Novinky na Praze 10 :)

07. 07. - Dění v Praze

Po stojanech na Praze 3 nás v redakci zaujaly i novinky z Prahy 10, která ve výstavbě cyklistické infrastruktury postupuje na základě cyklogenerelu z roku 2009 a celopražských plánů. Tento rok se toho v této městské části událo již poměrně hodně a další novinky budou přibývat. Část letos vznikajících záměrů byla realizována i na základě ..více

Rodina na kolech: projížďky s holkami 6

04. 07. - Inspirace

Jsme čtyřčlenná carfree rodina s dětmi ve věku 4,5 a 2,5 roku. Bydlíme v Praze na Jižním Městě, kousek od centrálního parku. Pro mne osobně je jízdní kolo už několik let základním prostředkem osobní mobility, na kole jezdím do centra několikrát týdně, a to po celý rok. Markéta jezdí zejména rekreačně — což v jejím ..více

Nizozemsko v Česku (6), co s tím 6

02. 07. - Inspirace

Předposlední díl bude o tom, co pro mne Nizozemsko znamená, co ke zlepšení můžete udělat vy, co města, co Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), co Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), co Ministerstvo dopravy a další aktéři. Nizozemsko mi víc než jakákoliv jiná země ukazuje, proč má moje práce smysl a proč jí dělám. Pro radost z pohybu ..více

Lazarská — Vodičkova — Jindřišská: vyhodnocení 36

30. 06. - Dění v Praze

V sobotu byla plně zprovozněna zrekonstruovaná tramvajová trať od Spálené ulice po Senovážné náměstí. Jak jsme psali dříve, do rekonstrukce nebyl původně začleněn úsek nebezpečné dlažby při zastávkách Václavské náměstí, a to i přes existenci zadávací karty TSK, která koordinaci předpokládala. I díky snaze iniciativy Auto*Mat se nakonec podařilo nechat problémový úsek předláždit. Jaké jsou ..více

Malé cyklojízdy bez Auto*Matu :)

27. 06. - Dění v Praze

V pozvánce na červnovou cyklojízdu jsme se mohli dočíst, že končí jedna éra: doba, kdy cyklojízdy konající se každý třetí čtvrtek v měsíci pořádal Auto*Mat. Je třeba připomenout, že pravidelné cyklojízdy byly v Praze dávno před Auto*Matem (zhruba od roku 2001) a že dlouhou dobu fungovaly na skutečném principu Critical Mass: bez pořadatele, bez předem ..více

Nizozemsko v Česku (5), ďábel ukrytý v detailu 30

25. 06. - Inspirace

V tomto díle vysvětlím konkrétní detaily, které zajišťují komfort jízdy. Posvítím si přitom v hlavním městě a hlavním městě cyklistů na kusy české cykloinfrastruktury, kde se o nizozemský styl projektant alespoň pokoušel, ale pořád tomu něco chybí. Na stezce do pardubického Svítkova ukážu, jak se řeší přednost. Na podjezdu v Praze na Ladronce vysvětlím s jakým ..více

Řešení pro náplavku 25

Novoměstská náplavka je místo, kde se podmínky pro jízdu na kole mění den ode dne, hodinu od hodiny. Ve všední den ráno zde do centra sviští jedno kolo za druhým, odpoledne projedete jen pomalu a večer se stěží protlačíte i pěšky. O víkendech se pak v poslední době náplavka často rovnou zavírá. Denní frekvence, pokud ..více

Průjezd tolerován? 7

20. 06. - Inspirace, Kampaně

Poprvé jsem se s tím setkal před řadou let, při jednání na jedné městské části. Chtěli jsme nechat pro cyklisty zobousměrnit vedlejší ulici, která se v daném místě hojně užívá a nemá použitelnou alternativu. Byl na to projekt, chybělo jen razítko městské části. Politik ale prohlásil, že městská část tam cykloobousměrku nechce, raději bude nepředpisovou ..více

Nizozemsko v Česku (4), do nitra obcí a měst :)

18. 06. - Inspirace

Byť mám určité výhrady k provedení, i v Česku existují nadějné příklady stezek podél silnic I. a II. třídy. Například ve Východních Čechách téměř bez přerušení 3,4 km dlouhá stezka  z Rychnova nad Kněžnou do Solnice. Nebo 4,6 km dlouhá stezka z Vysokého Mýta do Chocně. Jedna taková ještě však netvoří kvalitní síť. I nejlepší stezka v ..více

Klecany: kocourkovská “stezka” hned za Prahou 44

Několik kilometrů severně od Prahy vznikla jedna z nejbizarnějších “procyklistických” realizací za poslední roky. Většina z toho se PROcyklistickým opatřením rozhodně nazvat nedá. S něčím takovým jsme se v redakci již dlouho nesetkali. Stezka od přívozu do Klecan je natolik inovativní a hrůzná, že jsme nic podobného v Praze a okolí snad ještě nikdy neviděli. ..více

Podpořte nás

Poslední komentáře

Pozvánky

Anketa

Jezdíte po Praze na kole nejvíc dopravně, rekreačně nebo sportovně?

Výsledky →

Loading ... Loading ...
Archív anket →
webdesign by 2046
↑ nahoru