Ohlasy z cyklojízdy

Publikováno: 20. dubna. 2015, 1 min. čtení
Aktualizováno: 30. ledna. 2021
Autor: redakce
Publikováno: 20. dubna. 2015, 1 min. čtení
Aktualizováno: 30. ledna. 2021
Autor: redakce

vjc_2015-auto-mat

V tomto článku představujeme některé ohlasy na velkou jarní cyklojízdu. Odpustíme si hejt a neinformované polemiky, a soustředíme se na pohledy, které přinášejí něco více.

Auto*Mat:Projeli jsme Blanku

Oficiální pohled Auto*Matu pojímá cyklojízdu jako celek se všemi propojenými kampaněmi iniciativy: Do práce na kole, Cyklisté sobě a dalšími. Současně velmi věcně vysvětluje, proč vedla velká účast na jízdě k silné reakci nemající mnoho společného s tím, co se na jízdě skutečně dělo.

Největší cyklojízda v historii Prahy měla svůj smysl

Vysoká účast, zdržení veřejné dopravy a prvoplánová odezva zastínily důvody, pro které Auto*Mat cyklojízdu pořádal, vydal proto k jízdě ještě doplňující prohlášení.

Další texty k cyklojízdě od představitelů Auto*Matu

Vratislav Filler: Nelidský prostor
Čerstvá reakce na průjezd Blankou. Teprve projetí na kole v zešílevším balíku ukazuje, jak nesmyslný a nelidský je tunel Blanka sám o sobě.

Lidovky: Na cyklisty se sype kritika. Praha z cyklojízd vyrůstá, přiznává i pořadatel
Vratislav Filler komentuje pro Lidové noviny dění na cyklojízdě a říká: „Osobně si myslím, že Praha už z cyklojízd trochu vyrůstá. Chtělo by to nějaký jiný druh akce, inspirovat se můžeme například Paříží, Bogotou nebo řadou jihoamerických měst. Kde se o víkendech uvolní od motorové dopravy nějaká významná komunikace, lidé si tam jezdí volně sem a tam na bruslích, mohou si udělat piknik, prochází se a tak dále. Takováto akce by asi byla v daleko větší pohodě, možná je čas začít ji pořádat.“


Jak jsem si neprojel Blanku, aneb ta naš povaha česká

Cyklojízda z pohledu špuntaře, na které byly v průběhu akce kladeny vyšší nároky než obvykle.


Martin Mach Ondřej: Jak se cyklojízdy proměnily a jak by se ještě proměnit měly

Šéfredaktor Ekolistu se věnuje situaci, kdy cyklojízdy svou popularitou požírají samy sebe, a kam by to mělo vést.


Uberte plyn, apeluje Dolínek na řidiče i na cyklisty

Tiskové prohlášení náměstka primátorky Petra Dolínka, který se cyklojízdy také soukromě účastnil. Správná cesta je podle něj postupná harmonizace jednotlivých typů dopravy, hledání rozumných kompromisů a především vzájemná ohleduplnost. Praha a zejména centrum města je specifickým územím, které není pro cyklisty úplně ideální, ale to neznamená, že by se zde nemohli pohybovat. Je ale třeba postupovat rozumně.


Další blogy

Velká jarní cyklojízda/cyklochůze Blankou 2015
Blog Markéty Fillerové.

Vratislav Filler: Cyklojízda nestačí
V přesně rok starém blogu se Vratislav Filler věnuje tomu, co by mělo následovat po cyklojízdách: akce „Summer streets“ nebo Cyclovia, otevírající ulice lidem bez motoru rovnou na celé víkendy.


A na závěr třičtvrtěhodinové video z celé jízdy

redakce
Redakční tým online magazínu Městem na kole

josuk 20. 4. 2015, 09:44

Vratislav to napsal moc hezky! Nelidský prostor to je, tříštění města na ostrůvky taky. Ale podle mého skromného názoru (cyklisty, motocyklisty a motoristy), „teleportace“ plechovek tunelem není v zásadě úplně špatná a náš život už jsou takové ostrůvky (doma, práce, obchod, zábava..). Blanka mi vzhledově připomíná Strahovský tunel a Mrázovku. Dnešní teleport např. z Braníka na Pohořelec za pár minut, při nastaveném tempomatu na kontrolovanou rychlost podle mě není nelidský. Naopak svého druhu relaxace ve srovnání s posouváním v koloně řešením dopravních situací. A jestli k Blance existuje, a bude existovat, použitelná alternativa pro kola nebo chodce, případně se odlehčí oblasti kolem Muzea od aut v severojižním směru. Nemám k Blance samotné námitky. Pokud ovšem nebude generovat vznik dalších autem dostupných cílů (nákupní a kancelářská centra), to by bylo blbý..

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Metro D: Nádraží Krč a cyklodoprava
Názory, Praha,

Metro D: Nádraží Krč a cyklodoprava

11. března. 2024, 3min. čtení5