Trojský most: dvě polovičatosti celek netvoří… 28

03. 10. - Dění v Praze

Trojský most bude zprovozněn už zítra, v předstihu před samotným tunelem Blanka v prosinci. Na stránkách Hlavního města prahy byl zveřejněn projekt dopravního značení. Tento projekt vám předkládáme doplněný komentáři, a věnujeme se příčinám toho, že je výsledek, jaký je. Co tedy Trojský most nabídne pro zlepšení podmínek pro jízdu na kole v Praze? A ..více

Diskuze kolem Lupáčovy 7

Dnes přinášíme reakci Milana Sejrka na článek z Radničních novinek kriticky komentující nové obousměrné zprůjezdnění Lupáčovy ulice pro jízdu na kole. Reaguji na článek v Radničních novinkách ze září 2014, nazvaný Místo parkoviště cyklostezka “odnikud nikam”. Článek kritizuje cyklistickou protisměrku Lupáčovou ulici, “kde neprojede cyklista, jak je den dlouhý”. Touto ulicí dost často na kole jezdím, je ..více

Moskevská a Francouzská – dobrá práce Prahy 10 13

29. 09. - Dění v Praze

Rekonstrukce Moskevské ulice spěje pomalu ke konci. V sobotu zde proběhla komentovaná vycházka pořádaná Institutem plánování a rozvoje, která byla příležitostí přestavěnou ulici si projít i s odborným výkladem. Přestavba byla náročná, bylo nutné zkoordinovat řadu procesů (sítě, DPP, atd.). Na městské části byla za rekonstrukci zodpovědná radní pro územní rozvoj Ivana Cabrnochová. Součástí přípravy ..více

Přes Kampu legálně: ale jen na zkoušku 7

Průjezd Kampou, který byl zakázán ze strany Prahy 1, bude od 2.10. opět legální. Instalována značka vyzývající ke vzájemné ohleduplnosti, známá například z Folimanky. Zdroj zde. Přesvědčit starostu Lomeckého a radního Veselého se povedlo i díky soustředěné snaze řady aktérů, včetně Auto*Matu (který toto řešení navrhoval již dříve a následně podal odpor vůči zřízení zákazu), ..více

Obrázky Bergenu 1

24. 09. - Inspirace

Po mé návštěvě Bergenu, která neměla mít s cyklodopravou cokoliv společného, se přeci jen v mobilu našlo poměrně dost ilustračních fotografií bídné kvality, které stojí za krátký komentář. Bergen – město kopců a věčného deště – jak se zde jezdí? Osobně jsem to tentokrát nevyzkoušel. Nic jsem od Bergenu neočekával. Dopředu si na internetu našel, ..více

Politické strany k rozvoji cyklodopravy 13

22. 09. - Kampaně

Před dvěma týdny jsme rozeslali otázky dvanáctce politických stran. Dnes prezentujeme výsledky. Z dvanácti oslovených stran odpovědělo osm: Trojkoalice, Piráti, ČSSD, Demokrati Jana Kasla, TOP 09, ANO 2011, ODS a Svobodní. Neodpověděly KSČM, PRO PRAHU, Restart 2014 a Úsvit přímé demokracie. Ve dvou případech jsme obdrželi odpovědi od dvou různých představitelů strany nebo koalice – ..více

Prahou na kole na Zažít město jinak :)

19. 09. - Dění v Praze

Prahou na kole bude mít malou prezentaci na zítřejších sousedských slavnostech Zažít město jinak. Budeme přilepeni ke stánku Auto*Matu v zóně Americká, v čase zhruba 12-19. Na místě nabídneme: Vyhledání optimální trasy pro pravidelné cesty po Praze, magistrátní cyklomapy ’2014 s trasami Prahou na kole, konzultace k bezpečné jízdě v provozu, možnost popovídat si obecně ..více

Zlepší se kvalita veřejných prostranství v Praze? 2

Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy vydal v nedávné době poměrně zajímavou a velmi detailní publikaci s názvem Manuál tvorby veřejných prostranství. Ten se zároveň stal na základě rozhodnutí Rady závazným pro samosprávu hlavního města i městské příspěvkové organizace. Jako inspirace je pak určen i městským částem a soukromým subjektům. Co tato publikace plná názorných ilustrací ..více

Co chtějí pražští cyklisté 25

V průzkumu Do práce na kole se Auto*Mat zeptal pražských cyklistů, co by jim výrazně pomohlo při jízdě na kole po městě. Odpovědělo 205 lidí, kteří jezdí na kole do práce buď pravidelně, nebo aspoň v rámci soutěže. Nabízíme vám teď tyto odpovědi, abyste sami posoudili, jak zní hlas pražského cyklistického lidu. Shrnutí odpovědí Odpovědi ..více

Proč nejezdím na kole 41

Než se pustím do sepisování toho dlouhého seznamu důvodů / výmluv, proč ne, ráda bych uvedla na pravou míru okolnosti vzniku tohoto článku. Předpokládám totiž, že čtenáři těchto stránek jsou zvyklí číst hodnotné postřehy angažovaných nadšenců a uvědomělých cyklistů-aktivistů, zkrátka autorů na svém místě. To já ovšem nejsem. Nejsem ani uvědomělý anti-cyklista či betonový lobbyista, ..více

Podpořte nás

Poslední komentáře

↑ nahoru