Cyklovraky a opuštěná kola ve městech 1

30. 05. - Analýzy

Říká se, že amsterdamské kanály jsou hluboké tři metry – metr vody, metr bahna a metr bicyklů. Každý rok je v Amsterdamu opuštěno kolem 15 000 kol a část z nich končí v kanálech. Pařížská radnice se v roce 2010 rozhodla vyřešit potíže s bezprizornými koly a během prvních tří měsíců nechala odklidit a sešrotovat 1 300 bicyklů. Ve Štrasburku bylo ..více

Karlínská zóna: změna k horšímu?! 12

27. 05. - Názory

Pokud sledujete náš portál Cyklisté sobě, tak již jistě pár dní víte, že se pro Karlín připravují velké změny. Zavádí se zde mnoho let plánovaná zóna placeného stání a s ní jsou připraveny i velké změny pro tamní cykloobousměrky. Část se jich má rušit, ve zbytku mají být piktokoridory vybroušeny a nahrazeny cyklopruhy. V podstatě ..více

Mimo provoz: z Jižního Města po trase A22 5

25. 05. - Návody

Pražské cyklostezky, to není jen cesta podél Vltavy, bydlíte-li na Jižním Městě, potom se do centra Prahy dostanete po výjimečně pohodlné cyklostezce i vy. Trasa od metra Háje až téměř k Národnímu divadlu je dlouhá patnáct kilometrů, přičemž nejrušnější silnice, kterou pojedete, je kousek bývalé hlavní na Starém Chodově. Poznámka pro zběhlé městské cyklisty: ano, ..více

Bude Husitská střelou do oka? 30

23. 05. - Analýzy

Husitská a dolní Koněvova budou rekonstruovány. Se studií, kterou si pro ten účel nechala vyhotovit Praha 3, se můžete seznámit na stránkách Rekonstrukce Husitská-Koněvova. V tomto článku se na navrhovanou podobu ulice podíváme z hlediska bezpečnosti cyklistické dopravy. Význam koridoru z hlediska cyklistické dopravy Husitská ulice je pro cyklodopravu nenahraditelná nástupní trasa na Žižkov. Je ..více

BESIP za ‚dopravní xenofobii‘ 15

20. 05. - Názory

Nedávná smrtelná nehoda cyklisty ve dveřní zóně mě přivedla k dohledávání, zda k tématu najdu nějaká videa poukazující na dané riziko. Zahraničních příkladů je dost, třeba tuto kraťoučkou klasiku jsme dávali na Prahou na kole už někdy v roce 2009: Mě ale zajímal český rybníček. Hledání speciálního videa bylo víceméně neúspěšné, v jeho průběhu jsem ..více

Moje cesta zelení Prokopského údolí 8

18. 05. - Inspirace

Stodůlky. Na první pohled jeden panelák vedle druhého. Jedna z klidných pražských lokalit, která ještě v 60. letech byla vesnicí a kterou lze považovat za odpočinkovou část hlavního města. Jak se dá ovšem několikrát za týden dostat ze Stodůlek až do Strašnic? Takovou výzvu jsem měla před sebou právě já, když jsem se čerstvě přistěhovala do ..více

Heavy Pedals: středoevropský showroom cargokol 2

16. 05. - Inspirace

Heavy Pedals je kamenná prodejna nákladních kol, sídlící ve Vídni na adrese Am Hundturm 1. Nabízí showroom, tedy několik desítek různých cargokol přímo na prodejně. Najdete zde kola značek Xtracycle, Bakfiets.nl, Winther, Johny Loco, Yuba, Taga, Zigo a dalších. Kola, která jinak můžete vidět jen nahodile nebo na internetu, jsou zde všechna pohromadě, můžete je ..více

Novinky v doporučených trasách po aktualizaci pro IPR :)

13. 05. - Mapa

Synergie je skvělá věc. Díky pravidelné aktualizaci databáze cyklistické infrastruktury pro Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy můžeme pravidelně aktualizovat a zkvalitňovat cyklomapu Prahou na kole. A naopak, díky informacím od vás, uživatelů cyklomapy Prahou na kole, můžeme pro naši i magistrátní mapu navrhovat nejkvalitnější doporučené trasy. Aktualizace, která probíhala tuto zimu, byla poněkud ..více

Mimo provoz: z Holešovic a Letné do centra 5

11. 05. - Návody

Již mnoho let nabízíme pomoc s vyhledáním individuální trasy pro průjezd městem. Čas od času se v e-mailové schránce redakce nějaká přání objeví. V podstatě se opakují stále stejné požadavky: Jak se dostat do centra bez aut? Bez tramvajových kolejí? …A vidět cestou něco pěkného? Jen počátky a cíle cest se liší. Jeden preferuje kopce, druhý zase ..více

Cyklisté sobě na Výtoni 13

09. 05. - Analýzy

Výtoň je nejfrekventovanější cyklistickou křižovatkou v centru Prahy. Nejezdí se zde jen po náplavce, provoz v horní křižovatce s ulicí Svobodovou a napojením na železniční most je skoro stejně silný. Prostor tramvajových zastávek je ale úzkým hrdlem, které zhruba polovina cyklistů překonává po nevhodném úzkém chodníku. Cyklisté zde mají problémy řadit se do křižovatky v ..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Podpořit

Poslední komentáře

↑ nahoru