Návod pro městské části: Deset způsobů, jak poštvat chodce proti cyklistům

Publikováno: 16. ledna. 2017, 1 min. čtení
Aktualizováno: 15. ledna. 2021
Publikováno: 16. ledna. 2017, 1 min. čtení
Aktualizováno: 15. ledna. 2021

Cyklisté versus chodci. To je oblíbené podtéma fiktivní války „cyklisté vs. auta“, která se vede v zájmu lovu na krvelačné čtenáře na stránkách rozličných okurkových novin. Lidé, kteří ve městě upřednostňují auto, ale vědí, že poštvat chodce proti cyklistům je ten nejsnazší způsob, jak se efektivně zbavit požadavků na zlepšení podmínek pro bezmotorovou dopravu jako celku. Bylo již vynalezeno dost postupů, jak toho docílit.

Nicméně, leckde jsou ve štvaní chodců proti cyklistům stále ještě příliš málo kreativní. Městská část mnohdy upřednostní spíše pasivní přístup před skutečně efektivními kroky, které proti cyklistům poštvou i ty pěšáky, kteří by si jinak nějakých lidí pohybujících se bez motoru na dvou kolech ani nevšimli.

jm_blanka_04

Dovoluji si jim tedy zcela nezištně nabídnout postupy, jak chodce proti cyklistům poštvat, které jsou v Praze již často úspěšně vyzkoušené.

Praktická opatření

1) „Tolerovat“ jízdu po chodníku namísto zřizování cykloobousměrek.

2) Zásadně nezřizovat cyklopruhy skrz křižovatku, aby se cyklisté v křižovatkách stahovali na chodník. Tím se mimo jiné docílí toho, že majorita cyklistů pojede po chodníku i tam, kde cyklopruhy jsou, což pak „prokáže zbytečnost“ jakýchkoliv cykloopatření.

3) Neobnovovat starší značení upozorňující chodce na přítomnost cyklistů, zejména ne piktogramy na chodníku. Až to vybledne, chodci si budou myslet, že tam cyklisti jezdí nelegálně.

4) Vyznačit pěší zónu tak, že má jízdu na kole z jedné strany povolenou, kdežto z druhé ne. Každý si bude stát za svým právem a chodci to zaručeně budou brát tak, že tam cyklisté jezdí nelegálně. A vlivem toho, že z některého směru to skutečně povolené nebude, to pak můžete i propagandisticky využít.

5) Zakázat průjezd na kole koridorem, který nemá bezpečnou alternativu.

6) Při rekonstrukci ulice použít na povrch vozovky obtížně sjízdné kočičí hlavy (zajistí jízdu po chodníku u 95 % cyklistů i v klidné ulici).

7) Cyklisty postihovat jen za porušování zákazu vedení kola na přehledném místě, nikdy za bezohlednou jízdu mezi chodci.

Komunikační opatření (vhodné pro místní noviny)

8) V každém textu zabývajícím se cyklisty vždy vyjmenovat, že
– kola nepatří do úzkých historických uliček (o autech v této souvislosti diskrétně mlčet)
– cyklista není člověk, ale jiný živočišný druh oděný do lykry a
– cyklisty známe jen ty, co jezdí zásadně padesát po chodníku.

9) Najít nebo vytvořit místo, kde blbá situace povede cyklisty k nelegální jízdě po chodníku (optimálně dle některého z bodů 1, 2, 4, 5 a 6) a v každém textu vždy připomenout, jaká jsou na tom místě cyklisté hovada.

10) Cyklisty, kteří volí jízdu po chodníku namísto filtrování PMx plícemi v kolonách na ulicích typu Ječná, odepsat jako zbabělce.

Poznámka: Chcete-li zvládnout poslední tři body naráz, najměte si experta na progresivní hejt Ivana Brezinu, ať napíše článek o cyklistice na vaší městské části.

Děláte to omylem?

Jistě, jsou i městské části, které cyklo podporují, ale něco z výše uvedeného tak nějak omylem dělají. V tom případě by se měly poučit a postupů, které štvou chodce proti cyklistům, se co nejrychleji vzdát.

Vratislav Filler
Zakladatel mapy a webu Prahou na kole, předchůdců tohoto magazínu. Zaměřuje se analyticky na cyklistickou infrastrukturu, především v Praze. Je členem pražské cyklokomise, poradního orgánu Rady hl. m. Prahy. Působí jako dopravní expert ve spolku AutoMat. Vědecký pracovník zaměřený na přesné aplikace globálních navigačních systémů.

tik 16. 1. 2017, 11:49

v posledni dobe hraju takovou hru (ac sam cylista): kdyz proti me jede po chodniku cyklista, zastavuji ho a zadam, aby po chodniku nejezdil. Slusne a v klidu.
Vetsinou v mistech, kde je hned vedle cyklopruh/koridor atd.
(volne inspirovano https://www.youtube.com/channel/UCQMs9pijXYAdqvkEMJyCM4g/videos)
Hele, tech kecu, ze je to ok, ze muze, ze nejsem policajt, pokusu pretlacit me kolem a dalsich veselosti je pomerne dost.
A vlastne to pointu nema. Jen to mozna trochu souvisi

újezďák 16. 1. 2017, 14:30

Napřed jsem si myslel, že už je 1. apríla, ale vypadá to, že ne....

Takže to beru jako takový typický novoroční burcovací článek ve smyslu, my cyklisté jsme všichni stejně chudácí, všící nás nenávidí a už dokonce i přirození spojencí chodcí , kteří by nás určitě milovali, kdyby je proti nám neštvali.

SPIKNUTÍ !

Jenže houbeles, to by jsme se my cyklisté museli zamyslet, proč se mezi chodci chováme hůř než automobilisté na silnicích, proč je pro některé cyklisty příjemnější/ bezpečnější/ rychlejší jezdit mezi auty než mezi cyklisty a to by nás mohlo co ? To by nás mohlo bolet.

Ano dal by se napsat normální článek ve smyslu, neobnova již zavedených značení je špatná, ale to ne.
Dalo by se napsat, že ta minorita blbečků kteří se zaměřují na lycru je ve skutečnosti proti lycře, přilbám a výbavě zhruba stejně fanatická jako někteří " echt civilní cyklisté" a má zhruba stejnou, tedy nulovou vypovídací hodnotu v názorech na městskou(dopravní) cyklistiku ...

Jenže né, nepřítele přeci potřebujeme, je potřeba s nóvymgódom pěkně svěže připomenout, že bojujeme!

Mimochodem, když je ten nový rok Vratislave jak to dopadlo s tou cyklistikou na veřejné komunikaci chalupou, pořád ještě vadí ?
Neštve tam někdo chodce proti cyklistům ?

Jo a k těm emisím to jako že na chodnících nejsou ? hmmmmm popravdě asi né, prtože nějak vůbec netuším co to PMx je :)

Vratislav Filler 16. 1. 2017, 16:32
1
1

Dost mě mrzí, že někteří nechápu nadsázku. Jsou věci, které vytváření konflikt mezi cyklisty a chodci, a správci komunikací ani nemusí vědět, že to tak je. Tak jsem to úmyslně přehnal, aby bylo zřejmé, že to, co dělají z nevědomosti, funguje v praxi jako vzájemný hejt mezi bezmotorovými účastníky dopravy.

újezďák 17. 1. 2017, 13:22

Nadsázka jako víno v rámci rubriky názory a komentáře

Legrační je, že na tuhle nadsázku mě přivedla rs čtečka zpráv se slovem " cyklistů" kterou používám už léta, abych se dostal k čerstvým zprávám o cyklistice.

Navíc i v google zprávy to za poslední týden vypadne jako lídr zpráv o cyklistice

https://www.google.cz/search?hl=cs&gl=cz&tbm=nws&authuser=0&q=cyklista&oq=cyklista&gs_l=news-cc.3..43j43i53.843.3367.0.3509.16.10.2.4.0.3.430.2180.2j4j1j2j1.10.0...0.0...1ac.1.dLyY2BZwx2M#hl=cs&gl=cz&authuser=0&tbs=qdr:w&tbm=nws&q=cyklist%C5%AF

Pak bych takovou nadsázku osadil aktivisty všeho tolik oblíbeným smajlíkem alespoň do nadpisu....
Jako celkem pravidelný cykločtenář tohoto webu jsem v tom tedy nadsázku neviděl a po tomhle vysvětlení to vidím tedy jako takové " ublognutí"

Luděk 17. 1. 2017, 13:40

11. Podporovat v cyklistech pocit, že jízda na kole je ve městě nejrychlejší způsob přepravy (vítané jsou i různé ty cinknuté soutěže typu kolo versus auto versus MHD). Cyklista, který v městě doopravdy začně jezdit, následně zjišťuje, že musí prasit, aby byl fakt nejrychlejší. Například přemnožené pražské světelné křižovatky překonávat co nejrychlejší jízdou po chodnících a přechodech.

Vratislav Filler 17. 1. 2017, 14:14

Luděk: A co jim brání jet v provozu? Body 1-2.

Vratislav Filler 17. 1. 2017, 14:17

Újezďák: Jestli to prošlo do Google news jako leader, tak to dost vypovídá o tom, jaké jsou zpravidla ty ostatní zprávy o cyklistice. Mně to vyhledávání přes Google news nabízí až na pátém místě (ovšem používám víc klíčových slov).

Jiří Motýl 17. 1. 2017, 14:18

újezďák: Google zprávy mě mrzí, ale všiml jsem si, že začaly načítat pomalu veškerý obsah webu, včetně stránek s návody, když je náhodou aktualizuji.

Nicméně žádost o zařazení do Google zpráv je dost striktní a nepovedla se nám hned napoprvé. Mmj. se tam vyplňuje, která část webu poskytuje "zpravodajský" obsah. PNK tam má jako jediný zdroj článků uvedenu rubriku "zprávy", dříve rubrika "z Prahy", kam se od listopadového přejmenování na "zprávy" a zařazení do Google News snažíme umisťovat skutečně co nejvíce zpravodajské příspěvky s minimem vlastních komentářů.

Ne vždy se to asi daří, přeci jen je to na tomto webu něco úplně nového, s čím nemáme příliš zkušeností a i se to odráží na četnosti článků v rubrice. Rozhodně ale na tom hodláme pracovat a dále ten standard zlepšovat.

Osobně nevím, proč Google zařazuje do zpráv i další obsah, který by vůbec zařazovat neměl. Zkusím se na to podívat, jestli s tím mohu vůbec něco dělat.

Nicméně za zařazením tohoto příspěvku do rubriky "názory a komentáře" si stojím.
Může to klidně být chápáno jako naprosto blbý a nepatřičný komentář, rád dostávám na náš obsah zpětnou vazbu, takže díky za ni.

újezďák 17. 1. 2017, 15:44

Tak tu čtečku mám nastavenou už léta na několik klíčových slov a spojení , tam to na prvním místě 24 hodin už není. Cyklistů proto, že tam pak nepadá tolik sportovních zpráv.

To google jsem dal jako příklad toho, že když se někdo nechá navést na masovým webem na " cyklo zprávy" a hned jako 1. nebo případně jako 5. (viz příspěvky dříve) vyjede užitečný web o dopravní cyklistice ( všude doporučuji léta ) s článkem, pardon s " nadsázkou" bez výhrad a bez smajlíku..... tak to dle mého názoru od takového webu může i odradit....

Jinak jak funguje propojení web versus google ani nechci vědět, na tyhle počítačový technický věci jsem trotl.
Ale ty ostatní zprávy vs jak tomu říká Vratislav, vs leader mi přišly normálnější, tedy pardon o dost normálnější, o to je to pak asi celé horší....

Vratislav Filler 18. 1. 2017, 11:59

Uznávám, že tu nadsázku mohli pochopit spíš insideři (což se podle reakcí, které mám odjinud, stalo). Ale už to, že se na cyklistickém webu objeví formálně proticycklistický článek, snad něco naznačuje...

(No nic, jdu psát něco vážnějšího...)

David 18. 1. 2017, 13:56

VF: Mno, naznačuje. Třeba že se autíčkáři můžou konečně těšit na lepší časy a méně otravných drátěných vší, rozumějte cyklistů, na silnicích. Třeba se konečně přestanou vyhazovat peníze za mršení dopravního prostoru pseudointegrací cyklo, jak správně poukazuješ, a dá se přednost zaslouženému budování parkovacích stání, radiál a podchodů, aby si uživatelé automobilů za své drahým benzínem a opotřebením plechových miláčků vykoupené kilometry mohli užít své právo na rychlou jízdu kamkoliv a bezplatné parkování kdekoliv 10 metrů od cíle cesty. Už je čas zadupat cykloteroristy do země! A kdo by je mohl zadupat do země lépe, než chodci, že? Konečně jsi to pochopil i ty :o)

josuk 18. 1. 2017, 15:01

pozn. s nadsázkou a proticyklistickým článkem je to relativní.. kdyby se od zítřka otevřely všechny pražské pěší zóny pro auta, včetně třeba Hradu, parkování bylo všude zadarmo, mohlo se jezdit a parkovat autem i na chodníku…. tak myslím, že nejpozději od roku 2018 se nic jiného než cyklostruktura stavět nebude. ;-) Tak se změní veřejné mínění (koneckonců řada vzorových západních měst si podobným brutálním nátlakem aut prošla...(možná 30-40 let zpět). Čili imho současný konsensuální a nenátlakový postup možná jen prodlužuje současný neutěšený status quo.. ;-)

Vratislav Filler 18. 1. 2017, 15:04

josuk: Něco takového jsem teď naznačoval pro jistý rozhovor k ZPS, ve kterém se to možná objeví. Kdyby se ZPS komplet zrušily, tak mohou nastat prakticky jen dva stavy: totální represe motoristů ze strany PČR bránící parkování na černo, nebo parkovací anarchie ala Karlín před ZPS nebo Praha 10 dnes, ale ještě podstatně horší.

twentyfortysix 20. 1. 2017, 14:41

Jak pise Ludek "Cyklista, který v městě doopravdy začně jezdit, následně zjišťuje, že musí prasit" ..musi, nemusi.. ale prasi.. kdo by cekal za frontu aut nez se pohne v zatacce by musel byt leda milovnik smogu. Od toho jezdime na kole ne abychom nemuseli cekat. a tak takzvane prasime, a kratime si neprujednou cestu at to nemusime dejchat.

Jen bych dodal ze kocici hlavy taky nemusim, ale na druhou stranu kdyz je mokro tak sem rad ze tam sou. Jo je to absurdni, ale voda se drzi mezi hlavama a tak nejsem tak nahozenej.. maj neco do sebe.

Co se tyce jizde po chodniku.. osobne sem jejim zastancem. Kdybych pripadne nekoho trefil na chodniku, tak to s nejvetsi pravdepodobnosti bude mit mensi nasledky nez kdyz me nekdo trefi na silnici.
Navic nikdo nerika, ze kdyz cyklista jede po chodniku ze musi jet rychle, me ta pomala jizda nijak nevadi. Rad se tem lidem pomalu vyhnu, oba se tam musime nejak vejit.

tempus 20. 1. 2017, 20:26

twentyfortysix: Jak jsi to myslel s tou jízdou po chodníku a po silnici. Jízda po silnici je pro tebe potencionálně nebezpečnější, něž na chodníku. Ale pro ty chodce je při nehodě potencionálně horší.
Za určitých podmínek bych plošně legalizoval jízdu po chodníku rychlostí krokem a místy bez omezení (Průmyslová). Současně s tím bych nabádal, ať radeji cyklisté jezdí na silnici a pěší v pěších zónách (s oddělenými pruhy) se drží na chodící části.

David 21. 1. 2017, 23:35

tempus: S těmi následky havárií je to zrádné. Když se cyklista jakkoliv ťukne s autem, je na pořádný malér pro cyklistu zpravidla zaděláno. Nehody "z nepozornosti" (nedání přednosti šoférem, přehlédnutí protijedoucího cyklisty šoférem při odbočování vlevo nebo při předjíždění, "pravý hák") jsou pro cyklistu zpravidla smrtelné či končí vážným zraněním - a cyklista v tu chvíli již nenadělá nic, byť sám nic neporušil. Oproti tomu nehoda na chodníku zpravidla ničím vážným nekončí, protože abych s kolem zabil chodce, to bych musel být opravdu nepříčetný. Navíc cyklista sebou třískne o zem zpravidla z větší výšky (těžiště) a hlavně ve vyšší rychlosti, jelikož k pádu mu stačí relativně málo. Takže zatím co po "kontaktu" zůstane chodec stát s modřinou na ruce, cyklista se s efektní ránou poroučí k zemi. Cyklista si tedy na chodníku dává pozor, protože ho to jednoduše bolí víc. Nicméně problém je ten, že cyklista je tichý a relativně rychlý. Chodci, zejména starší, mobilující či konverzující, se proto cyklisty lekají a děsí. Mají pocit že nemají situaci pod kontrolou a jsou tedy naštvaní, že jim cyklista bere jejich výsostný prostor...

újezďák 23. 1. 2017, 16:00

David
1.NENÍ TO JEJICH VÝSOSTNÝ PROSTOR, JE TO PROSTOR, KDE NEMÁME CO DĚLAT ..... chodci prostě cyklisty na chodníku nečekají, vstupují na chodník "bez rozhlédnutí" " chodí si kudy chcou, zastavují si kdy chcou a kdy chcou " nemají ani žádnou zákonnou povinnost se chovat , jako by nás tam měli čekat .
Ne že se nás jen lekají a jen nemají situaci pod kontrolou, jsou naštvaní, protože tam nemáme co dělat...

2. starším lidem stačí relativně málo k vážnému úrazu, kolikrát i " letmý průjezd" bez dotyku. Takže pak leží na zemi chodec se zlomeninou a kamsi odjíždí " efektní cyklista" který ani nenarazil, jen se " krásně vyhnul tomu aby ho něco bolelo"

3. malým lidem ( dětem) když je převálcuje 4x těžší cyklista s těžištěm v v místě jejich hlavy taky stačí málo k těžkému úrazu.

4. vůbec bych v této souvislosti nehovořil o autonehodách a jejich následcích, protože s tím nemají naprosto žádnou souvislost.
Jedině snad, když připustíš. že my cyklisté jsme automobilisté chodníků a to asi připustit nebudeš chtít, že ?

Ps na Průmyslové nebo kolem Turkově chodník neodmítnu, ale na to abych to jako někteří profrčel tamní autobusovou zastávkou plnou lidí nemám, ani to svědomí ani tolik odvahy

David 23. 1. 2017, 23:29

Újezďák:
Tak pozor, začnu-li číst zákon o provozu od začátku a ne až od ustanovení o chůzi, tak v § 4 písm. a) se dočtu o následujících povinnostech účastníka provozu:

a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace,1) povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu,

Uvedené platí i pro chodce a jejich pohyb po chodníku.

Když si vzpomenu, jak mě na Plzeňské na piktokoridoru sestřelila zrcátkem dodávka, byť jsem byl nalepený takřka na obrubník a řidič se ani neobtěžoval zjistit, jestli mi tu ruku neurazil (raději ujel) a že vedle byl prázdný chodník, tak své zdraví budu chránit tím, že příště pojedu po tom chodníku. Stačí si uvědomit, jak vypadají komunikace jako K Barrandovu, Strakonická, Holečkova, Radlická, Wilsonova, V Holešovičkách, Zenklova, Střelničná (a spousta dalších) - kam cyklisté mají povolen vjezd, na rozdíl od často prázdných chodníků kolem nich.

Za podstatné považuji slova o ohleduplném chování a o povinnosti neohrozit nikoho jiného, ani sebe. V Praze je spousta chodníků, které bychom mohli pro cyklisty legalizovat a rozhodně by se tím snížila pravděpodobnost jakýchkoliv nehod, a to včetně "vyplašení" chodců. Současně to znamená, že jako cyklista na chodníku pojedu tak, že nevyděsím důchodce a dítěti neudělám svým pláštěm slušivý tečkovaný vzorek mezi očima.

Že se chodci lekají a cyklistu nečekají jsem nemyslel nijak špatně, ale jako konstatování faktu.

Ani chodci by podle tohoto zákona neměli na chodnících pohybovat s klapkami na očích, ale chovat se ohleduplně a tak, aby nikoho neohrozili. Oni se tak ale nechovají ani na smíšených stezkách, ani na silnicích, jak vidím denně při průjezdech centrem Prahy. Nechci je kritizovat, ničemu to neprospěje a nikoho tím nezměníme. Jsou to prostě chodci a tak na ně musíme dávat bacha kdekoliv. Když už jsem donucen strachem o své zdraví vjet na chodník (což dělám krajně nerad), chovám se 2x tak opatrně. Ať se tam pohybuji nelegálně, nebo legálně.

Jako krásný příklad alibismu a přehnaného aplikování norem a předpisů může sloužit Trojská lávka. Má o 10 cm nižší zábradlí, než povoluje norma na stezku pro chodce a cyklisty. U pilířů má sklon téměř 10 %, to je o 1,5 % více, než povoluje norma pro cyklostezku (o vozíčcích nemluvím). Intenzita chodců a cyklistů je vzhledem k šířce 3 m hraniční pro povolení smíšené stezky pro chodce a cyklisty. Na druhou stranu - úsekem dlouhým 300 m prakticky nikdo kolo přes příkaz vést nevodí. V létě denně až 2 000 cyklistů a asi dvojnásobek chodců. Za posledních 10 let žádná evidovaná nehoda cyklisty s chodcem. Jeden cyklista se tam rozbil o betonové bloky na vjezdu, jeden měl jinou nehodu, při které ale nejel - nic víc tam PČR neeviduje (a byl by zázrak, kdyby se při tom provozu za tu dobu nic nestalo). Proč tedy tento sice intenzivní, ale léta fungující a pro dané místo logický dopravní režim nelegalizujeme? Třeba jako stezku pro chodce s povoleným vjezdem kol, nebo jako komunikaci se zákazem vjezdu motorových vozidel, pro milovníky úplnosti třeba s upozorněním na nízké zábradlí a ohleduplné chování? Velká část chodců i cyklistů jsou děti. Co je učíme tím, že tolerujeme masové porušování značek? Že na ně mají kašlat? A proč tedy policie porušování těchto předpisů nesankcionuje, když o něm dobře ví? Přitom Trojská lávka je krajně nevhodný příklad pro povolení vjezdu cyklistů na chodník, jelikož je tam přelidněno. Dává ale slušný obraz o tom, co se stane, když se masy cyklistů pohybují mezi ještě většími masami chodců.

O nehodách cyklistů s auty je nutné mluvit, pokud si uvědomíme, co říká statistika nehodovosti o počtech mrtvých cyklistů a chodců a o tom, jaké nehody mají nejhorší následky. Auta zde, bohužel, hrají první housle.

P.S.: Proč se stejnou alibistickou logikou někdo nezakázal vjezd vozíčkářů na Trojskou lávku nechápu - také neplní technické předpisy pro bezbariéry. A co in-line bruslaři mezi chodci na tom "svahu" a v tom provozu? ! :o)

újezďák 24. 1. 2017, 11:06

Jdu takhle ráno za tmy do práce po Komenského ulici, směrem od Pivovaru.
Paní, co šla kousek přede mnou, která měla stejný směr cesty, se právě chystala zabočit za roh průmyslovky na Havlíčkovu ulici, když tu se náhle odtamtud proti ní vynořil cyklista, jedoucí na kole. Minul paní snad o necelý metr.
„Sakra“, vyjekla překvapená paní leknutím a pohoršením. Ani se jí nedivím. Jeden druhého vzájemně neviděli a mohlo dojít k úrazu. Chybělo pár kroků a mohla jsem to být já. Anebo třeba maminka s dítětem, jdoucí do školky, nebo senior s pejskem.
„Jdi do prdele, babo!“ zvučně a s přehledem odvětil jemný gentleman v sedle.
Inu – divoký Západ se nám už dávno posunul na východ. Šerif zrovna nebyl nablízku a ostří hoši se s nikým nepárají.
K.D.

http://prerovskenoviny.eu/vase-clanky/ranni-etudy

David 24. 1. 2017, 14:11

Újezďák:
Působivé. Podle všeho se to událo tady:

https://mapy.cz/s/1lVYH

Mohu se samozřejmě mýlit, ale podle popisu se to zdá být pravděpodobné.

Ulicí Komenského vede v přidruženém prostoru obousměrný cyklopruh. Ulice Havlíčkova je jednosměrná a cyklisté nemají legalizovánu ani cykloobousměrku, ani chodník (byť ve vozovce dle všeho místo je). Lokalita odpovídá městskému centru.

Jen se domnívám, že je v Praze spousta míst, kde by legalizace jízdy cyklistů v přidruženém prostoru snížila riziko vzniku nehod i páchaných přestupků (viz v předchozím příspěvku uváděné příklady). A Národní třída či Jungmannova to podle mě zrovna nejsou, byť se tam často po chodnících a v protisměru jezdí...r Stejně jako se mi nelíbí, že tam není pro cyklo žádná schůdná alternativa, ale pro parkování se tam místo najde.

újezďák 25. 1. 2017, 19:54

V Jungmannově jsem léta pracoval, dojížděl tam většinu sezony na kole a že bych tam jezdil po chodníku nebo v protisměru jsem si skutečně nevšiml, stačilo se jen zamyslet a projet to úplně normálně tedy dle platné legislativy... Pokud se jedná o těch asi 15 vteřin časové ztráty při příjezdu z Palackého na úroveň Charvátovy v případě převedení kola pěšky po chodníku,,,, hm ani tam po chodníku ne, tak to mi skutečně problém nikdy nedělalo ....

Vratislav Filler 25. 1. 2017, 23:58

Újezďák: A máš nějaký racionální důvod pro to, aby třeba ta Jungmannova cykloobousměrná nebyla? "Mně nevadí tam kolo vodit," je pro to poněkud nedostatečné, když evidentně existuje spousta lidí, kteří svým chováním prokazují, že jim to vadí.

David 26. 1. 2017, 13:00

Újezďák: No, v Jungmannově shodou náhod také zrovna pracuji - a když cestou z práce tlačím kolo po chodníku k Charvátově a proplétám se s ním frontou lidí čekajících na Lítakčku, "přetlačuji" se s chodci kolem sloupů a parkovacího automatu, tak si občas postesknu, že kdybych jel krokem, tak zaberu méně místa a vyhneme se všichni lépe.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Metro D: Nádraží Krč a cyklodoprava
Názory, Praha,

Metro D: Nádraží Krč a cyklodoprava

11. března. 2024, 3min. čtení5