Chceme, aby Rekola nahradil systém, kde na prvním místě nebude velikost reklamní plochy, říká zakladatel Rekol Vítek Ježek.

Publikováno: 14. února. 2017
Aktualizováno: 15. února. 2017

Zakladatel bikesharingového systému Rekola Vítek Ježek píše o vývoji Rekol a o tom, co Rekola přivedlo k podání stížnosti na průběh veřejné soutěže na provozovatele městského bikesharingu. (O té ÚOHS rozhodl, že Rekola byla podmínkami ze soutěže neférově vyloučena. Proti rozhodnutí byl podán Dopravním podnikem, zadavatelem, rozklad.)

Praha čeká na systém sdílených kol už přes deset let. Rekola vznikla jako reakce na tohle čekání. A v průběhu tohoto čekání se z volnočasové aktivity proměnila v sociální startup, oceňovaný v celé Evropě. Obrací se na nás s prosbou o návrh systému nejen česká města, ale i zahraniční, například Amstrdam. Víme, že jsme v něčem předběhli dobu. A proto ještě chvíli potrvá, než čas a spokojení uživatelé prokáží, že náš systém je stejně, ne-li více kvalitní, než známé zahraniční bikesharnigy. A to vše s nesrovnatelně nižšími vstupními i provozními náklady.

Mohli bychom jednoduše sbalit růžová kola a převézt je z Prahy dál. Pokud tak ale jednou učiníme, chceme, aby je nahradil systém kvalitnější, nebo alespoň srovnatelné kvality. Systém, kde na prvním místě nebude velikost reklamní plochy na kolech a stanicích, ale počet uživatelů na kolo, výpůjček na den a kvalita návaznosti na MHD.

(Zdroj: Vítek Ježek, Rekola)

Celé vyjádření si můžete přečíst na profilu Rekol na webu Medium.com.

Prahou na kole o kauze informuje ve zprávě zde. Dopravní podnik podal proti rozhodnutí ÚOHS rozklad a skrze mluvčí sdělil, že se do pravomocného ukončení veřejné zakázky nebude k jejímu průběhu více vyjadřovat.

Přidej komentář

komentář

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat