Termín: chování

BESIP za ‚dopravní xenofobii‘ 17

Nedávná smrtelná nehoda cyklisty ve dveřní zóně mě přivedla k dohledávání, zda k tématu najdu nějaká videa poukazující na dané riziko. Zahraničních příkladů je dost, třeba tuto kraťoučkou klasiku jsme dávali na Prahou na kole už někdy v roce 2009: Mě ale zajímal český rybníček. Hledání speciálního videa bylo víceméně neúspěšné, v jeho průběhu jsem ..více

Cyklisté sobě na Výtoni 13

Výtoň je nejfrekventovanější cyklistickou křižovatkou v centru Prahy. Nejezdí se zde jen po náplavce, provoz v horní křižovatce s ulicí Svobodovou a napojením na železniční most je skoro stejně silný. Prostor tramvajových zastávek je ale úzkým hrdlem, které zhruba polovina cyklistů překonává po nevhodném úzkém chodníku. Cyklisté zde mají problémy řadit se do křižovatky v ..více

Studie křižovatky: závěry (5) 2

V uplynulých čtyřech dílech jsem základně představil výsledky pozorování průjezdů cyklistů v křižovatce ulic Nábřeží Kapitána Jaroše a Dukelských hrdinů. Dnes se detailněji podíváme na závěry, které z tohoto pozorování vyvozuji a které jsem zatím spíše jen naznačoval. Orientace v křižovatce Křižovatka je svou rozlehlostí značně nepřehledná. A to především pro lidi, kteří toto místo ..více

Studie křižovatky: marginální trasy (4) 1

V předešlých článcích o studii tras lidí projíždějících přes křižovatku na Nábřeží Kapitána Jaroše jsem sliboval detailnější pohled na oněch necelých 12 % průjezdů, které nejsou zrovna vytížené. To jsou tedy trasy, které použilo během 12 hodin pozorování 6 lidí a méně (tedy méně než procento ze všech průjezdů). Pokud by vás zajímala analýza frekventovanějších ..více

Studie křižovatky: semafory a korektnost tras (3) 9

V tomto díle série pojednávající o studii křižovatky na Nábřeží Kapitána Jaroše bych se rád detailněji věnoval obecnějšímu chování lidí v křižovatce. V minulém díle jsme si prezentovali konkrétní nejfrekventovanější trasy, které lidé volí. Dnes na to navážeme a podíváme se, jaké procento průjezdů se dá označit za naprosto korektní, jak se jezdí na červenou ..více

Nábřeží Kapitána Jaroše: studie křižovatky (2) 6

Křižovatka na Nábřeží Kapitána Jaroše je již tři roky opravená a jezdí se přes ní stále častěji. Jak ale tyto průjezdy vypadají a kudy se jezdí? Je vše uděláno dobře? V tomto článku se podívejme se na ty nejpodstatnější údaje: nejdůležitější trasy průjezdů skrz křižovatku. Do snímku křižovatky jsem vynesl nejčastější trasy průjezdu křižovatkou. Konkrétně ..více

Nábřeží Kapitána Jaroše: úvod ke studii (1) 2

Jedna z velkých bariér cyklistické dopravy v Praze, křižovatka na Nábřeží Kapitána Jaroše, byla odstraněna v dubnu 2012. Tedy již před více než třemi lety. V rámci rekonstrukce tramvajové trati se tehdy podařilo v křižovatce zřídit kvalitní cyklistické přejezdy v severojižním směru. Ty s velkou pravděpodobností přispěly k rapidnímu růstu počtu lidí projíždějících daným místem. Tři ..více

Cykloobousměrky v Karlíně: Jak fungují? 73

Karlínská zóna 30 funguje v režimu plošného zobousměrnění pro kola už dva roky. Jak se za tu dobu zažila? A co je na ní potřeba zlepšit? Prošli jsme podněty na webu Cyklisté sobě, zeptali se lidí, co tam na kole jezdí a podívali se i na místo samotné. Problémová místa z Cyklisté sobě Karlínská zóna ..více

Mapa dopravního stresu 17

Pražská mapa dopravního stresu: Celá Praha jako obrázek Centrum jako obrázek San Francisco chce do roku 2020 ztrojnásobit podíl cyklodopravy. Takovým zprávám se už nepodivujeme: už je to skoro nuda, psát, které další významné město plánuje rozvoj cyklodopravy zásadně podpořit. V obsáhlé prezentaci věnované tomuto plánu nás ovšem zaujal jeden detail: Postup, kterým tamní experti ..více

Co cyklisté opravdu chtějí? 5

Přinášíme překlad článku z The Atlantic Cities What’s the Best Way to Figure Out What Bike Riders Really Want?, jehož autorem je Eric Jaffe. Čím víc peněz města investují do cyklistické infrastruktury, tím je důležitější, aby se využily rozumně. Způsobů, jak v této oblasti měřit úspěšnost, je vícero. Jednou cestou je zřídit nějaké cykloopatření na ..více

Poslední komentáře

↑ nahoru