Veletržní v novém

Zklidnění Veletržní ulice na Praze 7 je první větší dopravní změna reagující na otevření tunelového komplexu Blanka. Úpravy budou definitivně hotové až příští víkend, ale už teď je jasně vidět, jak Veletržní po změně dopravního režimu vypadá: ve stoupání byl zachován jen jeden jízdní pruh místo původních dvou. Pro lidi jedoucí na kole přibyl od Strojnické ulice po Letenské náměstí stoupací cyklopruh. Také vzniklo několik desítek parkovacích stání (v rámci dočasného přerozdělení prostoru před finální úpravou). Směrem dolů je vyznačen piktokoridor.

veletrzni

Aktuálně řešený úsek.

O zklidnění Veletržní v souvislosti s projektem Blanka mluvil v roce 2010 už pražský Magistrát. Na nutnost řešit povrchovou dopravu v souvislosti s Blankou upozorňovalo také sdružení Auto*Mat a mezi vhodné úpravy na Praze 7 Auto*Mat doporučoval mimo jiné právě postupné zklidňování Veletržní ulice. O snížení počtu pruhů na Veletržní hovořili před volbami i zástupci současné vládnoucí koalice na Praze 7: sdružení nezávislých kandidátů Praha 7 Sobě a koalice PRO7 (Zelení, Piráti, SNK-ED). Po volbách vzniklá radniční koalice toto opatření dál aktivně prosazovala a nyní úspěšně uskutečnila.

jm_veletrzni_02

jm_veletrzni_07

Úprava Veletržní jako celek je jednoznačný krok vpřed, ale přesto najdeme drobné nedostatky. Na proklamovaný “městský bulvár” to zatím nevypadá, ale uvidíme, k jakým změnám dojde při stavební úpravě ulice. K ní má dojít v budoucnu, kdy má být doplněno i stromořadí, které nyní vysadit nelze z důvodu nevhodného umístění inženýrských sítí. 

Současné problémy

Jednoznačnou chybou z hlediska cyklodopravy je přerušený cyklopruh ve stoupání. Je zjevné, že se tak stalo kvůli ponechání levého odbočovacího pruhu do ulice U Studánky. V cyklopruhu tu ale vznikla mezera, v níž musí cyklisté jet několik metrů společně s auty a méně výkonní jezdci se mohou cítit nepříjemně „tlačeni“ automobily za sebou. Do budoucna by bylo vhodné daný odbočovací pruh zrušit nebo cyklopruh na krátkém úseku provést pásem po chodníku.

jm_veletrzni_12

jm_veletrzni_09

Piktokoridory ve směru dolů jsou umístěny velmi blízko parkujícím vozidlům, v dveřní zóně. Bohužel se nepodařilo ve schvalovacím procesu vyjednat lepší řešení. Parkovací stání označená modrou zónou jsou ale poměrně široká, pokud tedy řidiči zastaví těsně u obrubníku, je piktokoridor přijatelně daleko; pokud se spíše zarovnají k modré čáře, nastává konflikt při jízdě po piktokoridoru s dveřní zónou parkujících vozidel.

jm_veletrzni_15

Návaznosti

Využitelnost nově vzniklých cyklopruhů bohužel značně snižuje problematické řešení Letenského náměstí, respektive neexistující řešení průjezdu pro cyklisty na křižovatce ulic Milady Horákové s Korunovační. Řadě lidí, kteří by využili nový cyklopruh ve Veletržní, ale přes tuto křižovatku si netroufnou, tak nový cyklopruh poslouží pouze jako nová alternativa pro kratší cesty po Holešovicích a Letné.

Vzhledem k tomu, že boční ulice v okolí Veletržní jsou často jednosměrné, nezprůjezdněné pro cyklisty v protisměru, je pohodlně průjezdná Veletržní rozhodně přínosem. Nelze však zastírat (přestože se to snahy o proměnu Veletržní úzce netýká), že po otevření Blanky mohlo a mělo vzniknout ambicióznější, souvislé kvalitní řešení až po Hradčanskou – nikoli jen pár bloků ve Veletržní a pár metrů na Spartě. Využitelnost cyklopruhů ve Veletržní je tedy vinou nedostatečné navazující infrastruktury bohužel podstatně snížená.

letenske_namesti2

Z Veletržní se pokračuje přes Letenské náměstí v provozu (zatím).

Toto řešení tak pomůže především těm, kteří po Veletržní jezdili už dříve, možná přiláká pár nováčků, ale pro dopravu v rámci čtvrti by bylo přínosnější přidat cykloobousměrky. Pro dopravu dále k Hradčanské by bylo třeba předělat křižovatku u Letenského náměstí. V zásadě se ale cyklodoprava pouze „svezla“ se snahou o zklidnění ulice. Primárním záměrem nebylo vybudovat kompletní cyklotrasu odněkud někam, ale snížit počet jízdních pruhů. To se povedlo pomocí přidaného parkování a cyklopruhů.

Co se nám líbí?

Samotný projekt v rámci schvalování doznával změn. Kromě samotné celé realizace se nám líbí, že se povedlo povolit průjezd cyklistů ze Strojnické pravým odbočovací pruhem a protáhnout cyklopruh dříve „nepropustným“ šrafováním.

jm_strojnicka_04

jm_strojnicka_02

Dále je skvělé, že cyklopruh začíná po přerušení ještě před světelnou křižovatkou Veletržní se Strojnickou a je doveden až ke stopčáře. Dále pak vede bez přerušení až k Ovenecké ulici, odkud lze pokračovat na Letenské náměstí, do Letenských sadů nebo do Stromovky.

jm_veletrzni_10

Článek vznikl ve spolupráci se sdružením Auto*Mat, byla částečně využita tisková zpráva sdružení. Fotky jsou redakční, autorem je Jiří Motýl.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Komentáře - uzamčeny

  1. KT: A co by sis tam tedy představoval?
    (Za následujících okrajových podmínek:
    – Nelze sáhnout do obrub
    – Nelze sáhnout do signalizace
    – Nelze to udělat na stavební povolení, ale jen na stanovení.)

  2. Mě je srdečně jedno, do čeho kdo sahá – na to jsou dobře placení dopravní inženýři, úředníci a politici. Chci, abych mohl víceméně bezpečně projet městem na kole. A to v tomto případě nelze, protože pomalovaný asfalt je přerušený, protože není napojený na další pomalované asfalty a protože je to jenom pomalovaný asfalt s velkým provozem motorových vozidel.

  3. Právě proto, abych to měl jednoduché, platím si armádu státních zaměstnanců + nepřímo lidi z NGO´s. Jestli s tím nedokážou nic pořádného udělat, měli by skončit na dlažbě. Svět je docela jednoduché místo k životu.

  4. Pane Turek, při svém povolání novináře, který se navíc částečně cyklistikou zabývá, byste měl vědět, že prosazení v pražských podmínkách každé takové změny k lepšímu pro cyklistickou dopravu je obtížný úkol. Psát zde, že úprava ve Veletržní je k ničemu, že svět je jednoduchý a že na to jsou jednoduchá řešení, je opravdu poťouchlost nehodná informovaného novináře.

  5. Když je vše tak turecky jednoduché, proč tolik věcí jednoduše nejde?

    Salámová metoda u liniové infrastruktury je běžná – z těch profláklejších: pražské silniční okruhy (městský i vnější), dálnice D5 (tunel Valík), dálnice D8 (Středohoří), železnice (koridory zaústěné do pražského polostavu, historicky hlavové smíchovské nádraží), čerstvá cykloobousměrka Hybernská (bez oblasti Bulharu a Prašné brány). O dalších fragmentech pražské cykloinfrastruktury (postupně přeci jen místy zcelované právě proto, že načaté) nemluvě.

    Kdyby nebylo nic, nebude co propojovat a spojovat, na co navazovat…
    A najednou (přes noc?) to celé také nevznikne. Jak jednoduché!

  6. Proč tolik věcí nejde? I to má celkem jednoduché vysvětlení – volíme do politického vedení špatné lidi a ti zase ovládají špatné státní zaměstnance. To je ale už poněkud dál od tématu pomalované Veletržní.

    Napsal jsem, že je to zase kus pomalovaného asfaltu k ničemu. Málokdo po ulici bude na kole jezdit kvůli tomu, co jsem již výše napsal. V tak hustém provozu a tak špatném dopravním řešení pro cyklisty si tam stále troufne jen šílenec (mezi které se s dovolením také počítám). Že by tam vyrazila rodinka cestou na výlet, paní na elektrokole do práce nebo dokonce že by tam někdo pouštěl dvanáctileté děti na každodenní cestu do školy – nevím nevím…

  7. Kuba Turek: Asi jezdím v nějaké alternativní Praze, protože bezpečnostní problémy s auty prostě nemám. Ani na Letenském náměstí a v okolí. Co mi vadilo bylo, že mě chodníkostezka vyplivne kousíček před křižovatkou, a já se musím zařadit do druhého pruhu, což při zácpě typicky sežere alespoň jeden cyklus světel – tedy problém s čekáním, nikoli s bezpečností. Jak to tam vypadá po otevření Blanky nevím.

  8. KT: Rodinka cestou na výlet na kolech v jedné z rušných ulic Prahy? :o) Jen si zopakujme zákon o silničním provozu a jeho příspěvek k dané situaci. Všichni motoristé okolo absolvovali autoškolu a získali řidičské oprávnění. Členové cyklorodinky nejen že oprávnění mít nemusí, ale ti mladší zpravidla ani řádně neovládají svůj dopravní prostředek. Přesto mohou na silnici a do provozu, podmínkou je „jen“ pod dohledem statného (čti znalého) ošetřovatele zvládnout dopravní předpisy a nikoho neohrozit, případně neomezit. Když se podívám na své nezletilé děti, pro které není problém při jízdě sledovat jak vůkol kvete bez a ve vsi hárá pes, ale sloupu před sebou si jaksi všimnou až odřou z něho rez rez rez… Domnívám se, že žádná zodpovědná hlava rodiny nevezme rodinku do provozu jinak než na přípojné tyči, nebo v sedačce. V zájmu zachování svého rodu proto logicky volí klidné vedlejší uličky, kde má možnost alespoň trochu krotit děti mezi jejich jednotlivými „úlety“ a neriskuje, že je poveze domů „na placato“ byť jen ve vteřince své nepozornosti. A to je důvod, proč sebelepší souvislý pruh není způsobilý v některých místech navádět do intenzivního provozu „maminky s dětmi“ a projektovat všechna opatření i pro ně. To ale neznamená, že pro 90 % cyklistů místem projíždějících nemá zde uvedený (byť částečný) pruh zásadní význam pro jejich bezpečnost a „wellfare“. Řešením může být např. pustit slabší cyklisty na chodník tam, kde to provoz na něm umožní. Slabším cyklistou může být jak dítě do daného věku, tak ale důchodce, nebo prostě jen dospělák, který se na provoz necítí. Tím jsme u legislativy. Ale ruku na srdce, kdo z nás kromě nevybouřené omladiny rád jezdí po chodníku? Mohu-li říci za sebe, jezdím po něm jen když není vyhnutí, protože opatrné vyhýbání se chodcům a skákání přes obrubníky nepreferuji nad snahou dojet v rozumném čase pohodlnou trasou… Ohledně rodinky v provozu bych osobně nebral Veletržní jako vhodnou trasu pro nedělní výlet a domnívám se, že aby cykloopatření v nejrušnějších ulicích centrální Prahy učinila tyto ulice sjízdné pro maminky s dětmi, chtělo by to polovinu ulic rozšířit a proinvestovat nemalé peníze. Nepovažuji to za efektivní. Jako efektivnější vidím upravit propustnost území pro cyklisty tak, aby se tyto slabší skupiny cyklistů dostaly z bodu A do bodu B bez použití frekventovaných (byť na dobu a délku jízdy možná o trochu rychlejších) hlavních silničních tahů, které by měly být přizpůsobeny jezdcům, kterým trocha dopravního stresu nevadí, ale hlavně – znají pravidla provozu a nebojí se např. najet do křižovatky, pokud v ní mají alespoň trochu vhodná opatření a prostor… Ona ta rodinka s dětmi většinou nemá zase potřebu honit každou minutu, když už jede na uvedený nedělní výlet…:o)

  9. > Řešením může být např. pustit slabší cyklisty na chodník tam, kde to provoz na něm umožní.

    A kam pošleš chodce, kteří se nebudou cítit na pohyb v nově vzniklém cyklistickém provozu na chodníku? Uděláme chodníky level 2?

    > Ale ruku na srdce, kdo z nás kromě nevybouřené omladiny rád jezdí po chodníku?

    Já tam vidím často spoustu lidí všech možných kategorií. A to leckde.

    > Ohledně rodinky v provozu bych osobně nebral Veletržní jako vhodnou trasu pro nedělní výlet

    Psal „cestou na výlet“. Jasně, rodinka může naložit kola na střešní nosiče auta a vyjet za Prahu… (což mi také není jasné, osobně mi přijdou okresky za Prahou *mnohem* nebezpečnější než jakákoli komunikace v Praze snad kromě Magistrály a Průmyslové – typicky špatná krajnice, zatáčky, a na rozdíl od Prahy povolená 90, používaná 110)

  10. Zdůvodnění, proč vydávat pomalovaný kus asfaltu za službu cyklistům, Ti jde docela dobře. Nám cyklistům to ale nepomůže. Pokud jsou totiž cyklisté pouze oni šílenci na kolech, tak se ničím takovým nemusí nikdo zabývat a ušetří se ročně pár desítek milionů korun. Pokud totiž vyloučíš většinu cyklistů z dopravy (rodiny, děti nad 12 let, ustrašené matky, postarší pomalejší dámy…), mají pravdu uřvaní motorističtí aktivisté, když tvrdí, že jde o vyhozené prachy a že na kole do města stejně nikdo nejezdí.

  11. Jenda:
    „A kam pošleš chodce, kteří se nebudou cítit na pohyb v nově vzniklém cyklistickém provozu na chodníku? Uděláme chodníky level 2“

    Je spousta chodníků, kde za rok projdou „3 nohy“, ale už nyní stovky kol. Netýká se to zrovna případ Veletržní, ale stačí se podívat do blízkého okolí Prahy. Proto jsem psal „tam kde to provoz umožní“. Ano, stezka pro pěší a cyklisty nebo dodatkovka „kolům vjezd povolen“ bezesporu jsou chodníky level 2:o)

    „Já tam vidím často spoustu lidí všech možných kategorií. A to leckde.“ Ano, souhlasím ale upozoňuji na slovo „RÁD“, které je v té větě umístěno.
    Domnívám se, že většina rozumných cyklistů pouze hledá bezpečnou a časově dostupnou spojnici místa A a místa B a pokud se na chodník dostane, tak se alespoň snaží(m) chovat slušně. To by korespondovalo i s nedávno zveřejněným průzkumem, že téměř 80 % lidí (řidičů) o sobě tvrdí, že neporušuje dopravní předpisy, pouze 3 procenta připouští že je porušují opakovaně a 6 procent výjimečně či z nějakého důvodu (ostatní neví). Obdobné vnímání bych v naší společnosti čekal i mezi cyklisty, byť v reálu téměř všichni cyklisté i motoristé předpisy porušují (viz. parkování v křižovatce, v protisměru, na chodníku, povolená rychlost, jízda po chodníku, nedání přednosti chodcům na přechodu…) Pokud se vy na chodnících vyskytujete častěji a rád a chováte se tam jinak než ohleduplně k chodcům, je to samozřejmě Vaše volba se všemi důsledky pro Vás i okolí.

    „Jasně, rodinka může naložit kola na střešní nosiče auta a vyjet za Prahu…“
    Rodina s malými dětmi má v Praze více limitů, mohu-li soudit podle vlastního případu. Není to jen provoz, ale také dosah atraktivních cílů v závislosti na dojezdu omladiny a fyzické kondici stařešiny (přeprava nezbytných zavazadel). Domnívám se, že pro takovou rodinu je lepší varianta zvýšit plošnou prostupnost území a skutečně ji nehnat po hlavních dopravních tepnách, ale nechat ji ve vlastním klidovém režimu v méně frekventovaném území. A to jsou jiná opatření, než ta na Veletržní. Pokud je rodina schopna vyjet z centra na Okoř, tak se domnívám, že i ten pomalovaný asfalt ve Veletržní je pro ni lepší než drátem do oka. Při troše zamyšlení však najde hlava rodinky bezpečnější trasu a nebo pro přiblížení za Prahu zvolí Motohráček Českých drah s přepravou kol zdarma…

  12. Ty asi moc neznáš normální cyklisty, že? Víš jak je např. stresující jízda vlakem s kolem pro kohokoliv normálního, který nemá hroší kůži? Natožpak rodinka s dětmi. To si naprostá většina lidí odpustí – musí se trefit přesně na čas odjezdu, nádraží je většinou někde v centru města se silnou dopravou, do vlaku nikdy nevíš jestli se dostaneš, ceny a přepravní podmínky se neustále mění a na stanici musíš vystoupit s dětmi rychle a bojíš se, že to nestihneš, nádražáci jsou často nepřívětiví, nádraží špinavé a musíš do podchodu přenést kolo po schodech. O své kolo se bojíš, že to ho někdo zničí nebo poškodí či ukradne. Když jedeš ve třech, tak se to už finančně nevyplatí. Atd… Takže většina lidí raději jede autem. Bohužel.

  13. KT: Ale kde píši, že chci někoho vyloučit z dopravy na kole po Praze? Jinak máte pravdu, ve vlaku mě stresuje nejčastěji to, že při úschově během přepravy (někde není jiná možnost) při každé XY té jízdě přijdu o některou z odrazek, protože paní průvodčí při věšení kola na hák prostě nekouká. Pak se na Vás zpravidla cestou několikrát nevinně usměje a při vydávání kola si všimnete, že podlaha celého úložného prostoru je poseta drobnými oranžovými úlomky Vaší odrazky, která se rozletěla na padrť:o) Průvodčí samozřejmě ani necekne, ale zkušený cyklista již ví která bije a pro ten případ má v brašně náhradní;)

  14. > Ano, souhlasím ale upozoňuji na slovo “RÁD”, které je v té větě umístěno.

    Já je vidím i podél dle mého názoru klidných silnic. Není mi jasná motivace.

    > Pokud se vy na chodnících vyskytujete častěji a rád

    Ne.

    > nebo pro přiblížení za Prahu zvolí Motohráček Českých drah s přepravou kol zdarma

    Ale na něj se musí nějak dostat. A pokud bydlí na Veletržní, tak na něj pravděpodobně pojede… Veletržní.

    KT: Na kole je to nebezpečné, na nádraží je to nebezpečné a příšerné… No jsem rád, že žiju v lepším světě :)

  15. Davide, píšete že pro velkou skupinu cyklistů Veletržní ulice prostě není. To je ale vadné uvažování.

    Jendo, takto uvažuje většina lidí. Bohužel je to tak.

  16. Žijeme v nějaké realitě, jsou tu nějaké podmínky a poměry sil a nějaké uvažování lidí, kteří o věcech rozhodují. Jistěže by bylo lepší mít tam oddělenou stezku. Ale to teď prostě nejde zařídit, ani kdyby se všichni rozkrájeli. Věci se musí dělat postupně.

    (btw., Kubo, doporučuji tvé pozornosti rekonstrukci Vršovické. Z hlediska cyklodopravy bude ubohá a jako žurnalista působící na Praze 10 máš skvělou příležitost to rozmáznout dle libosti. Ale když budeš jenom remcat, ŽE je to ubohé, a nepůjdeš důsledně po tom, PROČ je to ubohé, budou stejně ubohé i rekonstrukce všech dalších ulic, které se dále chystají.)

  17. Díky za doporučení. Tohle je lokální politika a tou se nezabýváme na Horydoly.cz, ale na Desitka.cz – což jsme učinili.

    Proč je to ubohé? Protože jsme si zvolili minule na Praze 10 a v Magistrátu ČSSD + ODS a naposledy ČSSD + ANO. Nevyhráli Zelení ani mírně odpovědnější TOP 09.

    Nebo máš lepší odpověď?

  18. To je odpověď hodně povšechná :-) . Za podobu rekonstrukce jsou zodpovědné především firmy v celoměstské správě (DPP a TSK), na které si měl došlápnout celopražský radní pro dopravu. Samozřejmě, intervence městské části by tomu hodně prospěla.

  19. Radní pro dopravu
    ČSSD Petr Dolínek

    TSK hl.m. Prahy:

    Statutární orgán – představenstvo:
    člen představenstva:

    ??? JAN MACHALA, dat. nar. 14. září 1968
    Janského 2442/5, Stodůlky, 155 00 Praha 5
    Den vzniku funkce: 30. září 2014
    člen představenstva:

    ??? Ing. ŠÁRKA PEKÁRKOVÁ, dat. nar. 25. února 1956
    Horňátecká 782/17, Kobylisy, 182 00 Praha 8
    Bydliště:
    Den vzniku funkce: 30. září 2014
    Předseda představenstva:

    ČSSD Ing. MIROSLAV SVOBODA, dat. nar. 30. března 1962
    K prádelně 148/3, Záběhlice, 106 00 Praha 10
    Den vzniku funkce: 3. října 2014
    Místopředseda představenstva:

    ODS Mgr. JAN VIDÍM, dat. nar. 25. června 1964
    K Vodici 1126/3, Uhříněves, 104 00 Praha 10
    Den vzniku funkce: 3. října 2014
    Místopředseda představenstva:

    ??? Ing. LADISLAV PIVEC, dat. nar. 17. května 1954
    Hodonínská 883/12, Michle, 141 00 Praha 4
    Den vzniku funkce: 3. října 2014

    Dozorčí rada:
    Předsedkyně dozorčí rady:

    ČSSD LUCIE SVOBODOVÁ, dat. nar. 4. dubna 1982
    Sadská 1072/18, Hloubětín, 198 00 Praha 9
    Den vzniku funkce: 2. března 2015
    Den vzniku členství: 18. února 2015
    Člen dozorčí rady:

    ANO JUDr. PETR NOVOTNÝ, dat. nar. 31. května 1985
    Římská 2135/45, Vinohrady, 120 00 Praha 2
    Den vzniku členství: 18. února 2015
    Člen dozorčí rady:

    JARMILA BENDOVÁ, dat. nar. 3. července 1965
    K Hárunce 326/11, Miškovice, 196 00 Praha 9
    Den vzniku členství: 18. února 2015
    Člen dozorčí rady:

    SZ Mgr. ONDŘEJ MIROVSKÝ, dat. nar. 24. ledna 1979
    Komunardů 1467/40, Holešovice, 170 00 Praha 7
    Den vzniku členství: 18. února 2015
    Člen dozorčí rady:

    TOP 09 VLADISLAVA HUJOVÁ, dat. nar. 26. července 1963
    Křížkovského 1292/13, Žižkov, 130 00 Praha 3
    Den vzniku členství: 18. února 2015

  20. Tak jako upřímně, kdo chce jezdit na kole Strojnickou a Veletržní, když může jet přes Stromovku. Taky ta představa cyklorodinky na výletě po Veletržní spíš vyděsí než pobaví (obecně nechápu tu praxi budovat cyklostezky na hlavních ulicích, to je něco jako touha po smrti). Co jsem tam jel, tak vítězem jsou zase auta, páč se tam začalo parkovat.

  21. Jirka: Veletržní se jezdí od Hlávkova mostu :-)

    Jinak já bych taky rád buffered a protected lanes a jiné fičury, ale znovu opakuji: zkuste si to někde prosadit. A budeme-li považovat za správný přístup „všechno nebo nic,“ dopadne to tak, že tu bude navždy to nic. Berte ten cyklopruh jako vykolíkovaný claim, který bude časem nahrazen něčím kvalitnějším.

  22. Jirka: > Tak jako upřímně, kdo chce jezdit na kole Strojnickou a Veletržní, když může jet přes Stromovku.

    Já (kdybych tam jezdil). Protože je to kratší [1][2]. Protože tam není ztracený spád. Protože je to při zimní údržbě prioritizovaná cesta. Protože se tam dá jet plynule 40. Protože se nemusí několikrát dávat přednost rušné ulici. Protože tam nejsou chodci padající do silnice, děti vybíhající mezi auty, děti náhle měnící směr a běžci roztažení vedle sebe přes celou šířku cesty. Protože tam nejsou parkoviště, ze kterých vyjíždí auta bez rozhlédnutí. Atd.

    > obecně nechápu tu praxi budovat cyklostezky na hlavních ulicích, to je něco jako touha po smrti

    Hlavní ulice jsou typicky přímější. Já osobně preferuju rovnou silnici s předností v jízdě a zelenou vlnou, než klikaté uličky pochybné kvality mezi bloky domů s parkujícími auty.

    Touha po smrti je jezdit těmi klikatými uličkami. Mnohokrát už jsem zažil vyjíždějící parkující auto. Nebo třeba včera mi dvakrát nějaká osoba vstoupila naprosto bez rozhlédnutí přímo pod kolo (jednou na Maltézském náměstí, jednou v Mostecké; kdyby nebyl v Karmelitské takový strašný povrch, tak do těchto míst ani nepáchnu).

    Na magistrále, na R4, v Argentinské, ale vlastně ani na tom nábřeží se něco takového prostě neděje. Těžko říct, jestli lidé mají tak nějak víc respekt a při slézání z chodníků se alespoň rozhlédnou, nebo jsou v těch místech prostě velmi rychle eliminováni.

    Ale pokud ti šlo o malování cyklopruhů (termín „cyklostezky“ je bohužel přetížený), tak to mi taky přijde, že se trochu přehání.

  23. Přiznám se, že i já Veletržní preferuji před Stromovkou. Respektive preferoval jsem ji i když tam žádná cykloopatření nebyla a to vždy, když jsme spěchal. Teď už nemám potřebu na tuto stranu jezdit, ale ohledně bezpečnosti bočních ulic si dovolím souhlasit s Jendou. Ono je to jako srovnávat třeba Nádražní a Strakonickou směrem do centra na P5. Obojí nemá žádné cykloopatření, na Strakonické Vás sice občas těsně mine náklaďák či agresivní osobák, ale na Nádražní Vám zase nedá přednost jedno či dvě auta u Smíchovského nádraží, autobus Vás řízne zastávkou nebo po kolejích a zvedne oblak prachu (nebo Vás před nádražím „skřípne“ k parkujícím autům když odbočuje vlevo), u nádraží Vám tam pak v horším případě skočí do cesty 2 – 3 chodci vystupující z busu a přecházející mimo přechod a od Plzeňky je lepší jet nelegálně po kolejích, protože buď na tom místy zúženém tankodromu překážíte autům, nebo stojící auta překáží Vám. Strakonická je přitom přímější i rychlejší. Při průjezdu do Šeříkové méně semaforů, bez retardérů, bez křížení kolejí… Takže boční ulice vyžaduje mnohem opatrnější sledování provozu a počítání s větší časovou rezervou. Což někdy nevadí, ale někdy ano.

  24. Obecně jsem sympatizantem co nejchranenejsich opatření, zvlášť na hlavních tazích a něco ála Stromovka volím kdykoliv mohu. Ale rozumím, ze někdo jiny i preferuje 30 po hlavní a ne 10 parkem. Kdyz mam naspech, tak to taky tak delam.

    Ad Stromovka: Samozřejmě kdybych jezdil víc ze severu, tak ji rad zvolím, ale různí lide mají různé trasy a cíle. Pro někoho se stala nyní Veletržní novou alternativou na delších trasách, pro někoho je alespoň trochu sjizdna, pokud by tam náhodou musel zavítat.

  25. Veletržní začne být hodně zajímavá po zbourání nádraží Bubny a nahrazení novou čtvrtí. Bude to zajímavý průjezd Palmovka – Dělnická – Veletržní (a je dobře, že tam ty pruhy budou, protože to bude nejspíš zajímavé i pro auta)

  26. Jsem toho názoru, že jakékoliv cykloopatření typu pruhu či alespoň piktokoridoru na zatížené hlavní silnici cyklistovi usnadňuje život minimálně tím, že okolní řidiči ho tam čekají a tudíž respektují. Nejhorší problémy jsem vždy měl s autem, jehož řidič mne přehlédl, protož si vůbec neuvědomil, že něco takového malého jako cyklista se tam může vyskytovat.
    Když namalovali piktokoridor na stoupání v Jeremenkově, tak jsem si také říkal, že to je kničemu. Není, jede se tam mnohem příjemněji. Auta vás čekají a objíždějí větším obloukem. Ano, Veletržní i s tím pruhem asi není pro úplně každého, ale to neznamená, že to nepomáhá. Třeba tam jednou bude ten pruh souvislý.

  27. Já teda vždycky preferuju bezpečí na úkor rychlosti, ať je to v autě, na motorce nebo na kole. Jet v provozu na kole do kopce, aby se mi dostaly výfukový plyny do posledního sklípku, děkuju, ne. Jakmile jedu jednostopně, tak základní poučka zní, že mě všichni chtěj zabít, takže čím míň se exponuju, tím líp (radši ta Stromovka, nebo Milady Horákový). Jako dopravní oportunista používám kolo tam kde je to pro mě výhodný (takže v dospělosti jsem kolo používal na cestu do práce 2 roky z Vinohrad na Malou Stranu+Smíchov a teď půl roku co jsem na vsi), většinou vyhrává MHD (kolejová) nebo auto (podle stupně dopravy a možností parkování=>v sezóně motorka). Howgh

  28. Jirka: Když budou dobře použitelné rychlé trasy, bude kolo výhodnější i pro relace, kdy to ze zmíněných důvodů nyní výhodnější není.

  29. > Já teda vždycky preferuju bezpečí na úkor rychlosti, ať je to v autě, na motorce nebo na kole.

    To není pravda, kdybys opravdu preferoval pouze bezpečí, tak chodíš jen pěšky (možná ještě MHD). Auto a kolo jsou nebezpečnější, motorka už úplně. Ve skutečnosti děláš nějaký kompromis.

    > Jet v provozu na kole do kopce, aby se mi dostaly výfukový plyny do posledního sklípku, děkuju, ne.

    Mám to podobně, proto jsem psal o cestě směrem dolu. Nahoru mi taky tolik nevadí oklika (i když tady je se ztraceným spádem, takže bych si asi vybral podle aktuálního provozu).

  30. V pátek večer jsem Veletržní nahoru projížděl a musím ji pochválit. Téměř úplně souvislý cyklopruh v celé délce stoupání je přesně to, co na hlavních silnicích potřebuju: dá se jet pomalu, abych se moc nenadýchal všech těch čmoudů, a přitom nikomu nepřekážím a tím pádem mě nikdo neohrožuje. Super.

    Jasně, pro rodiny s dětmi je ta Stromovka. Veletržní je pro nás ostatní, co se chceme v rozumném čase přesunout přes celou Prahu a vyhnout se šutrovištím na Staroměstské, Klárově a Badeniho.

  31. NR: To jako objíždíš Badeniho přes Veletržní? :o :)

  32. vlákno: Tak třeba když jedeš z Karlína na ČVUT v Dejvicích, není to o tolik dál.

    Osobně teda ten kousek šutrů v Badeniho přežiju i na kole s hladkými 38x700mm.

  33. vlákno: jo. A k tomu Klárov, Křižovnickou, Vnislavovu a kus Křesomyslovy a Záběhlické, kde je to taky samý šutr a na naložené skládačce tam všude musím brzdit do kroku. Na severnější trase po Vinohradské, magistrále atd. je jediná vytřásačka Hlávkův most a je tam míň ztracených spádů. Sečteno a podtrženo, z Hostivaře do Horoměřic tamtudy dojedu stejně rychle a s menší námahou.

  34. NightRider: Předně klobouk dolu, že jezdíš z Hostivaře do Horoměřic na skládačce.

    Místo Vnislavovy jezdím Na Slupi a Svobodovou.

    Nemůžeš jezdit tak, jak to vyblobnou mapy.cz, tedy Průběžnou, nahoru na Floru (kostky nad Olšanským naměstím) nebo Želivského a kolem nákladového nádraží, tunelem do Karlína, Dukelských hrdinů a Stromovkou a kolem čističky a v Suchdole nahoru?

  35. Bráno sebestředně z centra taková zajížďka smysl nedává, ale v tomhle západo-východním směru to je použitelné. Takže respekt :).

Další z rubriky

Kauza: pěší zóny na Praze 1 16

Rada městské části Praha 1 na svém zasedání v úterý 2. května rozhodla o omezení..více

Praha zveřejnila mapu cykloakcí k realizaci v roce 2017 7

Na tiskové konferenci 29. 3. představilo hlavní město kromě cyklistické aplikace Na kole Prahou také..více

A2 pod terasami Hiltonu bude uzavřena 33

Z důvodu havarijního stavu terasy hotelu Hilton dojde k uzavření zde vedeného úseku cyklotrasy A2. Současný stav..více

Nová Rekola: obří košík, GPS a skvělé blatníky 19

Bikesharing Rekola po zimní přestávce znovu vyjíždí do pražských ulic. První růžové bicykly si zájemci..více

Auto*Mat odstartoval další ročník soutěže Do práce na kole 5

Oficiální tiskovou konferencí spolku Auto*Mat odstartovala 7. března registrace do letošního ročníku soutěže Do práce na kole...více

2016: přehled realizací a cyklostavba roku 10

Rok 2016 je již několik týdnů za námi, pojďme finálně zrekapitulovat, co vše se pro..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Ukradli vám v Praze jízdní kolo nebo koloběžku?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru