Quadrio, my (Máj) a kola

Publikováno: 29. ledna. 2015, 1 min. čtení
Aktualizováno: 09. února. 2021
Publikováno: 29. ledna. 2015, 1 min. čtení
Aktualizováno: 09. února. 2021

Před několika měsíci byl dokončen a otevřen komplex Quadrio na Národní třídě. Podívejme se na jeho okolí z hlediska lidí, co tu projíždí a zastavují na kolech.

Pouze projíždí.

Hezké kolo, ale špatně zamknuté.

Tomu, který je líný vytáhnout svoje ze sklepa či přivést z chalupy do Prahy, stačí hezké kolo metr nadzvednout nad sloupek. Lampa v pozadí by byla lepší. Všimněme si, že v listopadu tu stojan ještě nebyl.

O něco později se stojan u vchodu objevil. Sice by podkovy byly lepší, ale i spirála je fajn. Snad majitel/ka kolo příště zamkne do něho.

U Quadria tak stojan vznikl, konkrétně u vstupu do kanceláří z Purkyňovy ulice. U obou vchodů do obchodního centra, na zadním náměstí nebo u vchodu do metra je ale nenalézám. Třeba budou přibývat postupně.

Lampa může být pro některé řešením.

U metra stojan ani lampy nehledejte.

Kousek dál poslouží třeba značka.

Před Tescem již dlouhá léta kolům slouží legendární značka-stojan.

Nebo zábradlí naproti.

Na nově otevřeném prostranství kolem Quadria mne těší typ zvolené dlažby. Málokde v Praze je takto hladce sjízdná pro kola a koloběžky. A to nemluvím jen o historické zástavbě, často i v poměrně moderních částech města najdeme dlažbu s obřími spárami.

Dlažba se povedla. Ale ani před bočním vchodem na magistrát stojan nehledejte, ten je před hlavním.

Stojan u magistrátu vcelku použitelný. Hlavně ze stran se dá jakýkoliv typ kola opřít.

Zaznamenal jsem i stížnosti, že před Quadriem nejsou lavičky. Je tu jedna zídka.

Celkově se lze inspirovat Švýcarskem: pořídit si na kolo stojánek.

A sedat si na zem.

Krátký komentář

Jak je z fotografií patrné, ve městě se kola samozřejmě vyskytují. Málokdy je na ně ale více myšleno, a to i v případě nové výstavby. Vhodná alternativní místa, kde zastavit, se ale najdou. Mnohé se dá dolepit i vybavením vlastního kola stojánkem a kvalitním zámkem.

Stání bez zamknutí k pevnému předmětu se ale kromě skutečně krátkého zastavení nedá doporučit, krádež je v takovém případě poměrně snadná. Stavba stojanů u větších nákupních center, navíc uprostřed města, by měla být standardem. Vstup do kanceláří Quadrio je v dané lokalitě čestnou výjimkou, ale stojany měly vzniknout i na náměstí směrem k Charvátově, i v prostoru vstupu od tramvajové zastávky.

Jiří Motýl
V domovské Praze jezdí na městském kole na vzdálenosti do osmi kilometrů. V redakci od roku 2013, od roku 2015 šéfredaktorem. Spoluautor knihy Městem na kole.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat