Přidejte se do týmu PNK! :)

20. 03. - Redakční blog

Naši dlouholetí příznivci jistě vědí: obsah cyklistického serveru Prahou na kole je zajišťován především nadšenými dobrovolníky. Bez ochotných lidí, kteří věnují svůj čas a zkušenosti rozvoji tohoto webu, by Prahou na kole prostě nefungovalo. Výzva k připojení se do redakčního týmu visí v horním menu neustále, není ale na škodu ji čas od času takto připomenout. Chcete podpořit ..více

Důstojné podmínky – ať se pohybujete jakkoliv 8

Chcete se bavit o rozvoji dopravy? Otevřete si libovolnou diskusi, a na co narazíte: Cyklisté si stěžují na ubohou infrastrukturu, motoristé na špatné parkování, cestující veřejnou dopravou na špatné linkové vedení, zpoždění či nevhodné intervaly, chodci na neposypané chodníky. To v tom lepším případě. Nevadí, že skoro každý z Pražanů mnohokrát za měsíc převlékne svůj ..více

Táborská: koncepční studie 16

13. 03. - Analýzy

Rada hlavního města Prahy schválila v únoru koncepční studii Institutu plánování na revitalizaci ulic Táborská, Na Pankráci a dalších, související s obnovou tramvajové trati od Nuselské po vozovnu Pankrác (stránky studie zde). Co je v ní zajímavé z hlediska cyklistické dopravy kromě vizualizací plných naklíčovaných cyklistů? Vzhledem k tomu, že celá studie má 340 stran, přináším ..více

Kličkujeme uličkami II. – napříč Vinohrady :)

11. 03. - Návody

Ve druhém pokračování série o doporučených průjezdech se podíváme do Vinohrad. Síť zdejších jednosměrných vedlejších ulic je stavěna tak, aby autům do značné míry bránila v průjezdu. Vzhledem k malé využitelnosti hlavních ulic pro kola a členitosti zdejšího terénu, to má ale dost drtivé dopady na cyklistickou dopravu jako takovou. Na tom se zřejmě v nejbližších ..více

Auto*Mat odstartoval další ročník soutěže Do práce na kole 5

08. 03. - Zprávy

Oficiální tiskovou konferencí spolku Auto*Mat odstartovala 7. března registrace do letošního ročníku soutěže Do práce na kole. Cílem kampaně je hravou formou přivést obyvatele měst k využívání šetrných způsobů dopravy, ulevit životnímu prostředí a také vnést více radosti a pohybu do běžného pracovního dne. Stačí jen vytvořit týmy o 2-5 lidech a během května pak co nejčastěji ..více

Převáží při jízdě městem na kole klady nad riziky? 12

06. 03. - Analýzy

Každý, kdo denně využívá kolo k přepravě městem, si je kromě výhod (úspora času, peněz, vyšší kvalita dopravy) jistě vědom i rizik (srážka s jinými účastníky provozu, možnost zhoršených povětrnostních podmínek, uzavírky a další). Obdobné téma bylo i předmětem výzkumu ve Velké Británii. Britská studie tvrdí, že 64 % respondentů se při cestě městem cítí v takovém ..více

Aplikace: které kolo si vybrat do Prahy? 9

02. 03. - Návody

Jaké kolo do města? Většinou můžete začít jezdit na tom, co máte doma nebo na chatě, někdy stačí jen doladit pár drobností. Pro některé cesty však může být pohodlnější zrovna určitý typ kola, které nemáte. V následujícím článku shrneme hlavní doporučení pro výběr ideálního kola do pražského prostředí. Pamatujte ale, že volba je nakonec vždy ..více

Tramvajové koleje: pozor na široké žlábky! 13

Někteří z vás si toho všimli: v Praze se začaly vyskytovat tramvajové koleje se širším žlábkem než bývalo obvyklé. Zaregistrovat to lze třeba v nedávno rekonstruované zastávce Invalidovna, kde by do koleje nezapadl snad jedině pořádný fatbike. Překonávání kolejnic je vždy problém, za mokra několikanásobný. Hrozí zde smyk, případně zapadnutí kola do žlábku, a následně téměř nevyhnutelný pád. Proto ..více

Karlovo náměstí: koncepční studie 7

Server Lidovky.cz v pondělí informoval o startu soutěžního dialogu, ze kterého by měl vzejít finální návrh úprav parku na Karlově náměstí. Jedná se o závěrečnou etapu rekonstrukce celého náměstí podle koncepční studie vytvořené Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR). Rekonstrukci samotného středového parku a spory týkající se této etapy nyní ponechme stranou a ..více

Kličkujeme uličkami: Kačerov – Jižní Město 10

20. 02. - Návody

Když jsem před deseti lety začínal s cyklomapou Prahou na kole, měl jsem tu myšlenku na srdci: v Praze se jezdit dá i tam, kde není infrastruktura, pokud znáte zkratky a cesty, kličkující městem klidnými ulicemi. Deset let cyklistické praxe a tvorby cyklomapy mě do hlavy postupně vtisklo desítky zkratek, vedení jednosměrek na Vinohradech, Žižkově, ..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Podpořit

Poslední komentáře

↑ nahoru