Novinky v mapě – Leden – Březen 2010

Zatímco přes zimu mapa obsahově spíš spala, velký balík změn potkal mapu ve druhé polovině března. Změny vznikaly především s ohledem na výsledky průzkumu, ve kterém jste si přáli mít v mapě spíš klidnější trasy. Na základě vašeho doporučení se tak v mapě poprvé víc mazalo než přidávalo.

Výrazné změny v trasování zažilo několik oblastí, kde jsem vedení doporučených tras změnil takříkajíc z gruntu. Věřím, že ve prospěch věci — tedy orientace těch, kdo touží po trasách se slabším provozem.

Jarní příspěvky

Začnu ale od tras, o kterých mě informovali přispěvatelé. Z Hrdlořez až skoro na Jarov teď po dostavění nového sídliště vede příjemná, mírně stoupající cesta. Její průjezdnost potvrdil Vénovej a doplnil k tomu několik fotografií (ostatní najdete v mapě):

Tahle cesta se může stát příjemnější alternativou nedalekého chodníčku podél ulice Českobrodské, který plnil stejný účel, jen byl strmější a vedl v těsné blízkosti frekventované silnice. Další snímky najdete v Hloubětíně: průjezdný podchod železniční trati z ulice U Elektry, a nové schody (!) v místě bývalé pěšinky z cyklostezky A43.

Už v lednu (na podnět čtenáře Štěpána) přibyly cyklopruhy na Počernické. Fotografie dodal po zimě Vénovej.

Doporučení na řadu úprav a nových tras zaslal koncem března s7epan. Do mapy tak přibylo několik tras ve Stromovce (kolem Místodržitelského letohrádku a podél Malé Říčky). Na Strahově vznikla zbrusu nová trasa od Petřínských sadů přes areál kolejí na Malovanku. V Hloubětíně se objevila nová spojnice od podchodu Průmyslové k ulici Čelákovické, zlepšení železničního podchodu v Kyjích a řada drobných informací o jednotlivých průjezdech.

Jiří Bernášek pak doplnil fotografie ze zrekonstruovaného Petřína, který je po zimě opět plně průjezdný a navíc má piktokoridory vyznačenou drtivou většinu legálního průjezdu sady.

Malešice jinak

Okolí Počernické ulice bylo první oblastí, která byla výrazněji změněna. Zčásti chodníková trasa v ulicích Nad Vodovodem a Káranská byla nahrazena ,,horním“ průjezdem ulicí U Krbu, Malešickým parkem a Rektorskou (viz výřez).

Byla zrušena trasa po frekventované ulici Malešické. Naopak přibyla poněkud jižnější trasa směrem do centra, a to od SPŠ na Třebešíně přes nákladové nádraží Žižkov až na Parukářku. Trasa vede klidnějšími ulicemi (snad s výjimkou ulice U Nákladového nádraží), zčásti (podél hlavních ulic Jana Želivského a Olšanské) po chodnících.

Žižkovská radiála do centra a Chmelnice

Už dlouho jsem nebyl spokojen s vedením doporučené trasy C8 z Malešic přes Chmelnici na dolní Žižkov. Především směrem do centra trpěla trasa řadou neduhů, jako bylo několik protisměrek či nešikovné křížení třídy Jana Želivského. To vše si žádalo radikální řez.

Nyní je vše jinak (viz výřez): Vedení ulicí Biskupcovou bylo nahrazeno využitím parku Židovské pece a tři bloky protisměrek se zkrátily na jeden podél ZŠ Jeseniova. Celý uzel doporučených tras mezi Chmelnicí a Vápenkou byl výrazně zjednodušen. Třídu Jana Želivského teď trasa kříží bezpečněji na světelné křižovatce s Jeseniovou.

Také v okolí Parukářky jsem udělal několik drobných úprav. Nejvýznamnější je nová trasa od tunelu pod Vítkovem na Olšanské náměstí, vedená v nejprudším stoupání po chodníku nad ulicí Prokopovou.

Pankrác

Řady úprav v trasování doznala i centrální část Prahy 4. První změnou je překopaný příjezd doporučené trasy C14 od Spořilova, a to do budoucího vedení trasy A41. Trasa byla v obou směrech převedena za Brumlovku. Byl opuštěn kolonami trpící úsek ulice Podle Kačerova a ve směru z centra ulice Na Záhonech. Úsek od Michelské na východ byl převeden do klidných uliček Na Úlehli a Na Dědinách. Zrušil jsem také souběžnou spojku vedenou zčásti velmi frekventovanou ulicí Vyskočilovou.

Na výjezdu do Krče jsem zrušil sjezd ulicí Na Strži a také s touto ulicí souběžný chodník a to až po Milevskou. Trasu nahrazuje klidná a legální souběžná ulice Krčská. V rámci zjednodušení sítě vypadly také spojky v ulici Hanusově a jižní polovina ulice Pujmanové. Trasa v ulici Jeremenkově zůstává zakreslena, mají v ní být cyklopruhy a odpor MČ Praha 4 věřme nebude nekonečný.

Vršovice

Ve Vršovické ulici přibyly piktokoridory, byl tedy zakreslen souvislý průjezd od Petrohradské po ul. U Slávie; upozorňuji ovšem, že na trase jsou stále úseky bez piktokoridorů, především v řadících pruzích světelných křižovatek.

Na tangentě z Vinohrad do Michle bylo změněno trasování v protisměrné ulici Sportovní. Tamní chodník bývá zatarasený parkujícími auty a je tedy pohodlnější zajet si kousek po jižním chodníku Vršovické na parkovou cestu podél Botiče.

Mimochodem, na křižovatce Chorvatské a Ruské byla instalována světelná signalizace, což může pomoct především při křížení Ruské směrem nahoru.

V rámci zpřehledňování mapy byla zrušena spojka ulicí Na Louži.

Záběhlice — Spořilov

Trasa ulicí Na Chodovci byla převedena na vyšlapanou pěšinu v sadu, ose budoucí stezky A43. Souběžně s tím se zkrátila zajížďka z ulice Ke Spořilovu do Choceradské, byla převedena na zkratku podél garáží a parkoviště supermarketu.

V rámci zjednodušení sítě byla zrušena doporučená trasa ulicí Hlavní na starý Spořilov — Choceradskou je to stoupání o trochu víc rozložené. Kromě toho jsem zrušil také chodníkovou spojku podél ulice Senohrabské (i když kdo chce ze Záběhlic k OC Chodov, má to tudy pořád ještě nejblíž).

Jižní Město

Delší dobu mi unikalo, kde přesně končí jisté úseky cyklostezek na Roztylech a na Chodovci. Současný zákres odpovídá cedulím v terénu.

Značený úsek trasy A41 (a doporučená trasa C11) v ulici Mírového Hnutí není nic pro fajnovky; když jsem se od znalkyně Prahy 11 Petry dozvěděl, že lesem podél ulice vede pejskařská pěšina, neváhal jsem na ní převést aspoň doporučenou trasu.

Praha 8 a 9

Ani sever města se nevyhnul jistým čistkám. Zrušil jsem trasu Davídkovou ulicí (ten stoupák je na zabití).

V okolí křižovatky Balabenka jsem vyházel nadbytečný průjezd ulicí Pod Náspem a vzhledem k navazujícím cyklopruhům na ulici Českomoravské upřednostnil průjezd s auty.

Ve Vysočanech byla odstraněna trasa ulicí Na Břehu, souběžná s cyklostezkou po druhé straně Rokytky. Zrušil jsem také nadbytečnou trasu ulicí Sokolovskou od Vysočanské. Co naopak přibylo, je nově postavená spojka z cyklostezky Rokytka ke starému mostku přes říčku u ragbyového hřiště. Na druhé straně vznikla také návaznost na ulici Podkovářskou (zatím není v mapě); jako jediný sjezd ze stezky bez schodiště jí asi v budoucnu ocením navazující trasou.

Dejvice

V mapě je nyní platný stav průjezdu přes staveniště Blanky u Hradčanské. Nejlepší možný průjezd od Badeniho vede parkem Ch. Masarykové a ulicí K Brusce a provedením kola po jediném chodníku skrz staveniště a železniční přejezd do ulice Bubenečské.

V souvislosti s aktuálním stavem jsem změnil také síť doporučených tras v Dejvicích a přidal spojku směrem k ulici U Vorlíků, která vchází do Stromovky u Místodržitelského letohrádku. Tam se napojuje na doporučenou trasu od s7epana.

Liboc

Na levém břehu jsem byl delší dobu nespokojený se situací v Liboci. Z úvahy nad změnami nakonec vzniklo překreslení tras v celé oblasti, přičemž návaznost na starou Ruzyni a Břevnov bude ještě dopracována (tipy na trasy vítány).

Jiné úpravy

Komu se nechce kroutit při odbočování z Podolské na Barrandovský most půl kilometru navíc parkem pod mostem, může projet po chodníku přes tramvajové zastávky, a podchodem do ulice Na Mlejnku, ze které vede na Barrandovský most propojovací chodníček. Zkrácení trasy asi o půl kilometru je výhodné zvlášť směrem do centra.

Na Slatinách se definitivně propadla lávka přes potok na severní trase (sdělil komakino). Trasu jsem musel zrušit, Slatinami tedy zbývá jediný průjezd otvorem v plotě v prodloužení ulice Litochlebské.

Ještě jedna oprava se najde na Zahradním městě: Konečně jsem našel nejpříjemnější způsob, jak jej překřížit od podjezdu na Padesátém k Záběhlickému zámečku: Správná ulice je Pomněnková.

V okolí Karlova se našly hned tři drobné změny. Nějak jsem nepostřehl, že jižní polovina trasy přes Karlovo náměstí je dlážděná. Je. Na Vinohradech je drobná úprava trasování v ulici Šafaříkově. A na příjezdu od Vyšehradského tunelu jsem zrušil spojku ulicí Libušinou. Vím, že je to dobrá zkratka, ale vyžaduje skočit do provozu, takže nic pro začátečníky.

V Kyjích byla odstraněna trasa po frekventované ulici Broumarské, prozatím v úseku od Vajgarské po Lednickou. Pokračování dál na jih k Nedokončené zatím zůstává, i když bych tam rád viděl nějakou klidnější trasu (poradí znalci okolí?).

Co příště?

Jak jsem slíbil, budu věnovat spíš vyhledávání klidnějších tras. A protože město stále neznám naprosto dokonale, uvítám jakékoliv zajímavé a šikovné trasy, propojky, průjezdy, které používáte, ale v mapě nejsou. Pište mi i nadále buď přes formulář v mapě (v dolní části okna), nebo přímo na mail redakce@prahounakole.cz .

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Na krizovatke Chorvatskej/Norskej a Ruskej sice boli nainstalovane semafory ale (minimalne) vo vecernych hodinach vyzaduju aktivovanie senzorov pod vozovkou, takze sa tam na bicykli moze clovek dost nacakat, ak zrovna nejde nejake auto, ci 135-ka..

  2. Já bych chtěl poděkovat za obajsnění příjezdu doporučené trasy C14 od Spořilova, díky tomu se dostanu na Pankrác z Podolí bez velké námahy :)

  3. Jen poznamka k letne – z Badeniho se da do ulice U vorliku dostat bezproblemove podel tramvaje koleji po Milady Horakove. Je to sice zavrene, ale chodci i cykliste pohodlne projedou.

  4. Pokud jde o ty semafory (1. komentář), to by možná bylo téma i na větší debatu – poměrně častěji se vracím domů až v noci, a narážím na tento problém s postupující modernizací SSZ stále více. Prostě nové křižovatky mají v noci stále a všude červenou, pouští jen jednotlivá auta (na základě detekce, ať už kamerou nebo jinak), tramvaje (ty mají kontakt na troleji), či chodce (tlačítko na přechodu). Cyklista má smůlu, toto dopravní řešení s ním zjevně vůbec nepočítá – musí se „svézt“ s nějakým jiným účastníkem provozu, který patřičný směr křižovatky „nastartuje“. A to může opravdu být dlouhé čekání, a do budoucna u cyklistů další narušení chuti dodržovat předpisy (zde červené, a neježdění po chodníku aspoň za slabého provozu).

    Ze zkušenosti bych jmenoval křižovatku Šaldova – Pobřežní v Karlíně (z Šaldovy si mě jednou sice kamera „všimla“, asi jsem měl té noci blikačku nějak nahoru nebo jel dál od kraje, ale z cyklopruhu na Pobřežní od Libně když najedu hezky při kraji do představeného stání, tak ani náhodou, čekám až na nějaké auto…), ve Vysočanech Na Břehu x Sokolovská (přijel jsem z Na Břehu, po dlouhém čekání jsem položil kolo a šel si opodál na přechod zmáčknout tlačítko pro chodce, zelenou to i na silnici naštěstí nahodilo), nová křižovatka na objížďce Blanky na Dlabačově (Bělohorská x Vaníčkova, tam jsem po vyjetí z Myslbekovy na Bělohorskou trčel v levém odbočovacím pruhu nahoru na Strahov malou věčnost než se za mnou objevilo odbočující auto, nikde žádné příhodné tlačítko pro chodce…) Určitě je takových míst mnohem víc, a z hlediska integrace cyklistické dopravy je to vyloženě průšvih.

    Nechápu proč musí ty křižovatky v noci fungovat zrovna takto (ostatně i autům dávají zelenou sice „na míru“, ale pozdě, takže musí stejně brzdit a znovu se rozjíždět, tedy argument hluku a výfukových plynů nepadá do úvahy). Nejlíp se jezdilo, když v noci světla běžela jen „na blikačku“, nebo úplně vypnutá, protože provoz je velmi malý a světla jen zdržují. Když už ta křižovatka busí běžet, bylo by fajn, kdyby občas i z vlastní vůle jednotlivé směry „projela“ kdyby tam snad někdo visel (ostatně jsem se dočetl, že i tramvaje mají někdy problém se špatně vyřešenými či nefunkčními kontakty, a musí běhat ke sloupku s kličkou – oni tam tu ovládací krabičku ale aspoň mají). Musí-li už světla běhat takto „na poptávku“, považoval bych za naprosto nutné tyto semafoty dovybavit jakýmsi „tlačítkem pro cyklisty“ (což by mohl být i doplněk stávající „tramvajácké krabičky, tam kde existuje). Zůstává ovšem problém levých odbočení, kde není sloupek [přes další jízdní pruhy] právě v dosahu.

  5. Nejlepší a zároveň nejlevnější řešení by podle mě bylo semafory v noci (řekněme od 22h do 05h) vypnout…

  6. Problémy s dynamicky řízenými SSZ jsou z pohledu cyklisty dva: neprůjezdnost a nebezpečnost.

    Neprůjezdnost spočívá v neschopnosti cyklisty podat si do SSZ výzvu pro signál volno v programu trvalé zelené pro hlavní směr (a vedlejší směry pouze na výzvu) a celočervené (všechny směry zelenou pouze na výzvu). Toto řízení už nemají jen SSZ na odbočce do dopravně nevýznamné ulice, ale i „velké a významné“ křižovatky (z loňska např. Vyskočilova × 5. května a Vyskočilova × Michelská). Jen pro představu: program trvalé zelené pro hlavní směr funguje Po-Pá 22 – 24 hod, So+Ne+svátky 20 – 23 hod; celočervená Po-Pá 00 – 05 hod, So+Ne+svátky 00 – 06 a 23 – 24 hod. Cyklisticky špatně průjezdný je tedy ve všední dny 7 hodin, o víkendu 10 hodin.
    Výzva pro signál volno je uskutečňována blízkou a vzdálenou indukční smyčkou – blízká je hned před stopčárou (V5), vzdálená 30- 60 m daleko (podle návrhu). Vzdálená indukční smyčka se může nahradit videodetekcí, blízká musí být realizována vždy. Videodetekce by měla umět rozeznat cyklistu, indukční smyčka ne. Na tu ve většině případů platí přejezd se zapnutým světlem napájeným z dynama (ať už klasického na bok pláště, nebo nábojového).

    Nebezpečnost je dána rychlou změnou fází v programu. V Praze se vyklizování křižovatky neposuzuje na nejpomalejší přípustné vozidlo (a není to cyklista, ale člověk s ručním vozíkem, případně potah), ale na maximální rychlost – tj. 50 km/h. Výjimkou jsou jen samostatné cyklistické přejezdy. V důsledku toho se cyklista vjíždějící do křižovatky ještě na volno může dostat do situace, kdy je ještě v křižovatce, ale mezi tím nastal fázový přechod a volno má již boční směr. V praxi k vyzkoušení například na Bulharu (ve směru Hybernská -> Seifertova) nebo na Olšanském náměstí (Táboritská -> Olšanská).

    O obojím jsem kdysi neformálně mluvil s příslušným pracovníkem PČR, ale řešení v dohledné době zatím žádné nebude.

    Ad „zelená na míru, ale pozdě“ – to není chyba, ale vlastnost (propagovaná jako vymoženost), která má projíždějící vozidla zpomalit. Návrh je udělaný tak, aby ta „zelená na míruů padla při rychlosti cca 40 km/h, s minimální rezervou na brzdění (kdyby nepadla) tak 35 km/m. Z různých pozorování a měření v terénu mohu potvrdit, že většina řidičů se to naučí poměrně rychle a tak nemusí zbytečně brzdit a znovu se rozjíždět. Tady bych k pozorování doporučil signalizované přechody v ulici U Kunratického lesa, kde je celodenně trvalá červená a volno jen na výzvu. Přes den se to moc neprojeví, protože výzvy na sebe prakticky ihned navazují, ale večer a v noci to funguje stoprocentně – místní už to umí projet bez zastavení. Blbé je to pro cyklisty směrem do kopce – sice si na vzdálené smyčce volno vyžádá, ale než dojede k SSZ, zase je tam zpět stůj.

  7. Ještě myšlenka: Vždycky jsem myslel, že blikačka je ve městě lepší (nápadnější), ale pokud to pomůže na křižovatkách (aspoň těch s videodetekcí), asi přejdu na režim trvalého světla. Co myslíte, odborníci, pomůže?

    Jinak je smutné, že „řešení v dohledné době nebude“. Tahle světla jsou jen další dopravní řešení ve městě, které na cyklisty zapomnělo… :-(

  8. Videodetekce rozeznává šedý asfalt a cokoliv jiného, případně stálý obraz a změnu v něm (pohyb). Na druhu světla tedy nezáleží, lepší je pestrobarevné triko (a čapka :-) ).

  9. Pestrobarevné triko osvětlené v noci sodíkovými lampami je zase jen černo-oranžové ;-D Ale jinak díky za odpověď!

    A ještě si neodpustím poznámku – opravdu jen poznámku, nekamenujte mne, je to jen na okraj! – ke zpomalování provozu zpožděnou zelenou: Na tohle snad máme především dopravní značku „nejvyšší povolená rychlost“, případně i „doporučená rychlost“, i časově se dá platnost omezit, o proměnných značkách nemluvě. Je to férový způsob, jak řidičům „přání vrchnosti“ sdělit, a rozumí tomu i přespolní bez zácviku. Nechat padesátku bez omezení a bez doporučení, a pak zpomalovat provoz v podstatě záměrným narušováním plynulosti programem SSZ, to je v očích většiny řidičů prostě šikana, a jejich nadšení pro dodržování předpisů obecně tomu pak odpovídá… Ostatně na podobné lodi jsou některé zpomalovací prahy, které akorát přidávají kšefty autoservisům (čepy, geometrie, atd.) – třeba v ul. Na Hřebenkách u dětských jeslí je třicítka jen v určité hodiny (navíc v úseku těsně navazujícím na jinou, kamerami hlídanou třicítku, nelze ani o moc víc čekat), zato dvojice „tvrdých“ prahů (i při 20km/h rána jak hrom, ještě že mám odpružené kolo) je tam stále. Měl jsem už tu čest, být tudy vezen modře blikající sanitkou – navíc ve 4 hodiny ráno, kdy omezení ani pro ostatní vozidla neplatí a nikde ani noha – už tak mi bylo dost mizerně, a tu „horskou dráhu“ jsem fakt ocenil :-(( Tady je totiž podle mého alfou i omegou respekt řidičů k dopravnímu značení, související i s přiměřeností a srozumitelností jeho použití v terénu – tohle když nefunguje, a musíme se uchylovat k technickým zábranám (a zvýšenému opotřebení vozidel atd. atd.) je to nějak špatně. Značka by měla stačit.

  10. Bohužel nežijeme v ideálním světě… Úcta k zákonům je i s ohledem na jejich děravost a nevymaha(tel)nost jaká je – vždyť ani nemusíte mít skutečnou osobu blízkou a jste z toho často venku. Omezování rychlosti signalizacemi je výrazně účinější, než limity obecné nebo „plechové“ – a mj. nejen v Praze vznikla řada téměř jednoúčelových „semaforových brzd“.
    Co vím, tak na limitu 50 km/h se vozidlům pro přímý směr standardně počítá nájezdová i vyklizovací 35 km/h (což na cyklisty vyjde tak ve 20%…). V poslední době jsou smyčky ve vozovce plně nahrazovány videozónami, takže by to snad mohlo být časem trošku lepší.
    Věřím, že po argumentačně bídné zimě cyklisté viditelnou účastí v provozu trochu otevřou „autistům“ oči a tak podpoří pokrokovější dopravní řešení.

  11. Bohužel, doby, kdy značka stačila, jsou asi nenávratně pryč (a můžeme se ptát proč se tak stalo, důvodů bude víc: od brutálního nárůstu poptávky, přes trvalé nevymáhání dodržování drobnějších pravidel až po infrastrukturu nerespektující provoz a tedy neschopnou jej vhodným způsobem usměrnit).
    Převádění jednoho přestupku na jiný (omezení rychlosti na jízdu na červenou) je v poslední době oblíbený trik. Obávám se ale, že po pár letech povede k jedinému: ignorování červené. Za deset let se tak dočkáme moskevských manýrů, a budeme na světelných křižovatkách budovat vysouvací zábrany prorážející gumy.

  12. Ad „Omezování rychlosti signalizacemi je výrazně účinější, než limity obecné nebo „plechové“ – a mj. nejen v Praze vznikla řada téměř jednoúčelových „semaforových brzd“.“

    To je Kocourkov :-( Kdyby tam byla plechová třicítka (a třeba i na ni vyladěné semafory), pojedu podle té třicítky vcelku plynule a v pohodě (já pravidla dodržuju, i pokud se náhodou ocitnu za volantem). Bylo by to řešení dávající aspoň nějakou šanci na udržení plynulosti jízdy [bez místní znalosti]. Třicítka tam zpravidla není, a tak jsem i já coby slušný ale jen občasný řidič nucen neustále brzdit a znovu rozjíždět, a trápit tak hlukem a výfukovými plyny okolí křižovatek. To že „vhodně“ načasovaný semafor může být účinným doplňujícím prvkem neznamená, že by se mělo automaticky předpokládat porušování zákonů (a de facto tak rezignovat na jejich vynucování), a klasické omezení rychlosti vůbec ani nezavádět. Slušní lidé ještě existují, a není na místě je šikanovat jen proto, že je zde i řada „rutinních přestupkářů“. Chci být o doporučené rychlosti normálně informován, a ne k ní být pouze nepřímo a na úkor nervů i ekologie nucen – toť můj názor.

    To se ale už opakuji, a navíc jsem odbočil od tématu tohoto webu – pardon.

  13. vratislav filler
    Nebyl bych takový pesimista, moskevské manýry jsou produkty ruského přístupu k zákonům či věrchušce a ten se jim, přes veškerou snahu , nepodařilo v československu implementovat ani za ty léta…

    Osobně je mi past s červenou milejší než retardér, prahy nebo darmo blikající nápis JEDETE XX !!! .
    Tahle past totiž rozlišuje řidiče, které není nutné obtěžovat od těch, které obtěžovat nutné je…… a to se počítá.

  14. Nektere indukcni smycky detekuji i cyklistu, citlivost jde nastavit a melo by to jit upravit, udajne to dokaze udelat TSK na zaklade stiznosti, asi by bylo dobre zabyvat se tim koncepcne.
    Pomuze polozit kolo na smycku (vyrez ve vozovce), obyvkle ihned padne cervena chodcum, takze je videt, ze to seplo.
    Pokud jsou smycky dobre nastavene, je treba jezdit pres ne, tedy stredem pruhu.
    http://www.nakole.cz/diskuse/10350-nepratelske-semafory.html

  15. Jiří Bernášek :
    Co nepřítel značek ( protože přes značky není vidět doprava a kolikrát ani vpravo:-) také preferuji očekávání, že část obyvatelstva bude jezdit slušně.

    Navíc bych většinu semaforů a značek zrušil a klidně bych se vrátil k přednostem zprava, protože dávání přednosti je i akt slušnosti.
    V USA to vyřešili stopkou z každé strany křižovatky podle hesla první stojíš první jedeš…. hodně blbuvzdorné řešení, snad ho u nás nebude třeba.

    Když vjedu do města jedu automaticky 45-55, když do značené zóny 40 tak jedu přiměřeně zóně 35-45… pasti mě nechytají.

    A právě světelné pasti sortují rutinní přestupkové blby od normálních lidí…. proto mám pro červené pastě docela pochopení.

  16. Z praktickeho hlediska obvykle stani nadarmo pred semaforem na prazdne krizovatce resim jizdou po soubeznem prechodu. Pokud je tam tlacitko pro chodce, zazadam si o zelenou. Coz u novych SSZ s uvedenymi problemy je snad vzdy.
    Co myslite, pomohlo by na ind. smyckach, kdyz bych nekde dole na ramu vozil silny magnet?

  17. pekas … třeba tím budeš čistit silnici ?
    Slyšel jsem, že to blbě reaguje i na motorkáře, takže podle mě to nějaký převozu nakole schopný magnet nevyřeší

  18. Moc děkuji za změny, ale všiml jsem si jedné poblíž křižovatky Flora.

    https://prahounakole.cz/mapa/?prehledka=0&size=2&x=-1&y=-1&zoom=3&layout=3&pxwidth=&pxheight=&acfg=&alayers=&input=&ms=&x=21.194&y=15.98

    Chápu, že spojení zmizelo se snahou zpřehlednit mapu, ale podle mne ve směru na Žižkov je ze Slezské daleko lepší odbočit do Čáslavské, pohodlně překonat Vinohradskou a pokračovat do Lucemburské, nežli využít Perunovu a část cesty jet po frekventované a zde úzké Vinohradské.

  19. „Když vjedu do města jedu automaticky 45-55, když do značené zóny 40 tak jedu přiměřeně zóně 35-45… pasti mě nechytají. …. světelné pasti sortují rutinní přestupkové blby od normálních lidí“

    Moje sice zdaleka ne každodenní (ani každotýdenní ne), přesto už mnohonásobná zkušenost za volantem je jiná: Ve městě jezdím zásadně 45-49 (na „40“ 35-39 atd., tedy legálně avšak nezdržovat případné „chrty“ za sebou víc než je nutné, protože i takto mají sklony nebezpečně předjíždět, občas i troubit). Poptávková světla – podotýkám že jako nepravidelný řidič předem nevím, která to jsou, takže brzdím vždy „bezpečně k čáře s malou rezervou“ bez spoléhání na okamžitý příchod zelené – tedy tato světla mne zpravidla z povolených cca. 45km/h nechají dobrzdit na nějakých 5-10 km/h, načež padá zelená, řadím dvojku a s velkým plynem se znovu rozjíždím. Pokud je v celém úseku počítáno s jízdou třeba jen 35km/h – jak jsem už psal, rád bych o tom byl nějakou značkou předem informován. Ale je taky možné, že se bavíme o různých křižovatkách (padla zde zmínka o různé vzdálenosti smyček dle návrhu?) Taky od jisté doby (nehody) už vím co je to přiměřená rychlost a intenzita brzdění (a taky bezpečná vzdálenost, kterou mimochodem nedodržuje nikdo na našich silnicích ani z poloviny!), možná tedy brzdím před červenou dřív než jiní řidiči. Těžko říct.

    „Z praktickeho hlediska obvykle stani nadarmo pred semaforem na prazdne krizovatce resim jizdou po soubeznem prechodu.“

    To je právě jeden z negativních důsledků celé té věci ve vztahu k dodržování pravidel. Přitom právě v noci je z hlediska intenzity provozu útěk na chodník nejméně potřebný.

    „Pokud jsou smycky dobre nastavene, je treba jezdit pres ne, tedy stredem pruhu.“

    Tedy ne při kraji – opět nás to zařízení nutí porušovat pravidla. Možná i zde je moje chyba.

    Jinak magnet se mi nezdá, tip s položením kola na smyčku ale zní zajímavě (jako nouzovka, když člověk uvízne). Nevím ale, zda je její poloha vždy signalizována nějakou záplatou – mám dojem že ty záplaty nejsou kde se zároveň rekonstruovala i vozovka (možná se pletu?)

    Docela mě zajímá jak vlastně ty smyčky technicky fungují – možná se o tom pokusím někde něco dočíst, až bude čas. Zajímavá byla zmínka o reakci na dynamo. Pokud je to rozlaďování nějakého oscilátoru jako u hledačů kovů, mělo by být možné (při znalosti hrubých parametrů) tím pohnout cíleně vytvořeným signálem (malá krabička na baterky, s tlačítkem). Ale na to vím málo…

  20. Petr Sedláček: A vida, to je šikovné spojení, které jsem nepředpokládal (mně se naopak to křížení Vinohradské nelíbilo, že je to tam široké). Doplnim.
    Mimochodem, v těch Vinohradech: Je tam nějaké dobré pokračování směrem od Lucemburské dolů (pokud možno do Lupáčovy)? Jednosměrky se zdají být nepřející…

  21. Vratislav Filler: Šířka se mi líbí. Tramvaje jezdí jednou za osm minut a člověk je tak na tramvajovém pásu v bezpečí a je i vidět.
    Od Lucemburské dolů jedině Bořivojovou (z levé části dlážděna, napravo jakžtakž asfalt, ale poblíž zaparkovaných aut
    http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=cs&geocode=&q=Bo%C5%99ivojova,+praha&sll=37.0625,-95.677068&sspn=55.148262,79.013672&ie=UTF8&cd=1&hq=&hnear=Bo%C5%99ivojova,+130+00+Praha+3,+%C4%8Cesk%C3%A1+republika&ll=50.079217,14.454961&spn=0.011044,0.01929&t=h&z=16&layer=c&cbll=50.079322,14.454921&panoid=xEf4Q9C6Q45DsTWP-A6_fA&cbp=12,356.89,,0,32.43
    ) a pak Ondříčkovou. Ta se od křížení právě s Bořivojovou trochu rozšiřuje. A pak přes křižovatku do Lupáčovy.

  22. J. Bernášek…. jezdím 45-55 protože mě radary přesvědčilY, že když jedu na 40 40 tak jedu 35 a když jedu na 50 50 tak jedu 45 :-D …. v době před radary jsem tedy jezdil méně než zákon připouští :-DDDD

  23. Mimochodem mě včera i dneska naštvali u mé oblíbené kličky kolem 4seasons prostě to tam zahradili aby měl méďa klid na tu práci , navíc dneska ráno se po náplavce tupě motaly snad stovky policistů, vysloveně jsem se bál, že někoho z nich napadne uskočit…

  24. PS: Díky za tip. namaluju. Ještě mě napadlo protáhnout do Bořivojovy i směr od Chorvatské (namísto trasy přes Jiřák), ale tam bude asi hnusné odbočení vlevo z Vinohradské.

    Újezďák: K čertu, mohlo mě to napadnout, tohle chtělo varování do mapy. Pak se člověk diví, že se tam v tak pěkný nasčítá pět a půl člověka.

  25. V filler přiznám se že jsem měl strach hlavně u Hiltonu ale tam to jistila flotila říční policie a nenápadní rybáři

  26. Ad újezďák 45 nebo 50: Měl jsem na mysli skutečnou rychlost, šišaté ručičky tachometrů jsou zas jiná věc. (Tachometr si porovnávám s každým radarem co kde něco ukáže, a výsledky jsou velmi konzistentní, navíc ten radar zpravidla přesně sedí i na tachometr mého kola [kde cyklistu vůbec vidí], tak snad je to správně.) :-)

  27. „tzv tachometrová rychlost :-D “

    btw na mých kolech to sedí též, jenže auto si holt seřídit nemůžu a tak mě až radarová móda ukázala, že se zbytečně plížím….

  28. No u auta se obvod kola nastavit většinou nedá. Pokud mam zapnutou GPS, tak jedu podle malýho displeje.
    Ty úseky na 35 by se měly značit cedulí „doporučená rychlost“ (modrá hranatá) ale ono je značek u silnic i tak moc.
    Dík za změny, potřebuju zrovna naštudovat trasu z Bořivojky na Roztyly ..

  29. Tak jsem dneska vyrazil, ale dostat se z Vršovic přes Bohdalec do Záběhlic nic moc. Docela by šla trasa od Čechova nám. přes železný most (není v mapě), ale chybí tam nahoře rozumnej chodník .. no, o víkendu se dá. Odpoledne to zkusim podle kolejí .. :-)

Další z rubriky

Praktické trasy v cyklomapě Prahou na kole 13

Cyklomapa Prahou na kole nabízí v Praze řadu praktických průjezdů po neznačených trasách. V srpnu..více

Ohlédnutí za jarem s cyklistickými mapathony 7

Letos na jaře proběhly další tři cyklistické mapathony. Nutno podotknout, že účast postupně slibně rostla...více

Hospodaření Prahou na kole v roce 2018 1

Již několikátým rokem představujeme podrobně naše hospodaření z loňského roku. Chceme o hospodaření našeho webu..více

Cyklistický mapathon pro začátečníky 1

Další setkání nad cyklistickými mapami se blíží. Cyklistický mapathon je naplánován na 25. června v..více

Informační leták pro městské cyklisty a cyklistky 1

Po dvou a půl letech vydáváme aktualizovanou verzi našeho letáku pro nováčky v sedle. Leták..více

Novinky v mapě a další mapathon 14

Cyklistická mapa Prahou na kole letos oslaví 14. narozeniny. Historie mapy je již docela dlouhá,..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • vlákno: Ochranné cyklopruhy na Mariánských hradbách

    V rámci pouhé opravy povrchu se podle fotek dosáhlo slušného výsledku. Ideální řešení je ale opravdu obousměrná cyklostezka, místa je…

  • újezďák: Skončeme závodění s auty

    Nevím jestli jsem rozuměl, ale rozhodně si nemyslím, že lidé " závodící na cyklostezkách" mají nastartované ze silnice od aut…

  • VencaM: Skončeme závodění s auty

    Zdravím vás z jiného světa. Popadl jsem svoji skládačku a vyrazil na advent do Vídně. S auty v provozu jsem…

webdesign by 2046
↑ nahoru