Jak se jezdí na kole u Národního divadla?

Publikováno: 13. června. 2010, 1 min. čtení
Aktualizováno: 29. července. 2015
Autor: redakce

Tomáš Prousek strávil příjemných dvacet minut v ranní špičce na křižovatce u Národního Divadla. Jestliže jsme se domnívali, že v Praze se nejezdí, tak fotoalbum, které pořídil, nás přesvědčí o pravém opaku.

V centru Prahy cyklisté jezdí, v pracovní den ráno v naprosté většině dopravně. Toto album dokazuje, že 8.6.2010 od 8:32 do 8:53 křižovatkou projelo 58 cyklistů (tj. průměrně 2,8 cyklisty za minutu a přepočtem cca 165 cyklistů za hodinu!). Několik souvisejících okolností – po delší době pěkné počasí, výluka tramvají na Rašínově nábřeží, rozkopaná křižovatka Mánes a přilehlý chodník Rašínova nábřeží. Na křižovatce Národní divadlo rozkopané nároží chodníku na protivodním konci mostu Legií.

Pozn. red.: V albu si povšimněte, jaký je poměr cyklistů, kteří jedou v provozu a po chodníku.


Kliknutím na fotografii otevřete album. (foto TP)
redakce
Redakční tým online magazínu Městem na kole

Václav Řehák 14. 6. 2010, 09:32

Pěkné a záslužné. Jenom pro celkovou představu bych dodal, že tu ještě chybí spousta cyklistů, kteří ve směru Mánes- Karlovy lázně volí průjezdnější ulici Divadelní (podjezd Národní tř.) - to je vcelku komfortní varianta.

TP 14. 6. 2010, 10:58

Divadelní je zmíněna jen v popiscích (konkrétně 8:33:08). Další užívaný by-pass křižovatky je pro vztah Mánes - Národní přes nádvoří Nové scény. Oboje samozřejmě nešlo fotit současně ;o)
Možná bych mohl ještě přidat schémátko, jako je na konci alba o Jeremenkově ulici.

pylma 14. 6. 2010, 16:50

Teda, obdivuju autorovu odvahu prohlasovat za nejlepsi a nejbezpecnejsi tramvajovy pas. Jelikoz vsechny me pady, co stoji za rec (zatim nastesti jen dva) maji na svedomi prave koleje, v tomhle provozu bych jizdu kolem koleji neriskovala (spadnout pod kola auta nebo tramvaje, no brrr). V takovemhle provozu zastavam nazor, ze ohleduplne jedouci cyklista na chodniku nikoho neohrozuje. Zrejme stejne jako vetsina vyfocenych.

P.S.: Az mi po tom druhem padu vyndaji stehy z lokte, tak zas vyrazim.

Vratislav Filler 14. 6. 2010, 20:48

No, tramvajový pás není samozřejmě žádná výhra, myslím, že ulice s tramvajemi bylo to poslední, kam jsem se ve městě troufl (pak už jen magistrála, když spěchám ;-) ) a nejméně příjemný pád jsem měl taky na kolejích. Řekl bych, že tramvajový pás je nejtěžší - ale ve vnitřní Praze jeho zvládnutí hoodně pomůže. ( návod zde: https://mestemnakole.cz/jak-do-mesta/kapitola-11-po-tramvajovych-kolejich/ )

Potíž chodníku na Smetanově nábřeží je stejná jako na Staromáku, když jsou trhy (a nebo jako dneska nějaké automobilové promo). Ohleduplná jízda tam rovná se jízda téměř krokem. A krokem se jezdí blbě.

Samozřejmě, je to tam nahoře neúnosné. Tak jsem zvědavý, kdy to Smetanovo nábřeží konečně pro ta auta definitivně zavřou.

újezďák 15. 6. 2010, 10:01

Tramvajový pás je podle mě , obzvlášť v místech kde je zábrana pro auta, v podstatě to nejbezpečnější co rušná ulice nabízí.
Ovšem i já jsem tam dal pěknou držku, když se chlapík rozhodl to ze stojící kolony loupnout přes ten ocelový obrubník a otáčet se. Mírný kopec, měl jsem tak tak 30, brzdil jsem brutalne ale bylo po dešti a ty panely kloužou. No v podstatě jsem mu velmi zdařile zarazil pravý roh z řidítek do sloupku, chvíli se hádal kdo je větší viník a pak nasupeně odjel.
Já hlasuju pro koleje pěkně 5-10 metrů za tramvají ....

Vratislav Filler 15. 6. 2010, 10:04

Újezďák: Přesně tak, za tramvají je to nejlepší :-) Jinak v sobotu jsem poprvé (na doporučení) dal Bulhara dc. po tramvajovém pásu a musím říct, že proti těm přechodům nebo jízdě s auty je to pohodička největší.

újezďák 15. 6. 2010, 10:07

Add Smetanovo náměstí, ledaže by dopravu stáhla na sebe Blanka ?
Přiznám se, že po návštěvách Paříže nějak nevěřím, že by se to mohlo trvale držet zavřené...ale jak říkám, možná pomůže právě tunel...

újezďák 15. 6. 2010, 10:11

no já si Bulhara nechávám na podzim, až bude kratší den abych stíhal domů za světla. Tam je jediný, že pod magistrálou občas někdo z bezdomovců hází na kolejiště lahve.
Ale jinak souhlas Jindřišská, Senovážné Bulhar jedině po kolejích neboť odpolední pěší zona a Hybernská jsou o nervy.....

pylma 15. 6. 2010, 10:38

Navod na jizdu po kolejich je pekny, ale utvrdil me v presvedceni, ze jeste par set kilometru budu padat vyhradne v klidnych castech u tramvajovych smycek (kde mam dve, mozna i pet minut na sebrani se, aniz by kolem projelo auto nebo tramvaj). Mozna se casem osmelim, zatim jsem ve stavu, ze nez to vzit pohodlne, rovne a rychle po Vrsovicke, tak se radsi budu o pet minut dyl propletat zadem, sesedat a prevadet prechody, ale uzivat si minimum aut, lepsi vzduch (asi subjektivne), mene hluku a slunicko. Na Vrsovickou me dohnalo jenom to, kdyz zjednosmernili U Seradiste a to jsem se moc tesila, az to zas otevrou.

Vratislav Filler 15. 6. 2010, 10:44

Pylma: Tak tak, nic se nesmí uspěchat. Mně to trvalo několik let: první dva roky chodníčkaření, pak nějaké ty ulice s auty, pak tramvajové koleje a pak centrum a silný provoz - když to vezmu kolem a kolem, tak ten vývoj dovedností jízdy v provozu jsem dotáhl asi až po šesti letech ježdění po městě.
...což na druhou stranu dost vypovídá o náročnosti tématu, šest let se studuje vysoká škola. :-(

újezďák 15. 6. 2010, 12:06

Jsem asi výjimka :-D
Koleje jsem, po zralé úvaze, zapojil dřív než chodník. Tramvaj přede mnou to je pocit bezpečí .

Stejně tak jsem šel hned do jednosměrek v protisměru.
( s tím jsem měl potíž dvakrát za celou dobu asi před rokem-dvěma u nás v Újezdě mě nějaký idiot schválně jel co nejvíc vlevo aby mě vytlačil do lesa,tak jsem zastavil a do okénka které stáčel aby mě něco řekl jsem zařval dřív " You bloody troglodyte" ho tak konsternovalo , že už nic neřekl a odfrčel. Kamarádovi ( on je výrazný modrooký blond ) se zase osvědčuje začít hlobokohrdelní ruštinou ( on tam vyrostl nebo co) a to je mazec když zaburácí Nu vot ? Nebo vypustí několik vět se spoustů duraků....

No a pak nedávno na nás řval městský policajt na u jednosměrky u magistrátu, takže se mu dostalo následující tirády " znáte pavku Béma ?Neznáte co ? To je primátor prahy a cyklista. Znáte automat ? Neznáte co ? To je nadnárodní organizace cyklistů, která dohodla že jednosměrky pro kola budou v EU průjezdné, chlapík znejistěl a konec, jelo se dál.....

A až nakonec sem začal vymetat chodníky...

Slávek Syrový 15. 6. 2010, 23:02

p.s: představte si ... odborná literatura říká (technické podmínky - TP 189), že ranní cyklistická špička se má sčítat od 5 do 8 hod ... he he ... koukali jste na vrchol špičky za posledních 14 dnů na cyklo A 2? vždy po osmé! ... punkový klasik praví: nevěřte nikomu, komu je nad ... čtyřicet! :-) a já doplňuji ... především teoretikům z firmy Inženýrská odyssea 1970, s.p.

Jakub Ditrich 16. 6. 2010, 07:21

Potěšitelné vidět na náhodných fotkách, kolik našich elektorkol pro Praze už jezdí. Děkujeme!

újezďák 16. 6. 2010, 09:35

Slávek ... no řekl bych, že mimo Prahu platí, valná většina našich obchodních partnerů končí pracovní dobu mezi 15-16 :-D čili najíždí o hodinu-dvě dřív do práce než my.....

Vratislav Filler 17. 6. 2010, 10:54

První (rychlý) výsledek včerejšího sčítání: Včera, mezi 7:00 a 9:30 a pak mezi 15:00 a 18:00 projelo křižovatkou u Národního divadla (bez Divadelní) celkem 588 cyklistů.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat