
  • Kvůli složitosti řešení cyklodopravy na mostě a okolí bude docházet k častým konfliktům mezi řidiči a cyklisty.

Přitom, jak už bylo řečeno, mohly na mostě vzniknout klasické dánské vyvýšené pásy. Bez nákladů navíc. Stačilo na to při projektování myslet hned od začátku.

V samotném okolí mostu najdete také řadu nedotažeností. Obzvlášť smutné je, že společně s výstavbou mostu nebyla upravena cesta podél jižního břehu Vltavy. Také se nepočítalo s tím, že se na ni bude jezdit od podjezdu železniční trati, takže „oficiální“ cesty nabízejí tuto spojnici jen s překonáním zbytečného ztraceného spádu.

Cesta A1 pod mostem (foto Petr Dlouhý)

Celý projekt dopravního značení včetně komentářů najdete zde (PDF, 13 MB).

Libeňský most dopadne stejně

Bohužel jsme se ze špatného řešení nepoučili. Připravovaná rekonstrukce Libeňského mostu dopadne pro kola naprosto stejně. Naprosto nevhodný a zbytečně přemrštěný profil 7,5 + 2,5 metru je už deset let vyprojektován, dvě miliardy na stavbu jsou přiděleny. Další nepoužitelné řešení tak vznikne mezi Holešovicemi a Libní už během dvou, tří let. Bude to ovšem „potřebné“, až Blanka začne chrlit desetitisíce aut denně na Pelc Tyrolku. To se pak alternativní trasa skrz Holešovice bude velmi hodit, samozřejmě k nesmírné radosti místních obyvatel.

K jednotlivým problémovým místům se vrátíme po zprovoznění mostu v podrobnějším článku.

Jak hodnotíte nový Trojský most z hledska komfortu pro jízdu na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Komentáře - uzamčeny

  1. zajedu se podivat – ale uz vidim i dalsi: dva pruhy na moste se za nim zaviraji do jednoho – to bude pekne misto na zacpu, zaroven s nenavisti k cyklistum, kteri se nemusi zazipovat
    Dal me prekvapuje neoddeleny chodnik od silnice – hluk, bezpecnost, cokoliv – nuselak nebo vedle barikadniku mi prijde lepsi
    Nahnat cyklisty i chodce na chodnik najednou je reseni hodne ceny „cykloidiot roku“ (muze vyhlasovat redakce prahou na kole) – reseni muze dopadnout jako Kampa, ze …
    Ztracene spady apod uz jsou jen tresnicka na dortu.
    Na zaver polozim recnickou: je tu v praze ci cr nejaka stavba, ktera neni dopichana (ehm, pardon) jeste pred tim, nez se otevre ? (globalne, bez ohledu na kterekoliv zajmove skupiny) ?

  2. tik: Ten jeden pruh na jižním předpolí je kvůli podjezdu pod železnicí. Se dvěma pruhy by se tam nevešly chodníky. Tedy asi jediná věc, která nešla ovlivnit (původně chtěli prorazit podchod pro pěší východně od původního podjezdu, ale pak z toho nejspíš z finančních důvodů sešlo.

  3. tik, VF: Když se ale podjezd udělal 1+1 pruh + chodníky, mohl se i zúžit ten most, na kterém teď akorát tak budou kolony. Ty by se sice jen posunuly jinam (možná by to bylo problematické, kolony na mostě jsou přece jen lepší než v Blance), ale ušetřilo by se celkem dost na stavbě mostu a navíc by vznikla spousta prostoru pro pořádné oddělené cyklo+pěšo řešení. Každopádně mi ten most 2+2 přijde poněkud naddimenzovaný, zase jedna dálniční stavba (a navíc bez těch svodidel).

  4. Zacyklení: Myslím, že původně měly jít podjezdem 2×2 a chodníky měly být v samostatném podchodu, od toho se ale pak upustilo, tak je to tam 1+1. Podchod se dá ale udělat dodatečně. Jinak mi to taky přijde naddimenzované, protože Partyzánská je stejně jen 2×1, takže ty dva pruhy prostě není kam na Holešovické straně polat a nejsou tam snad ani žádoucí.

  5. vlákno: No právě, v Holešovicích se to tak jako tak zúží. I bez Trojského mostu jsou přeci neustále kolony u Výstaviště. Ale časem možná bude další velkosilnice skrz celé Bubny, plánovaná Brazilská podél železniční trati tam, co je teď golfiště apod., tak se to pošle tam. A budeme všechno mít u Hlávkova mostu.

  6. Mně ten most připadá zbytečný úplně celý. Od zřízení metra do Kobylis je tramvajová trať v Trojské duplicitní, mohla by se úplně zrušit. Kdyby se místo Trojského mostu postavil most z Podbaby, ideálně s tramvajovým propojením přes Bohnice do Kobylis, vznikly by hned dvě nové trasy, které by odsály část automobilové i hromadné dopravy do ZOO z mostu Barikádníků i z Troji.

  7. Zacyklení: V Konceptu územního plánu, který je ovšem opuštěn, byla Bubenská (resp. Nová Bubenská) vedena v tunelu od ulice Šternberkova do ulice Železničářů a napřímena na Partyzánskou a dál přímo na Trojský most. Takže je jasné, proč ho postavili 2×2, měla tamtudy vést magistrála. Je to dostupné tady http://wgp.urm.cz/kup/ výkresy Doprava.
    Spolu s tím tunelem za muzeem by to byl další tunel, který by ji tam navždy zabetonoval. O tom tunelu bylo na Praze 7 i referendum, většina byla proti, ale hlasovalo málo lidí, tak to není závazné. Víc je popsáno tady http://www.prahaprolidi.cz/cs/clanek/561/bubny-zatory
    Teď se tam řeší změna stávajícího ÚP, současné vedení tam tunel nechce a je tam plánováno něco takového http://www.vadimshaptala.com/index.php/en/2013-06-27-20-44-24/architecture/76-holesovice-bubny Brazilská tedy vedena na Barikádníky. Šířka Trojského mostu aspoň jednou umožní rozšířit cyklostezky na kodaňské parametry ;).

  8. Jinak Nová Bubenská směřující na Trojský most je v tunelu asi i v platném ÚP, akorát to z toho obrázku nedokážu identifikovat. Každopádně tam ale kapacitní silnice jako prodloužení magistrály je. http://mpp.praha.eu/app/map/VykresyUP/
    Do předchozího postu jsem dal tři odkazy, takže je ve spamu a ukáže se později :).

  9. Byl jsem si to dnes ráno projet tam a zpátky. Vedení cyklistů provozem je přerušované, sjezdy a nájezdy z chodníkových cyklopěšostezek nenavazují na pikťáky či cyklopruhy ve vozovce. Na severní straně je dobré propojení chodníkových stezek na A2 podél řeky, ve směru dál na sever však chybí zcela.
    Když se to stavělo, těšil jsem se, že pokud se to přece dělá úplně od nuly, celý most je nový, i ta předpolí, takto musí být paráda. Neměl jsem z té jízdy ale pocit, že by se tam na kola myslelo: takové to příjemné šimrání ,,super, tak tady je úplně jasné, jak se má jet, pěkně to navazuje a výhýbá se to konfliktům s auty“ se u mě nedostavilo.

    Výsledek: použitelný chaos.

  10. Já to jel jen ve směru u Trojské do Holešovic. První poznatky:
    – zatáčka od Trojské je dost prudká a ve vyznačeném cyklopruhu by jel jen blázen; všichni to bude střihat přes (hodně široký) pruh pro auta
    – dál značení pro cyklo mizí zcela, jede se normálně mezi auty
    – před mostem má člověk na výběr jízdu po pikťáku, nebo po zlegalizovaném chodníku. Na chodník se bohužel není možné dostat bez šikany a nájezdu u sníženého obrubníku u chodníku (nelegálně).
    – na jižním předmostí je dilatační spára pro cyklisty nepoužitelná (viz podnět na cyklistesobe).

    Nedodělek. Prozatím navrhuji vzhledem k nulové návaznosti jeden pruh mostu v každém směru přeznačit na Bus-Taxi-Cyklo (neb až se tam naučí řidiči jezdit, tak tam bude 112ka stát každý ráno).

  11. robilad: Kdysi jsem zkoumala, jestli se bude v Bubenci stavet nejaky silnicni most, a nasla jsem jen spekulace, ze leda az po postaveni severniho dalnicniho okruhu, aby se jim tam nenatahlo moc dopravy.

    Vypada to, ze v Praze nakonec zakazou cyklisty uplne. Budou je tak dlouho posilat na smisene stezky, az se vzbouri chodci, cyklisti dostanou nejprve 10 km/h a pak uplny zakaz. A na jezdeni po viceproudovkach v provozu se vetsina lidi, co znam, neciti. Timhle zpusobem staveni infrastruktury se pocet cyklistu nezvetsi.

  12. VF: Ale jo, snese se to v pohodě, kolona aut byla ve směru do Holešovic jen do poloviny mostu. A místa dost na předjíždění v provozu zprava. Ale jel jsem oba směry po chodnících, protože jsem jel od A2 a taky protože to prostě je příjemnější, je tam víc prostoru (chodci žádní, jen pár fotografů). A tam, kde jsou cyklopruhy, je to naprosto v klidu – až na to ukočení, ve směru do Holešovic ckp končí před křižovatkou a tam už stojí auta v celé šířce.

  13. To robiland:
    I když to vypadá zvláštně, tak metro do Kobylis nedokáže zcela nahradit tramvaje. Pro cestu Kobylisy – Holešovice je cesta tramvají srovnatelná s metrem, cesta z Kobylis na Staré město je pak dokonce rychlejší. Nehledě na to, že tramvaje tvoří jakousi přirozenou náhradu za metro, pokud je třeba metro od centra ukončit v Holešovicích. Pro lidi z troje je to navíc důležitá spojka na metro.
    Stejně tak pro dopravní cyklisty je ten most potřeba. Prakticky jedinou alternativou k trojské lávce dosud byl most Barikádníků, což není pro každého. Zároveň ale proplétat se Stromovkou mezi výletníky a sportovními cyklisty není nic moc. Navíc, pro cestu na Severní město ten most člověka navede na příjemnější stoupání.(Od trojské lávky žádné rozumné stoupání vhodné pro každého není.)

    Most sám o sobě hodnotím jako povedené architektonické dílo, ale dopravně dobře provedené jen pro tramvaje. Pro cyklisty nic moc. Chtělo by to, jak už bylo tady navrženo, alespoň přeměnit jeden pruh na cyklo-bus pruh. (Taxi ne, taxi je pouze forma individuální automobilové dopravy.)

  14. RA: Jezdím tam dost a volba mezi Trojskou lávkou a Mostem Barikádníků mi pro dopravní cyklisty přijde více než dostatečná. Od Trojské lávky stejně obvykle stoupám do Kobylis Trojskou ulicí, kudy vlastně jinudy, Pod Havránkou fakt někdo jezdí? Stromovkou taky jezdím často a nikdy jsem neměl pocit, že se proplétám, místa všude dost. Naopak od jižního předmostí Trojského mostu se na kole kamkoliv jede mizerně, teď jsem to dvakrát zkoušel při cestě z Kobylis na Malou Stranu a asi se vrátím k Trojské lávce, abych nemusel stát s auty na kostkách u Výstaviště.

    Ad MHD: Lidí z Troje je 1300. Jako obsluha jejich čtvrti je tramvajová trať drahá sranda. Stejně na ni musí přestupovat, což imho nikdo nedělá, každý tou 112kou dojede až na metro. Kdyby vznikl most v Podbabě, dostali by „trojané“ :) spojení na jiné metro, obslužnost by se zlepšila. Navíc by jim zmizela velká část zátěže generovaná ZOO. Ukončit metro v Holešovicích? Jako kvůli náhlým přerušením provozu? Na to se taky nemusí udržovat tramvajová trať. Pro spojení Kobylisy-Právnická fakulta jsou časy 17-kou a metrem zcela srovnatelné, naopak polovina nalezených spojů vypadá tak, že metrem dojedete tu tramvaj, která vám na Kobylisích o minutu ujela. Jestli tohle není redundance, tak už nevím, co je.

  15. To Robiland:
    Je fakt, že ten most a okolí je udělané blbě, ale i tak pomůže.
    Dolů ráno je to po trojské lávce samozřejmě nejlepší, pokud člověk netouží překonat povolenou rychlost v ulici V Holešovičkách, což ale není pro běžného cyklistu. Na Trojské lávce je problém odpoledne, kdy se všichni nahrnou do Stromovky a na A2, a to pak není nic příjemnýho.
    Od Trojský lávky je nejlogičtější jet nahoru ulicí pod Havránkou, taky se tam jezdí. Když je člověk trénovaný, tak to zvládne i na starém favoritu. Tohle je ale extrém. Pro většinu je daleko lepší jet kolem Botanické zahrady(tou pevnou cestou, ne tou lesní), případně po serpentínách či přes Zámky(u obou těchle cest je ale dobré vědět, kdy jede bus, setkání s busem není úplně příjemné). Do trojské se blbě dostávalo. Jak je to teď, netuším. Pro cestu nahoru má most přínos, zvlášť, když člověk nemusí lelkovat za tím mostem a dávat pozor, kam jede ta tramvaj. A most Barikádníků v současné podobě fakt není pro každého.
    Co se MHD týká, tak dle jízdního řádu to vypadá, že to sedí, ale k metru je třeba přičíst cestu dolů a nahoru. Navíc, když člověk jede do oblasti lehce dál od metra, tak už 17 vyhrává.
    Most v Podbabě by byl pěkný, ale je to spíš sci-fi. Pokud by se mělo budovat od ZOO, tak je třeba vyřešit, jak to proplést mezi čističkou a Císařským mlýnem. A pokud od Podhoří(v místě dnešního přívozu), tak pokud by tam měly jezdit i busy, tak je třeba kompletně předělat ulici Pod Hrachovkou. V současnosti se tam i člověk na kole s busem jen tak tak vyhne.
    Estakáda z Bohnic do Podbaby by jistě byla skvělá, ale na takovouhle stavbu fakt nejsou peníze, zvlášť, když je akutně potřeba postavit metro D na jih.
    S tím náhlým přerušením, sice se ta trať udržovat nemusí, ale když se něco stane, tak tramvaje svoji práci odvedou, dokud nezačne jezdit X-C. Ostatně první den provozu po Trojském mostě potkal C zřejmě kompletní výpadek trati, a lidi se museli dostat tam, kam chtěli, jak uměli. Na Kobylisích samozřejmě zafungovala tramvaj jako náhrada.

  16. Pod Havrankou jezdim prevazne smerem na kopec. A potkavam tam cyklisty pomerne casto. Pravda, vetsina jezdi dolu. Ja dolu jezdim Holesovickama.

    Tramvaje by mely v budoucnu pokracovat dale do Bohnic, takze trasa Trojskou ma sve opodstatneni.

  17. To úvodní schéma pěkně ilustruje, jak je dopravní (!) stavba řešena jako solitér (!): pár metrů od mostu cyklostezka končí, a na další asfalt je třeba se dokodrcat dvě stě metrů po říční navigaci (šutry s mezerama, pro městské kolo nesjízdné): http://www.openstreetmap.org/way/74563235

  18. Mě na tom mostě m.j. štve, že nejde překonat jinak než mimoúrovnově, ani na jednom předpolí není v blízkosti přechod, natož přejezd. Takže když budu chtít najet na most z A1 z centra, musím ho celý podjet a pak se vrátit. Samozřejmě to spousta lidí dělat nebude a bude to na předpolí přejíždět i bez světel.

  19. Tak tam je spíš problém se sjezdem na A2. Co jsem koukal, tak tyhle sjezdy jsou nedořešené. Naštěstí, na Trojské straně směrem do Troje/Kobylis, je to řešený celkem slušně, co jsem koukal.
    Zcyklostezkovatělý jsou oba chodníky.
    Mne tam vadí spíš to, že je i pro auta, díky čemuž silně trpí Trojská, teď ze zhora, před výlukou serpentin k ZOO část procházející Trojou. Přitom jeden most pro auta tady bohatě stačí.
    Uvidíme, jestli se těmto místům uleví po uvedení „Blanky“ do provozu, dojde-li někdy k tomu, ale obávám se, že nikoliv.

  20. Po otevření Blanky spíš čekám zahlcení všech přílehlých komunikací auty. Něco podobného jako je teď Smíchov.

  21. V návrhu DZ po otevření Blanky bylo osazení DZ B1 „mimo dopravní obsluhy“ do horní části Trojské. Zda v obou směrech, to netuším.

    Doufám, že se nakonec realizuje, ale v podobě B11.

  22. Redundance je potřeba u všech veřejných sítí, aby se mohla okamžitě nahradit porucha. Tramvaj je nejlepší náhradou za metro, pokud je navíc oddělena od aut. A i tramvaj musí mít redundantní trasy, aby mohla objíždět v případě nějaké nehody na kolejích. Největší nadbytečnost tedy jsou ty dva auto-pruhy. Měli udělat jeden BUS + cyklo.

  23. jak se psalo ve 20, tak jsou zavřené serpentiny od Bohnic k ZOO, a vše jezdí Zenklovou na Vychovatelnu. Vzhledem k velkým kolonám už na Kobyliském náměstí velká část odbočuje do Uzavřené, a pak Trojskou dolů.
    B1 nebo B11 jsem si zatím nevšimnul, ale jel jsem tam naposledy minulý týden, zítra se mrknu.

  24. Co vím, tak tam nikdy nebylo, ale mohlo se to změnit.
    Současný stav je takový, že někteří motoristé to objíždí přes Hercovku a tudy, až se otevřou serpentíny, tak se to nejspíš znovu vrátí dolů, i když možná něco zůstane tady, když to motoristé objevili, dokud se tam ta značka neobjeví, respektive, dokud se tam nezačne průjezd důsledně trestat.

    Trojský most měl být ve stylu tram+buspruh+cyklopruh+chodník. Ono beztak většina těch aut Holešovicemi pouze projíždí.

    Co se tramvají týká, tak to není jenom o náhradě. Tramvaj má jinou funkci než metro. Metro rychle sváží na ty nejdůležitější místa a je dobrý zejména pro rychlý průjezd Prahou, tramvaje a busy mají spíš charakter místní obsluhy, krom toho, že obsluhují i místa, která metro obsloužit nemůže.
    Takže třeba Kobylisy-Strossmayerovo náměstí vyjde metrem a tramvají +- nastejno, ovšem Kobylisy-Veletržní je už rychlejší tramvají. A ve chvíli, kdy uvažujem o cestě z horních Kobylis do oblasti Strossmayeráku, tak tady už tramvaj vítězí jednoznačně. Stejně tak Kobylisy-Staroměstská +- nastejno, Kobylisy-Právnická fakulta, nebo Národní divadlo(Smetaňák) je ale tramvají rychlejší.

  25. VF 24: Značka „jen dopravní obsluha“ tam kdysi byla, dost nemile mne překvapilo, že je fuč a výsledek je úplná tragedie, ráno kolona od spodních světel u el. ústavu až k prostřední stanici tramvaje do toho jedou auta nahoru a mačkají se, protože část místních parkuje podél chodníků a je to tam dost úzké a jako třešnička katastrofální povrch, po téhle zátěži bude po zimě Trojská úplně hotová, už teď je to celkem o ústa svištět dolu a vyhýbat se děrám a protijedoucím autům, přičemž se najdou i tací, kterým stojí za to směrem dolů kolo předjet, aby je za 10 s dole zase předjelo. Jestli toto byl záměr tak potěš. Doufám, že po zprovoznění serpentin se to vrátí k původnímu zákazu průjezdu.

  26. Žádné omezení tam aktuálně není, alespoň ne ve směru dolů. Dnes vyzkoušeno.

    Jinak kolem půl deváté překvapivě prázdno, u zastávky Trojská fronta asi jen 5 aut, na mostě před podjezdem cca 10 aut v každém pruhu.

    Vidím to tam, že budu jezdit nakonec od zastávky Trojská rovně k Vltavě po té chodníko-stezce (nezlegalizované), pak nájezd na chodník mostu, a pak po chodníku až k výstavišti – neb u tram-zastávky Nádraží HOlešovice (v Partyzánské) opět IAD v cyklo-pruhu.

Další z rubriky

Klánovice: první opravdové B+R v Praze 3

jm_klanovice_bikeandrideJak již jste mohli zaznamenat z naší krátké zprávičky, před týdnem v pátek 16. září..více

Letní infrastrukturní novinky 21

josef_schmidt_prokopova_1Na jaře a v létě 2016 jsme vás o novinkách v pražské cyklistické infrastruktuře informovali..více

Kde si dávat v Praze bacha? 10

Screen Shot 2016-07-24 at 19.03.00Od začátku července je v provozu mapa nehod s účastí cyklistů v Brně, Praze a Ostravě. Autor..více

Jak dopadla Praha v anketě Cyklobarometru 2016? 2

cyklobarometr01Celokvětnová akce „Do práce na kole“ se stává čím dál známější a oblíbenější nejen mezi nadšenci..více

Praha 6 koná 8

jm_delostrelecka_smallMožná jste zaznamenali, že vznikly cykloobousměrky v ulicích Dejvická a Národní Obrany. Není to ale..více

CycleHack 2016 1

DSCF302024. až 26. června proběhl ve 38 městech po celém světě další ročník komunitní události..více

Anketa

Jezdíte na kole na červenou?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru