Kličkujeme uličkami: Kačerov – Jižní Město

Když jsem před deseti lety začínal s cyklomapou Prahou na kole, měl jsem tu myšlenku na srdci: v Praze se jezdit dá i tam, kde není infrastruktura, pokud znáte zkratky a cesty, kličkující městem klidnými ulicemi. Deset let cyklistické praxe a tvorby cyklomapy mě do hlavy postupně vtisklo desítky zkratek, vedení jednosměrek na Vinohradech, Žižkově, ve Vršovicích, v Dejvicích či na Smíchově (v Karlíně se to budu muset učit znova).

A protože doplňování celoměstského systému cyklotras jde stále příliš pomalu, řada městských částí jej nehodlá zahušťovat a staré turistické trasy pomalu mizí, zahajujeme sérii, ve které se s vámi podělíme o vychytané průjezdy, u kterých však musíte být v terénu velmi pozorní.

První úsek: Garáže Kačerov (A41) – Starý Spořilov

Nejkratší trasa z Jižního Města I na Pankrác vede uličkami Starého Spořilova. Průjezd je obousměrný a můžete jej sledovat v naší mapě v podobě vyhledané trasy (.gpx soubor do navigace zde). V popisu se vydáme směrem z centra, od cyklostezky A41 spojující Kačerov a dolní část spořilovského sídliště.

stary_sporilov

Po stezce podjedete Jižní Spojku a dorazíte k přejezdu přes Sliačskou. Zde vjedete do vozovky a několik desítek metrů stoupáte Sliačskou. Z ní odbočíte vlevo a vzápětí vpravo do uličky Severozápadní IV. Dejte si jen pozor na auta, která by vás v tu chvíli chtěla předjet, čemuž  zabráníte řazením se do levé části pruhu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zde vjedete z cyklostezky přímo na silnici – za červeným autem.

Severozápadní IV je klidná, byť poněkud rozbitá ulička, která vede až na Roztylské náměstí. Nejvhodnější je uhnout doprava ještě blok před ním a využít krátký úsek Severní VI (poznáte ji tak, že je to první ulička za mírným zatočením ulice Severozápadní IV). Pak doleva a překřížit přímo Roztylské náměstí po velké dlážděné ploše, na které se o sobotách konají farmářské trhy.

Ulici Boční I poznáte podle toho, že má středový ostrůvek. Tou se pustíte vydatným, ale relativně klidným stoupáním až téměř na jeho vrchol. Jihovýchodní IV, do které odbočujete vlevo, poznáte podle toho, že se kroutí.

vf_2-09_026

Odbočení vlevo do Jihovýchodní I (čísla trasy si nevšímejte).

Projedete tři čtvrtiny půloblouku a jste na konci čtvrti – před vámi jsou kontejnery, svah s pár stromy a za nimi protihluková zeď. Zde vlevo a hned vpravo na chodníček, který vás vyvede k ulici Türkově. Průjezd prvním úsekem vám nabízíme také formou videa:

Druhý úsek: Türkova – Chodovec – starý Chodov

chodovec

Orientace na dalším průjezdu přes Chodovec je snadná: držíte se na levém chodníku Türkovy. Na křižovatce se Senohrabskou musíte přetrpět vysoké obruby. Buďte ohleduplní v autobusové zastávce Chodovec, ostatně, směrem do centra je možné projet to z kopce celé v provozu. Za světly můžete sdílet pár desítek metrů trasy A225 a využít ulici před archivem, souběžnou s Türkovou, nebo její levý chodník. Chodník je kolem dalšího areálu, prodejny Mercedes, zcyklostezkovaný a dovede vás až ke kruhovému objezdu s ulicí Mírového hnutí. Zde si můžete vybrat, do které části sídliště pojedete.

Na starý Chodov dojedete odbočením vpravo a přestrkáním kruhového objezdu pod mostem po přechodech. Dostanete se na staré ulice K Remízku a Starochodovská vpravo od Türkovy, a po nich dojedete až na křižovatku s trasou A22 od metra Chodov. Cesta dále vede už po značené trase k metru Opatov, případně na Šeberov.

Zůstanete-li na stezce kolem Mercedesu, dovede vás vlevo k vyústění Klíčovy na Mírového hnutí. Tam navazuje první etapa nové stezky Košíkovský potok (viz video).

S její pomocí pohodlně objedete autobusovou zastávku. Pod ulicí Mírového hnutí se dostanete podchodem. V denních hodinách pak můžete využít průjezd parkem do ulice Donovalské. Osobně se mi osvědčilo projet jím jen asi padesát metrů a hned odbočit na prázdný chodník mezi domem v ulici Kunínově a areálem školky.

A z Donovalské lze pohodlně pokračovat jak směrem na Chodovskou tvrz, tak k ulici Brechtově nebo Machkovou k Mikulově. Sídliště Jižní Město vám otevírá své brány trasou, která není značená, ale je už tak dobrá, že se dá používat pro denní dojíždění.

Příště

V dalších článcích vám představíme některé z následujících tras: Korunní – Nuselský most (zadem), Hlávkův most (podchody), Sibeliova – Na Větrníku – Petřiny, Nádraží Smíchov – Radlická (ČSOB), Libuš – Šeberák (alternativa A21) a Kunratice – Kamýk (Durychova). Máte sami své, vychytané trasy, které by si to zasloužily?

Odkazy

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Zajímavé je, že takhle jak to navrhuje Vratislav to jezdím směr Chodov- Kačerov.
    Obráceně jezdím spíš jinak a to zejména kvůli tomu odbočení do Severozápadní IV, které je hrozně nepříjemné s tím, že tam najíždí auta jak za váma po odbočení , tak z Severozápadní I.
    Po několika“ incidentech“ jsem prostě rezignoval a jedu Severní XI. až nahoru, kde je sice opticky nepříjemná, ale vlastně přehledná křižovatka s Hlavní kde vy jste při jízdě Severozápadní I doleva na Hlavní pořád na hlavní :)
    A pak do Jižní a pak “ terasuji“ viz mapa až na vrstevnicovou Jihozápadní IV a Jihovýchodní IV. dál dle Vratislava
    Celé mě to přijde jako o něco lépe rozložené stoupání…

    Ad k autobusové zastávce Chodovec, popravdě mě se v normální pracovní dny ( směrem nahoru od Spořilova k zastávce) zatím skoro vždy vyplatilo odbočit do přilehlé prodejny/servisu Auto Kern a přes jejich parkoviště vyjet zadní branou u prodejny Pizza go Home :)
    V pracovní dny, v pracovní dobu, odhaduji že tam mám tak 200 průjezdů bez jakéhokoliv průběhu a na vjezdu je vidět, když by byla horní brána zavřená….

    Přiznám se že v opačném směru to normálně jedu po silnici, až k tomu vjezdu so Spořilova ( po přechodu přes Lešanskou) důvodem jsou právě ty obrubníky a zároveň fakt, že v dobách meho přesunu tam jsem rychlejší než auta a cyklus křižovatky je příznivý na ničím nerušený průjezd :)

    https://mapy.cz/s/1pQYf

  2. jen k tomu servisu Kern mělo být

    V pracovní dny, v pracovní dobu, odhaduji že tam mám tak 200 průjezdů bez jakéhokoliv problému s pracovníky nebo klienty …

  3. Jo, to levé odbočení není nic moc, ale dávám pak přednost těm klidovým uličkám, nechce se mi stoupat v provozu, a Hlavní stojí dost za houby, když v ní parkují auta. Türkovu jezdím v provozu nahoru i dolů, ale když toho mám dost, chodník ve stoupání použiju. Návod je pro lidi omezující kontakt s auty :-)

  4. Jo Hlavní je naprd, proto z ní hned odbočuji doprava nahoru do Jižní XV. a pak druhou doleva nahoru Nad Sady a pak ostře doprava Jižní XIII krátký výšvih nahoru :) a pak už jen terasa…. právě nerad jezdím do kopce ulicí Boční, protože tam taky stojí auta vpravo a lidi vlevo auty docela do kopce mažou….

    Turkovu nahoru jedu, když chytím rytmus semaforu, tedy konec zelené z Lešanské a bez auta, tak to tam rovnou švihnu z přechodu, protože pak chytám zelenou za tím mostem ,,,, je to jak kdy, ale ten servis můžu na bezzastávkový průjezd doporučit… tam je ještě míň lidí než na zastávce :)

    Spíš jsem zvědavý kdy napojí ten most do nikam u plavečáku a jestli to tama bude mít cenu jezdit ve smyslu aby z toho nebyla taková rallye Monako se zatáčkama “ za roh“ okolo plavečáku

  5. újezďák: Jasně, to je pro vyhnutí se Boční I dobrá volba, ale zase jsem neměl pocit, že je potřeba z ní utíkat, zase tolik tam toho nejezdí.

    „Most do nikam“ by měl být napojený letos. Bude to souvislé podél potoka až k asfaltce u horní retenčky, jenom doufám, že ne moc zbytečně nahoru – dolů.

  6. Uvidíme, já se spíš bojím zatáček “ se zrcadlem“ aby tam nevzniklo něco jako u Hiltonu

  7. no viděl jsem, přijde mi, že ta modrá etapa bude nějakou dobu pravoúhlá zatáčka kolem stěny bazénu ?

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Kličkujeme uličkami IV. – labyrintem Vltavské :)

Stavba kolektoru uzavřela podjezd Hlávkova mostu – jediný legální cyklistický průjezd mimo provoz mezi dolními..více

Registrací jízdního kola proti krádeži? :)

Na přání našeho čtenáře přinášíme krátký článek o možnostech registrace jízdních kol do evidence vlastníků. Jak taková..více

Kličkujeme uličkami III. – na Petřiny 6

Stoupání ze Střešovic na sídliště Petřiny. Po hlavní (tedy ulicemi Střešovická a Na Petřinách) je..více

Poprvé na kole po Praze 1

Jaro je opět tady a s ním i náš pravidelný příspěvek pro ty, kteří zvažují..více

Kličkujeme uličkami II. – napříč Vinohrady :)

Ve druhém pokračování série o doporučených průjezdech se podíváme do Vinohrad. Síť zdejších jednosměrných vedlejších..více

Aplikace: které kolo si vybrat do Prahy? 9

Jaké kolo do města? Většinou můžete začít jezdit na tom, co máte doma nebo na..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Ukradli vám v Praze jízdní kolo nebo koloběžku?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru