A2 pod terasami Hiltonu bude uzavřena

Publikováno: 26. března. 2017, 1 min. čtení
Aktualizováno: 30. ledna. 2021
Publikováno: 26. března. 2017, 1 min. čtení
Aktualizováno: 30. ledna. 2021

Z důvodu havarijního stavu terasy hotelu Hilton dojde k uzavření zde vedeného úseku cyklotrasy A2. Současný stav terasy hotelu je dle statického posudku natolik závažný, že bezprostředně ohrožuje zdraví chodců a cyklistů. Terasa vyžaduje okamžitou rekonstrukci, jejíž hladký průběh vylučuje garanci bezpečného cyklistického a pěšího provozu. Cyklotrasa bude uzavřena po dobu trvání rekonstrukce terasy.

Zřízení objízdné trasy bude co nejdříve zajištěno Technickou správou komunikací hl. m. Prahy, jež je správcem této komunikace. Náhradní trasa povede pod terasou hotelu Hilton po komunikaci Rohanské nábřeží, a to jak na chodníku, tak po zde již zřízeném cyklopruhu.

Zdroj: www.8prokola.cz

Objízdná trasa

Aktualizace (doplněno 27. 3. 2017): TSK stavebně připraví obousměrnou objízdnou trasu po chodníku pod terasami. 

Aktualizace (doplněno 28. 3. 2017): Nákres oficiální objízdné trasy připravené TSK:

Objízdná trasa povede po chodníku podjezdem pod terasami. (zdroj: TSK, podklad: IPR)

Níže můžete také shlédnout video z průjezdu oficiální objízdnou trasou. Za video děkujeme Pražskému cyklistovi. Objížďka je připravena na vypuknutí rekonstrukce, tu financuje hotel Hilton a slibuje její co nejrychlejší dokončení. 


Původní text s doporučenou objízdnou trasou od redakce Prahou na kole, která při vytvoření oficiální objížďky městem již není potřeba a byla by zbytečně komplikovaná:

Uzavřený úsek páteřní cyklostezky lze objet po Rohanském nábřeží, kde jsou vyznačeny cyklopruhy/piktokoridory. Objízdná trasa je zhruba o 300 metrů delší než původní cyklotrasa. Hlavním zdržením jsou dva semafory po cestě.

Objízdná trasa (křižovatka s ulicí Ke Štvanici).

Při jízdě z centra sjeďte z cyklostezky do provozu přes nový cyklopřejezd v křižovatce s ulicí Ke Štvanici. Dále pokračujte po piktokoridoru na Rohanském nábřeží až k další světelné křižovatce. Zde je nutné odbočit vlevo do Zábranské, která vás navede zpět na cyklostezku. Vřele doporučujeme odbočovat nepřímo přes cykloboxy v ulici U Nádražní lávky.

Objízdná trasa a nepřímé odbočení vlevo přes cykloboxy (křižovatka s ulicí Zábranská).

Při jízdě směrem do centra je vše mnohem jednodušší: nemusíte křížit napříč žádnou křižovatku. Pro jistotu jsme připravili instruktážní video, jak objížďkou co nejjednodušeji projet:

Odkaz do mapy

Jiří Motýl
V domovské Praze jezdí na městském kole na vzdálenosti do osmi kilometrů. V redakci od roku 2013, od roku 2015 šéfredaktorem. Spoluautor knihy Městem na kole.

Mosquit 26. 3. 2017, 15:52

To je nepříjemné, nějaký harmonogram prací je na světě? jeslti je to záležitost pár týdnů, nebo na celou sezonu?

Marek Turnovec 26. 3. 2017, 16:54

Jo, to by mě taky zajímalo - od kdy (nebo už je to zavřené) a do kdy... Ale tak jestli je to havarijní stav... Tak první věc je to uzavřít, pak by měl přijít posudek o vlivu stavby na životní prostředí (ten je alespoň pro nás cyklisty - což je životnímu prostředí prospěšná doprava celkem jasný), pak se musí sehnat firma, která uspořádá výběrové řízení, pak se tedy bude soutěžit dodavatel stavebních prací, pak se některý z nich odvolá... Mimochodem, tu rekonstrukci bude platit město, nebo hotel (naivně si říkám, že to by třeba mohlo být i rychlejší)?

Jiří Motýl 26. 3. 2017, 17:28

Detaily nyní nevím, zjistime.

První neocekavana annonce přišla koncem února, kdy to vypadalo, ze to bude každým dnem havarijne zavreno z hodiny na hodinu.

Se zverejnenim na PNK jsme cekali na samotnou uzavírku nebo na první oficiální oznameni mesta. To se nyni objevilo na webu Prahy 8, viz citace v článku.

Investor dle našich informaci slibuje co nejrychlejší postup praci.

Vratislav Filler 26. 3. 2017, 17:50

Marek Turnovec: Prý na to hupsnou rychle. Ona to je taková ta havárka, co se o ní ví už pár měsíců předem...

Jinak údajně bude objížďka ještě kratší, že se nebude muset objíždět celý blok, ale TSK tam stavebně něco poupraví, aby se dalo na stezku vrátit hned za podjezdem.

Saša 26. 3. 2017, 20:43

Včera to ještě uzavřené nebylo, ale už tam bylo přichystané vyznačení objížďky (zatím přelepené oranžovou páskou).

Marek Turnovec 27. 3. 2017, 00:22

No dneska odpoledne jsem se jel trochu provětrat - tak asi 17.43 - a zatím to bylo stále průjezdné. Tak možná to fakt zavřou až zítra, když bude ten pracovní den...

Takže asi jako tahle "plánovaná" havárie:

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17362355_10202916580591403_6280427712320170534_n.jpg?oh=043b3d11ba866c59222d7fbc773ab34c&oe=5951FD65

(cedule se v ulici objevila už 17. nebo 18. 3. 2017)

újezďák 27. 3. 2017, 08:27

je fakt, že na směru do centra je ta objížďka celkem v pohodě, stejně radši ten směr jedu po silnici
Ještě tak kdyby tam trošku upravili celou tu šikanu neb je to , po nedalekém tunýlku pod Hlávkovým mostem, další pěkně nepříjemné místo, lidi se tam korzují, někteří cyklisti do toho vjíždějí doslova na krev

Brahma 27. 3. 2017, 08:57

No to je mazec ten objezd ven z města. Místo parkové cestičky dvoproudá narvaná dálnice, odbočka přes cyklopruh k pumpě, dvoje světla. Pro spoustu lidí nepřekonatelná překážka. I v autě je tam neznalý řidič ve stresu a je rád, když z toho podjezdu vyjede a ulice se rozšíří a vzdálenost mezi křižovatkami zvětší. Do toho naženou páteřní cyklostezku :(

Pražský cyklista 27. 3. 2017, 09:34

Můžu technickou proč směr Liběň má čekat cyklista na přechodu aby se pak zase vratil cekam u dalšího přechodu kdyz je objízdná trasa obousměrná?

Vratislav Filler 27. 3. 2017, 09:49

Protože jsme nevěděli o tom, že objížďka bude obousměrná a bude provedena stavebně. Jsme prostě nevěřili, že něco takového TSK udělá :-)

Jiří Motýl 27. 3. 2017, 10:15

Oficiální objížďka do článku doplněna, ještě dodám časem nákres.

Omlouvám se za nepřesnost.

David 28. 3. 2017, 09:32

Minulý týden už TSK uřízla zábradlí jak na chodníku v podjezdu teras (na straně u vody a A2), tak u Danube House. Včera tam vznikly asfaltové nájezdy a na sloupu se objevila stezka pro chodce s povoleným vjezdem kol. Cyklisté tedy nebudou muset křížit tu "dálnici" po přejezdu a pak se zase vracet zpátky, pokud se na to necítí. Bude to sice za cenu kličkování mezi sloupy a chodci a budou muset jezdit opatrně(ji než jsou zvyklí), ale domnívám se, že je to v daném místě asi správné řešení.

David 28. 3. 2017, 09:34

Když se to změří v mapách, má to 260 m. Lze použít i jako nákres :)

https://mapy.cz/s/1vGER

cyril 28. 3. 2017, 14:10

Ten asfaltový nájezd na chodník u semaforu je teda pěkná boule. Je to sice jen dočasné, ale stejně. Zajímavé,že se na ten havarijní stav nepřišlo dřív, než do té fontány vysázeli alej.

cyril 28. 3. 2017, 14:13

Btw, dnes jsem zjistil, že byl zprovozněn semafor na Štvanici.
Skvělá věc, pokud chcete pokračovat v provozu do Bubenské.

PC 28. 3. 2017, 18:21

Celý článek být vámi smažu - nevím jestli si uvědomujete, že článek je o objízdné trase, která je vámi pouze vymyšlená. Nepotvrzená. Je pěkně divný, že už TSK Vám včera zaslalo jednoduchou mapku s objízdnou trasou a vy stále v článku řešíte jen tu vaší imaginární.
Celou rekonstrukci teras hradí hotel Hilton.
Co se týče ještě Vaší objízdné trasy, tak takováto možnost snad nikoho ani nenapadla - krom Vás.

Jiří Motýl 28. 3. 2017, 23:26

PC:

1) Článek byl především o uzavírce oznámené na webu městské části. Viz jeho první část. Přijde mi stále platný a nehodlám ho mazat, objízdnou trasu jsem dodatečně aktualizoval dle oficiálního vedení.

2) Informaci o oficiální objížďce jsem do článku ihned po obdržení této informace doplnil a zde v komentářích se za nepřesnost omluvil.

3) Nákres oficiální objížďky jsem včera slíbil v článku doplnit, až budu mít chvíli. Dnes jsem doplnil, včetně přidání videa z průjezdu od Pražského cyklisty.

4) TSK mi rozhodně včera žádnou mapku nezaslalo. Poslal mi ji uživatel David zde do komentářů a také přeposlal Vratislav Filler e-mailem.

5) TSK mi zaslalo mapku dnes e-mailem v 17:00.

6) V článku jsem "stále" neřešil jen naši imaginární objízdnou trasu, ihned po obdržení informace jsem doplnil zmínku i o té oficiální.

7) Samozřejmě je oficiální objízdná trasa mnohem lepší a jsem za ní rád a jistě o ní napíšeme další článek. Ale btw.: ona i ta námi navržená by byla funkční, rozhodně jsme někoho neposlali úplně na "imaginární" scestí. Každopádně jsem pro jistotu text ještě proškrtl, aby nikoho nemátl. Snad to je takto OK.

Opravdu se velmi omlouvám za nepřesný článek. Vznikl velkým časovým zaneprázdněním, což není omluva, jen abych ozřejmil příčinu.

O "havarijní" uzavírce jsem se dozvěděl 27.2. přes Vráťu Fillera, který mi přeposlal info z MHMP. A jelikož jsem věděl, že při vypuknutí nebudu časově stíhat a může být každým dnem, tak jsem si článek pro jistotu připravil do zásoby, až uzavírka vypukne, aby se lidé zbytečně neztráceli a věděli co nejdříve o co se jedná a kudy to lze objet. Vše jsme tedy připravili předem, abychom mohli článek vydat ihned po oficiálním uveřejnění uzavírky.

Tehdy 27.2. to z e-mailu, který mi dorazil, vypadalo, že to může vypuknout každým dnem a objízdná trasa nemusí být ihned vyznačena, proto jsme navrhli trasu vlastní a natočili instruktážní video průjezdu.

V neděli 26. 3. jsem zaznamenal info na webu Prahy 8 a měsíc připravený článek pro jistotu vydal, aby bylo o uzavírce včas informováno. Jak již jsem říkal, nestíháme, takže jsem nestihl ověřit aktuální stav, což byla chyba a omlouvám se za ní. Kdokoliv si kvůli ní zajel o 300 metrů navíc, tak má u nás dárek s omluvou.

Jak říkám: nestíháme vždy výkon na 100 % - to není omluva, máme si to umět nějak zařídit a snažíme se s tím bojovat. Každopádně rádi přivítáme posily, pokud má kdokoliv zájem: https://mestemnakole.cz/2017/03/pridejte-se-do-tymu-pnk/

Chtěl bych dementovat, že by TSK včera cokoliv redakci psala (kontroloval jsem nyní i spam). Prostě první mail přišel dnes v 17:00. Navíc jsem článek již včera ráno aktualizoval podle ohlasů v komentářích.

Vratislav Filler 29. 3. 2017, 11:14

Jirka se velmi slušně omluvil za to, že jsme se připravovali na objížďku, jakou jsme si dokázali představit - tj. řešenou pouze nestavebně vzhledem k tomu, jak se objížďky v Praze běžně připravují (viz Hlávkův most).

Musím říct, že tady TSK odvedla výbornou práci, chválím a omlouvám se též. A vlastně s radostí, že je výsledek tak dobrý. Jen tak dál!

Evael 29. 3. 2017, 21:02

Nemá to být náhodou naopak - do centra se jede cyklopruhem a do Libně po chodníku?

Marek Turnovec 29. 3. 2017, 21:11

Tak zdá se, že už se o takovýchto událostech píše i v trochu více "mainstream" médiích...

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/praha-8-naridila-uzavirku-cyklotrasy-a2-u-hotelu-hilton-20170329.html

Vratislav Filler 29. 3. 2017, 21:40

MT: Jojo, TSK má u mne spoustu kladných bodů za vzorové zvládnutí téhle akce.

Jiří Motýl 30. 3. 2017, 10:29

Evael: objížďka po chodníku je obousměrná. I když je pravda užší.

Rozhodně nic nebrání zvolit ve směru do centra cyklopruh. ;)

Caidel 30. 3. 2017, 11:10

Dnes jsem tam jel a maličko bych se tedy přimlouval, aby k těm značkám zákaz vjezdu a zákaz vstupu chodců přibyla ještě alespoň jedna oranžová šipka objížďky. Kdybych to tu nečetl předem a nevěděl, že tam uzávěrka bude a že je tam i objížďka, tak bych to nepochybně přehlédl a netušil kudy přesně se to dá objet. Jinak pohoda.

Jen za tu chvilku, co jsem to objížděl jsem nejméně dva další cyklisty viděl ten úsek projet, protože zatím je to průjezdné :) (a ani jedno z toho nebyl zrovna nic nerespektující mladistvý polykač kilometrů, jedno byla vystylovaná slečna na citybike a druhé asi šedesátiletý pán :)

Evael 30. 3. 2017, 20:32

Ještě tomu k dokonalosti chybí jeden chlápek s kleštěma, co by ostříhal ty keře zasahující místy do poloviny chodníku.

Jiří Motýl 30. 3. 2017, 22:42

Evael: Myslím, že chlápek s kleštěma je "na cestě".

Petr Introvič 3. 4. 2017, 16:53

Vážení,
teď popíši danou situaci trochu obšírněji, aby bylo zřejmé, že když je takováto havarijní situace, tak při ochotném a vstřícném jednání se dá vše rychle vyřešit. K oboustranné spokojenosti.
Jsem velmi rád, že se mě situaci u Hiltonu podařilo podchytit už v začátku. Názor Prahy 8 - okamžitě musíme cyklotrasu uzavřít, statik to nakázal. Na můj názor, že A2 je páteřka, velmi frekventovaná a že se nedá jen tak jí uzavřít, reagovali všichni dotyční kupodivu vstřícně.
Jenom byly dány !šibeniční" termíny k vyřešení.
S Pavlem Polákem (bývalý předseda KCD RHMP) jsme řešili, kudy objízdnou trasu vést. Vše bylo moc kostrbaté (přejezd na semaforech na Rohanské nábřeží, na další křižovatce nazpátek - přes 3 jízdní pruhy).
Až druhý den přijel Pavel P. ke mě na TSK s tím, že to má vymyšlené a že to je strašně jednoduché. A to byla ta trasa z centra po chodníku.Když jsem byl na prvním jednání na místě činu (bylo tam asi 20 lidí vč. starosty P8) s tím, že budu "tvrdě hájit naší" objízdnou trasu, zástupce hotelu Hilton navrhnul, k mému velkému překvapení, skoro to samé, co jsem měl připravený já. Shoda byla u všech na výsledném vedení objízdné cyklotrasy 100%.
Za dva dny pan Ing. L. Malý udělal projekt (díky), další den jsem s I. Burianem (TSK - značkař) a s dodavatelem celý úsek prošli, zkontrolovali a doplnili.
Samozřejmě jsou tam bolavá místa (VO, zábradlí, výjezd směr centrum u křižovatky s "elegantní" pokličkou z asfaltu, mech v gumových rohoží - velmi to za mokra klouže! Proto jsem navrhnul dodatečně A 8 (smyk). Ale lépe a radostněji to opravdu nešlo.
Jen některé úřednice (nebudu jmenovat) navrhovaly dát betonové zábrany na cyklopruh směr centrum. A radši až z Libně až k Hiltonu - že ty pruhy jsou strašně nebezpečné :-)
Petr

vlákno 3. 4. 2017, 20:58

Ty betonové zábrany na cyklopruh nejsou od věci, škoda, že to úřednice neprosadily :).
Jinak kdyby se tam zrušily ty nevyužívané chátrající severní terasy, nemuselo by se to draze staticky zabezpečovat a A2 by přišla o dvě zbytečné šikany.

Mosquit 11. 4. 2017, 08:48

Včera (pondělí) ráno to bylo normálně průjezdné, jen chodci byli vedeni původní objízdnou trasou

Václav Římal 24. 4. 2017, 00:00

Jel jsem tam 19. 4. 2017: podle mě je značek příliš, navíc jsou navzájem poněkud nekonzistentní. Směrem do centra na stezku zákaz vstupu, vjezdu ale ne; opačným směrem na stezce B1. Chodník objízdné trasy je s povolením vjezdu kol jen ve směru z centra.

Jsem tedy rád, že se celá věc řeší celkem uspokojivě i se stavebními úpravami, ale značení je na můj vkus nepřehledné. Zajímavé také je, že až na jednu (zmíněnou B1) je vše provedeno stálými značkami, tj. ne dočasnými.

Caidel 25. 5. 2017, 10:48

Ještě dodatečná poznámka s odstupem času: Oceňuji práci na tom vykonanou, objízdná trasa je teď moc pěkná, pokud jí zrovna celou neblokuje nějaké auto jako včera (a vlastně dokonce rychlejší, než ta trasa běžná díky absenci zatáček), ale spíš bych si povzdychl nad tím, že je A2 pod terasami Hiltonu už dva měsíce "uzavřená" značkami a přitom je zcela normálně průjezdná a naprosto očividně se tam nic nestaví a ještě dlouho nebude. Takže všichni (chodci i cyklisté) ty značky ignorují a jezdí jako vždycky. Fakt by nešlo tam ty značky dávat až když se něco děje? Chápu, že je to tam nejspíš jako alibismus (narušená statika teras, když to na vás spadne, neměli jste tam být), ale i tak...

Stejná situace je teď na A2 na celém úseku za Hamrem Braník. Také je tam cedule zákaz vjezdu (tuším kvůli riziku padání větví případně kácení), ale ani tam se vůbec nic neděje a úsek je průjezdný, takže značku ignorují cyklisté, chodci, bruslaři, maminky s kočárky, prostě všichni.

Dtto kdysi v Radotíně u Berounky - zákaz vjezdu, že se kácí a uzavřeno několik km stezky, ale bylo to v neděli a nikde se nekácelo. A to se nebavíme o složitém záboru pracovního prostoru jako někde na dálnici, to se bavíme o jedné zábraně na začátku a na konci úseku, tzn. dalo by se to regulovat podle toho, zda se něco skutečně děje.

Poznámka: Není to jen o cyklistech a nerespektování značek. V tuto chvíli se rekonstruuje tramvajová trať u Palmovky. Už o dvě křižovatky dřív jsou všude varovné zákazy vjezdu s tím, že o kus dál je úsek zavřený a je to tam slepé - a tak zhruba polovina řidičů dojede stejně až na konec a musí se tam otáčet.

Václav Římal 25. 5. 2017, 11:21

Caidel: Přesně tak, přístup ke značení (jak dočasnému, tak i stálému) by se měl změnit: osazovat zákazy jen v místech a jen v době, kdy je to opodstatněné. Jinak to vede k tomu, že se na značky kašle (všemi účastníky – ale pro cyklisty a pěší je situace horší, protože se uzavírky obvykle značí ještě méně důsledně); málokdo totiž uvěří, že úsek je skutečně neprůjezdný, dokud to neuvidí na vlastní oči.

Vratislav Filler 25. 5. 2017, 12:31

Caidel: Nojo, ono se to nakonec muselo dělat jinak, než se předpokládalo (TSK asi nemůže převzít projekt opravy, který dělal Hilton, ale musí to znova soutěžit, a vlivem reorganizace na a.s. je aktuálně naprosto neakceschopná), takže ta objížďka tam bude možná až do příštího jara.

Martin Najman 31. 5. 2017, 11:37

Tak od včerejška je to definitivně uzavřené, asi se konečně začalo s pracemi. Uvidíme, jak dlouho to potrvá.

Václav Římal 6. 6. 2017, 18:27

Jo, už to berou vážněji. Nafotil jsem to do mapy PNK.

Caidel 15. 6. 2017, 11:01

Výborně. Dneska se mě na tom objízdném úseku (směr z centra ven) pokusili pěstně napadnout dva běžci, neboť byli názoru, že tam na kole nemám co dělat. Na tabulku cyklistům vjezd povolen se pochopitelně odmítali jít podívat.

A jak píše: Václav Římal - 24.04.2017, je to poněkud nekonzistentní. Řvali na mě, že mám jet v protisměru ve vozovce a stáli jsme zrovna pod značkou chodců do centra, kde ta výjimka pro cyklisty není. Když jsem naznačoval, že v protisměru značka je a směr z centra ven má jezdit po chodníku a směr do centra po cyklopruhu, měli za to, že v pruhu mají být všichni cyklisti v obou směrech a na chodníku nemají co dělat. A když se nechtěli jít podívat, neměl jsem jaksi čím argumentovat (ne že by je jakékoli argumenty zajímaly, ale stejně...)

David 15. 6. 2017, 11:42

Caidel: Jestli to bude něco podobného, jako když mě včera z bus -
taxi - cyklopruhu na Plzeňské vytroubila dodávka. Ono to asi o značení úplně nebude :o)

Caidel 15. 6. 2017, 14:27

David: To asi nebude no. Někdo je holt ducha mdlého (sbírka urážek které jsem schytal byla velmi úsměvná) a prostě si svou momentální rozmrzelost potřebuje vylít na první oběť co je na ráně. Což jsou často cyklisté.

Nicméně věřím tomu, že kdybychom jako napotvoru nestáli pod tou značkou u které ta doplňková cedulka cyklistům vjezd povolen chybí a byla i v tomhle směru, tak by se tváří v tvář nezpochybnitelným důkazům museli ze sporu stáhnout podstatně dřív.

Takhle jim to dojde nejspíš až zítra, až tu trasu poběží znovu a cedule podle které jsem byl v právu si všimnou :) Opožděný pocit, že se chovali jak idioti je sice taky dobrý, ale oni už si to v duchu nějak okecají.

David 15. 6. 2017, 23:22

Ciadel: Zaujalo mě to natolik, že jsem si to dnes odpoledne projel. Myslím že to značení je zcela vpořádku. Povolení cyklistů na chodník je jednosměrné, cyklopruh je také jednosměrný (a šipky v něm jasně ukazují, ve kterém směru má cyklista jet). Víc mě zarazilo, že 2 cyklisté na chodníku to "nepochopili" a jeli v protisměru. To se pak člověk uvedeným běžcům pomalu nediví že jsou agresivní. Ale kdybych se choval stejně, tak budu nadávat všem chodcům, co jdou o kousek dál po cyklopruhu před ministerstvem dopravy, když vedlejší stezka pro chodce zeje prázdnotou. Holt nám všem asi chybí trocha ohleduplnosti a respektu...

Caidel 16. 6. 2017, 06:39

David: Což o to: Mě to taky jasné přijde. Ale zjevně je řada takových, pro které to příliš srozumitelné není, tak jsem přemýšlel proč. Je ale pravdou, že k plnému pochopení té situace je nutné absolvovat to z obou stran, jinak se lze divit - pokud jedeš/jdeš do centra, může tě překvapit cyklista na chodníku (neboť nevíš, že má povolení). Pokud jdeš/jedeš z centra, zase nevíš, proč jede po pruhu a ne po chodníku jako ty :)

(zmínění konfliktní borci ovšem byli ve stejném směru jako já, takže ty to zrovna neomlouvá)

Vratislav Filler 16. 6. 2017, 09:43

Já to tedy neviděl, ale když se zřizuje jednosměrné povolení jízdy na kole, nemělo by to být označené i z druhé strany (třeba kombinací "Cyklisté" + B2?)

David 16. 6. 2017, 10:27

Dávat na chodník B 2 a E 13 "Platí jen pro symbol kola", když hned vedle je dvoupruh pro auta v VJP pro cyklisty (na jednosměrné, respektive směrově dělené komunikaci a s jasně orientovaným symbolem kola jen v jednom směru)? Vem koncem, když je na chodníku právě za tímto účelem osazená C 7 (bez jakékoliv E 13), která vjezd cyklistů na chodník v tomto směru jednoznačně zakazuje? A nepraví náhodou zákon, že je-li zřízen pruh pro cyklisty, je cyklista povinen...
No, nevím... Kdyby se dala na chodník B 2, nechtěl bych slyšet výmluvy, až by to tam nějaký kamioňák zabrzdil napříč přes oba pruhy ve vozovce a začal obvolávat všechny čerty, že se tady SSÚ zbláznil.

Václav Římal 16. 6. 2017, 11:54

Myslím, že by tam mělo být C7 + E13 se symbolem kola a protisměrnou šipkou. A k tomu ideálně zřetelně vyznačeno, např. na té žluté tabuli před sjezdem pod terasy, že směrem do centra se má jet ve VJP v HDP.

Caidel 16. 6. 2017, 15:11

Myslím, že směrem do centra to vyznačené je zcela jasně (viz. foto v mapě). Směr z centra ven je trošku diskutabilní, protože ten řeší pouze doplňková cedulka kolo povoleno.

Evael 9. 8. 2017, 13:35

Tak už je to zase další dva měsíce a ještě pořád tam na to nikdo ani nesáhl. Je to mrzuté, dovedu si představit, že v zimě bude ten sjezd na objížďce pěkně klouzat.

Caidel 10. 8. 2017, 11:33

To ano. Ale už jsem si taky všiml, že ti kdo to tam znají (cyklisté i chodci) už zase na objížďku kašlou a jezdí tradiční trasou. Já se držím objížďky, ve směru z centra kterým jezdím je vlastně rychlejší a přímější než běžná trasa :)

Caidel 15. 3. 2018, 11:33

Tak teď je to ještě horší. Objízdné trase směrem z centra ven někdo při napojení na původní trasu někdo zrušil nájezd, takže je tam najednou cca 10 cm vysoký obrubník (hrana stezky) z drátů a šutrů který musíte vyhopsnout nebo tak něco (a směrem do centra seskočit).

Na jednom z krajů už někdo ty dráty napůl domlátil, takže je tam ten výškový rozdíl jen poloviční, ale stejně...

Jiří Boháč 15. 3. 2018, 11:57

navíc v tom kopečku permanentně stojí nějaký náklaďák v souvislosti s rekonstrukcí viaduktu;
A značení je naprosto chaotické - přestože tam cyklisté mohou po chodníku legálně jet, jsou na obou stranách cedule sesedni z kola; na straně dál od centra dokonce naprosto zmatečně asi 100m od místa uzavírky - až v místě, kde se z cyklotrasy odbočuje ke kancelářskym budovám Danube

vlákno 15. 3. 2018, 12:46

Jo, tohle už je tam dlouho, teď začne jezdit víc lidí, tak by tomu mohl někdo z města dát zase trochu logiku. Nějakou dobu tam byl zcela uzavřen oblouk viaduktu v rámci opravy, objížděl se celý Danube house a nějak to tam zůstalo. Na začátku uzavírky se docela snažili, ale postupem doby to dopadlo jako vždycky... :). Osobně tam jezdím většinou postaru.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat