Dopis: Znamená ,,myslet na cyklisty“ umožnit jim jízdu po velkých silničních tazích?

rohanske_nabreziPřed časem nám napsal čtenář Ivo Petrouš: ,,Od Hlávkova k Libeňskému mostu vede opravdu krásná stezka. (…) Prakticky souběžně jsou namalované cyklopruhy na víceproudé ulici Rohanské nábřeží. Ty pruhy na Rohanském nábřeží jsou pěkné, dobře provedené, ale naprosto nesmyslné. Cyklisté na víceproudé silnice prostě nepatří. Já tam už nikdy nepojedu, jet tam s dětmi by mě ani nenapadlo a všem to budu rozmlouvat.“ Přetiskujeme celý jeho příspěvek a obracíme se na vás s otázkou, kterou klade v titulku:

 

Znamená ,,myslet na cyklisty“ umožnit jim jízdu po velkých silničních tazích?

Jsem cyklista, kterého to hlavně baví, a proto jezdím všude: do práce, nakoupit, občas i na obchodní schůzky no a sem tam i pro zábavu a potěchu jen tak. Vybírám si nejvhodnější, tedy ne vždy nejkratší cesty. To na úvod, aby byl jasný můj úhel pohledu.

Praha není cyklistické město, dlouho ještě nebude, ale pokrok v poslední době je nepřehlédnutelný: náplavky, Ovenecká ulice, skoro cyklostezka od Barrandovského mostu do Kunratického lesa a velká spousta dalších. Prostě mám z toho radost a následující je jen malá vada na kráse.

A po optimistickém začátku k věci:

Od Hlávkova mostu k Libeňskému mostu vede po pravém břehu Vltavy krásný šotolinový chodník. Opravdu krásná stezka: chodci takřka žádní, bez aut, což znamená, že auta nevidím, neslyším a necítím. Sjízdné i na silničním kole (já to jezdím na skládačce s 16 x 1 3/8). Tady se vždy kochám :-)

Prakticky souběžně jsou namalované cyklopruhy na víceproudé ulici Rohanské nábřeží. Jel jsem tam jen jednou, v únoru, když všude bylo 15 cm sněhu a já věděl, že šotolina z předchozího odstavce je daný den nesjízdná. Jel jsem po krásném pruhu a čekal, kdy mě pocáká kolemjedoucí auto. Naštěstí je ta silnice zatím rovná, nejsou na ní louže a já vyvázl ještě docela dobře.

A pak mi došlo, že kousek vedle je ještě Sokolovská, kudy jezdívala všechna ta auta dřív, a ze které se tudíž stala lokální ulice s pouze místním provozem. Mimo jiné je i široká a na cyklopruhy je tam prostoru spousta. A to mě inspirovalo k celému tomuto článku.

Ty pruhy na Rohanském nábřeží jsou pěkné, dobře provedené, ale naprosto nesmyslné. Cyklisté na víceproudé silnice prostě nepatří. Já tam už nikdy nepojedu, jet tam s dětmi by mě ani nenapadlo a všem to budu rozmlouvat. To říkám jako cyklista, který jezdil kdysi po magistrále od Muzea až k Budějovické (byl jsem mladý, nerozumný a ten anděl strážný, co mě dokázal uhlídat, musí mít ošoupaná křídla).

Doporučení: zrušit pruhy na Rohanském nábřeží a přesměrovat cyklisty na Sokolovskou a na šotolinku, prostě tam, kde je cyklista v bezpečí a kde jízda bude i požitkem.

Proč si myslím, že to vznikají takováto řešení?

Říká se, že u nových staveb se musí myslet i na cyklisty. Ano! Ano, ale opravdu myslet a ne nacpat je všude.

Nikdo ale neříká, že ty cyklisty musím cpát hned vedle aut! Pokud přibude nová komunikace, tak dejme cyklistům prostor na té původní, kde se nyní doprava zklidňuje.

Podobný je cyklopruh je na Štefánikově mostě. Pruhy se mi líbí hlavně jako deklarace, že tady jsou i cyklisté. Nicméně jezdím stejně po chodníku, kde chodců je velmi málo, kde mě nikdo neohrožuje, který nekončí v 2/3 mostu a po odbočení doprava se nemění v hrubou dlažbu.

A na závěr, když jsem zahlédl zde na webu nadpis „Tunelem „Blanka“ povede cyklostezka !!!“, tak mě nejdřív vůbec nenapadlo, že jde o apríla. Prostě mi to zapadalo do kontextu dalších nevhodných opatření :-)

Ivo Petrouš

rohanske_nabrezi_540
Rohanské nábřeží.
stefanikuv_most
Štefánikův most.
vrsovicka
Vršovická ulice.

Redakční komentář

Existují cyklisté, kteří po hlavních silnicích jezdí čistě proto, že s auty projedou křižovatkami rychleji a efektivněji. Takoví cyklisté ocení třeba i minimální opatření, která se na hlavních silnicích dělají. Myslím tím i sebe: Když jedu z Libně do centra, obvykle Rohanské nábřeží použiju, ale jenom v tom úseku, kde jsou cyklopruhy. Dál do centra raději odbočím na tramvajový pás Sokolovské.

Jiná věc je, že na takovou upravenou čtyřpruhovku by se neměli nahánět ti, kteří mezi auty jezdit nechtějí nebo nemohou. Někde bokem musí vést klidná cyklostezka. Z tohoto pohledu je souběh Rohanského nábřeží a A2 v Karlíně vlastně v pořádku, i když by pochopitelně bylo lepší, kdyby byla průjezdná Sokolovská, která je současně rychlá, klidná, i osa území.

Vratislav Filler

A co si o prvcích pro cyklisty na frekventovaných ulicích myslíte vy? Podělte se o svůj názor v komentářích pod článkem!

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Jezdit s dětmi a nezkušenými cyklisty po frekventovaných silnicích opravdu není dobrý nápad, ale když už se ta silnice nově stavěla, proč tam ty cyklopruhy nedat. Investice podle mne v tomto případě minimální, i když pusté Sokolovské je mi opravdu líto. Obzvlášť mně vadí přerušení vozovky zakončené obrubníkem. V některých místech je tak asfalt jen jakýsi pomník minulosti (zda se zde plánuje nějaké parkoviště či co nevím). Hlavní důvod proč se ale cyklopruhy řeší na frekventovaných silnicích je jasný, jsou více na očích a hlavně cyklopruhy jsou tam potřeba. V jednosměrkách je většinou tak slabý provoz, že cyklopruh je v dnešní situaci opravdu luxus, spíše by to chtělo se zamyslet nad zobousměrněním některých ulic. Zde jsou investice určitě menší oproti cyklopruhům, ale těchto míst je mnoho, stejně jako méně frekventovaných silnic.

  2. Souhlasím s redakčním komentářem. Zrovna ve zmiňovaném úseku taky radši jezdím po šotolině (je opravdu pěkná), ale obecně cyklopruhy na frekventovaných silnicích vítám, protože patřím k těm, co jedou radši po víceproudové silnici než abych ztratil 2 minuty kličkováním vedlejšími. A díky pruhu tam můžu jet bezpečněji. Ale to přece neznamená, že vám někdo doporučuje jet tam s dětmi.

    Je ale pravda, že ta Sokolovská by byla vhodnější. U té šotolinové stezky mi chybí napojení na nově postavené domy. Pokud se nepletu, je tam plot nebo podobná překážka. Takže si vždycky říkám, že až se tam někdo nastěhuje, povedemu za domem cyklostezka, na kterou se nedostane. Možná, že pak ocení to Rohanské nábř.

  3. Pro laiky:
    Silniční tah = silnice v extravilánu kde je dovoleno 90 km/h.
    Místní komunikace = městská komunikace, kde je třeba řašit veškerou dopravu, která do této oblastí patří (rychl. většinou max. 50km/h).
    Rohanské nábřeží, není a nebude součástí okruhu Prahou ani radiálou dle historického ZÁKOSU.

    V Karlíně by měly vzniknout v podstatě 4 cyklistické (východo-západní linie):

    1. existující mlatová stezka podél řeky: cyklotrasa A 2, která je jedna ze dvou nejpáteřnějších pražskou linií. Plní funkci především nadregionální a regionální rekreačně-turistickou a současně tranzitní dopravní (rychlý průjezd územím v linii sever-jih)

    2. Rohanské nábřeží – Švábky
    Zmíněné lamentované cykopruhy. Když se člověk podívá do územního plánu zjistí, že území má být zastavěné. Čtyřpruh zde přestane být „průtahem územím“, ale stane se městskou osou. V civilizovaných cyklistických zemích zde integrují cyklopruhy automaticky. Důvodem vyznačení je (autorem dopisu) vyzkoušená nemožnost jet po výše uvedené A 2 v zimě. Ze Sokolovské se pak cyklista k Rokytce co…teleportuje? Samozřejmě použije Švábky nebo Palmovku. A je tu problém s hromadou kolejí, pohybu v zákazech apod. Proto Rohanské nábřeží – místní obsluha, dopravní tah pro cyklisty-jezdce. Kdo nechce ať ho nepoužije. Někteří motoristé se s autem do centra Prahy také bojí a nemají tam „své jednodušší koridory“. Zásadním rozhodnutím proč cyklopruhy ano bylo: rezervovat si místo do budoucna.
    3. Sokolovská
    Městská třída s provozem tramvají se samozřejmě nabízí pro propojení a sloužit by měl jak pro místní obsluhu tak jako propojka vnitřní Karlín – Palmovkou – Balabenka – Harfa.
    Inženýry toto řešení však nenapadlo, není v územním plánu a usnesení o integraci zařízení pro cyklisty do každé takovéto stavby bylo ignorováno.
    Sokolovská se určitě pro cyklotah hodí, avšak v dnešní podobě je nepoužitelný (obrubníky, chybějící signalizace…). Dalších pár let na novou komunikaci nikdo nesáhne – to je realita
    4. Vnitřní Karlín: Křižíkova / Pernerova
    především dvě jmenované komunikace by měly být pro cyklisty obousměrné. Pro místní „cyklo-obsluhu“ území v propojení se sídl Invalidovna.

    Při pohledu na město jako urbanista resp. dopravák je nutné nemyslet jen na sebe, a na své zkušenosti s jízdou ať už čímkoliv. „Každý kdo má řidičák ještě nemusí rozumět dopravě.“

  4. Pan Petrous narazi na neco co mi vrtalo v hlave od okamziku vzniku a hned v te dobe mi bylo odborniky vysvetleno ze jde o nastaveni trendu a rezervaci prostoru do budoucna. … uff … OK
    Mam jiny dotaz CO V OBLASTI URCENE PRO BYDLENI DELA TA DALNICE? tj. rovna ctyrproudovka vybizejici k rychle jizde dokonce s temi silenymi tabulemi nad sebou. To je nejake zklidnovani dopravy? Navic ted vede odnikud nikam. Co je JEJI budouci funkce?

  5. to Ladia:
    Je to stejné jako u cyklistů: motoristé si rezervují čtyřpruhy…co kdyby náhodou pokračovaly všude!…
    Kdybyste viděli projednávaný návrh na čtyřpruhový Libeňský most ve smyslu: „co kdyby se krásně propojila Na Žertvách-Palmovka-Dělnická (probourat úzké dva bloky) a šup do Veletržní…“ To je nápad! …a máme tu „východozápadní magistrálu“. To je nápad! Heuréka! Vyřešíme dopravu v Praze!
    …život je boj!

  6. Ja osobne vidim drobny smysl techto pruhu v tom, ze jen pouhou existenci rikaji: tady muze jet cyklista. Ridici si tak zvykaji na fakt, ze ve meste nejsou sami.

    Jinak souhlas s vyse uvedenym. V teto casti je to opravdu hodne redundantni a tezko tam nekdy bude vetsi cyklisticky provoz.

  7. ad Slávek: Nezapomínejte, že Petr Moos, děkan dopravní fakulty ČVUT a člověk s velkým vlivem na dopravu v Praze, už otevřeně prohlašuje, že severozápadní magistrála sice byla necitlivým zásahem do města, ale v zásadě je to i dnes žádoucí stavba.

  8. Taky jezdim po magistrale pres centrum (Vysehrad – Nuselsky most – IPPavlova – Muzeum – – Vltavska) – clovek je na druhem konci Prahy skoro stejne rychle jako metrem – ale dodnes nevim, zda tam „patrim“ – tohle se v autoskole neucilo…
    Jak to tedy je?
    Na dalnice cyklista nesmi, ale na tyhle „skorodalnice“ ano?

  9. Fraktik: Magistrála není silnice pro motorová vozidla, tedy cyklista po ní jet může. Já občas jezdím IPP -> Vltavská a ať si řidiči myslí, co chtějí, cyklista tam může. V opačném směru (Vltavská – IPP) velmi zřídkavě dávám Muzeum -> IPP -> Nuselák, protože tam není vhodná souběžná ulice. Taktéž povoleno, ale musíme být dostatečně drsní :-)

  10. Pana Moose si zatím ještě vážím, ale takovéhle politicky závislé názory jen posilují laické politiky. Populisticky podpořený rozvoj ve smyslu „automobilové nezávislosti“ má pak zelenou. Čím více prostoru je odpovídajícím uživatelům nabídnuto, tím dříve je odpovídajícími uživateli nabídnutý prostor zaplněn: dopravní indukce a následná hypermobilita. Více okruhů, více daní…! Hurá, sláva!…Když jsem byl nedávno na dopravní konferenci v Žilině, místní uvažovali o 4. okruhu. Tři mají a prý nestačí. Přitom v dopravním sedle tam jezdilo po čtyřpruzích za den tolik aut, kolik u nás cyklistů po A 2. Parkuje se i v pěších zónách a na chodnících. Zlatá Praha!
    Co je to indukce, jsme si vyzkoušeli v naší firmě: vybudovali jsme 4 stojany pro kola a dnes sem jezdí na kole třetina firmy /8 zaměstnanců/ a někdy se jich sejde i 11. :o) . Hurá, sláva!

  11. Pro mě cyklopruh na Rohanském nábřeží smysl má. Ráno někdy potřebuju jet do práce rychle a trasu Černý Most – Florenc zvládnu po silnici nejrychleji. Zatím teda v tomhle úseku jezdím po souběžném chodníku, ale až pan Sekyra zastaví celou tu pláň mezi silnicí a řekou (měřítko staveb jako Nile House, Amazon Court atd., jak už tam postupně rostou), stane se silnice výhodnější kvůli chodcům. Navíc je reálné, že až tam vypukne stavební činnost, šotolinovou stezku prostě zavřou. Nedělám si iluze. A to může trvat řádově roky. Navíc obecně čím víc možností, tím líp. Do budoucna by možná stálo za úvahu rozlišit v mapě/terénu trasy vhodné pro děti a začátečníky od těch pro zkušené, ale to už jsme někde jinde.

  12. 2 pekas: Rozlišení začátečnickýh a náročných tras v mapě už v zásadě je: jsou tam vyznačené trasy v silném provozu (červená barva), a cyklopruhy (fialová). Cyklostezky a chodníky (přerušovaná) jsou v zásadě pro začátečníky vhodné. U toho „mezi“ (obyčejných ulic) se dost obtížně rozlišuje.. ;-) .

  13. „Podobný je cyklopruh je na Štefánikově mostě. Pruhy se mi líbí hlavně jako deklarace, že tady jsou i cyklisté. Nicméně jezdím stejně po chodníku, kde chodců je velmi málo, kde mě nikdo neohrožuje, který nekončí v 2/3 mostu a po odbočení doprava se nemění v hrubou dlažbu.“

    Tak tohle opravdu miluju. Nechate si vymalovat cyklopruhy, ktere zuzi [prostor pro auta, ale pak stejne otravujete chodce na chodnicich. Jak ja vas cyklisty na chodniku nesnasim! Auto mne pri prechazeni jeste neohrozilo, ale parkrat jsem na chodniku cyklistovi stezi uskocila.

  14. Sylvie, pruhy maluje město. A občas, jako na Štefánikově mostě, to dost zvoře. Co my s tím můžem dělat? Pro cyklistu to na tom chodníku vůbec pohodlné teda není, ale občas nemá jinou možnost. Nesmí ale nikoho děsit nebo ohrožovat.

  15. Po Praze jezdím na kole první rok a zatím spěju k názoru, že jsme nejednotná skupina.

    Totiž na A2 většinou potkávám spíš „sportovní cyklisty“ než „městské“ a většinou jedou opravdu rychle. Tedy si představuju, že mimo víkend prostě vyrazej do práce v trikotu na svém sportovním kole.

    Přitom, aby jsme prorazili, potřebujem svoje řady rozšířit právě o „městské“ cyklisty, kteří by jezdily po klidných cyklostezkách, jak ukazuje nedávno zde zveřejěný průzkum. Tak to je i na menších městech bez MHD, jen se ve všední den zajeďte podívat.

    Já k nim patřím. Dopředu si hledám cestu po cyklostezkách (ne cyklotrasách) po chodníku a úplně nejhůře v „sídlištních“ ulicích.

    Sylvie: ale na chodníku dávám pozor na chodce, vždy zpomalím abych je neohrozil a nikdy nejedu tak jak říkáš, brzdím, vyhýbám se obloukem apod.
    Ano, znamená to že jedu o dost déle, ale já jezdím na kole abych svůj uspěchanej život v hektický době a hektickým měste zklidnil, ne abych byl v práci ještě rychleji.

    Mimochodem, dnes jsem si prvně všiml, že na A2 pod Vyšehradem je „cyklisto veď kolo“, ta cedule je tam strašně špatně vidět. Vždy tam jedu doslova krokem a skoro pokaždé se na mě v protisměru vyřítí „sportovní“ cyklista v plné rychlosti.
    Tudle tam stál policista a dával na místě blokovu pokutu.

    Jak teda máme ukázat městu, že potřebujem prostor a dát tak šanci dalším, když sami jsme v potřebách nejednotní a především jako celek neukáznění?

  16. Mach1: To je velká pravda, že cyklisti jsou (na rozdíl třeba od řidičů), pokud jde o chování v provozu strašně nejednotná skupina lidí. Začněme babičkami, co si jedou na nákup, dětmi a teenagery, lidmi, co mezi auta s kolem nikdy nepůjdou, přes ty, kdo se otrkají a jistý stupeň provozu snesou, až pro cyklisty, pro které je hlavní dostat se k cíli co nejrychleji a klidně to vezmou po magistrále. Z tohohle pohledu nebudou cyklisté nikdy jednotná skupina (i když na cyklojízdě to tak může řidičům připadat ;-) )

    S neukázněností to je prosté, dám příklad: V dnešním článku ukazuji, jak pitomé znění zákona navádí cyklisty, aby přejezdy pro cyklisty na Opatově přejížděli na červenou. Prostředí a zákony stále v průměru s cyklisty spíš nepočítají, a leckdy se nepovede ani dobře míněná věc. Zlepšení jsou, ale jen místní, celoplošně je prostředí ulic cyklisty vnímáno spíš jako nepřátelské.
    Řidič si v Praze předpisy moc nezaporušuje, všude jsou úsekové radary a kamery, a tak toho vlastně nemůžou napáchat o moc víc, než špatně zaparkovat. Celé pouliční prostředí je desítky let upravované tak, aby řidiči neměli jinou šanci, než jezdit podle předpisů.
    Naproti tomu cyklistovi toho projde docela hodně. Vejde se kamkoliv a leccos je mu tolerováno. Bezohlednost se tak stává poměrně efektivní strategií, jak se vypořádat s chaotickým a nepřátelským prostředím s minimálním výdejem energie a při (relativně) únosném riziku. Tím to samozřejmě neomlouvám, jen vysvětluji, proč si myslím, že to takhle je.

  17. Mach 1 je sice už slušná rychlost, ale můj nick je přeci jen mech1 :-D

    Dík za osvětu, jak říkám jsem v tom krátce a tak částečně dávám svůj nezaujatý pohled.
    Na druhé straně nechci radit, ani kritizovat. Jen si prostě myslím, že když každý budem chtít něco, nikdy cyklistickou Prahu nevybudujem …

    Já bych na silnici i vjel, pokud by to bylo tak jako v Kodani a pokud by to řidiči respektovali.
    Teď mám strach a stačí mi ten adnrenalin na A2, protože zbytek své 19km trasy jedu místy, kde sem úplně sám :-D

  18. mech1: Soory za překlep :-)
    Osobně si myslím, že aby se Praze počet cyklistů dál zvýšil, musí stavět především cyklostezky tak, aby vznikla solidní, „startovací“ síť tras podobných páteřní A2 a chodovské A22. Tedy po stezkách a uličkami s minimem provozu, jinak si na kolo lidi, kteří se chtějí autům vyhnout (a to chtějí zpočátku všichni), netroufnou. Musí být strašlivý rozdíl mezi tím, kolik lidí jezdí z jihu města po A2, a kolik se snaží probít přes Smíchov, Vinohrady, Pankrác a podobné „nepřátelské“ čtvrti. A je to snad tím, že by v těch čtvrtích bylo míň cyklistů? Ne, prostě jen nemají šanci vyhnout se autům.

    Tím ale netvrdím, že by se mělo město vykašlat na cyklopruhy, představená stání a podobně: Za pár let je hodně těch, kdo dnes jezdí jen po stezkách a chodnících, jako když najde.

  19. … a já jsem chtěl napsat, že se mi to cestou domu rozleželo v hlavě. Mě se nějak na tom kole mezi poli dobře uvažuje :-D

    A ty tu píšeš k čemu jsem dospěl. Že je sice prima, že je víc druhů cyklistů, ale víc sportovních už asi nenaženem, ty už by dávno jezdili. Tak nám zbejvaj ty městský, tenageři a babičky :-)

    Nezlob se na mě, ale mě z toho výplývá, že tedy ti co se na silnici nebojí by měli razit tu filozofii cyklostezek mimo silnici, aby se na ně později dostalo …

  20. Jo, začínám si to myslet taky. Bohužel technicky to v širším centru skoro nepůjde – tedy ty souvislé úseky; i když se někde postaví cyklostezka (třeba teď vzniká lahodná „dálnice“ po bývalé trati přes Žižkov), bude problém s protažením skrz úzké profily (tady konkrétně přes Bulhara).

  21. Cyklostezky úplně mimo silnici jsou separační řešení, tzn. často to tak nelze kvůli prostoru a stejnak to ani netvoří moc příjemné město. Co by měli chtít ti lidé, kteří se v současnosti na silnice bojí, skutečně, je zklidnění dopravy a ohleduplné řidiče.

    Tak jsem v pátek v Litvě vyjel z kruháče do protisměru přímo proti nějakému autu. Řidič zastavil, usmíval se, a čekal, co udělám.

    V Holandsku si zas řidiči dávají velký pozor, protože pokud srazí cyklistu, tak vcelku nehledě na to, kdo porušil předpisy, jsou zodpovědní za jeho zranění.

    Tenhle teror automobilů, kdy sebemenší nepozornost je trestána převálcováním tunou železa není ve městě, kde hlavně žijí lidé, vůbec normální, a tohle je potřeba, aby se do budoucna měnilo.

  22. … a tak tímhle směrem asi ano! Alespoň za mě.

    O víkendech vídám, co řidiči dokážou. Silnice úzká sotva pro dvě auta, v protisměru závodník a ten předemnou se klidně cpe mezi závodníká a cyklistu, který má už takhle málo životního prostoru.

    Prostě všichni strašně spěchaj, aby neměli přechlazený pivo, a přibrzdit a chvíli jet za cyklistou třeba na 2ku, to jim jen tak jejich ego neumožní, na to si přece nemuseli kupovat Audinu …

    A pak vyraž na cyklovýlet s dětma.

  23. Tak já nevím, ale je fakt, že barevné pruhy pro cyklisty na Rohanském nábřeží byly dělány dodatečně, protože jaksi na cyklisty zapoměli, ale podstatnější je spíše to, že to jsou nesouvislé kousky, které vedou od semaforu a končí ještě před dalším semaforem, takže kouske máte možnost jet po vyhrazeném pruhu a zbytek jste stejně mezi auty, jako kdyby tam žádné pruhy nebyly.Navíc na některých místech už ani barva není vidět.Takže řešení v daném úseku je chodník.

    Smutný na celé věci je to, že s ohledem na prostor, který zde byl, magistrát nebyl schopen realizovat oddělenou cyklostezku od silnice, tak jak je to v jiných městech zcela běžné a zde by s tím nebyl žádný problém, ale asi je jednoduší obarvit kus silnice a vydávat to jako milodar cyklistům.

    Zas na druhou stranu lepší něco než nic.

  24. Na Rohanském nábřeží je to trochu jinak, viz Slávkův příspěvek č. 3.
    Pokud vím, je neobyčejné obtížné prosadit cyklopruh skrz světelnou křižovatku se směrovými signály (takové jsou na RN všechny). Důvod je podobný jako u přejezdu pro cyklisty podél světelné křižovatky ( viz https://prahounakole.cz/2009/07/29/anketa-iii-cyklostezky-proti-cyklistum/#prejezdy ), budu se tím zabývat v některém dalším článku Ankety.
    Tím ovšem neobhajuji to, jak to v Karlíně vypadá, jen vysvětluji, že magistrát nemůže úplně za všechno ;-)

  25. Já nevím, začínám mít pocit, že kastovnictví funguje i mezi cyklisty …
    Vypozoroval jsem, že letmý pozdrav pokývnutím hlavy je slušnost. Ovšem málokdo mě pozdraví a co je horší, ne všichni na pozdrav odpoví.

    Navíc jsem dnes pod Vyšehradem opět zažil skvělou akci, kdy „Cyklisto veď kolo“ znamenalo „Rozpal to ještě víc“.
    Po ústním napomenutí od policisty tam jedu krokem, když jde pěší, jedu za ním.
    Ten závodník dneska (to už se jinak říct nedá) mně na poslední chvíli jestě předjel a vlítnul tam v plný rychlosti, ještě že v protisměru nikdo nejel …

    A pak u Mánesa na chodník a Myslíkovou, jedu skutečně pomalu, je to území chodců. Ale ne ne, tady jiný závodník hnal po chodníku co to dá kličkujíc mezi chodci …

Další z rubriky

Výběr ze záříjové cyklokomise 7

Komise pro cyklistickou dopravu se sešla po prázdninové pauze už třetího září. Sestavu mírně obměnila..více

O cyklopruzích podruhé: k čemu jsou? 8

O potřebnosti cyklopruhů pochybují mnozí. Na potřebnost cyklopruhů na hlavních ulicích se náměstka pro dopravu..více

Výběr z květnové a červnové cyklokomise 28

Čím jsou jednání cyklokomise (poradní orgán Rady hl. m. Prahy, pozn. red.) svižnější, tím víc vám..více

Patočkova: cyklopruh na radiále s odstupem času 6

Na podzim 2017 se mediálním prostorem prohnala kauza vyznačování ochranného cyklopruhu během rekonstrukce povrchu Patočkovy..více

Bikesharing: parkování bez stanic 14

Sdílená kola Freebike již přes měsíc brázdí ulice Prahy a s nimi začalo opět probublávat..více

Snižují pruhy pro kola bezpečnost cyklistů? 4

Rádio Wave zveřejnilo článek prezentující výsledky australské studie, podle které na komunikacích s cyklopruhy předjíždějí..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru