Podchody na Prašném mostě otevřeny

Publikováno: 10. prosince. 2013
Aktualizováno: 11. prosince. 2013
Zdroj: mapa PNK

Byly zprovozněny podchody/podjezdy pod Prašným mostem. Nyní je možné se vyhnout křižovatce Milady Horákové x Svatovítská při jízdě z nebo do ulice Pod Hradbami a U Prašného mostu.

 

Komentáře k článku

Lei 11. 12. 2013, 09:13

"bylY zprovozněny"

Jak se člověk do toho podchodu z ulice M. Horákové dostane, jestli se mohu optat? Nějak jsem si zatím nevšiml, že by třeba z cyklopruhu vedla odbočka do podzemí.

Petr Dlouhý 11. 12. 2013, 09:40

No jo. Opraveno.

No, zatím je nutné přeskočit obrubník v té zastávce autobusu za budoucím výjezdem z tunelu u Prašného mostu. Ve výsledném řešení by tam snad měla být odbočka ještě před tím výjezdem někde v prostoru těch zastávek autobusu na Hradčanské. Co tam ale přesně nakonec bude, to nevím.

Zacyklení 11. 12. 2013, 11:27

“bylY zprovozněny” i v mapě...

Jel jsem tamtudy včera (po silnici) a byl jsem mile překvapen, že už to je otevřené. Tohle se fakt hodí. Zvlášť výhodný bude myslím průjezd Pod Hradbami - podchod - Na Valech, kam je již delší dobu umožnen vjezd přímo z pikťáku na M. Horákové.

Nejsou tam osazeny žádné značky, zatím je to tedy v režimu chodníku - předpokládám, že něco jako cyklopěšostezka se z toho stane později i legálně.

Petr Dlouhý 11. 12. 2013, 13:37

[3] Sakra, díky, opraveno. Taky je vyrenderovaný nový mapový podklad, ve kterém už je to zanesené.

Zrovna do ulice Na Valech nevím, jestli to bude řešené úplně ideálně. Dá se tam sice dostat dokonce dvěma způsoby - přes vybudovaný nájezd na Svatovítskou a podchodem. V druhém případě, který je určen především pro slabší, si ale nemyslím, že se půjde legálně vyhnout nájezdu na Milady Horákové, což je trochu škoda. Uvidíme, jak to nakonec bude.

Myslím, že to celé bude celkem určené i pro cyklisty. Svědčí o tom šíře těch cest, vybudované nájezdy, piktogram pro výjezd do ulice U Prašného mostu i to, že o průjezdu do ulice Pod Hradbami mi psali v odpovědi dotaz na toto spojení z Magistrátu.

Zacyklení 11. 12. 2013, 14:30

[4] Podchod je podle mě lepší i z toho hlediska, že se tak vyhneš semaforům, které zrovna na téhle křižovatce umějí být pěkně otravné kvůli preferenci tramvají. Takže nejen pro ,,slabší".

Jasně, celé to řešení vypadá, že pro cyklisty být má, nejsou to jen rampy pro kočárky a invalidy, ty poloměry oblouků jsou pro kolo vhodné.

Petr Dlouhý 11. 12. 2013, 15:40

Poloměry oblouků by ještě mohly být kvůli vozíčkářům, kteří potřebují mírnější sklony i než kolo. Ty nájezdy dole u Pod Hradbami ale dávají smysl jen pro cyklisty.

Zacyklení 12. 12. 2013, 09:17

Tak jsem si to dneska projel, Pod Hradbami => Na Valech. Fakt je ten, že se skutečně musí vjet na M. Horákovou, k čemuž to tam není ani moc uzpůsobené, vjezd vůbec není chráněný. V tomhle místě bude výhodnější jet ten kousíček po chodníku (což ale zatíém kvůli probíhající stavbě nelze). Navíc po otevření tunelu se bude muset přejíždět výjezd z něj, což bude řešeno zřejmě jen přechodem pro chodce se SZZ.

Petr Dlouhý 12. 12. 2013, 10:57

To by mě taky zajímalo, jak to tam bude řešené. Aby to celé dávalo smysl, tak by tam měla být možnost jet alespoň na Milady Horákové a U Prašného mostu (když už ne také přímo do Na Valech). Na MH by ale asi nájezd bez světel neprošel, ten snížený obrubník bude pouze pro nájezd. Tipoval bych, že by tam mohl být třeba přechod s přejezdem s možností zařadit se do předsunutého stání. Nedíval jsem se ale, jestli je to tam na to připravené.

Dole u Pod Hradbami jsou ale ty přejezdy slušně řešené, takže doufám, že tady taky něco bude.

Petr Dlouhý 19. 12. 2013, 09:51

Zacyklení: Tak jsem kecal. Z chodníku je do ulice Na Valech snížený výjezd evidentně určený pro cyklisty. Dá se tedy předpokládat, že ten kus chodníku bude určený i pro cyklisty a propojení Pod Hradbami -> Na Valech půjde přejet kompletně mimo hlavní a legálně. Zdá se, že při návrhu tady někdo opravdu myslel i na cyklisty.

Zacyklení 19. 12. 2013, 11:26

[9] Tak toho jsem si tam tehdy v rychlosti a v provozu při obíjždění zácpy plné autobusů a kamionů nevšimnul. On ten chodník byl tou dobou navíc neprůjezdný, stálo tam nějaké auto stavby. A co přechod přes výjezd z tunelu? Tam podle mě jen těžko bude přejezd pro cyklisty. Ale pokud bude tohle jediné místo, kde třeba kolo vést, a zbytek půjde legálně projet, bude to relativně v pohodě.

Lei 19. 12. 2013, 12:29

Jo, sjezd tam je, s legálností jízdy po chodníku se ovšem necháme překvapit. Výjezd z tunelu bude největší potíž, ale jestliže by měli být na chodníku cyklisté legální, možná by mohli být i na přechodu. Prostě těžko říct :o)

Petr Dlouhý 19. 12. 2013, 14:15

Neřekl bych, že by prošla stavba cyklistického výjezdu z chodníku, kde se jezdit nesmí. Je ale fakt, že třeba u rohu toho plotu to asi normovou šířku mít nebude.

U výjezdu z tunelu mi přišlo, že je ten obrubník snížený na příliš úzkém profilu, než aby tam mohl vzniknout i přejezd pro cyklisty. Na druhou stranu je to ta úplně nejjednodušší situace - světla, kam nikdo nezabočuje. Uvidíme, ale i kdyby to nebylo teď, tak by nebyl moc velký problém dodělat to křížení dodatečně.

komentář

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Three new contraflow bike routes in Prague 6
News,

Three new contraflow bike routes in Prague 6

12. května. 2024, 6min. čtení