Jak se nám jezdí po Praze

Po Hlávkově mostě třeba i na dvojkole Před dvěma měsíci jsme v článku Pomůžeme při hledání trasy nabídli vyhledání trasy do práce nebo do školy. Připravili jsme skoro desítku itinerářů, dalším zájemcům jsme radili v diskusi pod článkem i v další diskusi na serveru Na kole. Nedávno jsme tyto novopečené i zkušené městské cyklisty obeslali dotazníkem s mnoha všetečnými otázkami. Na mail nám odpovědělo a o své zkušenosti se s námi podělilo sedm cyklistů.

Z jejich odpovědí si můžeme udělat obrázek, jak se nám po Praze jezdí. Že městské ježdění zdaleka není mužská záležitost — naopak. Že nejpodstatnější pro rozhodnutí, zda vyjet, je počasí. Že na trasách mezi poměrně vzdálenými čtvrtěmi převažují sportovně oblékaní cyklisté. A také jsme se dozvěděli, že i v Praze existuje spousta hezkých míst, na které se každý den dostanete jen, když přes ně pojedete na kole.

Na co jsme se ptali

1. Mezi kterými místy/čtvrtěmi jezdím?
2. Jak často jezdím?
3. Jak se na cestu obvykle oblékám?
4. Co je pro mě důležité při rozhodování, jestli konkrétní den pojedu, nebo ne?
5. Co považuji na dojíždění po své pravidelné trase za největší problém?
6. Co se mi na dojíždění nebo na své pravidelné trase nejvíc líbí?
7. Jezdil jsem po městě už předtím, než jste mi poradili? Jak dlouho a jak často?
8. Upravil(a) jsem si nějak kolo pro pohodlnější ježdění po městě?
9. Pomohla mi připravená trasa nebo rada k tomu, aby mé dojíždění bylo příjemnější? Jak?
10. Jezdím přesně podle připravené trasy (rady), nebo jsem si našel/la vlastní vylepšení? (pokud ano, můžete prosím uvést?)
11. Zde můžete napsat jakoukoliv další zkušenost s dojížděním, která nebyla odpovědí na předchozí otázky:

Odpovědi

Pražské ježdění - sportovně po cyklotrase? Odpovědělo celkem sedm dotazovaných, z toho čtyři ženy. Spektrum respondentů snad nemohlo být širší – sešly se nám odpovědi od polykačů kilometrů na více než dvacetikilometrové trase i od dámy s novým citybikem. Místy mírně redakčně upravené odpovědi přinášíme níže.

Martin Čermák

1 (kudy jezdím): Velká Ohrada (Stodůlky) – Vinohradská (Strašnice).
2 (jak často): Minimálně 3x týdně do zaměstnání (a pak domů).
3 (oblečení): Záleží na počasí. Nyní kraťasy, dres, tretry Specialized, helma a batoh. V zimě návleky na ruce a nohy, neprofukavá bunda Hanah, čelenka, šátek přes pusu.
4 (rozhodující faktor): Hlavní je, aby nepršelo. Když neprší, tak jedu na kole.
5 (problémy): Špatný vzduch z automobilů na Barrandovském mostě. Občas i neukáznění chodci a bruslaři na cyklostezce A2 kolem Podolí.
6 (líbí se): Nejvíce se mi líbí průjezd Prokopským údolím. Konkrétně (50°2’30.563″N, 14°23’8.808″E). Akorát dneska tam byl nějak málo vody :(
7 (jezdil jsem dřív): Jezdil jsem na stejné místo akorát jinou trasou asi tak jednou za 14 dní.
8 (upravil jsem kolo): Ne, ale uvažuju o koupi nosiče. Těžký batoh na zádech je občas docela nepohodlný.
9 (pomohla trasa): Ano. Pomohla mi tím, že na naplánované cestě je o hodně menší provoz než na cestách, po kterých jsem jezdil dřív.
10 (jezdím podle trasy): Nedávno jste mi připravil 3 trasy, tak zatím jsem vyzkoušel dvě a držím se podle nich. Vyhovují mi a zatím nemám potřebu trasu nějak upravovat.
11 (další poznámky): V odpoledních hodinách mi cesta z práce na kole trvá 45 minut, MHD 60 minut a autem podle hustoty provozu 60-120 minut. Autem jezdím jen vyjímečně.

Agnieszka, Polka na kole

1 (kudy jezdím): Z Proseka přes Libeň na Palmovku pak Rohanským ostrovem do Karlína, (nebo dal po nábřeží a taky na Florenc) tam uličkama (pokaždé trochu jinak) na metro Florenc (nebo dal po nábřeží a taky na Florenc). Cil je ul. Koubkova, ale celou cestu jsem zatím nezkusila.
2 (jak často): Dle nálady 1-3 týdně do práce, po práci každý den na krátký výlet (0,5 – 1.5 h) po okolí domu nebo po nakup.
3 (oblečení): Žádné profesional cykloobleky, ale sukně nebo kalhoty, triko/košile, občas šaty, boty dle nálady (baleríny, žabky, nízké podpatky), kabelka přes rameno, na hlavu kšiltovka nebo nic.
4 (rozhodující faktor): Do práce – hlavně nálada, počasí a časový režim. Po práci nejsou důvody proc nejet na kole po nakup nebo ke kamarádce.
5 (problémy): Překonání hlavních silnic, nedostatek cyklotras (magistrát slibuje výstavbu v této části Prahy (spojení severovýchodní části s centrem).
6 (líbí se): Průjezd Rohanským ostrovem, po cyklostezce, (až na ty zchátrané stavby). Atmosféra malých, klidných uliček v Karlíně.
7 (jezdila jsem dřív): Když jsem k narozeninám v dubnu dostala od manžela kolo, váš portál byl první, do čeho jsem vůbec koukla.
8 (upravila jsem kolo): Ne. Mam typické městské kolo Alezee Lady f-y DEHA, s celou výbavou, košík vepředu, zadní nosič, blatníky, světla.
9 (jak pomohla trasa): Nápověda jak jet jinak než přes Vítkovský tunel mi ušetřila plíce… Jinak bych umřela na cestách do kopce :)
10 (jezdím podle trasy): Nejezdím přesně, neznám Prahu moc dobře, tak se vždycky ztratím, zatím to nevylepšuji, na to myslím málo znám Prahu a ani času na zkoumání nových cest není moc.
11 (další poznámky): Když jsem se zeptala v metru na jejich předpisy ohledně přepravovaní kol, a dočetla pak následně v jízdních předpisech, že můžu na plošině vlaku přepravovat kolo, pokud se tam vejde, paní dozorci v metru mi poradila „ať nelezu s kolem do metra ve špičce, anebo mě lidi ukamenuji“. Zatím ještě žiju, tak to není tak strašný. :)

Petr Linhart

1 a 2 (kudy jezdím, jak často): Skutečně jste mi upřesnil trasu z Troji do FN Motol, kam pravidelně zhruba jednou týdně jezdím se svým synkem po transplantaci (3 roky). Jelikož nás nebaví trávit život ve frontách aut a já normálně jezdím na kole po svém okolí (Troja – Bohnice – Čimice – Ládví), přemýšlel jsem, zda bychom nemohli auto zaměnit za kolo i na tyto jízdy do Motola. Trasu jsem si zatím zhruba projel sám. Jel jsem z Troji do Dejvic, z Dejvic na Pohořelec přes Střešovickou vozovnu a dále Vámi navrhovanou trasou. Skutečnou první jízdu s klukem zkazil déšť a tak nás premiéra zatím čeká. Zdá se, že trasa je to dobrá, jel jsem ji však o víkendu a tak nemám zatím zkušenost se všedním dnem.
Kvůli synovi pracuji z domova a kolo používáme jako běžný dopravní prostředek.
3 (oblečení): Jezdíme úplně normálně oblečeni, používáme přilby.
4 (rozhodující faktor): Kvůli klukovi je to samozřejmě počasí.
5 (problémy): Jednoznačně auta a nedostatek stojanů na kola.
6 (líbí se): Volnost pohybu a to že nás to oba drží fit.
7 (jezdil jsem dřív): Ano, samozřejmě, s dcerou jsem už před pěti roky dojížděl do školky a to zhruba každý den, když to počasí dovolilo.
8 (upravil jsem kolo): Přidal jsem stojánek a nosiče, dnes sedačku pro syna, toť vše.
9 (jak pomohla trasa): Doufám, že nám Vaše navrhovaná trasa teprve pomůže.

Radka N.

1 (kudy jezdím): Vašátkova (Černý most) – Letenské sady.
2 (jak často): Podle počasí – ve všední dny kdykoliv to jde.
3 (oblečení): Tříčtvrteční elasťáky, funkční triko moira, helma, rukavice.
4 (rozhodující faktor): Počasí.
5 (problémy): Zarůstající cesty – kopřivy, stromy, keře.
6 (líbí se): Nevede po silnicích…projedu celou Prahu a přesto jen přírodou.
7 (jezdila jsem dřív): Moc ne..jen asi 2x mezi těmito lokalitami.
8 (upravila jsem kolo): Mám krosové, není třeba.
9 (jak pomohla trasa): Nemusím se bát provozu, protože jedu jen po lesních nebo nefrekventovaných cestách.
10 (jezdím podle trasy): Přesně po trase..s minimálními odchylkami.

Alieska

1 (kudy jezdím): Řepy – Stodůlky – Butovice – Prokopské Údolí – Hlubočepy – Smíchov.
2 (jak často): Cca 3x týdně.
3 (oblečení): Sportovně.
4 (rozhodující faktor): Zda večer někam jdu, jestli nemám důležitý meeting a počasí.
5 (problémy): Nevidím žádný problém.
6 (líbí se): Trasa je vedená parkem a není po hlavních ulicích.
7 (jezdila jsem dřív): Ne.
8 (upravila jsem kolo): Ne.
9 (pomohla trasa): Určitě, předtím jsem vůbec nevěděla, a postupně jsem si našla optimální trasu.
10 (jezdím podle trasy): Ne, chtěla jsem se vyhnout Klikaté a Radlické ulici, jezdím proto přes Prokopské údolí.

fijalka

1 (kudy jezdím): P3 Jarov a P4 Michle (Brumlovka, Budějovická).
2 (jak často): Každý den (do práce), někdy i víkend – když něco potřebuju po městě nebo za někým jedu.
3 (oblečení): Volný kraťasy s vložkou, abych v nich mohla i normálně fungovat, navrch obyč. tričko – někdy světlý nebo červený kuli viditelnosti, rukavice, helma, boty na kolo (v kerejch přes poledne vybíhám na oběd apod.).
4 (rozhodující faktor): Jestli fakt hodně leje + nejezdím listopad až březen.
5 (problémy): Auta by mohly bejt víc v pohodě vůci cyklistům, někdy mě předjíždí dost blízko, někdy na křižovatce neblikaj apod.; úschova nebo zamčení kola po cestě – když se potřebuju někde stavit – je důležitý, ale většinou nemám problém.
6 (líbí se): Přijedu do práce čerstvá a ne napruzená z autobusu, ušetřím za mhd, při jízdě na kole musím bejt soustředěná, potkávam pejsky apod., taky sem rychlejší než mhd, celkově je to rychlý a příjemný, dal se pocvičím v předpisech a nebojím se provozu – to potřebuju, páč budu brzo i jezdit občas autem (né do práce:) .
7 (jezdila jsem dřív): Jezdila sem 2 roky v Kralupech když sem tam bydlela – tam je to dost běžný (denní dojíždění na nádraží).
8 (upravila jsem kolo): Před 3 rokama sem si koupila trekový kolo – do města pro mě ideální (i na vyjížďky mimo město, vyložené terény nejezdím); Koupila sem si trojúhelníkovou kapsu, kde vozím pumpu, duši (poté, co jsem předloni píchla 3x v jednom týdnu!), světla; jezdím se zadním blatníkem, mám zvonek.
9 (jak pomohla trasa): Využívám diskuze nakole.cz i vaší mapu apod. – když jedu někam kde to neznám
10 (jezdím podle trasy): Vylepšuju si trasu furt (jezdím stejnou trasu 4 roky, takže taky proto aby byla změna), každej rok mam droboučký obměny, cesta tam a zpátky se v drobnostech liší. Např obytná zóna Na Palouku – je tam křoví přes kerý nevidím na silnici, tak jezdím jinudy, nebo sem na křižovatce v Michli dlouho čekala abych mohla přejet na protější chodník, tak to beru po silnici. (kráceno)
11 (další poznámky): Škoda že pro hodně lidí sem furt za exota, když jezdím po Praze na kole; mámě o tom vůbec nemůžu vyprávět, ta o tom nechce slyšet; můj přítel nejezdi, ale podporuje mě, tak to je ok:)

Jan Novák

1 (kudy jezdím): Zeleneč – Nám. Míru.
2 (jak často): Občas.
3 (oblečení): Do cyklistického.
4 (rozhodující faktor): Počasí a stav těla.
5 (problémy): Jednosměrky.
6 (líbí se): Cesta Hrdlořezy a Kyjský rybník.
7 (jezdil jsem dřív): Nejezdil, poradili jste mi.
8 (upravil jsem kolo): Koupil jsem si odpružení sedla a lepší sedlo.
9 (jak pomohla trasa): Ano, některá místa bych sám těžko našel.
10 (jezdím podle trasy): Ranní doporučená trasa je moc frekventovaná, jezdím na Chmelnici místo k viaduktu v Karlíně.

Ukázka zákresu doporučené trasy do itineráře
Ukázka zákresu doporučené trasy do jednoho z připravených itinerářů. Pokud chcete poradit trasu na dojíždění, stále platí, že se nemusíte bát zeptat. Rádi poradíme.
 

Ptáme se i vás

Všem respondentům ještě jednou děkujeme. A vás čtenáře můžeme nyní vyzvat: Pokud se chcete pochlubit, jak se vám po městě jezdí, napište nám své zkušenosti (zhruba v intencích odpovědí na výše položené otázky) sem do diskuse. Jsme zvědaví na trasy, zkušenosti, stylové fígle i upozornění na výjimečná či výjimečně strašlivá místa.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Rad odpovim:
    1. Mezi kterými místy/čtvrtěmi jezdím?
    Kladno – Dejvice a zpet do prace. Dale dejvice – praha 1/praha 8/smichov pracovne.
    2. Jak často jezdím?
    1-3x tydne do prace. Pracovne dle potreby. Typicky jednou tydne.
    3. Jak se na cestu obvykle oblékám?
    Do prace cyklo. Pracovne jak je potreba. Tedy od jeansu a trika po sluzny oblek kosili.
    4. Co je pro mě důležité při rozhodování, jestli konkrétní den pojedu, nebo ne?
    Pocasi, pracovni napln. Existence vhodneho prevleceni na druhe strane cesty (byla kosile vydrzi bila dve dny ;-) Pak vyzaduje upgrade a oblek na kole neprevezu.
    5. Co považuji na dojíždění po své pravidelné trase za největší problém?
    Celkem nic. Praha 1 je neprujezdna kvuli turistum, ale s tim se nic nenadela. mene aut a vice oddelenych pruhu by potesilo. Stojany na kola by pomohly.
    6. Co se mi na dojíždění nebo na své pravidelné trase nejvíc líbí?
    Do prace jezdim kvuli radosti z jizdy. Ranni sjezd do sareckeho udoli je krasna a povzbudu na duchu. Po praze jezdim kvuli rychlosti.
    7. Jezdil jsem po městě už předtím, než jste mi poradili? Jak dlouho a jak často?
    Ano – ale neoficialni cyklomapu jsem pouzival uz predtim.
    8. Upravil(a) jsem si nějak kolo pro pohodlnější ježdění po městě?
    Ano – pro jezdeni po praze mame sluzebni mestske kolo
    9. Pomohla mi připravená trasa nebo rada k tomu, aby mé dojíždění bylo příjemnější? Jak?
    Ne
    10. Jezdím přesně podle připravené trasy (rady), nebo jsem si našel/la vlastní vylepšení? (pokud ano, můžete prosím uvést?)
    11. Zde můžete napsat jakoukoliv další zkušenost s dojížděním, která nebyla odpovědí na předchozí otázky:
    – v mem pripade je pro dojizdeni klicova podpora zamestnavatele. Misto na kolo, sprcha, misto na zpocene veci, tolerance toho, ze odjizdim trochu driv kvuli tme atd. Coz nastesti u nas funguje na 100% ;-)

  2. 2jirka: Dobrý den, díky za odpovědi, mohl byste nám – je-li to možné – prosím napsat v jaké firmě pracujete? Sháníme pro jeden projekt společnosti s vstřícným přístupem k cyklistice (potažmo alternativním způsobům dopravy obecně). Předem moc díky.

  3. 1. (kudy jezdím)
    Dejvice (u Hadovky) – Výtoň nebo Albertov několikrát týdně do práce / do školy na přírodovědeckou fakultu, Albertov – Na Florenci a Na Florenci – Dejvice 2x týdně na jazykové kurzy
    2. (jak často jezdím) – po Praze asi 4x týdně, za každého počasí, pouze v létě jsem spíš mimo Prahu.
    3 (oblečení) – kalhoty, košile, v zimě a za deště žlutá větrovka a rukavice, přes batoh mám reflexní vestu
    4 (rozhodující faktor) – možnost v cíli cesty kolo na delší dobu bezpečně zaparkovat aniž by se stalo snadnou kořistí zlodějů – ta u řady divadel, kin, úřadů a restaurací dosud chybí.
    5 (největší problém) – kradení kol, jednosměrky, dlouhé čekání na zelenou přes Střešovickou ul.
    6 (co se mi nejvíc líbí) – jízda po náplavce podél Vltavy – racci a labutě, jízda brzo ráno úbočím Petřína.
    7 (odkdy jezdím) – Po městě pravidelně jezdím od letošního ledna, hlavní důvod je zřízení koliště – bezpečného parkoviště a stojanů na kola na Albertově a taky možnost pohodlně projet po náplavce podél Vltavy
    8 (úprava kola) – ano – stojánek, blatníky, dobré zadní i přední světlo
    9 (cyklomapa prahy) – cyklomapu na stránkách prahounakole.cz hodně využívám, hlavně když se chystám do neznámých částí města
    10 (trasy) – při dojíždění jezdím asi ze 70 % po doporučených trasách na cyklomapě, postupně jsem našel místa kde je výhodnější se od doporučené trasy odchýlit
    11 (další zkušenosti) POZOR na přejíždění mokrých tramvajových kolejí – hrozí smyk a rychlý pád, kolejnice je třeba přejíždět pokud možno v pravém úhlu.

  4. 1 (kudy jezdím): Strašnice (Průběžná) – Záběhlice – Michle – Kačerov (7 km) a zpět
    2 (jak často): 1 – 2 x týdně do práce (často jsem služebně mimo Prahu)
    3 (oblečení): Normální do práce + přilba + reflexní cyklovesta (když není moc vedro). Baťoh s notebookem na zádech vede k nadměrnému pocení, ale do košíku se mi jej nechce dávat kvůli otřesům.
    4 (rozhodující faktor): Navazující aktivity (v práci není sprcha, často musím autem mimo Prahu)
    5 (problémy): Jednosměrky. Moc se potím – neumím jezdit pomalu. Moc aut. Intervaly na semaforech. Úseky, kde nelze jet mimo frekventovanou ulici (V Korytech, Plynárenská do centra).
    6 (líbí se): Rychlost (rychlejší než MHD); alespoň nějaký pohyb, když nestihnu večer sportovat; ušetřím za MHD; žádné problémy s parkováním; úseky mimo silnice ve Slatinách
    7 (jezdil jsem dřív): 4 roky rekreačně + kratší „pochůzky“ v okolí bydliště.
    8 (upravil jsem kolo): Mám treka s blatníky, stojanem, nosičem. Déšť nevadí.
    9+10 (trasa): Trasu jsem ladil podle el. cyklomapy. Trvalo mi to cca 4 cesty.
    11 (další) Jednosměrky ignoruji, ale poctivě uhýbám objevivším se autům. Raději jedu v provozu, než po chodníku.

  5. pro Michala: Rozumný notebook normálně vypnutý otřesy na zadním nosiči bez problémů vydrží. Sám to tak denně dělám a znám i další takové lidi, jen se snažím pokud možno vyhýbat se velkým dírám a jezdit přes obrubníky pomalu atd. Je to o moc pohodlnější než batoh. Dobré je před zavřením položit přes klávesnici takovou tu měkou fólii, aby se zbytečně neotloukala barva a lak mezi tělem notebooku a víkem, pokud nedrží zavírání natuho.

  6. Notebook vozim taky. Osvedcil se mi zabal v tlustem frote rucniku.

  7. 1 (kudy jezdím):Od Veletrzniho palace na Veleslavin.
    2 (jak často): Pokud pocasi dovoli tak denne.
    3 (oblečení): Podle pocasi, jako na normalni vyjizdku.
    4 (rozhodující faktor): Pocasi, pripadne flam noc predem :-).
    5 (problémy): Cyklostezku v Podbabske vedenou po chodniku mezi sloupy a se zastavkami autobusu, inlinisty a pejskare ve Stromovce.
    6 (líbí se): Krasny rana ve Stromovce a v Sarce, rychlost. A navic usetrim.
    7 (odkdy jezdím): Zacal jsem az jizdami do prace tj. zhruba 3 roky.
    8 (upravil jsem kolo): Neupravil.
    9+10 (trasa): Trasu jsem vybral nad mapou a planem Prahy a postupne doladil k naproste spokojenosti.
    11 (další poznámky): Musim obcas po chodniku, po Veletrzni a Dukelskych hrdinu se mi vcetne jejich krizovatky moc nechce, parkrat me videli MPici, ale nerekli ani popel.

  8. Můžu vlastně taky odpovědět…

    1) (kudy jezdím): Nejčastěji ze Smíchova (strahovský svah) do Jinonic – do práce. Někdy samozřejmě i jinam – Řepy, centrum, Dejvice…
    2) (jak často): Snažím se jezdit do práce denně, ale podle okolností to vyjde tak 3x týdně. Celoročně.
    3) (oblečení): Dlouhé nebo krátké cyklokalhoty, tričko, větrovka, reflexní vesta (zelenožlutá, řidiči na ni podle mě víc reagují, protože jim v prvním okamžiku připomene policii ;-))
    4) (rozhodující faktor): Nejedu, pokud opravdu silně leje, na silnici je sníh nebo led, pokud musím z práce ještě někam, kde bych nemohl kolo slušně zabezpečit (to je bohužel nejčastější omezení).
    5) (problémy): Největším problémem je právě nemožnost bezpečného parkování kola skoro všude (obchody, úřady…)
    6) (líbí se): Mám ohromnou radost z jízdy. Jezdím pěknou čtvrtí – koukám kolem, promyslím den (ráno), těším se domů (večer)… :-)
    7) (odkdy jezdím): Jezdím pravidelně do práce zhruba 4 roky.
    8) Jezdím na silničním kole, kterému jsem dostavěl převody – ne kvůli jízdě po městě, ale kvůli tahání vozíku s dětmi. Líbí se mi lidé, co jezdí do práce na nějakém starém singlu, o který se pak ve městě nebojí, jenže já to mám přes hluboké údolí – při každé jízdě bych kolo tlačil 2 km. Dokonce nevím, jestli by na kopec do Jinonic stačil rozsahem nějaký citybike. Takže mi zatím nezbývá, než ve městě používat své běžné kolo. Úprava – doma šitá přední brašna na řídítka – výrazně reflexní a vejde se do ní dokument o velikosti A4 :-)
    9) Trasu jsem si vymyslel sám, když přestala vyhovovat Jinonická+Klikatá (silný provoz), našel jsem si jinou, klidnější cestu přes Šmukýřku.
    10) (vylepšení): Vylepšení jsem již uvedl – je nyní součástí zdejší mapy. :-)
    11) (poznámka): Několik let jsem nejezdil do práce proto, že jsem považoval za nezbytnou možnost sprchy v práci. Teprve když mě kamarád upozornil, že jemu stačí s sebou čisté tričko + ručník, odvážil jsem se to zkusit. Funguje to, ačkoli pracuju mezi lidmi. Vím, že se každý potíme různě, ale chtěl bych tuhle radu poslat dál: sprcha na pracovišti není pro každého nezbytná, jde to velmi dobře i bez ní…

  9. Takový dobrý článek. Škoda, že je tak hluboko v historii.

    1) (kudy jezdím) Po celé Praze, tam kde kolo nestačí, se přibližuju pomocí metra.
    Do Práce Malešice -> Strašnice->Vršovice->Nusle.
    Do školy je to z Malešic buď na Florenc, Národní třída, Albertov.

    2) (jak často) jezdím téměř pořád. cca 6 dní v týdnu celoročně

    3) (oblečení) Tak jako když jedu Hromádkou normální oblečení ani oblek není problém. :)

    4) (rozhodující faktor) Z počasí je opravdu silný déšť, jinak snad nic. pak jestli se vejdu s věcma do tašek.

    5) (problémy) největší problém jsou arogantní řidiči.

    6) (líbí se) Naprostá svoboda, rychlost i přesto, že jezdím pomalu a na městském kole. Asi jsou nejzábavnější lidi v autech, kteří jsou uvězněni v kolonách.

    7) (odkdy jezdím) Předtím, než jsem objevil tento server jsem nejezdil. Nejvíce pomohla mapa.

    8) (úprava kola) Prvně jsem měl horáka. Potom jsem koupil citybike a nedam na nej dopustit. vylepšení: zamykatelná brašna, brašna na kolo do města, kvalitní zámky.

    9) V širším centru jezdím podle doporučených tras, ale v centru tam to beru všude kde to jenom jde. Pravidla nepravidla. Samozhřejmě s ohledem.

    10)

    11) (poznámka) S pocením se jsem měl problém jenom na těch sportovních kolech. Na citybiku se potit moc nedá. Prakticky vůbec – Velký odpor vzduchu, nižší rychlost, menší možnost se opřít do pedálů.

Další z rubriky

Co chystají městské části: Praha 19 (Kbely) 5

22. 07. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 7 3

17. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Přichází růžová sdílená elektrokola 7

13. 06. - Martin - Zprávy
Česká společnost pro sdílení jízdných kol Rekola představila 12. června 2019 dlouho očekávaná elektrokola. Ke klasickým..více

Co chystají městské části: Praha 4 43

06. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 2 12

03. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 20 (Horní Počernice) 25

27. 05. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru