Karlovo náměstí: koncepční studie 7

Server Lidovky.cz v pondělí informoval o startu soutěžního dialogu, ze kterého by měl vzejít finální návrh úprav parku na Karlově náměstí. Jedná se o závěrečnou etapu rekonstrukce celého náměstí podle koncepční studie vytvořené Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR). Rekonstrukci samotného středového parku a spory týkající se této etapy nyní ponechme stranou a ..více

Kličkujeme uličkami: Kačerov – Jižní Město 10

20. 02. - Návody

Když jsem před deseti lety začínal s cyklomapou Prahou na kole, měl jsem tu myšlenku na srdci: v Praze se jezdit dá i tam, kde není infrastruktura, pokud znáte zkratky a cesty, kličkující městem klidnými ulicemi. Deset let cyklistické praxe a tvorby cyklomapy mě do hlavy postupně vtisklo desítky zkratek, vedení jednosměrek na Vinohradech, Žižkově, ..více

Zázrak na Barrandově 1

O zcyklobousměrnění podstatné části Barrandovské jsme již informovali krátkou zprávou na podzim. Jedná se ale na pražské poměry o tak přelomovou cykloobousměrku, že si zaslouží detailnější komentář. Co se na Barrandově událo tak výjimečného? Pokud byste do Prahy přijeli řekněme třeba z Francie, tak by vás nic zase tolik nepřekvapilo: byla umožněna obousměrná jízda jízdních kol ..více

2016: přehled realizací a cyklostavba roku 10

13. 02. - Zprávy

Rok 2016 je již několik týdnů za námi, pojďme finálně zrekapitulovat, co vše se pro kola podařilo postavit. O některých stavbách jsme již detailně informovali, jiné jsme představili alespoň krátkou zprávičkou. Některé jsme však zcela opomněli. Nadcházející poslední zimní týdny tak využijeme k podrobnějšímu představení těch loňských realizací, které si svůj detailní článek stále zaslouží. ..více

Nehody cyklistů v Praze za posledních deset let 20

09. 02. - Analýzy

Každoroční náhled nehodovosti zranitelných účastníků provozu pojmu letos trochu jinak. Díky geniální mapě nehodovosti cyklistů v Praze, Brně a Ostravě od Dana Bárty se můžeme podívat na cyklistickou nehodovost v posledních deseti letech, a seznámit se s místy, kde koncentrace dopravních nehod s účastí cyklisty naznačuje, že je něco špatně. Nejprve ale přece jen shrnu nehodovost v roce 2016. S ..více

Intenzity na sčítačích 2016: není o čem psát 9

06. 02. - Analýzy

Jako každý rok zpracováváme intenzity na automatických sčítačích cyklistů, abychom vám mohli ukázat, jak cyklistika v Praze zase postoupila kupředu. Poslední roky ale není co slavit, a letos také ne. Nárůst intenzit na sčítačích v roce 2016 je „kladná nula“ (+0,5 %). Kdybychom změnili metodiku nakládání s výpadky, mohl být klidně zaznamenán pokles. Výpočet intenzit ..více

Tři různé longtaily 2

02. 02. - Inspirace

Jak jsem slibil, představím tři různé longtaily, se kterými mám dlouhodobé zkušenosti. Elektrifikovaný citybike se sadou Xtracycle (který patří mé ženě), Azubem Auto*Matu zapůjčený Tern Cargo Node, a konečně můj vlastní zakázkový Kočkobus od Cargobikes. Elektrifikovaný měšťák Kolo patří mé ženě Markétě. Původně bylo pořízeno jako elektrifikace docela běžného 26″ dámského kola od Citybikes (víceméně ..více

Dvořákovo nábřeží: koncepční studie 4

V jednom z minulých příspěvků jsme představili koncepční studii Bělohorské ulice na Praze 6 a slíbili jsme, že se podíváme i na ostatní hotové koncepce. Dnes se z hlediska cyklistické dopravy zaměříme na další dílo Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR), na koncepční studii rekonstrukce Dvořákova nábřeží na Praze 1. Lokalita Dvořákovo nábřeží se nachází na ..více

Co musíte vědět před pořízením longtailu 12

26. 01. - Inspirace

Když chcete po Praze vozit na kole víc než svůj zadek, notebook a triko na převlečení, nemáte to snadné. Terén, kopce a nesouvislá chráněná infrastruktura, to vše omezuje možnosti použití tříkolových nákladních kol. Vozík za kolo je fajn rekreační věc, ale do města optimální také rozhodně není. V pražské praxi se tak má smysl rozhodovat ..více

Lednové jednání pražské cyklokomise: schváleny standardy městských cyklotras 5

23. 01. - Zprávy

Na lednové cyklokomisi se hodně dohadovalo a hodně projektovalo, trvala tak obvyklé 2,5 hodiny i přes velmi rychlé proplutí tradičně pomalým bodem „plnění úkolů“. Zase tolik se toho ale nevyřešilo, nebude to tedy dnes dlouhé. Cykloobousměrky na Praze 1 jsou evergreenem. To raději budete házet hrách na stěnu, než aby se k tomu byť jen ..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Podpořit

Poslední komentáře

↑ nahoru