Slabikář bloudícího cyklisty

Chybí vám promyšlená trasa centerm? Bojíte se, že byste se zamotali mezi auta? Představujeme vám dlouho připravovaný projekt cyklistického slabikáře: Znalci našeho hlavního města projeli, ověřili, vyfotografovali a připravili jedenáct tras do centra města, určených především pro začínající městské cyklisty. Podrobné itineráře, plánky s fotografiemi, které si vytisknete a podle kterých projedete i tu nejhorší křižovatku. Slabikář vznikl v rámci projektu ,,cyklospolujízda“ občanského sdružení Oživení.

Stránky Cyklistického slabikáře najdete ode dneška na adrese prahounakole.cz/cyklisticky-slabikar/

Trasy cyklistického slabikáře

Čerstve otevřený web cyklistického slabikáře praví:

Našli jsme ty nejpřímější, nejbezpečnější a nejpohodlnější možné průjezdy zaplněným městským centrem. V tomto projektu vám to doslova ukážeme. Nenabízíme žádné složité mapy, podle kterých se zorientuje jen vystudovaný zeměměřič. Mapky, které vám nabízíme ke stažení, vás skrz náročná místa doslova provedou pomocí názorných fotografií. V okamžiku, kdy si nejste jistí, vás šipky zakreslené přímo do snímků provedou přes složité křižovatky, popisky vám poradí, do které uličky zahnout a kdy vjet do parku, abyste na druhé straně trefili začátek značené cyklostrasy.

Trasy nevedeme mezi místy, kudy „náhodou“ vede cyklostezka; naopak se snažíme pokrýt i ty směry, kde žádná zjevná infrastruktura není. Trasy začínáme na významných místech: U stanic metra, v centrech městských čtvrtí nebo u obchodních center tak, abyste nemuseli uvažovat: „Kde že je ta křižovatka A2 a A22 pod Barrandovským mostem„.

Trasy na sebe navazují tak, abyste se s jejich pomocí mohli dostat pokud možno odkudkoliv kamkoliv. Tvoří provázaný systém, ne nepodobný linkovému vedení MHD — viz následující mapka:

Trasy, které vás zajímají, si můžete prostudovat buď na úvodní stránce cyklistického slabikáře, nebo přímo v rozcestníku jednotlivých tras.

Vyhledané trasy jsou k dispozici ve dvou základních podobách: Podrobnější trasování nabízejí online itineráře, kde je vyfotografovaný prakticky každý roh. Pro orientaci v terénu poslouží ale spíš mapky s trasou a fotografiemi klíčových míst. Všech jedenáct tras si můžete stáhnout zde (45MB)

Součástí webu je i dokumentace celého projektu. Dozvíte se, proč byly vybrané právě tyto trasy a ne jiné, i další podrobnosti o trasách, styčných bodech a vlastnostech itinerářů a mapek.

O projektu

Projekt vznikl ve spolupráci sdružení Oživení, Nadace Partnerství, portálu Prahou na kole a hlavního města Prahy. Pro mapky byla použita Open street map a Mapa Prahou na kole s podkladem firmy ShoCart.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. jk: Děkuju (za všechny, kdo na tom dělali) za připomínky. Trasy byly nafocené už koncem loňského roku, příprava se bohužel protáhla. Počítám s tím, že ty mapky v budoucnu nějak zaktualizujeme.

  2. Poznámky k trase č. 2:
    Pěšina podél Rokytky na levém břehu už není blátivá, ale má novou zámkovou dlažbu (asi od září 2009). A když odbočíme před pilíři dalšího železničního mostu po lávce vpravo, je tam nová nádherná cyklostezka s osvětlením. A je škoda po výjezdu do ulice U Rokytky odbočít vpravo do ul. Stejskalova, když podél Rokytky pokračuje asfaltka až na Elsnicovo náměstí.

  3. Věra: Díky za připomínku, cyklostezka vznikla překvapivě rychle :-) Obě mapky trasy 2 jsem upravil, už to zohledňují.

  4. Abych se přiznal, moc nechápu smysl trasy č. 2. Naprostá většina trasy vede po dobře značených trasách A26 a A2. Pouze malé kousíčky na začátku a na konci přinášení nějakou přidanou hodnotu.

    Jinak za slabikář děkuji, určitě hodně pomůže.

  5. Ještě bych přidal jednu, tentokrát věcnější poznámku.
    Cyklotrasa č. 3 by mohla zohlednit novou, již téměř dokončenou cyklostezku budovanou v místě bývalého starého železničního spojení.

  6. Ano, některé trasy jsou už poněkud zastaralé :-( Celé to mělo být hotové před sezónou, kdy A26 přes Libeň ani A25 po Starém Spojení ještě nebyly. Nepovedlo se, vypuštění teď na podzim bylo dle zásady „teď a nebo už asi nikdy“. Přesto věřím, že i tak materiál slušně poslouží.
    Velmi rád bych zajistil pořádné update řekněme do března (před další sezónou) a případně udělal i další trasy, ale slíbit to nemůžeme.

Další z rubriky

Jedno světlo nestačí! 24

Podzim se přiblížil a dny se začaly opět citelně zkracovat. Jako každý rok přinášíme krátký..více

Jak objet zavřenou lávku na Chodově? 6

Od 1. 7. 2019 do konce prázdnin je uzavřena lávka přes D1 na trase A22..více

Deštivým jarem na kole 9

Letošní jaro přineslo pravidelné přeháňky a bouřky. Jak se s nečekanou vodou seshora i zespoda..více

První kilometry snáze s příručkou městského cyklisty 5

Teploty se již definitivně přehouply přes nulu, sdílená kola opět lemují zábradlí, cyklohashtagy na sociálních..více

Takto na kole ne! 59

Zlepšování vztahů v dopravním provozu se na Prahou na kole věnujeme dlouhodobě. Připravili jsme a..více

I vy můžete být poslem světla! 18

Ne, titulek článku není reklamou podezřelé náboženské sekty. Jedná se jen o upozornění na krátící..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru