Rozpočet města na cyklistiku seškrtán

no_cks_150 Rada hlavního města škrtá, kde to jde. Již jsme informovali o možném rušení projektů BESIP a Bezpečné cesty do škol, je také známo, že na veřejnou dopravu půjde v příštím roce méně peněz a tak se budou snižovat výkony v MHD o 5,3%. Ze zápisu z prosincového jednání komise pro cyklistickou dopravu konečně vyplývá, že prostředky na investice do cyklistické infrastruktury byly seškrtány právě na polovinu: z 50 milionů na 25.

Celkový rozpočet na cyklistiku byl snížen o 31%, na třicetimilionovou částku na neinvestiční akce se nesahalo. Je tedy otázka, co se v tomto roce postaví. Seznam zadávacích karet vypracovaných v tomto roce obsahuje řadu zajímavých úprav, jejichž suma bezpochyby překračuje i výši původní rozpočtové položky.

Město samozřejmě nepozastaví ,,strategické stavby“, do kterých poteče skoro polovina městského rozpočtu: Tunel Blanku a výstavbu metra A do Motola. Je jen mrzuté, že zatímco Blanka svému segmentu dopravy (tedy individuální automobilové) poslouží, v případě metra do Motola tomu tak nebude. V důsledku tak město podporuje výhradně IAD, ostatní formy dopravy nechává stagnovat, případně je používá jen k utápění peněz v dalších drahých a zbytečných stavbách…

Další zprávy ze zápisu komise pro cyklistickou dopravu

  • Komise se pokusí nahradit onen propad ve financování tím, že u vybraných cykloakcí, požádá o financování Státní fond dopravní infrastruktury. Proč by Praha neměla žádat SFDI, jako jiné kraje, zvlášť v situaci, kdy je ministerstvo dopravy cyklistice nakloněné?
  • Byla podepsána smlouva s firmou Subterra na realizaci cyklistické stezky ve vítkovském tunelu v roce 2010. Je to potěšující potvrzení skutečnosti, že trasa skutečně tunelem povede.
  • Stojanů bylo instalováno již 880. Dobrou zprávou (mimo zápis) je, že i Praha 4 projevila zájem o jejich instalaci. Teď by se mohla ozvat ještě jednička a dvojka…

 

Jedna dobrá zpráva

  • Oficiální městská cyklomapa byla konečně po mnoha odkladech uvedena do aktuálního stavu. Najdete na ní všechny dokončené stavby, značené trasy a řadu tras doporučených. Na zakreslení všech městských stojanů se pracuje.

 

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklokomise

Další z rubriky

Kabiny místo cyklostezek? Připomínky vznesla i Evropská komise 6

Minulý týden jsme Vás informovali o tom, že 2 miliardy evropských peněz z kovidového balíku..více

Trojská lávka na kole 8

Hlavní město má po necelých třech letech opět Trojskou lávku, která překonává Vltavu a spojuje..více

Sdílená elektrokola opět v Praze. Přiváží je dvě firmy najednou: Bolt a Lime 19

Naposledy v Praze fungovaly elektrokola Freebike česko-britské firmy Homeport. Firma po jedné sezóně ale z..více

Národní obousměrně a cykloobousměrka Na Perštýně 6

Národní třída mezi Jungmannovou a Spálenou je od 28. září 2020 obousměrná – jak pro..více

Cyklostezka Cholupice – Dolní Břežany byla z většiny dokončena 11

V těchto dnech byla z většiny dokončena cyklostezka spojující Cholupice (Praha 12) a Dolní Břežany..více

Nákladní kola budou mít v Praze vlastní mikrodepo 32

Praha připravuje vlastní mikrodepo pro městskou logistiku realizovanou na nákladních kolech. Ve středu 23. září..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru