Termín: plánování

Nedělejme cyklokiksy! 6: Cyklostezky smíšené a dělené 7

Předposlední část seriálu probere kiksy na cyklostezkách samotných – překážky a chyby při rozdělení prostoru sdíleného s chodci. Kiks F1: Sloupy a jiné překážky na stezce Cyklostezka by z principu měla být prostá překážek. Přišlo by vám snad v pořádku mít na silnici něco jako na obrázku níže? Přijde-li vám první obrázek absurdní, je na místě ..více

Nedělejme cyklokiksy! 5: Cyklostezky podél silnic 12

V obnoveném pokračování seriálu se budeme věnovat kiksům spojeným s vedením cyklostezek podél komunikací. Do konce předpokládám ještě další dva díly, které bych rád věnoval zejména potížím s cyklostezkami samotnými a terénem pro jízdu na kole vůbec. Kiks E 1 : Přerušování cyklostezek marginálními odbočkami Přerušování cyklostezek přechody je docela obvyklým způsobem, jak “vyřešit” nepřítomnost ..více

Nedělejme cyklokiksy! 4: Světelná signalizace 11

Světelná signalizace může být pomůckou, která při jízdě na kole někdy pomáhá, někdy naopak dělá z lidí blbce a někdy rovnou vede cyklisty do nebezpečných situací. Pasti způsobené světelnou signalizací znepříjemňují jízdu na kole v hlavním i přidruženém dopravním prostoru. Současně se omlouvám za opožděné vydání, problematika se ukázala být pro populární výklad hodně komplikovaná ..více

Nedělejme cyklokiksy! 3: Kruhové objezdy a cykloobousměrky 2

Třetí pokračování cyklokiksů se soustředí na problémy v hlavním dopravním prostoru mimo světelné signalizace, zejména na kiksy v kruhových objezdech a v jednosměrných ulicích. Kiks C 1 : Kruhový objezd s návnadou Jednopruhové kruhové objezdy mají tu vlastnost, že je pro kolo bezpečnější držet se ve středu jízdního pruhu. Kolař držící se vpravo s cílem ..více

Nedělejme cyklokiksy! 2: Špatné řazení v křižovatkách 5

Ve druhém článku naší série podrobného výkladu, jak se vyhnout projektování komunikací, u kterých budou mít cyklisté potíže je používat, se budeme věnovat noční můře všech, kdo na kole neumí držet tempo se stádem nosorožců a bezproblémově s ním splynout (tedy v zásadě téměř všech cyklistů): špatným řešením v křižovatkách. Zásadní problém v řazení před ..více

Nedělejme cyklokiksy! 1: pruhy nebezpečného předjíždění 8

Proč si cyklisti pořád stěžují, když se pro ně toho přece tolik dělá? Cyklostezky, cyklopruhy, přejezdy… a oni stále remcají. Nuže, odpovědí je, že na jedno opatření, které jízdu na kole usnadní, připadají dvě nebo tři úpravy, jež jízdu na kole naopak nechtěně zkomplikují. Vznikají často nahodile, v rámci akcí, které nemají s cyklodopravou nic ..více

Co cyklisté opravdu chtějí? 5

Přinášíme překlad článku z The Atlantic Cities What’s the Best Way to Figure Out What Bike Riders Really Want?, jehož autorem je Eric Jaffe. Čím víc peněz města investují do cyklistické infrastruktury, tím je důležitější, aby se využily rozumně. Způsobů, jak v této oblasti měřit úspěšnost, je vícero. Jednou cestou je zřídit nějaké cykloopatření na ..více

Infrastruktura pro kola (5): Křížení komunikací a co se nevešlo :)

Přinášíme závěrečnou část seriálu o kvalitní cyklistické infrastruktuře podle přednášek prof. Meschika z vídeňské BOKU. Tento díl se věnuje křížení cyklostezek s komunikacemi, problému se sloupky a shared space, a na závěr přináší zajímavý náhled na princip safety in numbers. Křížení komunikací Cílem je pomoci nebo vůbec umožnit překonat chodcům a/nebo cyklistům patřičnou komunikaci. Možné ..více

Infrastruktura pro kola (4): Křižovatky 2 a kruhové objezdy 13

Ve čtvrtém pokračování série o dobrém návrhu cyklistické infrastruktury podle přednášky vídeňského specialisty Dr. Meschika bude dokončeno téma řešení křižovatek a kapitola věnovaná kruhovým objezdům. Předsunuté stopčáry Od světelné signalizace se očekává, že zajistí prostorově nebo časově oddělené vedení cyklistů od motorové dopravy v konfliktních směrech. Pozn.VF: Cílem je zejména to, aby cyklisté vjeli v ..více

Infrastruktura pro kola (3): Křižovatky, první část 7

Ve třetím pokračování série o dobrém návrhu cyklistické infrastruktury podle přednášky vídeňského specialisty Dr. Meschika se budeme věnovat oblasti, ve které se v Praze obzvlášť nedaří: řešení bezpečného průjezdu křižovatkami. A zatímco předchozí článek byl krátký, neřkuli primitivní, téma křižovatek je dokonce nutné rozdělit na dvě části. Základní principy V zastavěných oblastech by se měl ..více

Poslední komentáře

↑ nahoru