Praha 2 změnila dopravní režim na Vyšehradě bez povolení jízdy na kole po silnici.

Vadí-li vám to, hlasujte prosím pro podnět http://www.cyklistesobe.cz/issues/1348-vratit-legalni-prujezd-vysehradem , aby bylo možné podložit dostatečně žádost o opětovné povolení jízdy cyklistů.

Foto: Daniel Mourek.

 

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Zajímavé a já myslel, že tam nikdy ani nebyl, když tam předtím byla značka B1 ?
    dole https://goo.gl/maps/gU6GXBTGpzK2

    nahoře https://goo.gl/maps/5sFy7bYLLpr

    Jako je to blbost, když už se tam dala pěší zona tak by asi nebyl problém tam dát s dodatkem pro kola ok, ale myslím, že argumentačně je “ znemožnili legální průjezd“ hódně podivné ve srovnání s předchozí realitou. Dle značek přece ponechali pro cyklisty situaci v podstatě stejnou jako dřív…

    navíc opět “ legrační“ nadpis v krátkých zprávách pro “ cyklisty nepříznivé zprávy“ se smajlíkem

  2. Neo

    už jsem to sem psal akorát se místnímu spamfiltru nezdají linky na googlemapu a mapy.cz , tak znovu není to nic nového, předtím tam byla na vjezdech do Vyšehradz značka B1, což ve své podstatě pro cyklisty znamená úplně to samé

  3. Ujo, Jak jsem prodal, tak kupuji. A omlouvám se, že to nebylo legální, jsem si neuvědomil, protože 30 let starý režim B1 z doby, kdy cyklista nebyl považován za něco, kvůli čemu je třeba se obtěžovat značením, je tak lidově chápán jako B11 (well, i mnou). Dneska jsme ale jinde, takže změna historického dopravního režimu bez legalizace je fakticky zákaz.

    (PS: Smajlík je, když příspěvek nemá žádný komentář, což jsi vyřešil :-) .
    PPS: Spamfiltr dává redakci ke schválení také příspěvky, kde jsou 2 linky a více. Můžeme to změnit.)

  4. Jak jsem prodal tak kupuji je nejenom o důvěryhodnosti zdroje nákupu a člověk nemusí být ujo, aby si toho všiml :)

    A to cvičeníčko ve slovíčkaření je tak nějak zbytečné a to už jen proto, že si velmi dobře pamatuji podzimní rušení B1 v prostoru Netluky-Uhříněves a místní debatu o nové úseku cyklostezky , kde o vnímání B1 jako B11 nepadlo ani slovo…

    Takže sice jsme dneska jinde, ale dopravní značky jsou +- pořád stejné a tvrdit, že tehdy cyklista nebyl na značkách je v podstatě docela zbytečné uhýbání se faktu, že my cykliste jsme účastníci provozu a VŽDYCKY JSME BYLI :D

  5. ujo má ještě jedno rýpnutí… chtěl jsem sem nalinkovat o hodně pohodlnější alternativy, kterak objet Vyšehrad a kouknu na Prahou na kole na mapu a co nevidím… ty trasy míjející Vyšehrad tam jsou a přes Vyšehrad žádná trasa doporučená Prahou na kole ani nevede… ostatně i mapa naznačuje mapu jako pro cyklisty neprůjezdné místo … byla tam dřív nějaká trasa ?

  6. pokud tam někdo na kole veze květináč na hřbitov, tak určitě nebude mít žádný problém, a dopravní cyklisté podél hradeb najdou kratší a lepší cesty. Myslím, že ten režim může mít mj. dva důvody: 1. solidně sjízdné jsou tam jen chodníky (nečekaně proto, že mezi kostkami chybí nějaký ten „historický“ materiál.. ;-)) 2. v Praze jezdí nejen obávané segwaye ale nově také elektrokoloběžky..

  7. Josuk: To je o úhlu pohledu. Pokud pojedu s přáteli na kole přímo na Vyšehrad, rozhodně nebudu mít chuť nechávat kolo u brány. Jednak budu o něj mít strach, jednak – proč se zdržovat chůzí i zamykáním kola, když se můžu (bezpečně) popovézt a nakonec – pravděpodobně budu pokračovat jiným směrem, než jsem přijel. Další věc – můžeme diskutovat o tom, zda kolo patří třeba na parkové cesty nebo nahoru na hradby. Ale ty široké obslužné komunikace které tam jsou – proč ne kolo? Z pohledu bezpečnosti určitě ne, na tom povrchu se moc rychle jezdit nedá…
    A historizující pohled? No, to bychom rovnou museli zakázat i turisty. Jednak ošlapávají historickou dlažbu, a jedna – někteří vypadají fakt bizardně a jednoznačně narušují svým vzhledem historickou autenticitu památného místa…že :)

  8. Květináč na hřbitov, to jsi bezesporu dopravní obsluha …
    Segwaye to mě nedávni pobavila nová značka Zóna bez Segway je už na křižovatce V podzámčí a Budějovické …

  9. David, no pokud budu chtít přímo na Vyšehrad , tak se asi nebudu chtít pohybovat po středové obslužní cestě sem a tam a nevidět nic.
    Navíc již víme, že zákaz jízdy na kolech je tam dle původních značek dlouhodobě.

    V tamním prostoru nakonec stejně dovedu to kolo někde na výhledy případně si ho zamknu tam nebo u restaurace, stánku či hospody , na parkové cesty na hradbách se na kole pustí jenom sebevrah :)

    No a klidně se vsadím, že 3/4 lidí by projet silnici Vyšehradem na běžném nebo hipsterském kole stejně neustála, upadly by jim ruce )

  10. Újezďák: Tak je to asi opravdu jen o úhlu pohledu. Já bych to takto striktně rozhodně netvrdil. Každý by stejnou situaci asi řešil jinak. Vy jste se tam někdy jel na kole na výlet?

  11. Vysloveně na Vyšehrad nemám proč, chodíme tam s manželkou na procházky na místo seznámení se už skoro 30 let :)
    Dopravně jezdím občas poměrně blízko, někdy když se chci vyhnout opruzu v Jeremenkově ( kolona) a pak uábavní cyklostezce žluté lázně Mánes, to šlehnu Lumírovou na Výtoň a dál vrchem směr Rudolfinum , tedy pokud to rovnou nevemu na Nuselák a třeba přes Vinohrady… nemám moc pevné trasy, je to nuda…

    Trasa Budějovická-Újezd nad lesy tzv na km … beru přes nábřeží a Rokytku a když není čas tak variačně Chodov-Petrovice-Koloděje nebo Hostivař-Uhříněves-Dubeč nebo i jinak a když je nálada a jistota, že nebude moc lidí na cestě do Modřan tak do Vraného-zvole-Popovice-Říčany…

    Ale na výlety po Praze na kole , to fakt ne, když to mám 100-120 x ročně dopravně….. to radši někam mimo

  12. David: myslel jsem to tak, že existuje hlavně dlažba (nebo jakákoli stavba) udržovaná nebo neudržovaná. Pokud mezi historickými kostkami něco chybí (a proč jsou většinou tak špatně sjízdné), není to vada historie, ač se to tak z některých vyjádření zodpovědných může na první pohled zdát ;-).
    Na Vyšehradě s výletem a kolem asi zatím žádný problém nebude. Zatím, protože třeba před Pražským Hradem to kolo, stejně jako jakoukoli zbraň (tu povoluje kancléř na písemnou žádost), nikde ani nenecháte, a musíte ho jen obloukem objet..?! ;-) (památné Praze 1 přece nově narušují historickou autenticitu i všechna zamčená kola, viz problém Rekol)

  13. Josuk: Souhlas:) Jen se divím, že P1 a památkářům nenarušuje historickou autenticitu hlavně ta záplava parkujících plechovek. Vždyť kolo je historicky autentičtější přibližně o 60 let. A na některých místech, třeba v Prašné bráně, se mi zdá to parkoviště opravdu tristní…

  14. Jen stručně: to, že někde nevede trasa PNK, nebo že já osobně tam nejezdím (já taky ne), neznamená, že by to nemělo být legální. Existují místní vazby (horní Vyšehrad – Pankrác), existuje požadavek na plošnou prostupnost území a taky už jsem zaznamenal výtky, proč má PNK trasu Krokovou a Lumírovou, když je tu klidnější trasa přes Vyšehrad :-) .

    Újezďák: Vnímání B1 místo B11 je anachronismus. Když je někde takové značení 30 let, tak je to proto, že tehdy se to opravdu tak neřešilo (takových míst je, a nejen v Praze). Když se ale značení obnovuje, je třeba hlídat, aby byl průjezd na kole legální – i s ohledem na rostoucí intenzitu a význam cyklodopravy. Debata ohledně cesty v Uhříněvsi byla o tom, že nelze mít zakázaný vjezd cyklistů na cestu, která se zkvalitnila z peněz cyklo, tedy o něčem trochu jiném.

  15. To že na mapě není cyklotrasa jsem neměl na mysli, i na archivním snímku PNK je jasně vidět, že tam je značeno, že se tam jezdit nesmí….
    Prostě to tam na vaší cyklomapě bylo vždy značeno jako Zákaz vjezdu cyklistů (Riding bicycles prohibited) v popisu červenou zmijovicí :)

    Značka je značka a tak má naprosto jasné a neměnné mínění, to se prostě nedá okecat anachronismem .

  16. Trošku nauky :)
    B1 byla zavedena roku 1939, sice v rámci Okupace ale již tehdy měla platnost jako zákaz vjezdu všem účastníkům provozu, ve stejný den byla zavedena i speciální značka stejného tvaru a barvy s nápisem RADWEG PRO KOLA . která měla sloužit jako zákaz vjezdu všem ostatním účastníkům provozu vyjma cyklistů…
    Jinými slovy B1 byla zavedena na našem území v době, kdy kola v poměru k jiným účastníkům měla rozhodně větší dopravní váhu než dnes a dokonce už v té “ anarchronické době“ měli potřebu rozlišovat všechny účastníky a cyklistu.-… tož tak ze zdroje

    Dopravní značky v Protektorátu Čechy a Morava podle vládního nařízení ze dne 27. září 1939 č. 242/1939 Sb. z. a n., o chování v silniční dopravě (dopravní řád silniční)

  17. újezďák: Pomíjíš reálnou praxi, která tady byla v sedmdesátých až nultých letech. Můžeš se podívat do podnětů na Cyklisté sobě, je tam určitě desítka legalizací cest, kde je zcela zbytečně B1 nebo B1 s neadekvátní dodatkovou tabulkou. A mimo Prahu? Pche.

    http://www.cyklistesobe.cz/issues/1274-zakaz-vjezdu-vsech-vozidel
    http://www.cyklistesobe.cz/issues/237-legalizace-pripotocni
    http://www.cyklistesobe.cz/issues/1327-zakaz-vjezdu-z-na-pomezi-na-silnicku-skrz-vidouli
    http://www.cyklistesobe.cz/issues/408-zakaz-vjezdu-mezi-jinonicka-a-trachtova
    http://www.cyklistesobe.cz/issues/1082-zakaz-vjezdu-andelske-schody
    http://www.cyklistesobe.cz/issues/1016-vedeni-cyklotrasy-3065-skrz-zakaz-vjezdu
    http://www.cyklistesobe.cz/issues/555-vyresene-dominikanska-jihlava-legalizace
    http://www.cyklistesobe.cz/issues/559-ulehlova-jihlava-legalizace
    http://www.cyklistesobe.cz/issues/557-na-stoupach-jihlava-legalizace
    http://www.cyklistesobe.cz/issues/556-minoritske-nam-jihlava-legalizace
    http://www.cyklistesobe.cz/issues/554-divadelni-jihlava-legalizace
    http://www.cyklistesobe.cz/issues/169-vyresene-legalizace-spojky-zabehlicka-pod-elektrarnou
    http://www.cyklistesobe.cz/issues/289-vyreseno-legalizace-prujezdu-starostrasnickou
    http://www.cyklistesobe.cz/issues/440-legalizace-restaurace-pruhonice

    A to nemluvím o zákazech vjezdu mimo dopravní obsluhy, případně „průjezd zakázán“, které formálně platí i pro cyklisty.
    http://www.cyklistesobe.cz/issues/366-legalizace-nad-trojou
    (další sem už dávat nebudu, jsou toho desítky, mnoho neevidovaných – v mapě to najdeš vybarvené žlutou klikaticí).

    Jinak to, že je v „naší“ mapě něco nějak značeno, neznamená, že o tom vím, je to totiž export z OpenStreetMap. :-)

  18. Takže export z OpenStreetMap říká, že tam nesmí jezdit nikdo, ani cyklisté, po celá léta a teď to bylo dle zprávy zde pouze opět zakázáno

    To, že že značkování prostoru někteří lidé chápou špatně… to je skutečně bžunda na entou a když už jsme u těch podivností, tak si vzpomeň jak jsem se rozčiloval, že na místo kde platí přednost zprava je v dnešní době nutné dávat značky Zóna přednosti zprava … třeba v Karlíně …. jinými slovy, žijeme v společnosti, která nechce věřit ani nejzákladnějšímu dopravnímu pravidlu bez značky a pociťuje nutnost to “ doproznačkovat“ … pro sichr…. tak proč bych se měl vlastně divit, že píšeme pod článkem, kde byl odvěký zákaz zakázán znovu a někoho to děsně překvapí a pak se tady mluví o tom, že pár lidí nestačí na svou práci a pletou si značky jako důkaz správnosti rozčilení nad “ anrachronicky vnímanou B1 nahrazenou cedulí o rozměru 2-3x větším, která říká to samé “ :)

  19. Takhle nějak si představuji diskusi Zemana s Babišem. Jen Vráťa, i když ne zrovna s chutí, alespoň přiznal, že se mýlil :)

  20. Prosil bych o změnu dopravního značení tak, aby silnici mohli používat cyklisté a to samé i na výjezdu z Vyšehradu do ulice Vratislavova i s fotkou značky z Prahou na kole

    Poslal jsem toto na nový web magistrátu a dostal jsem tuto odpověď

    Vážená paní, vážený pane,
    dovolte mi, abych Vám poděkoval za čas, který jste věnovali zaslání podnětu prostřednictvím zmente.to.

    Děkuji, že máte chuť měnit spolu s námi Prahu k lepšímu. Neváhejte se ozvat i s dalšími podněty.
    Zdraví Vás
    Petr Dolínek
    náměstek primátorky hl. m. Prahy a radní pro oblast dopravy

    No tak uvidíme co z magistrátnického soukolí vypadne

  21. Nestane se nic.

    Dopravní značení na Vyšehradu stanovuje MČ Praha 2 (která tam cyklisty nechce) a MHMP jí do jejích kompetencí mluvit nemůže. Maximálně Vám přijde pár řádek ve smyslu „Sorry, jako … obraťte se na Gála“ (vedoucí odboru dopravy MČ P2), případně „Vaše přání jsme přeposlali…“. Pláčete na špatném hrobě…

  22. Újezďáku, díky za ten podnět na zmente.to. Předpokládám, že postupování podnětů městským částem je součást systému (jestli ne, tak je to dost na nic).

  23. Je suis un optimiste, paní Krnáčová a pan Dolínek si přece nenechají diktovat nějakou Prahou 2, když si rozjeli další aplikaci která :

    Mobilní aplikace umožňuje vkládat připomínky přímo z ulice, jak rovnou na tiskovce demonstroval Petr Dolínek: „Odeslat dotaz je rychlé a velmi jednoduché i z ulice. Všimnete si třeba nového výmolu uprostřed vozovky. V aplikaci ho můžete lokalizovat na mapě, na místě vyfotit a během chvilky poslat. Platí, že havarijní stav se řeší okamžitě, v ostatních případech lidé dostanou odpověď do 30 dnů“.

    V samostatném odkazu věnovanému cyklistice, je celkem sedm rubrik týkajících se městské cyklistiky: dopravní značky, značení cyklotras, nových cyklostezek, změn cyklostezek, uzavírek a omezení a rizikových míst, případně jiným podnětům.

    Jak na tiskovce zaznělo, radnice si tímto projektem na sebe upletl tak trochu bič, který však ovládá veřejnost. Nechme se překvapit, jak budeme práskat a oni poslouchat :)

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak dlouho již jezdíte cyklodopravně po městě?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru