Rozpočet města na cyklistiku seškrtán

no_cks_150 Rada hlavního města škrtá, kde to jde. Již jsme informovali o možném rušení projektů BESIP a Bezpečné cesty do škol, je také známo, že na veřejnou dopravu půjde v příštím roce méně peněz a tak se budou snižovat výkony v MHD o 5,3%. Ze zápisu z prosincového jednání komise pro cyklistickou dopravu konečně vyplývá, že prostředky na investice do cyklistické infrastruktury byly seškrtány právě na polovinu: z 50 milionů na 25.

Celkový rozpočet na cyklistiku byl snížen o 31%, na třicetimilionovou částku na neinvestiční akce se nesahalo. Je tedy otázka, co se v tomto roce postaví. Seznam zadávacích karet vypracovaných v tomto roce obsahuje řadu zajímavých úprav, jejichž suma bezpochyby překračuje i výši původní rozpočtové položky.

Město samozřejmě nepozastaví ,,strategické stavby“, do kterých poteče skoro polovina městského rozpočtu: Tunel Blanku a výstavbu metra A do Motola. Je jen mrzuté, že zatímco Blanka svému segmentu dopravy (tedy individuální automobilové) poslouží, v případě metra do Motola tomu tak nebude. V důsledku tak město podporuje výhradně IAD, ostatní formy dopravy nechává stagnovat, případně je používá jen k utápění peněz v dalších drahých a zbytečných stavbách…

Další zprávy ze zápisu komise pro cyklistickou dopravu

  • Komise se pokusí nahradit onen propad ve financování tím, že u vybraných cykloakcí, požádá o financování Státní fond dopravní infrastruktury. Proč by Praha neměla žádat SFDI, jako jiné kraje, zvlášť v situaci, kdy je ministerstvo dopravy cyklistice nakloněné?
  • Byla podepsána smlouva s firmou Subterra na realizaci cyklistické stezky ve vítkovském tunelu v roce 2010. Je to potěšující potvrzení skutečnosti, že trasa skutečně tunelem povede.
  • Stojanů bylo instalováno již 880. Dobrou zprávou (mimo zápis) je, že i Praha 4 projevila zájem o jejich instalaci. Teď by se mohla ozvat ještě jednička a dvojka…

 

Jedna dobrá zpráva

  • Oficiální městská cyklomapa byla konečně po mnoha odkladech uvedena do aktuálního stavu. Najdete na ní všechny dokončené stavby, značené trasy a řadu tras doporučených. Na zakreslení všech městských stojanů se pracuje.

 

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklokomise

Další z rubriky

Další soudní rozhodnutí ve prospěch cykloobousměrek v Karlíně :)

Obytné ulice pražské čtvrti Karlín na Praze 8 jsou od roku 2012 v režimu „zóny..více

Rekonstrukce křižovatky U Plynárny a Chodovská odstranila cyklistický „špunt“ 7

Na Bohdalci v Praze 10 došlo k rekonstrukci křižovatky ulic U Plynárny a Chodovská. Složitá..více

První pražské cyklodepo otevřeno. Má pokrýt třetinu všech zásilek v centru města. 16

18. 11. - redakce - Zprávy
Dnes bylo otevřeno první pražské cyklodepo a kurýři odtud začali zákazníkům rozvážet balíčky menších rozměrů..více

Nové cykloobousměrky na Šestce 8

Na Praze 6 byla v uplynulém roce realizována další řada cykloobousměrek, tedy jednosměrných ulic průjezdných..více

Zastupitelstvo hlavního města Prahy odmítlo časově neomezené buspruhy 14

Na čtvrtečním jednání zastupitelstva bylo dlouze debatováno opatření obecné povahy, kterým se rušilo časové omezení..více

Praha 10 bude mít cyklomagistrálu. Vznikne jako součást drážní promenády 13

Od roku 2018 probíhá výstavba nového železničního koridoru „Hostivař“, který napřímí koleje, zkrátí cestu a..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru