Rozvoj cyklotras kolem Nebušic

Městská část Praha Nebušice na severozápadě hlavního města pracuje na rozvoji cyklotras na svém území. Velká většina těchto tras má především rekreační charakter, připravují se ale i úseky s dopravním významem. První etapa již byla realizována v roce 2016.

Plán tří cyklotras

Jedná se především o proznačení tří cyklotras: A171, A167 a A17.

Koncepce cyklotras v okolí Nebušic. (zdroj: MČ Praha Nebušice)

Hlavní cyklotrasa A167 by se měla stát severojižním koridorem vedoucím po západním okraji Nebušic, měla by propojovat turistickou křižovatku Juliána s cyklotrasou A34 ústící do oblasti Šárky. Součástí projektu jsou dva obnovené úseky cest – nová cesta mezi Tuchoměřickou a silnicí Do Horoměřic a nová cesta mezi Tuchoměřickou a Šárkou (Pohádkou) obcházející nepřehlednou serpentinu ulice Tuchoměřická.
Tento úsek by tak měl propojit cyklotrasy procházející Šárkou s cyklotrasami vedoucími přes Juliánu do Středočeského kraje a vytvořit tzv. Kopaninský okruh – 9 kilometrů dlouhou rekreační okružní trasu vedoucí mimo provoz kolem Přední Kopaniny a Nebušic.

Cyklotrasa A171 je jednoduchým proznačením existující stezky po severním okraji lesa Hlásek. V budoucnu by měla propojovat Nebušice, Lysolaje a Suchdol. Součástí je pouze proznačení úseku u Nebušic mezi Tuchoměřickou a Gabrielkou.

Z dopravního hlediska je patrně nejzajímavější páteřní cyklotrasa A17, která vede z Podbaby Šáreckým údolím na západ. Nebušice by rády vybudovaly její úsek mezi Nebušicemi a Přední Kopaninou. Cyklogenerel kdysi plánoval trasu vést zajížďkou po polních cestách severně (kousek od Juliány), městské části však naplánovali příhodnější přímé vedení podél ulic Tuchoměřická a K Tuchoměřicům.

Co se již udělalo?

Od roku 2016 je hotova etapa 1, tedy severní úsek A167 mezi Juliánou a Tuchoměřickou a proznačena byla i trasa A171 mezi Tuchoměřickou a Gabrielkou. Součástí stavby A167 byla i nová mlatová cesta mezi Tuchoměřickou a silnicí Do Horoměřic.

Z celé realizace je patrné, že se zde myslelo především na rekreační využití, ideálně na terénním typu kola. Je zde patrná snaha vše zařídit co nejjednodušeji. Krom nového směrového značení nejsou na původních cestách patrné jakékoliv nové úpravy.

Rozcestí A167 a A171 u Nebušic. Vznikl tu nový přístřešek a informační tabule.

Kromě stavby krátkého úseku mlatové cesty zde tedy nedošlo k téměř žádným dalším úpravám povrchu, po dešti tak zůstávají na polních a lesních cestách rozsáhlé kaluže a úseky s bahnem, tak jak tomu bylo vždy. I když zůstaneme s ambicemi velmi při zemi, tak i tak by si třeba trasa A171 alespoň dílčí zasypání těch nejhorších louží zasloužila.

Pohled k A171. Jednoduché proznačení pěšiny (a později lesní cesty).

Stoupání A167 od Nebušic, mlatový povrch se ve stoupání začíná odplavovat.

Pohled zpět k Nebušicím, zábrany by mohly mít mezi sebou trochu širší rozestupy, ať to s dětskými vozíky není tak natěsno.

Nová stromová alej.

Krásný výhled z vrcholku kopce.

Křížení se silnicí Do Horoměřic. Auta by tu měla zpomalit na 50 km/h, stejně ale buďte při křížení maximálně opatrní.

Pohled z druhé strany.

Za silnicí se již pokračuje po existující polní cestě.

K žádným úpravám prostoru závory nedošlo.

Rozcestí na Juliáně. A167 zde končí. Vlevo lze jet na Přední Kopaninu, rovně směrem na Okoř.

Plány do budoucna

Jak již bylo řečeno, cyklotrasa A167 by měla být prodloužena dále na jih, po nové cestě se vyhne nepřehledné serpentině ulice Tuchoměřická a vytvoří tak propojení cyklotras v Šárce a v okolí Juliány.

Z dopravního hlediska je nejzajímavější plánované propojení Přední Kopaniny a Nebušic po oddělené stezce podél stávající silnice. V Nebušicích nalezneme Přední Kopanině nejbližší základní školu, stejně tak autobusová spojení z Přední Kopaniny jsou v některé časy značně limitovaná. Pět minut na kole mimo provoz příměstské silnice by značně zlepšilo komfort bezmotorového spojení Přední Kopaniny s Nebušicemi, potažmo se zbytkem Prahy. Stejně tak by se tato trasa mohla stát součástí budoucího nového cyklonapojení na Letiště Václava Havla.

Pro zaručení skutečného komfortu této dopravně významné trasy bych se ale přimlouval za to, aby zde byl zvolen kvalitní asfaltový povrch, který umožní alespoň třísezónní provoz, s údržbou případně celoroční.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Cyklistická historie 3 – doznívání heroické doby 14

Druhé pokračování historické minisérie skončilo volebním rokem 2010, ve kterém skončilo osmileté primátorství Pavla Béma...více

Sídlištní parky v heatmapě 12

Sídliště postavená v Praze v období masivní socialistické výstavby mezi 70. a 90. lety, jsou..více

Institucionální škrtiči rozvoje cyklistické dopravy 57

Poznámka redakce: Článek byl omylem vydán v nedokončené podobě navečer 6.6. Poté, co redakce zjistila,..více

Cyklopřejezd na Elsnicově náměstí: byly dva miliony utraceny zbytečně? 12

Je to pár měsíců, co jsme vás v listopadu informovali o novém světelném podsvícení nebezpečného..více

Cyklopruhy v křižovatkách pomáhají cyklistům i motoristům 5

Cyklopruh dává na ulici cyklistům vymezený prostor při současně nejmenším prostorovém záboru. Stezka sdílená s..více

11 věcí, které může Praha 1 udělat místo zákazu jízdy na kole v pěších zónách 24

V těchto dnech postupně publikujeme několik tematických článků a komentářů ke kauze pěších zón na Praze..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Ukradli vám v Praze jízdní kolo nebo koloběžku?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru