Does Škoda love cycling?

Publikováno: 03. prosince. 2015, 1 min. čtení
Aktualizováno: 04. prosince. 2015
Publikováno: 03. prosince. 2015, 1 min. čtení
Aktualizováno: 04. prosince. 2015

Web We Love Cycling si v uplynulém týdnu připsal další plusové body svým virálním videem srovnávajícím rychlost krádeže kol v Římě, Amsterodamu a Praze. Se svým krátkým filmem se probojoval i na server iDNES.cz, video proběhlo všemi možnými cyklostránkami na sociálních sítích, za týden ho shlédlo přes milion lidí. Praha mimochodem vyhrála, respektive skončila na třetím místě – kolo tu nikdo neukradl. Další náznak, že to tu s těmi krádežemi nemusí být tak zlé jako v některých jiných zemích, z hlediska cyklistiky leckdy i rozvinutějších.

We Love Cycling ale nabízí mnoho dalšího materiálu, například reportáže z cyklisticky přátelské Kodaně a Sevilly nebo záběry z Tour de France. Za dobu existence tohoto internetového kanálu jste měli šanci shlédnout videa o jízdě na fixkách v Berlíně a Moskvě, publikován byl i rozhovor s kodaňským cyklistickým guru Mikaelem Colvill-Andersenem. Je toho hodně a v luxusním provedení.

Celý web je autorským dílem pražské online marketingové agentury Mustard a jedná se o reklamní počin Škody Auto. Nemusíte ani pátrat na webu v sekci About Us, snadno vám to dojde při sledování samotných videí: zelené barevné ladění značky We Love Cycling, nadměrně častá přítomnost vozů Škoda ve filmech.

we_love_cycling_06

Dle letmého pohledu na YouTube začalo vše v létě 2013 právě během Tour de France, kdy se na webu objevila první videa z Tour. Škoda je generálním partnerem závodu a dodavatelem vozidel pro Tour již více než 10 let, takže podobná produkce nemohla nikoho překvapit. Tehdy videa oficiálně vznikala ještě pod hlavičkou webu Skoda-cycling.com. Po letní závodní sezóně přišel zimní spánek, web se znovu pořádně rozjel o rok později, v létě 2014. A to už se vší parádou, novým atraktivním obsahem a značkou We Love Cycling.

Rázem jsme se tak mohli například dozvědět, jak Pavla Zebrok bydlí ve vesnici za Sevillou, a proto se kvůli vzdálenosti přibližuje škodovkou k centru, aby pak přesedlala na kolo z bikesharingového systému Sevici a dojela až k univerzitě, kde pracuje. Na webu si můžete pustit i zajímavý rozhovor s Mikaelem Colville-Andersenem o kodaňských procyklistických aktivitách nebo si třeba přečíst o tom, jak londýnský starosta zareagoval na zvednutý prostředníček od projíždějícího cyklisty při otevření cyklistické superdálnice.

Možná by mohla podobná reklamní kampaň některé lidi překvapit. Automobilka platící video rozhovory s člověkem, který jen s mírnou nadsázkou navrhuje, aby na autech byla varování jako na krabičkách cigaret? Ono by to ostatně po nedávném skandálu s měřením emisí dávalo právě u této automobilky ještě větší smysl. Driving Kills, nebo vlastně Simply Never.

Podobná kampaň ale zase takový nezvyk není. Však se Škoda již delší dobu snaží prezentovat jako firma podporující cyklistiku. Velmi dobře to zapadá do sponzorské kampaně Tour de France i dalších závodů. Ostatně jak se můžete na webu automobilky dočíst, tak Laurin a Klement začali svou kariéru právě výrobou bicyklů. A Škoda kola produkuje i nyní, i když přirozeně nejde o hlavní předmět jejího podnikání, abych zlehka připomněl.

we_love_cycling_09

Asi si lze jen obtížně představit, že by automobilka od nynějška začala razantněji bojovat proti negativním dopadům nadměrné automobilové dopravy ve městech a okolí. Spíše se jedná o zajímavé zdůraznění značky, její zapojení do nového populárního kontextu a představení jejích produktů další skupině zákazníků.

Pokud by se ovšem Škoda rozhodla některými myšlenkami z uvedených videí skutečně inspirovat, vtělit je do své firemní identity a třeba masivněji představovat výhody použití kola v městských centrech, tak jí to rozhodně nebudu mít za zlé. Na tomto webu se ale opět nějaký ten čas neplaceného sdílení reklamních videí nedočkáte.


we_love_cycling_03

Za poskytnutí ilustračních fotografií děkujeme online marketingové agentuře Mustard.

Jiří Motýl
V domovské Praze jezdí na městském kole na vzdálenosti do osmi kilometrů. V redakci od roku 2013, od roku 2015 šéfredaktorem. Spoluautor knihy Městem na kole.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Metro D: Nádraží Krč a cyklodoprava
Názory, Praha,

Metro D: Nádraží Krč a cyklodoprava

11. března. 2024, 3min. čtení5