Tramvajové koleje: pozor na široké žlábky! 13

Někteří z vás si toho všimli: v Praze se začaly vyskytovat tramvajové koleje se širším žlábkem než bývalo obvyklé. Zaregistrovat to lze třeba v nedávno rekonstruované zastávce Invalidovna, kde by do koleje nezapadl snad jedině pořádný fatbike. Překonávání kolejnic je vždy problém, za mokra několikanásobný. Hrozí zde smyk, případně zapadnutí kola do žlábku, a následně téměř nevyhnutelný pád. Proto ..více

Karlovo náměstí: koncepční studie 7

Server Lidovky.cz v pondělí informoval o startu soutěžního dialogu, ze kterého by měl vzejít finální návrh úprav parku na Karlově náměstí. Jedná se o závěrečnou etapu rekonstrukce celého náměstí podle koncepční studie vytvořené Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR). Rekonstrukci samotného středového parku a spory týkající se této etapy nyní ponechme stranou a ..více

Kličkujeme uličkami: Kačerov – Jižní Město 10

20. 02. - Návody

Když jsem před deseti lety začínal s cyklomapou Prahou na kole, měl jsem tu myšlenku na srdci: v Praze se jezdit dá i tam, kde není infrastruktura, pokud znáte zkratky a cesty, kličkující městem klidnými ulicemi. Deset let cyklistické praxe a tvorby cyklomapy mě do hlavy postupně vtisklo desítky zkratek, vedení jednosměrek na Vinohradech, Žižkově, ..více

Zázrak na Barrandově 1

O zcyklobousměrnění podstatné části Barrandovské jsme již informovali krátkou zprávou na podzim. Jedná se ale na pražské poměry o tak přelomovou cykloobousměrku, že si zaslouží detailnější komentář. Co se na Barrandově událo tak výjimečného? Pokud byste do Prahy přijeli řekněme třeba z Francie, tak by vás nic zase tolik nepřekvapilo: byla umožněna obousměrná jízda jízdních kol ..více

2016: přehled realizací a cyklostavba roku 10

13. 02. - Zprávy

Rok 2016 je již několik týdnů za námi, pojďme finálně zrekapitulovat, co vše se pro kola podařilo postavit. O některých stavbách jsme již detailně informovali, jiné jsme představili alespoň krátkou zprávičkou. Některé jsme však zcela opomněli. Nadcházející poslední zimní týdny tak využijeme k podrobnějšímu představení těch loňských realizací, které si svůj detailní článek stále zaslouží. ..více

Nehody cyklistů v Praze za posledních deset let 20

09. 02. - Analýzy

Každoroční náhled nehodovosti zranitelných účastníků provozu pojmu letos trochu jinak. Díky geniální mapě nehodovosti cyklistů v Praze, Brně a Ostravě od Dana Bárty se můžeme podívat na cyklistickou nehodovost v posledních deseti letech, a seznámit se s místy, kde koncentrace dopravních nehod s účastí cyklisty naznačuje, že je něco špatně. Nejprve ale přece jen shrnu nehodovost v roce 2016. S ..více

Intenzity na sčítačích 2016: není o čem psát 9

06. 02. - Analýzy

Jako každý rok zpracováváme intenzity na automatických sčítačích cyklistů, abychom vám mohli ukázat, jak cyklistika v Praze zase postoupila kupředu. Poslední roky ale není co slavit, a letos také ne. Nárůst intenzit na sčítačích v roce 2016 je „kladná nula“ (+0,5 %). Kdybychom změnili metodiku nakládání s výpadky, mohl být klidně zaznamenán pokles. Výpočet intenzit ..více

Tři různé longtaily 2

02. 02. - Inspirace

Jak jsem slibil, představím tři různé longtaily, se kterými mám dlouhodobé zkušenosti. Elektrifikovaný citybike se sadou Xtracycle (který patří mé ženě), Azubem Auto*Matu zapůjčený Tern Cargo Node, a konečně můj vlastní zakázkový Kočkobus od Cargobikes. Elektrifikovaný měšťák Kolo patří mé ženě Markétě. Původně bylo pořízeno jako elektrifikace docela běžného 26″ dámského kola od Citybikes (víceméně ..více

Dvořákovo nábřeží: koncepční studie 4

V jednom z minulých příspěvků jsme představili koncepční studii Bělohorské ulice na Praze 6 a slíbili jsme, že se podíváme i na ostatní hotové koncepce. Dnes se z hlediska cyklistické dopravy zaměříme na další dílo Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR), na koncepční studii rekonstrukce Dvořákova nábřeží na Praze 1. Lokalita Dvořákovo nábřeží se nachází na ..více

Co musíte vědět před pořízením longtailu 12

26. 01. - Inspirace

Když chcete po Praze vozit na kole víc než svůj zadek, notebook a triko na převlečení, nemáte to snadné. Terén, kopce a nesouvislá chráněná infrastruktura, to vše omezuje možnosti použití tříkolových nákladních kol. Vozík za kolo je fajn rekreační věc, ale do města optimální také rozhodně není. V pražské praxi se tak má smysl rozhodovat ..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Podpořit

Poslední komentáře

↑ nahoru