Termín: průzkumy

Co chtějí pražští cyklisté 30

V průzkumu Do práce na kole se Auto*Mat zeptal pražských cyklistů, co by jim výrazně pomohlo při jízdě na kole po městě. Odpovědělo 205 lidí, kteří jezdí na kole do práce buď pravidelně, nebo aspoň v rámci soutěže. Nabízíme vám teď tyto odpovědi, abyste sami posoudili, jak zní hlas pražského cyklistického lidu. Shrnutí odpovědí Odpovědi ..více

Cykloprůzkum 2012 (2): Potenciál zdaleka nevyčerpaný 16

Dokončujeme publikaci výsledků průzkumu zadaného městem a provedeného na 1025 respondentech z Prahy starších 15 let. V první části jsme se věnovali intenzitě cyklistické dopravy, nyní půjde o faktory, které podle názoru respondentů ovlivňují jejich chuť jezdit po Praze na kole, a zdejší potenciál cyklistické dopravy. Zaměstnavatelé se zlepšují Podmínky pro uložení kol a hygienu ..více

Cykloprůzkum 2012 (1): Za dva roky dvakrát víc dopravních cyklistů 19

Jak vyplývá z průzkumu zadaného městem na podzim roku 2012, za dva roky se počet Pražanů považujících se za dopravní cyklisty zdvojnásobil a dosáhl 118 tisíc. V sezóně jezdí alespoň jednou týdně dokonce 200 tisíc obyvatel hlavního města. Průzkum potvrzuje obrovský potenciál, který kolo v Praze má. Závěry z průzkumu prezentujeme ve dvojici článků, toto ..více

Vybrané výsledky průzkumu v soutěži Do práce na kole 14

Díky napojení na pořadatele kampaně Do práce na kole vám můžeme nabídnout vybrané výsledky rozsáhlého průzkumu, který v rámci kampaně proběhl. Účastníci kampaně v jejím průběhu odpověděli celkem na 21 otázek týkajících se kampaně, jízdy na kole po městě i dopravy obecně. V tomto článku najdete vybrané odpovědi platné pouze pro Prahu, kde na otázky ..více

Bariéry v centru III – Průzkum podruhé, překážky a terény 10

V další části seriálu o projektu hodnocení bariér cyklistické dopravy dokončíme prezentaci výsledků dotazovacího průzkumu. Výsledky prokazují, že mnoho ,,pouze obtěžujících“ překážek cyklisty odradí od cesty spolehlivěji, než křížení jedné nepříjemné křižovatky. Příležitostní cyklisté mají na řadě míst zcela jiné vzorce chování. A jako nejnepříjemnější, zdánlivě bezproblémová překážka se ukazuje… kruhový objezd. Příště se budeme ..více

Bariéry v centru II – Průzkum poprvé, obecné závěry 2

Velký průzkum cyklistických preferencí byl první částí podobného vyhodnocení bariér cyklistické dopravy, s jehož představováním jsme začali minule. Průzkum sloužil především ke zjištění průchodnosti řady obvyklých cyklistických překážek, mimo to ale přinesl řadu obecně platných výsledků. Zjistili jsme tak střední dojížďkovou vzdálenost, nebo kolik metrů jsou ochotni cyklisté vystoupat na cestě do práce. Zásadním závěrem ..více

Cykloprůzkum III: Cyklisté žádají větší bezpečí a rychlejší změny 1

Jaká opatření by pražští cyklisté uvítali nejvíc? Co dělá město dobře, a co mu naopak proklouzává mezi prsty? A odpovídá současný ,,mírný pokrok v mezích zákona“ tomu, co cyklisté doopravdy chtějí? Poslední část seriálu o velkém cyklistickém průzkumu veřejného mínění vám nabízí nejen výklad zjištěných odpovědí, ale i poslání pro Prahu, které z průzkumu vyplývá

Cykloprůzkum II: Co vadí a co máme rádi? 7

Co nejvíc vadí pražským cyklistům? Co jim vyhovuje víc: cyklopruhy nebo singletracky? Jak velký odpor mají cyklisté vůči dlažebním kostkám nebo zámkové dlažbě? A v čem se liší názor cyklistů, kteří už po městě jezdí, od těch, kteří o jízdě po městě teprve uvažují? V první části prezentace velkého výzkumu veřejného mínění jsme se zabývali ..více

Cykloprůzkum I: Pražští cyklisté dnes a zítra 2

Běžný pražský cyklista je starý asi 30 let, má v oblibě cykloturistiku a rád jezdí na horském kole. Nejraději by jezdil po segregovaných cyklostezkách a má odpor ke kočičím hlavám. To jsou jen některé výsledky rozsáhlého průzkumu veřejného mínění ,,Cyklistická doprava v Praze“ Technické správy komunikací. Více než tisícovka respondentů odpovídala na celkem 46 otázek, ..více

Poslední komentáře

↑ nahoru