Město se nepochlubilo třemi kilometry cyklopruhů

Publikováno: 01. dubna. 2009, 1 min. čtení
Aktualizováno: 01. dubna. 2021
Autor: redakce
Publikováno: 01. dubna. 2009, 1 min. čtení
Aktualizováno: 01. dubna. 2021
Autor: redakce

Více než tři kilometry nových cyklopruhů vznikly v Praze doslova přes noc. Úsek trasy A15 Pohořelec – Staroměstské náměstí je tak náhle kompletní a to včetně dlouhodobě odmítaných úseků v ulici Jelení nebo Pařížské. Členové komise pro cyklistickou dopravu nový cyklopruh vítají, představitelé městské části Prahy 1 jsou z něj ovšem poněkud rozpačití: zdá se totiž, že s jeho vybudováním neměla Praha mnoho společného.

Předseda komise Rady hl. m. Prahy pro cyklistickou dopravu Pavel Polák se vyjádřil kladně. „V zásadě ty cyklopruhy vítáme, protože vznikly v místech plánovaných celoměstských tras a jsou provedené vcelku solidně. Ovšem úsek ulicí Pařížskou je pro nás velké překvapení, už několik let se o tuto úpravu marně snažíme a s městskou částí jsme se dosud nedokázali shodnout na vhodném kompromisu.“ Dodal ovšem, že neví, kdo pruhy vybudoval.

Nové cyklopruhy procházejí přes křižovatku Pohořelec.

V Keplerově ulici jsou cyklopruhy vyznačené po stávající dlažbě.

„Je to profesionální práce,“ zhodnotil vzniklou stavbu projektant pruhů na Vršovické ulici, Ing. Tomáš Cach. „Nevím teda, jestli jsou všude přesně dodržené šířkové poměry, ale zdá se, že ano.“

„Bezpečnost průjezdu z Pohořelce na Klárov se určitě zvýšila,“ pochválil realizaci další z námi oslovených odborníků na cyklistickou infrastrukturu, Ing. Tomáš Prousek. „Zvlášť oceňuji, že nová trasa nevede nikde po chodníku.“

Průjezd je zpříjemněn i v ulici Mariánské hradby. Cyklopruh vede dále Chotkovou silnicí na Klárov, kde odbočuje vlevo na nábřeží dr. Edvarda Beneše.

Vedoucí odboru dopravy městské části Prahy 1, Ludvík Czital, odmítl celou záležitost komentovat. Z městské části se nám nakonec vyjádřil zástupce starosty a radní pro dopravu Karel Koželuh: „Ano, viděl jsem to. Nechápu, jak mohlo tak rychle dojít k přeznačení celé Pařížské bez našeho svolení. Ještě musíme vyhodnotit, kolik nám ubylo parkovacích míst, ale předpokládám, že to půjde do desítek. To nemůžeme akceptovat, určitě se pokusíme ty pruhy odstranit.“

Odstranění cyklopruhů ovšem nebude nijak snadné, protože není jasné, kdo je za jejich výstavbu zodpovědný. „My jsme to nezadávali,“ komentoval stroze situaci vedoucí pracovník Technické správy komunikací, Petr Introvič. „Z městského rozpočtu na to nešla ani koruna,“ dodal. Přitom je zřejmé, že stavba musela stát kolem deseti milionů korun, jejichž původ je dosud neznámý.

Cyklopruhy přecházejí Vltavu na Čechově mostě. Pokračují dále Pařížskou ulicí — kde ale končí, jsme se raději neodvažovali zjistit.

„Máme podezření, že tudy jezdí do práce nějaký vysoce postavený cyklista,“ komentoval překvapivě vzniklé pruhy Michal Křivohlávek, koordinátor občanského sdružení Auto*Mat.

redakce
Redakční tým online magazínu Městem na kole

Apríl 1. 4. 2009, 11:33

Dobrá práce ve photoshopu :)

vilem 2. 4. 2009, 07:23

A zítra pomalujeme magistrálu!
:) :) :)

Hynek Hanke 2. 4. 2009, 09:06

Čtenář nám píše: Vy jste ale vtipálci! Jako neinženýr upozorňuji na pár chyb v zákresu: skutečně realizované
cyklopruhy mají v Praze vždy na levé straně přerušovanou čáru (cyklo TP chtějí plnou, ale velká TP přerušovanou -- a to umožňuje pře(d)jíždění) a to šíře 0,25.

Vratislav 2. 4. 2009, 10:15

Omlouvám se za technický nedostatek, ale přerušované čáry by mi daly moc práce ;-)

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat