Termín: Do města na kole

Parkujeme na ulici :)

Jako každý rok, i letos se vám pokusíme zprostředkovat pár rad k zamykání bicyklů. Náš tradiční stále platný návod naleznete zde. V tomto článku se podíváme trochu konkrétněji na různé typy stojanů, zámků či kol a rovněž na to, jak kola správně zamykat na ulicích a v jiných veřejných prostorech. Abychom to ale trochu uvedli: ..více

Bezpečné průjezdy třemi problémovými křižovatkami 21

Poté, co jsem se po zprovoznění Hybernské věnoval průjezdu všeobecně neoblíbenou křižovatkou U Bulhara, rád bych se podíval na zoubek i několika dalším. Jak bezpečně a přitom elegantně projet nepříjemná místa v širším pražském centru? Pro dnešní článek vybírám tři, která docela slušně znám. Křižovatky u Muzea Průjezd přes křižovatky na Muzeu je překvapivě jednoduchý ..více

5 případů, kdy by řidiči neměli cyklistu předjíždět 7

Být předjížděn nákladním vozidlem považuje za nebezpečné či velmi nebezpečné dvě třetiny Pražanů starších 15 let, kteří na kole po Praze jezdí nebo o tom uvažují. U předjíždění osobním autem je to polovina. (zdroj zde). Co z okénka auta vypadá jako pohodička, je za řidítky vnímáno jako problém. Tento článek proto poskytuje stručný návod, jak rozeznat situace, ..více

Užijte si zimu! 4

Že nám Svatý Martin dorazil na slunečním oři, ještě neznamená, že zima nakonec nepřijde. V Praze to zpravidla znamená mokro a slanou břečku na hlavních ulicích, ujetý sníh a ledovku v ulicích vedlejších. Cyklostezky jsou v lepším případě posypané štěrkem s hranami ostrosti diamantového skla, v horším případě naprosto bez údržby. Jak jezdit po Praze ..více

Jezdíme přes Bulhara 6

Cykloobousměrka v Hybernské ulici doplnila další kamínek do mozaiky centrálního úseku trasy A25. Nejzásadnějším přerušením stávající trasy je křižovatka Bulhar. Něž bude křižovatka upravena (což asi nějakou dobu potrvá), je třeba naučit se tudy bezpečně jezdit. Křižovatka Bulhar leží na trase A25 a zároveň zajišťuje cyklistické spojení centra přes ulici Seifertovu s prakticky celým dolním ..více

Nepřímá odbočení v Praze 7

Nepřímé odbočení vlevo je velmi šikovný postup, který vám umožní bezpečné odbočit doleva v silnějším provozu. V Kodani se, například, na větších křižovatkách jinak ani neodbočuje (viz obrázek): A jako skoro u všeho, i u tohoto je v Česku nějaký problém. V tom, abyste mohli odbočit nepřímo na nesignalizovaných křižovatkách, vám nic nebrání, naopak, někde ..více

Jak do města: jezdíme po magistrále 66

Severojižní magistrála je ikonou pražské automobilové dopravy. S 90-100 tisíci vozidly za den je magistrála neopominutelnou dopravní tepnou, reflektovanou dokonce i ve známé divadelní hře Blaník („Všichni kolem té sochy budou muset jezdit, třeba zezadu.„). Zřízení Magistrály padl za oběť urbanismus Těšnova (byť ne přímo těšnovské nádraží, to bylo nesmyslně zbořeno až později). Magistrála je ..více

Jezdíme za mokra a deště :)

Přeháňky a letní bouřky se v posledním týdnu střídaly se zamračenou i slunečnou oblohou. To vše nám připomnělo, že i léto může být občas deštivé. Předpověď počasí na nadcházející dny sice již vypadá lépe, pojďme se ale přesto podívat, jak se s vodou (shora i zespoda) vypořádat. Přinášíme vám další z našich návodů pro ty, ..více

Které kolo vybrat do města? 13

V rubrice Jak na kole přinášíme mnoho užitečných návodů. A to jak pro začínající, tak i pro pokročilé jezdce. Čas od času ale neuškodí si některé tipy připomenout i v samostatném článku. Každý rok totiž přibývají další lidé, kteří podobné otázky znovu řeší, kteří vyrážejí do města na kole poprvé. Chtěli byste začít jezdit po městě a ..více

Jirka a normální nákladní kola 9

Jirka vozí své děti do školy na kole každý den, dá se říci, že celoročně. Proč je to jednoduché a vůbec o všem, co ho baví, se dočtete v článku, který původně vyšel na ceskonakola.cz. Se svolením Jirky i Česka na kola přebíráme a vydáváme s novými fotkami od Jirky. CNK: Čau, přeskočíme klasický otázky. ..více