Zprávy ze zářijové cyklokomise

vk_magistrat

Po delší odmlce přináším zprávy z nedávné cyklokomise – tentokrát záříjové. Ne, že bych se několika předchozích sezení neúčastnil, ale měl jsem zpravidla tolik vlastní agendy, že se nějak nepovedlo udělat si poznámky. Tentokrát jsem se ale snažil, takže zde máte po delší pauze novou nálož dopravního insiderství, okořeněnou (jako vždy) špetkou absurdity.

První informací je dílčí personální obměna komise, v rámci které byli ze seznamu členů vypuštěni lidé, které jsem ale na jednání nikdy neviděl (žádná škoda). Kromě toho IPR vyměnil svého zástupce v cyklokomisi – stáhl reprezentanta kanceláře infrastruktury Jana Zalabáka a nahradil jej architektkou z kanceláře veřejného prostoru Irenou Mádlovou. To bude patrně dobrá příležitost k vyjasnění nesouladu, který mezi KCD a IPR panuje ohledně řešení rekonstruovaných uličních profilů. Obměnou prošli i zástupci TSK, kde jsou nyní zastoupena obě existující cyklooddělení (investiční a správní).

Na přetřes přišlo dlouhodobě poptávané proznačení cyklotrasy A2 na Praze 2 v obou větvích – po náplavce i Rašínově nábřeží. Akce bude sloučena s úpravami na celé A2, těžko říct, zda to znamená její urychlení či zdržení. Pokud je mi známo, tak na nábřeží dojde pouze na směrové značení, žádné piktokoridory a spol. nepřibudou. Na jaře jsem navrhoval nějaké úpravy na Výtoni, možná budou zapracované a možná taky ne. Nicméně, jak jste si všimli, správce náplavky už s úpravami dopravního značení začal na vlastní pěst a určitě ne podle projektu, který se aktuálně připravuje.

naplavka_zakaz_tcp

Praha 1 stále ještě neodpověděla na žádost o zřízení čtyř cykloobousměrek, o kterou ji RFD požádalo zhruba před rokem a půl. Nemohli bychom to tedy pojmout tak, že mlčení znamená souhlas a normálně to tam stanovit?

Na Císařském ostrově bude do konce roku zajištěna bezpečnost chodců před náklaďáky vyjíždějícími ze staveniště čističky tím, že chodci budou posláni nějakým nesmyslným obchvatem a kočárky jakousi obnovenou rampou. Autům se zde musí přizpůsobit vše.

Dozvěděli jsme se, proč byla zastavena příprava cyklotrasy A42 Kačerov – Kamýk. Důvodem je údajně výstavba metra D. Začínám mít podezření, že vizualizace prezentované Metroprojektem jsou jen vějička, a že i výkup pozemků je tak problémový proto, že Déčko ve skutečnosti povede povrchově z Kačerova přes Labuť, a dále sídlištěm Lhotka, přičemž budou zbourány nejméně nějaké paneláky. To by potom vyznačení cyklotrasy a legalizace nějakých stávajících chodníků asi smysl nemělo. Takže pozor.

RFD vbrzku dožene pár prázdninových restíků jako jsou kvalitativní standardy tras nebo seznámení investorů a městských částí s usnesením Rady HMP, vyžadujícím součinnost při realizaci celoměstského systému cyklotras.

TSK informovalo o lávce u Vyšehradu – vzhledem k tomu, že příprava pontonové lávky byla zastavena, je nyní jediným opatřením lávka vně skály, na kterou IPR připravuje soutěž. Tak jen doufám, že do doby, než tam něco vznikne, se faktický zákaz jízdy na kole po nejdůležitější pražské cyklotrase, který má nyní asi 250 metrů, neprodlouží rovnou na celou cyklotrasu A2 na území městské části Prahy 2.

Nová cyklostezka Košíkovský potok, která aktuálně končí mostkem „do nikam“ (viz video), bude prodloužena o zbývající dvě etapy v roce 2017. Stavební povolení je před vydáním.

Zadání akcí pro rok 2016 se hýbe, dvě firmy připravují pozemkové studie. Protože jsou některé návrhy ve variantách, sejdou se pracovníci TSK se zástupci RFD a KCD a vyberou nejvhodnější řešení. S návrhy pak budou seznámeni členové komise, a to tak, aby se k nim také mohli vyjádřit.

Podélné trhliny na stezce A2 pod mostem Pražského okruhu budou opraveny co nejdříve, slibuje TSK.

Přerušený úsek A2 mezi Zbraslaví a Jarovem má naději, byla vyjednána směna pozemků.

Zástupce Zbraslavi seznámil komisi s konceptem cyklostezky A20 Lahovičky – Strnady. Je to 6,2 km podél Vltavy navržených jako mlatová stezka. Zbraslav se chystá projekt zaplatit ze SFDI, v případě, že bude připraven dřív, se ale možná bude lépe platit z městského. Náklady na celou trasu jsou kolem 30 mil. Kč. Problémem je špatné napojení na druhý břeh v koridoru mostu Závodu míru, takže se to zatím neřešilo. Komise záměr podpořila s tím, že prioritou je úsek z Lahoviček do centra Zbraslavi.

Požadavky starostky Slivence p. Plamínkové na chodníky s jízdou cyklistů, vedené ze Slivence směrem na Řeporyje a Lochkov, prošly RFD. Nyní se konzultuje vhodné řešení a vznikly na to zadávací karty. Bohužel, postavit lowcostový, metr široký chodník podél stávající silnice a povolit na něm jízdu na kole není tak snadné, jak se na první pohled zdá.

Komisí zahýbala kauza sčítače. Za poslední rok se jejich funkčnost údajně dále zhoršila, však ono už vyhodnocení roku 2015 kvůli tomu nebylo úplně lehké. Třeba sčítač na Vršovické už tři čtvrtě roku od rekonstrukce ulice snímá jen zaparkovaná auta. Zaznělo podezření, že to tak vyhovuje náměstkovi Ladislavu Pivcovi, protože sčítače pak neukazují nárůsty. Komise tedy požádala TSK o zprávu o míře nefunkčnosti jednotlivých sčítačů a o tom, jak stávající firma plní platné smlouvy. A Monika Krobová Hášová se do toho pustila z pozice zastupitelky.

Byli jsme seznámeni s návrhem na úpravu křižovatky Vltavská, a sice doplnění úrovňové bezmotorové vazby, avšak jen do doby, než město vezme půl tuny dynamitu a vyhodí ten vřed do povětří. Schváleno jednomyslně k urychlené realizaci (ty úpravy, ne ten dynamit). Mimo jiné proto, aby dostala větší smysl nedávno upravená Bubenská, jejíž řadící cyklopruhy vyvedené výraznou rudou barvou již zamávaly před očima některým proticyklistickým beranům.

Za Auto*Mat jsme komisi seznámili s prvotním konceptem zadání nových akcí TSK pro rok 2017. Koncept byl přijat jako prospěšný, potřebuje ale vyčlenit případné nadlimitní akce a dopracovat do alespoň přibližného odhadu, kde je to jen na proznačení a kde to znamená větší stavební úpravy.

Otevřeli jsme bod obnovy světelných signalizací, kde není systémově začleňován požadavek na přípravu celoměstského systému. Předběžná dohoda je, že se na konkrétní křižovatky podívá RFD a společně s Auto*Matem definují požadavky dle potřeb budoucího celoměstského systému a místních cyklistických vazeb.

A protože se všechno kromě pár výzev a informací určených pro ostatní členy komise vešlo do hlavního programu, bylo za námi „Různé“ velmi rychle a už ve čtvrt na osm jsme mohli jít na pivo.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklokomise

Komentáře

  1. Vyšehrad Vyšehrad, hm není to to místo kde je nejdelších zruba 60 délkových metrů na na naší planetě ? :)
    Momentálně již “ asi faktických 250 ? :)

    Navíc se nebojím že nám ponton nebo lávka nastřílená na skálu k něčemu bude . Pokud si pamatuji tak ty různé pražské pontonové návrhy obsahovaly i takové zhůvěřilosti jako je “ korzo a lavičky“ čili v podstatě zase místo, kam se dá / musí prdnout značka “ cyklisto slez z kola“ :(

  2. Bude se nějak řešit se správcem náplavky ten nesmysl?

  3. újezďák: Tak pokud by pak byl tunel vyčleněn pro cyklisty a lávka pro pěší, tak by to problém vyřešit mohlo.

  4. Mohlo, ale nemuselo…. vždyť to známe, jak to ve skutečnosti funguje v naší společnosti s respektováním značek, spěchem a ohleduplností…

  5. Objeví se to znova. Ale správce náplavky přislíbil, že tentokrát již bez věcných omylů, s upozorněním nejen pro cyklisty, ale i pro pěší a že bude výslednou podobu konzultovat s MHMP před tím, než ji tam umístí. Doufejme, že tak skutečně učiní :o)

  6. Krnáčová loni slibovala architektonickou soutěž na prodloužení náplavky až na Podolské nábřeží:
    Stejně tak bych ráda vypsala architektonickou soutěž na propojení Podolského nábřeží s Rašínovým nábřežím pomocí náplavky, která by obcházela Vyšehradskou skálu a pěší i cyklisté by se tak vyhnuli přetíženému Vyšehradskému tunelu.
    http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magistrat/tiskovy_servis/tiskove_zpravy/rekonstrukce_dvorakova_nabrezi.html

  7. Pochopil jsem, že Husitskou – Koněvovu jste odepsali.

  8. Jirka Birdie: Nebyla na programu jednání. Auto*Mat s Vítkovskou o Koněvce jednal už někdy vloni, ale bez většího úspěchu. Jestli pro chcete pro Koněvovu něco udělat, zkuste to sám.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Kauza: pěší zóny na Praze 1 16

Rada městské části Praha 1 na svém zasedání v úterý 2. května rozhodla o omezení..více

Praha zveřejnila mapu cykloakcí k realizaci v roce 2017 7

Na tiskové konferenci 29. 3. představilo hlavní město kromě cyklistické aplikace Na kole Prahou také..více

A2 pod terasami Hiltonu bude uzavřena 33

Z důvodu havarijního stavu terasy hotelu Hilton dojde k uzavření zde vedeného úseku cyklotrasy A2. Současný stav..více

Nová Rekola: obří košík, GPS a skvělé blatníky 19

Bikesharing Rekola po zimní přestávce znovu vyjíždí do pražských ulic. První růžové bicykly si zájemci..více

Auto*Mat odstartoval další ročník soutěže Do práce na kole 5

Oficiální tiskovou konferencí spolku Auto*Mat odstartovala 7. března registrace do letošního ročníku soutěže Do práce na kole...více

2016: přehled realizací a cyklostavba roku 10

Rok 2016 je již několik týdnů za námi, pojďme finálně zrekapitulovat, co vše se pro..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Ukradli vám v Praze jízdní kolo nebo koloběžku?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru