A2 pod terasami Hiltonu bude uzavřena

Z důvodu havarijního stavu terasy hotelu Hilton dojde k uzavření zde vedeného úseku cyklotrasy A2. Současný stav terasy hotelu je dle statického posudku natolik závažný, že bezprostředně ohrožuje zdraví chodců a cyklistů. Terasa vyžaduje okamžitou rekonstrukci, jejíž hladký průběh vylučuje garanci bezpečného cyklistického a pěšího provozu. Cyklotrasa bude uzavřena po dobu trvání rekonstrukce terasy.

Zřízení objízdné trasy bude co nejdříve zajištěno Technickou správou komunikací hl. m. Prahy, jež je správcem této komunikace. Náhradní trasa povede pod terasou hotelu Hilton po komunikaci Rohanské nábřeží, a to jak na chodníku, tak po zde již zřízeném cyklopruhu.

Zdroj: www.8prokola.cz

Objízdná trasa

Aktualizace (doplněno 27. 3. 2017): TSK stavebně připraví obousměrnou objízdnou trasu po chodníku pod terasami. 

Aktualizace (doplněno 28. 3. 2017): Nákres oficiální objízdné trasy připravené TSK:

Objízdná trasa povede po chodníku podjezdem pod terasami. (zdroj: TSK, podklad: IPR)

Níže můžete také shlédnout video z průjezdu oficiální objízdnou trasou. Za video děkujeme Pražskému cyklistovi. Objížďka je připravena na vypuknutí rekonstrukce, tu financuje hotel Hilton a slibuje její co nejrychlejší dokončení. 


Původní text s doporučenou objízdnou trasou od redakce Prahou na kole, která při vytvoření oficiální objížďky městem již není potřeba a byla by zbytečně komplikovaná:

Uzavřený úsek páteřní cyklostezky lze objet po Rohanském nábřeží, kde jsou vyznačeny cyklopruhy/piktokoridory. Objízdná trasa je zhruba o 300 metrů delší než původní cyklotrasa. Hlavním zdržením jsou dva semafory po cestě.

Objízdná trasa (křižovatka s ulicí Ke Štvanici).

Při jízdě z centra sjeďte z cyklostezky do provozu přes nový cyklopřejezd v křižovatce s ulicí Ke Štvanici. Dále pokračujte po piktokoridoru na Rohanském nábřeží až k další světelné křižovatce. Zde je nutné odbočit vlevo do Zábranské, která vás navede zpět na cyklostezku. Vřele doporučujeme odbočovat nepřímo přes cykloboxy v ulici U Nádražní lávky.

Objízdná trasa a nepřímé odbočení vlevo přes cykloboxy (křižovatka s ulicí Zábranská).

Při jízdě směrem do centra je vše mnohem jednodušší: nemusíte křížit napříč žádnou křižovatku. Pro jistotu jsme připravili instruktážní video, jak objížďkou co nejjednodušeji projet:

Odkaz do mapy

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. To je nepříjemné, nějaký harmonogram prací je na světě? jeslti je to záležitost pár týdnů, nebo na celou sezonu?

  2. Jo, to by mě taky zajímalo – od kdy (nebo už je to zavřené) a do kdy… Ale tak jestli je to havarijní stav… Tak první věc je to uzavřít, pak by měl přijít posudek o vlivu stavby na životní prostředí (ten je alespoň pro nás cyklisty – což je životnímu prostředí prospěšná doprava celkem jasný), pak se musí sehnat firma, která uspořádá výběrové řízení, pak se tedy bude soutěžit dodavatel stavebních prací, pak se některý z nich odvolá… Mimochodem, tu rekonstrukci bude platit město, nebo hotel (naivně si říkám, že to by třeba mohlo být i rychlejší)?

  3. Detaily nyní nevím, zjistime.

    První neocekavana annonce přišla koncem února, kdy to vypadalo, ze to bude každým dnem havarijne zavreno z hodiny na hodinu.

    Se zverejnenim na PNK jsme cekali na samotnou uzavírku nebo na první oficiální oznameni mesta. To se nyni objevilo na webu Prahy 8, viz citace v článku.

    Investor dle našich informaci slibuje co nejrychlejší postup praci.

  4. Marek Turnovec: Prý na to hupsnou rychle. Ona to je taková ta havárka, co se o ní ví už pár měsíců předem…

    Jinak údajně bude objížďka ještě kratší, že se nebude muset objíždět celý blok, ale TSK tam stavebně něco poupraví, aby se dalo na stezku vrátit hned za podjezdem.

  5. Včera to ještě uzavřené nebylo, ale už tam bylo přichystané vyznačení objížďky (zatím přelepené oranžovou páskou).

  6. je fakt, že na směru do centra je ta objížďka celkem v pohodě, stejně radši ten směr jedu po silnici
    Ještě tak kdyby tam trošku upravili celou tu šikanu neb je to , po nedalekém tunýlku pod Hlávkovým mostem, další pěkně nepříjemné místo, lidi se tam korzují, někteří cyklisti do toho vjíždějí doslova na krev

  7. No to je mazec ten objezd ven z města. Místo parkové cestičky dvoproudá narvaná dálnice, odbočka přes cyklopruh k pumpě, dvoje světla. Pro spoustu lidí nepřekonatelná překážka. I v autě je tam neznalý řidič ve stresu a je rád, když z toho podjezdu vyjede a ulice se rozšíří a vzdálenost mezi křižovatkami zvětší. Do toho naženou páteřní cyklostezku :(

  8. Můžu technickou proč směr Liběň má čekat cyklista na přechodu aby se pak zase vratil cekam u dalšího přechodu kdyz je objízdná trasa obousměrná?

  9. Protože jsme nevěděli o tom, že objížďka bude obousměrná a bude provedena stavebně. Jsme prostě nevěřili, že něco takového TSK udělá :-)

  10. Minulý týden už TSK uřízla zábradlí jak na chodníku v podjezdu teras (na straně u vody a A2), tak u Danube House. Včera tam vznikly asfaltové nájezdy a na sloupu se objevila stezka pro chodce s povoleným vjezdem kol. Cyklisté tedy nebudou muset křížit tu „dálnici“ po přejezdu a pak se zase vracet zpátky, pokud se na to necítí. Bude to sice za cenu kličkování mezi sloupy a chodci a budou muset jezdit opatrně(ji než jsou zvyklí), ale domnívám se, že je to v daném místě asi správné řešení.

  11. Ten asfaltový nájezd na chodník u semaforu je teda pěkná boule. Je to sice jen dočasné, ale stejně. Zajímavé,že se na ten havarijní stav nepřišlo dřív, než do té fontány vysázeli alej.

  12. Btw, dnes jsem zjistil, že byl zprovozněn semafor na Štvanici.
    Skvělá věc, pokud chcete pokračovat v provozu do Bubenské.

  13. Celý článek být vámi smažu – nevím jestli si uvědomujete, že článek je o objízdné trase, která je vámi pouze vymyšlená. Nepotvrzená. Je pěkně divný, že už TSK Vám včera zaslalo jednoduchou mapku s objízdnou trasou a vy stále v článku řešíte jen tu vaší imaginární.
    Celou rekonstrukci teras hradí hotel Hilton.
    Co se týče ještě Vaší objízdné trasy, tak takováto možnost snad nikoho ani nenapadla – krom Vás.

  14. PC:

    1) Článek byl především o uzavírce oznámené na webu městské části. Viz jeho první část. Přijde mi stále platný a nehodlám ho mazat, objízdnou trasu jsem dodatečně aktualizoval dle oficiálního vedení.

    2) Informaci o oficiální objížďce jsem do článku ihned po obdržení této informace doplnil a zde v komentářích se za nepřesnost omluvil.

    3) Nákres oficiální objížďky jsem včera slíbil v článku doplnit, až budu mít chvíli. Dnes jsem doplnil, včetně přidání videa z průjezdu od Pražského cyklisty.

    4) TSK mi rozhodně včera žádnou mapku nezaslalo. Poslal mi ji uživatel David zde do komentářů a také přeposlal Vratislav Filler e-mailem.

    5) TSK mi zaslalo mapku dnes e-mailem v 17:00.

    6) V článku jsem „stále“ neřešil jen naši imaginární objízdnou trasu, ihned po obdržení informace jsem doplnil zmínku i o té oficiální.

    7) Samozřejmě je oficiální objízdná trasa mnohem lepší a jsem za ní rád a jistě o ní napíšeme další článek. Ale btw.: ona i ta námi navržená by byla funkční, rozhodně jsme někoho neposlali úplně na „imaginární“ scestí. Každopádně jsem pro jistotu text ještě proškrtl, aby nikoho nemátl. Snad to je takto OK.

    Opravdu se velmi omlouvám za nepřesný článek. Vznikl velkým časovým zaneprázdněním, což není omluva, jen abych ozřejmil příčinu.

    O „havarijní“ uzavírce jsem se dozvěděl 27.2. přes Vráťu Fillera, který mi přeposlal info z MHMP. A jelikož jsem věděl, že při vypuknutí nebudu časově stíhat a může být každým dnem, tak jsem si článek pro jistotu připravil do zásoby, až uzavírka vypukne, aby se lidé zbytečně neztráceli a věděli co nejdříve o co se jedná a kudy to lze objet. Vše jsme tedy připravili předem, abychom mohli článek vydat ihned po oficiálním uveřejnění uzavírky.

    Tehdy 27.2. to z e-mailu, který mi dorazil, vypadalo, že to může vypuknout každým dnem a objízdná trasa nemusí být ihned vyznačena, proto jsme navrhli trasu vlastní a natočili instruktážní video průjezdu.

    V neděli 26. 3. jsem zaznamenal info na webu Prahy 8 a měsíc připravený článek pro jistotu vydal, aby bylo o uzavírce včas informováno. Jak již jsem říkal, nestíháme, takže jsem nestihl ověřit aktuální stav, což byla chyba a omlouvám se za ní. Kdokoliv si kvůli ní zajel o 300 metrů navíc, tak má u nás dárek s omluvou.

    Jak říkám: nestíháme vždy výkon na 100 % – to není omluva, máme si to umět nějak zařídit a snažíme se s tím bojovat. Každopádně rádi přivítáme posily, pokud má kdokoliv zájem: http://prahounakole.cz/2017/03/pridejte-se-do-tymu-pnk/

    Chtěl bych dementovat, že by TSK včera cokoliv redakci psala (kontroloval jsem nyní i spam). Prostě první mail přišel dnes v 17:00. Navíc jsem článek již včera ráno aktualizoval podle ohlasů v komentářích.

  15. Jirka se velmi slušně omluvil za to, že jsme se připravovali na objížďku, jakou jsme si dokázali představit – tj. řešenou pouze nestavebně vzhledem k tomu, jak se objížďky v Praze běžně připravují (viz Hlávkův most).

    Musím říct, že tady TSK odvedla výbornou práci, chválím a omlouvám se též. A vlastně s radostí, že je výsledek tak dobrý. Jen tak dál!

  16. Nemá to být náhodou naopak – do centra se jede cyklopruhem a do Libně po chodníku?

  17. Evael: objížďka po chodníku je obousměrná. I když je pravda užší.

    Rozhodně nic nebrání zvolit ve směru do centra cyklopruh. ;)

  18. Dnes jsem tam jel a maličko bych se tedy přimlouval, aby k těm značkám zákaz vjezdu a zákaz vstupu chodců přibyla ještě alespoň jedna oranžová šipka objížďky. Kdybych to tu nečetl předem a nevěděl, že tam uzávěrka bude a že je tam i objížďka, tak bych to nepochybně přehlédl a netušil kudy přesně se to dá objet. Jinak pohoda.

    Jen za tu chvilku, co jsem to objížděl jsem nejméně dva další cyklisty viděl ten úsek projet, protože zatím je to průjezdné :) (a ani jedno z toho nebyl zrovna nic nerespektující mladistvý polykač kilometrů, jedno byla vystylovaná slečna na citybike a druhé asi šedesátiletý pán :)

  19. Ještě tomu k dokonalosti chybí jeden chlápek s kleštěma, co by ostříhal ty keře zasahující místy do poloviny chodníku.

  20. Vážení,
    teď popíši danou situaci trochu obšírněji, aby bylo zřejmé, že když je takováto havarijní situace, tak při ochotném a vstřícném jednání se dá vše rychle vyřešit. K oboustranné spokojenosti.
    Jsem velmi rád, že se mě situaci u Hiltonu podařilo podchytit už v začátku. Názor Prahy 8 – okamžitě musíme cyklotrasu uzavřít, statik to nakázal. Na můj názor, že A2 je páteřka, velmi frekventovaná a že se nedá jen tak jí uzavřít, reagovali všichni dotyční kupodivu vstřícně.
    Jenom byly dány !šibeniční“ termíny k vyřešení.
    S Pavlem Polákem (bývalý předseda KCD RHMP) jsme řešili, kudy objízdnou trasu vést. Vše bylo moc kostrbaté (přejezd na semaforech na Rohanské nábřeží, na další křižovatce nazpátek – přes 3 jízdní pruhy).
    Až druhý den přijel Pavel P. ke mě na TSK s tím, že to má vymyšlené a že to je strašně jednoduché. A to byla ta trasa z centra po chodníku.Když jsem byl na prvním jednání na místě činu (bylo tam asi 20 lidí vč. starosty P8) s tím, že budu „tvrdě hájit naší“ objízdnou trasu, zástupce hotelu Hilton navrhnul, k mému velkému překvapení, skoro to samé, co jsem měl připravený já. Shoda byla u všech na výsledném vedení objízdné cyklotrasy 100%.
    Za dva dny pan Ing. L. Malý udělal projekt (díky), další den jsem s I. Burianem (TSK – značkař) a s dodavatelem celý úsek prošli, zkontrolovali a doplnili.
    Samozřejmě jsou tam bolavá místa (VO, zábradlí, výjezd směr centrum u křižovatky s „elegantní“ pokličkou z asfaltu, mech v gumových rohoží – velmi to za mokra klouže! Proto jsem navrhnul dodatečně A 8 (smyk). Ale lépe a radostněji to opravdu nešlo.
    Jen některé úřednice (nebudu jmenovat) navrhovaly dát betonové zábrany na cyklopruh směr centrum. A radši až z Libně až k Hiltonu – že ty pruhy jsou strašně nebezpečné :-)
    Petr

  21. Ty betonové zábrany na cyklopruh nejsou od věci, škoda, že to úřednice neprosadily :).
    Jinak kdyby se tam zrušily ty nevyužívané chátrající severní terasy, nemuselo by se to draze staticky zabezpečovat a A2 by přišla o dvě zbytečné šikany.

  22. Včera (pondělí) ráno to bylo normálně průjezdné, jen chodci byli vedeni původní objízdnou trasou

  23. Jel jsem tam 19. 4. 2017: podle mě je značek příliš, navíc jsou navzájem poněkud nekonzistentní. Směrem do centra na stezku zákaz vstupu, vjezdu ale ne; opačným směrem na stezce B1. Chodník objízdné trasy je s povolením vjezdu kol jen ve směru z centra.

    Jsem tedy rád, že se celá věc řeší celkem uspokojivě i se stavebními úpravami, ale značení je na můj vkus nepřehledné. Zajímavé také je, že až na jednu (zmíněnou B1) je vše provedeno stálými značkami, tj. ne dočasnými.

  24. Ještě dodatečná poznámka s odstupem času: Oceňuji práci na tom vykonanou, objízdná trasa je teď moc pěkná, pokud jí zrovna celou neblokuje nějaké auto jako včera (a vlastně dokonce rychlejší, než ta trasa běžná díky absenci zatáček), ale spíš bych si povzdychl nad tím, že je A2 pod terasami Hiltonu už dva měsíce „uzavřená“ značkami a přitom je zcela normálně průjezdná a naprosto očividně se tam nic nestaví a ještě dlouho nebude. Takže všichni (chodci i cyklisté) ty značky ignorují a jezdí jako vždycky. Fakt by nešlo tam ty značky dávat až když se něco děje? Chápu, že je to tam nejspíš jako alibismus (narušená statika teras, když to na vás spadne, neměli jste tam být), ale i tak…

    Stejná situace je teď na A2 na celém úseku za Hamrem Braník. Také je tam cedule zákaz vjezdu (tuším kvůli riziku padání větví případně kácení), ale ani tam se vůbec nic neděje a úsek je průjezdný, takže značku ignorují cyklisté, chodci, bruslaři, maminky s kočárky, prostě všichni.

    Dtto kdysi v Radotíně u Berounky – zákaz vjezdu, že se kácí a uzavřeno několik km stezky, ale bylo to v neděli a nikde se nekácelo. A to se nebavíme o složitém záboru pracovního prostoru jako někde na dálnici, to se bavíme o jedné zábraně na začátku a na konci úseku, tzn. dalo by se to regulovat podle toho, zda se něco skutečně děje.

    Poznámka: Není to jen o cyklistech a nerespektování značek. V tuto chvíli se rekonstruuje tramvajová trať u Palmovky. Už o dvě křižovatky dřív jsou všude varovné zákazy vjezdu s tím, že o kus dál je úsek zavřený a je to tam slepé – a tak zhruba polovina řidičů dojede stejně až na konec a musí se tam otáčet.

  25. Caidel: Přesně tak, přístup ke značení (jak dočasnému, tak i stálému) by se měl změnit: osazovat zákazy jen v místech a jen v době, kdy je to opodstatněné. Jinak to vede k tomu, že se na značky kašle (všemi účastníky – ale pro cyklisty a pěší je situace horší, protože se uzavírky obvykle značí ještě méně důsledně); málokdo totiž uvěří, že úsek je skutečně neprůjezdný, dokud to neuvidí na vlastní oči.

  26. Caidel: Nojo, ono se to nakonec muselo dělat jinak, než se předpokládalo (TSK asi nemůže převzít projekt opravy, který dělal Hilton, ale musí to znova soutěžit, a vlivem reorganizace na a.s. je aktuálně naprosto neakceschopná), takže ta objížďka tam bude možná až do příštího jara.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Kauza: pěší zóny na Praze 1 16

Rada městské části Praha 1 na svém zasedání v úterý 2. května rozhodla o omezení..více

Praha zveřejnila mapu cykloakcí k realizaci v roce 2017 7

Na tiskové konferenci 29. 3. představilo hlavní město kromě cyklistické aplikace Na kole Prahou také..více

Nová Rekola: obří košík, GPS a skvělé blatníky 19

Bikesharing Rekola po zimní přestávce znovu vyjíždí do pražských ulic. První růžové bicykly si zájemci..více

Auto*Mat odstartoval další ročník soutěže Do práce na kole 5

Oficiální tiskovou konferencí spolku Auto*Mat odstartovala 7. března registrace do letošního ročníku soutěže Do práce na kole...více

2016: přehled realizací a cyklostavba roku 10

Rok 2016 je již několik týdnů za námi, pojďme finálně zrekapitulovat, co vše se pro..více

Lednové jednání pražské cyklokomise: schváleny standardy městských cyklotras 5

Na lednové cyklokomisi se hodně dohadovalo a hodně projektovalo, trvala tak obvyklé 2,5 hodiny i..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Ukradli vám v Praze jízdní kolo nebo koloběžku?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru