Jak se jezdí na kole u Národního divadla?

Tomáš Prousek strávil příjemných dvacet minut v ranní špičce na křižovatce u Národního Divadla. Jestliže jsme se domnívali, že v Praze se nejezdí, tak fotoalbum, které pořídil, nás přesvědčí o pravém opaku.

V centru Prahy cyklisté jezdí, v pracovní den ráno v naprosté většině dopravně. Toto album dokazuje, že 8.6.2010 od 8:32 do 8:53 křižovatkou projelo 58 cyklistů (tj. průměrně 2,8 cyklisty za minutu a přepočtem cca 165 cyklistů za hodinu!). Několik souvisejících okolností – po delší době pěkné počasí, výluka tramvají na Rašínově nábřeží, rozkopaná křižovatka Mánes a přilehlý chodník Rašínova nábřeží. Na křižovatce Národní divadlo rozkopané nároží chodníku na protivodním konci mostu Legií.

Pozn. red.: V albu si povšimněte, jaký je poměr cyklistů, kteří jedou v provozu a po chodníku.


Kliknutím na fotografii otevřete album. (foto TP)

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Pěkné a záslužné. Jenom pro celkovou představu bych dodal, že tu ještě chybí spousta cyklistů, kteří ve směru Mánes- Karlovy lázně volí průjezdnější ulici Divadelní (podjezd Národní tř.) – to je vcelku komfortní varianta.

  2. Divadelní je zmíněna jen v popiscích (konkrétně 8:33:08). Další užívaný by-pass křižovatky je pro vztah Mánes – Národní přes nádvoří Nové scény. Oboje samozřejmě nešlo fotit současně ;o)
    Možná bych mohl ještě přidat schémátko, jako je na konci alba o Jeremenkově ulici.

  3. Teda, obdivuju autorovu odvahu prohlasovat za nejlepsi a nejbezpecnejsi tramvajovy pas. Jelikoz vsechny me pady, co stoji za rec (zatim nastesti jen dva) maji na svedomi prave koleje, v tomhle provozu bych jizdu kolem koleji neriskovala (spadnout pod kola auta nebo tramvaje, no brrr). V takovemhle provozu zastavam nazor, ze ohleduplne jedouci cyklista na chodniku nikoho neohrozuje. Zrejme stejne jako vetsina vyfocenych.

    P.S.: Az mi po tom druhem padu vyndaji stehy z lokte, tak zas vyrazim.

  4. No, tramvajový pás není samozřejmě žádná výhra, myslím, že ulice s tramvajemi bylo to poslední, kam jsem se ve městě troufl (pak už jen magistrála, když spěchám ;-) ) a nejméně příjemný pád jsem měl taky na kolejích. Řekl bych, že tramvajový pás je nejtěžší – ale ve vnitřní Praze jeho zvládnutí hoodně pomůže. ( návod zde: https://prahounakole.cz/jak-do-mesta/kapitola-11-po-tramvajovych-kolejich/ )

    Potíž chodníku na Smetanově nábřeží je stejná jako na Staromáku, když jsou trhy (a nebo jako dneska nějaké automobilové promo). Ohleduplná jízda tam rovná se jízda téměř krokem. A krokem se jezdí blbě.

    Samozřejmě, je to tam nahoře neúnosné. Tak jsem zvědavý, kdy to Smetanovo nábřeží konečně pro ta auta definitivně zavřou.

  5. Tramvajový pás je podle mě , obzvlášť v místech kde je zábrana pro auta, v podstatě to nejbezpečnější co rušná ulice nabízí.
    Ovšem i já jsem tam dal pěknou držku, když se chlapík rozhodl to ze stojící kolony loupnout přes ten ocelový obrubník a otáčet se. Mírný kopec, měl jsem tak tak 30, brzdil jsem brutalne ale bylo po dešti a ty panely kloužou. No v podstatě jsem mu velmi zdařile zarazil pravý roh z řidítek do sloupku, chvíli se hádal kdo je větší viník a pak nasupeně odjel.
    Já hlasuju pro koleje pěkně 5-10 metrů za tramvají ….

  6. Újezďák: Přesně tak, za tramvají je to nejlepší :-) Jinak v sobotu jsem poprvé (na doporučení) dal Bulhara dc. po tramvajovém pásu a musím říct, že proti těm přechodům nebo jízdě s auty je to pohodička největší.

  7. Add Smetanovo náměstí, ledaže by dopravu stáhla na sebe Blanka ?
    Přiznám se, že po návštěvách Paříže nějak nevěřím, že by se to mohlo trvale držet zavřené…ale jak říkám, možná pomůže právě tunel…

  8. no já si Bulhara nechávám na podzim, až bude kratší den abych stíhal domů za světla. Tam je jediný, že pod magistrálou občas někdo z bezdomovců hází na kolejiště lahve.
    Ale jinak souhlas Jindřišská, Senovážné Bulhar jedině po kolejích neboť odpolední pěší zona a Hybernská jsou o nervy…..

  9. Navod na jizdu po kolejich je pekny, ale utvrdil me v presvedceni, ze jeste par set kilometru budu padat vyhradne v klidnych castech u tramvajovych smycek (kde mam dve, mozna i pet minut na sebrani se, aniz by kolem projelo auto nebo tramvaj). Mozna se casem osmelim, zatim jsem ve stavu, ze nez to vzit pohodlne, rovne a rychle po Vrsovicke, tak se radsi budu o pet minut dyl propletat zadem, sesedat a prevadet prechody, ale uzivat si minimum aut, lepsi vzduch (asi subjektivne), mene hluku a slunicko. Na Vrsovickou me dohnalo jenom to, kdyz zjednosmernili U Seradiste a to jsem se moc tesila, az to zas otevrou.

  10. Pylma: Tak tak, nic se nesmí uspěchat. Mně to trvalo několik let: první dva roky chodníčkaření, pak nějaké ty ulice s auty, pak tramvajové koleje a pak centrum a silný provoz – když to vezmu kolem a kolem, tak ten vývoj dovedností jízdy v provozu jsem dotáhl asi až po šesti letech ježdění po městě.
    …což na druhou stranu dost vypovídá o náročnosti tématu, šest let se studuje vysoká škola. :-(

  11. Jsem asi výjimka :-D
    Koleje jsem, po zralé úvaze, zapojil dřív než chodník. Tramvaj přede mnou to je pocit bezpečí .

    Stejně tak jsem šel hned do jednosměrek v protisměru.
    ( s tím jsem měl potíž dvakrát za celou dobu asi před rokem-dvěma u nás v Újezdě mě nějaký idiot schválně jel co nejvíc vlevo aby mě vytlačil do lesa,tak jsem zastavil a do okénka které stáčel aby mě něco řekl jsem zařval dřív “ You bloody troglodyte“ ho tak konsternovalo , že už nic neřekl a odfrčel. Kamarádovi ( on je výrazný modrooký blond ) se zase osvědčuje začít hlobokohrdelní ruštinou ( on tam vyrostl nebo co) a to je mazec když zaburácí Nu vot ? Nebo vypustí několik vět se spoustů duraků….

    No a pak nedávno na nás řval městský policajt na u jednosměrky u magistrátu, takže se mu dostalo následující tirády “ znáte pavku Béma ?Neznáte co ? To je primátor prahy a cyklista. Znáte automat ? Neznáte co ? To je nadnárodní organizace cyklistů, která dohodla že jednosměrky pro kola budou v EU průjezdné, chlapík znejistěl a konec, jelo se dál…..

    A až nakonec sem začal vymetat chodníky…

  12. p.s: představte si … odborná literatura říká (technické podmínky – TP 189), že ranní cyklistická špička se má sčítat od 5 do 8 hod … he he … koukali jste na vrchol špičky za posledních 14 dnů na cyklo A 2? vždy po osmé! … punkový klasik praví: nevěřte nikomu, komu je nad … čtyřicet! :-) a já doplňuji … především teoretikům z firmy Inženýrská odyssea 1970, s.p.

  13. Slávek … no řekl bych, že mimo Prahu platí, valná většina našich obchodních partnerů končí pracovní dobu mezi 15-16 :-D čili najíždí o hodinu-dvě dřív do práce než my…..

  14. První (rychlý) výsledek včerejšího sčítání: Včera, mezi 7:00 a 9:30 a pak mezi 15:00 a 18:00 projelo křižovatkou u Národního divadla (bez Divadelní) celkem 588 cyklistů.

Další z rubriky

Patočkova: ochranné cyklopruhy u střešovické vozovny 6

Na rozhraní ulic Patočkova a Milady Horákové u zastávek tramvají Vozovna Střešovice vznikly na konci..více

Cyklomagistrála na Hlávkově mostě? Zatím jen apel na řidiče 31

Zhruba třicet lidí se ve čtvrtek 26. září účastnilo happeningu „Otevíračka cyklomagistrály“ pořádaného kolektivem Bike..více

Cyklostojany ve vozovce 1

Cyklostojany umisťované ve vozovce. V jiných městech a zemích běžná praxe, v Praze po dlouhou..více

Adam Scheinherr: Pokud cyklodopravě prostor nezačneme dávat, tak na kole jezdit nikdy nebudeme 70

Po celé jaro jsme vám přinášeli ankety o plánech jednotlivých městských částí v oblasti cyklistické..více

Co chystají městské části: Praha 19 (Kbely) 12

22. 07. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 7 3

17. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru