Král na Praze 4 udělal striptýz

metro_150 ,,Ať žije král!“ chce se zvolat při pohledu na lokální speciál Metra věnovaný Praze 4. Článek s titulkem ,,Na čtyřku jen na kole“ ale ukazuje, že král na této městské části je nahý. Městská část se chlubí tím, že cyklisté si na Praze 4 nemají nač stěžovat. Jenže kdo jezdí po Praze někdy na kole, ten si spíš myslí, že je horkým kandidátem na putovní žezlo největšího cyklistického zabedněnce…

Článek z první stránky výtisku distribuovaného všem obyvatelům Prahy 4. Hranice mezi žurnalistikou a reklamou se rozpíjí v bombastickými titulcích ,,Na čtyřku jen na kole“ a ,,Nejvíc se vyplatí sednout na kolo.“ Přitom jediný odstavec zabývající se cyklistikou vypadá asi takto:

metro_citace

Drtivou většinu existujících vyhrazených pruhů na hlavních ulicích (a není jich mnoho) cyklisté sdílejí s autobusy a vozy taxi a to především proto, aby nebyli vrženi do nebezpečného prostoru vlevo od vyhrazeného pruhu. Těch pár opravdových cyklopruhů na Praze 4 (Vrbova) nezměnilo počet pruhů pro auta a plynulost dopravy tak neovlivní.

Je pravda, že na území Prahy 4 mají cyklopruhy vzniknout, a to konkrétně v ulicích Budějovické, Jeremenkově, Olbrachtově a Novodvorské. Byly by modernější obdobou současných řešení v ulicích Vršovické či Vinohradské, kde už cyklopruhy přispívají k celkové kultivaci prostoru.

Dopravní odbor městské části Prahy 4 a její výbor dopravy se však dlouhodobě snaží všemi prostředky vzniku cyklopruhů na území MČ zabránit — a musím přiznat, že se mu to bohužel docela daří. Teď je, zdá se, proti myšlence na vznik cyklopruhů třeba poštvat místní řidiče.

A jsou to přitom právě cyklisté, kdo si na dopravu nemůže stěžovat… Čert to nechtěl, cyklisté si přesto stěžují na to, že:

  • Městská část argumentuje, že na jejím území (Pankrácká pláň) nikdo na kole do práce nejezdí. (Na druhý den jsem jich tam potal během krátké projížďky potkal asi dvě desítky)
  • Odbor dopravy Prahy 4 dlouhodobě blokuje značení cyklopruhů v ulici Jeremenkově a Olbrachtově.
  • Radnice MČ Prahy 4 zakoupila stovku bicyklů a zařízení pro automatickou půjčovnu Homeporte, ale neinstalovala je a tato kola už několik let reziví v radničním skladu, čímž byl úplně zablokován rozvoj systému i z hlediska celé Prahy.
  • MČ Praha 4 dlouhodobě odmítala instalaci cyklostojanů v rámci akce TSK. (Zajímá se o ně teprve nyní po dvou letech…)
  • Na hlavních ulicích, které má Praha 4 ve správě, neexistuje žádné opatření určené primárně pro dopravu na kole. (Všechny vyznačené pruhy a předsunutá stání jsou na ulicích ve správě magistrátu).
  • MČ Praha 4 dovolila na Pankráci postavit komerční monstra a zkapacitnit automobilové komunikace bez jakékoliv infrastruktury pro cyklodopravu. Následně si stěžuje, že jí tudy jezdí příliš mnoho automobilů a vinu klade Praze 2 za drobnou úpravu na magistrále.

 

Já vím. Radnice Prahy 4 se domnívá, že koho zmíněné skutečnosti štvou, může si pro uklidnění dát kolo na střechu auta, dojet k Labuti, tam si padesátkrát objet po cyklostezce rybník a pak bude v pohodě…

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Souhlas. Jezdím do práce z P10 na P4 a zatímco na Desítce je nějaký pokrok vidět (letos např. cyklopruhy v Záběhlické), tak po Čtyřce musím jet komplet mezi auty.

  2. S.V.: Pozor, ta Libeň je vesnice kousek od Břežan, takže to není blábol, ale skutečná stezka ve Středočeském kraji. Asi jako jsou v Praze dvoje Háje a Hájek.

  3. uz jsem si to nazoomoval, omlouvam se redakci mf ;)

Další z rubriky

Cyklopruhy ve Vrbenského 5

Ulice Vrbenského na Praze 7 získala ke konci roku 2019 nové cyklopruhy. Z velké části..více

Florenc má nové přechody i cyklopruhy 8

02. 12. - Martin - Zprávy
Tento listopad došlo k rekonstrukci světelné křižovatky ulic Ke Štvanici a Křižíkova mezi autobusovým nádražím..více

Smíchov má přes kilometr nových cyklopruhů. Kdy přibudou další? 16

25. 11. - Martin - Zprávy
Praha 5 získala v listopadu 2019 nové ochranné pruhy pro cyklisty. Přibližně 1300 metrů jich..více

Cykloboxy na Praze 10 skončily 18

Příběh cykloboxů pro individuální uschování kol v desáté městské části se po dvou letech provozu..více

Patočkova: ochranné cyklopruhy u střešovické vozovny 10

Na rozhraní ulic Patočkova a Milady Horákové u zastávek tramvají Vozovna Střešovice vznikly na konci..více

Cyklomagistrála na Hlávkově mostě? Zatím jen apel na řidiče 31

Zhruba třicet lidí se ve čtvrtek 26. září účastnilo happeningu „Otevíračka cyklomagistrály“ pořádaného kolektivem Bike..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • újezďák: Cyklotrasy na odpis

    Smutné čtení, pro mě je ale z tohoto skutečným mementem hlavně Náplavka a celkem nechápu proč není zmíněn Karlín...…

  • josuk: Cyklotrasy na odpis

    trochu podobný případ, jak šeberov je asi A42 mezi Libušskou a Hodkovicemi, sice bez kolon ale ve špičkách velký provoz..a…

  • Jiří Motýl: Cyklotrasy na odpis

    MM: Díky, opraveno.

webdesign by 2046
↑ nahoru