,,Nově uzavřená“ cyklostezka A25

zavrena_A25_bariera_150 Ne, není to omyl, titulek neměl znít Nově otevřená cyklostezka A25. O uzavírce jsme se dozvěděli od čtenáře Tondy, který zaslal jen krátký komentář: ,,Nová zavřená cyklostezka po Novém spojení“ a několik fotografií.

Cyklostezka A25 v trase bývalého ,,Starého spojení“ měla být dokončena už na podzim tohoto roku. Vlivem nedohody mezi Správou železniční dopravní cesty, která realizovala výstavbu Nového spojení, a Technické správy komunikací hlavního města, která měla cyklostezku převzít, se její dostavba o několik měsíců zdržela.

A když se konečně podařilo vyasfaltovat a tedy zprůjezdnit alespoň úsek od Bulhara po Tachovské náměstí, stavebník trasu neprostupně uzavřel hromadou panelů — patrně proto, aby jí nikdo nemohl používat před oficiálním otevřením. To ale může být kdykoliv, znalec situace, kterého jsem se na termín otázal, odhadl, že stezka bude otevřena ,,do jara, nejpozději do léta“.

zavrena_A25_bariera
Přes uzávěr na začátku mostu přes Husitskou neproklouzne ani myš. (Foto Tonda)

Takže tu máme další tradiční zimní uzavírku, která se povleče určitě řadu měsíců stejně, jako loňský zával A-jedničky v Chuchli.

Vím, že není správné používat nedokončené stavby. Jenže v centru Prahy panuje tak zoufalý hlad po bezpečných, oddělených cyklostezkách, že každý metr nové trasy by měl být otevřený co nejdřív po zprůjezdnění — i za cenu toho, že ještě nejsou namalované čáry a osazené cedule. Dálnice se zprovozňují po úsecích a po půlkách, vlaky už přes rok projíždějí tunely Nového spojení. Zato cyklisté společně s chodci se mohou jít dloubnout, úpravy pro ně jsou vždycky na řadě až poslední.

zavrena_A25_bariera_tachovske
Od Tachovského náměstí projedete snáze, ale i tak je vzkaz jasný: cyklisto vypadni, dokud to milostivě nedopiglujeme. (Foto Tonda)

Přitom stavebník Nového spojení si není ani schopen ohlídat stavbu před devastací. Ačkoliv ještě nebyly otevřeny pro veřejnost, podchody u Sluncové jsou už dávno posprejované. Nejlepší ochranou stavby před vandaly je (kromě designu, který k takovému jednání nesvádí) také co nejrychlejší dokončení a předání veřejnosti k užívání.

Takový přístup ale zřejmě stavební firma dokončující stezku nezná. Ne, namísto toho se prakticky hotová cyklostezka zavře, aby se na ní přes zimu mohli prohánět jen ti, kdo mají žaludek na přelézání betonových zátaras. Dopravní cyklisté to pochopitelně nebudou.

Edit 18.3.2010: Bariéry byly po zimě odstraněny, nyní probíhají rekonstrukční práce v tunelu a úsek od Tachovského náměstí po Seifertovu je průjezdný.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. To je policejní zátaras, který bude využit, až tudy bude před strážci zákona na kole ujíždět nejmenovaný primátor zodpovědný za projekt open card. Ale pšššt.

  2. Co na to Jan Tleskač? Podle mě by se zaradoval, ideální místo pro jeho stroj na tréninkové lety :-)

  3. Jo, taky nas to vypeklo v noci ze 17. na 18.12., kdyz jsme se vraceli z Vysocan na Vinohrady centra. Z Krejcarku jme si to hasili do tunelu a jake prekvapeni ;( Betonove zatarasy. Informace zadna. Takze z5 na krejcarek a po hlavni nahoru na Zelivskeho. Jeste ze uz nebyl takovy provoz. Uzavirku moc nechapu, rusili tam snad projizdejici cyklisti bezdomovce? Zadne jsem tam tam stejne predtim nepotkaval…C.

  4. Tak majetkoprávní vztahy… v dopravním stavebnictví dělám, a majetkoprávní vztahy musí být (alespoň smluvně) vyřešené už u stavebního povolení, bez toho se stavební povolení nesmí vydat a bez něj se zase nesmí kopnout do země. Takže buď někdo lže, nebo je to černá stavba (asi jako stadion na Letné).

    Nebo si papaláši otevření šetří před volby, aby mohli lidu ukázat, jak se starají? Každé volby to tak je – neotevírá se podle toho, jak je co hotovo, ale jak se to hodí. Vzpomínám na nucené otevření metra B na Černý Most týden před volbami – co na tom, že se pak ještě dva roky dodělávalo, a některé mezilehlé stanice tou dobou nebyly otevřeny vůbec (viz opoziční otevírání stanice „Primátora Koukala“).

  5. Mohou to být ony majetkoprávní vztahy SŽDC vs. TSK. Ale jestli to někdo chce úmyslně otevírat až před volbama, tak ať si nemyslí, že mu to projde, takovou věc s radostí rozmáznu a to nejen tady.

  6. Štěpán: Ano, na cyklokomisi v pondělí zaznělo totéž. Zatím to ale vypadá nenapadnutelně, protože tak byly naplánovány stavební práce v tunelu (a jsou tam technicky reálné věci, co se asi nedají dělat v zimě, jako sanace průsaků).

Další z rubriky

Další soudní rozhodnutí ve prospěch cykloobousměrek v Karlíně :)

Obytné ulice pražské čtvrti Karlín na Praze 8 jsou od roku 2012 v režimu „zóny..více

Rekonstrukce křižovatky U Plynárny a Chodovská odstranila cyklistický „špunt“ 7

Na Bohdalci v Praze 10 došlo k rekonstrukci křižovatky ulic U Plynárny a Chodovská. Složitá..více

První pražské cyklodepo otevřeno. Má pokrýt třetinu všech zásilek v centru města. 16

18. 11. - redakce - Zprávy
Dnes bylo otevřeno první pražské cyklodepo a kurýři odtud začali zákazníkům rozvážet balíčky menších rozměrů..více

Nové cykloobousměrky na Šestce 8

Na Praze 6 byla v uplynulém roce realizována další řada cykloobousměrek, tedy jednosměrných ulic průjezdných..více

Zastupitelstvo hlavního města Prahy odmítlo časově neomezené buspruhy 14

Na čtvrtečním jednání zastupitelstva bylo dlouze debatováno opatření obecné povahy, kterým se rušilo časové omezení..více

Praha 10 bude mít cyklomagistrálu. Vznikne jako součást drážní promenády 13

Od roku 2018 probíhá výstavba nového železničního koridoru „Hostivař“, který napřímí koleje, zkrátí cestu a..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru