Zažít město jinak — Velká podzimní cyklojízda

Hynek Hanke

Již tuto sobotu 25. 9., přímo v srdci Vinohrad, v ulicích mezi náměstím Míru a I. P. Pavlova. Loni to bylo příjemné korzo, letos je to celé malé městečko… Experiment, při němž z ulic na pár hodin zmizí auta a káva se bude servírovat přímo na chodník. Festival i místo na klidnou sobotní procházku. V 16.00 z rumunské ulice startuje velká podzimní cyklojízda! Program!

Na stánku PrahouNaKole — poradíme vám, jak a kudy na kole po Praze, kde je živo, i kde se právě u cyklotras pasou sloni. Jaké bude naše město? Na strom přání vám pomůžeme zavěsit si malý proužek papyru.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Slony jsem tam neviděl, ale velbloudi se pásli u obce Trnová kudy prochází jedna z mníšeckých cyklotras.

  2. Sloni jsou teď v Karlíně na Rohanském nábřeží :-)

  3. No, jako obyvatel této oblasti jsem docela silně nepotěšen přístupem městské části Praha 2 k organizaci této akce. Rád čtu tenhle web, chci sám začít jezdit po Praze na kole, ale to, že nám do ulice dají dopravní značku zákaz zastavení na celou sobotu od rána/dopoledne do 22:00 (!), to mě vážně nasr..o.
    Aby bylo jasno – nemám absolutně nic proti tomu propagovat alternativní způsoby dopravy (aka „jde to i bez aut“), ale takhle vyhnat lidi z ulic, kde si ještě musí platit stání aniž by byla nabídnuta alternativa kam přeparkovat, to mi přijde trochu přitažené za uši. Co si o tom myslíte? Uvítám konstruktivní komentáře a pohledy vás ostatních.

    Ještě poznámka na závěr: argumenty typu „Tak neměj auto.“ nepovažuji za relevantní, to ať se na mě nikdo nezlobí.

  4. Peß: Jasně! Budem dělat, jakože to je pravda! Schválně kolik lidí, tím zmateme :D

  5. Hynek: Jj, už jsem za tímto účelem vyrobil podvrhy fotografií slona, za nímž je v dálce hotel Olympik. Přítelkyně to sežrala i s navijákem ;-D

    Vratislav: Přijdou a rádi! :-))

  6. Honza: Vytáčí vás stejným způsobem čištění ulic? Nevím jak u vás, ale na Praze 10 stejným způsobem uzavřou oblast velikostí zhruba odpovídající ZMJ kvůli čištění 2x ročně. A taky nikdo nenabídne alternativní místo k přeparkování.

    Můj pohled na věc je, že když někdo využívá veřejný prostor k parkování svého soukromého majetku (a platí za to méně než je třeba poplatek za psa), musí počítat, že ten prostor je občas zapotřebí i na něco jiného. Pokud chcete vyhrazené parkování, není problém ho sehnat kolem 2.000 Kč měsíčně, což je částka, která řádově odpovídá ostatním fixním nákladům na vlastnictví auta (povinné ručení + pojištění).

  7. Honza: Zavolej si na radnici. Pokud takhle radnice z nějakého důvodu omezí parkování v placené zóně, tak by pak měla normálně proplácet účtenky z jiného placeného parkoviště za tu dobu. Alespoň tady na Praze 7 se to tak děje, co mi říkají zde bydlící kolegové.

  8. Honza: Rozumím, nicméně ten prostor ulice je veřejný, není váš. V sobotu je pro něj prostě nějaké jiné, lepší využití. Navíc ani neplatíte za parkovné odpovídající cenu. Ty metry čtvereční v centru Prahy jsou samozřejmě mnohem dražší.

    Jiná věc je, že vám to způsobí starosti, protože se tím na jeden den mění něco zaběhaného. To je nepříjemné, tomu naprosto rozumím. Auto*Mat se o tom snažil dostatečně dopředu informovat a dopad na místní obyvatele tím minimalizovat. Ale zas to berte z té druhé stránky. Přímo pod okny se vám koná slavnost, bude tam spousta zajímavých věcí — ne každý má takovou možnost. Prostě se přijďte podívat a potom zhodnoťte, jestli to za to stálo.

  9. Přesně řečeno. Ale je zajímavé, jak zažitý je názor, že město musí zajišťovat parkovací místa pro majitele aut. Takže když si koupím vrtulník, musí mi město u domu postavit heliport?

  10. Libi se mi tokijsky opak – auto vam prodaji az v momente, kdy ukazete doklad, ze mate zaplacene parkovaci misto… jinak smula – a na kazde misto samozrejme prodaji jen jedno auto… aspon pred par lety to tak fungovalo (nemam cerstve informace).

  11. Doporučuji Car-sharing. Je to běžný způsob ve velkoměstech západní Evropy a severní Ameriky (a funguje také v Brně – Auto na půl), jak snížit počet aut odstavených u bydliště. Řidič, který nejezdí každý den a najezdí ročně méně než cca 15 000 km tak velmi sníží náklady spojené s vlastnictvím auta, ale auto má po předchozím objednání k dispozici. Samozřejmě, pokud někdo auto považovuje za člena rodiny, nebo vlastní vytuněný exemplář, pro takového vlastníka plechového miláčka tato služba nemá valný smysl. Podpora města může být ve formě bezplatného stání v lukrativní oblasti, nebo i třeba několikaprocentní sleva na roční předplatní jízdenku na MHD pro abonenty car-sharingu. Ze stran kandidujících v Praze to máv programu SZ.

  12. Miloš: Díky za propagaci, v Praze teď car-sharing zrovna rozjíždíme. Viz http://carsharing-praha.cz kde se časem objeví víc informací. V Brně to funguje úspěšně už 8 let.

  13. 2Markéta: to co v Tokiu u nás taky fungovalo, v dobách dávno minulých. Byl o tom dokonce pěkný film, kdy Menšík vyhrál Spartaka, ale nemohl výhru převzít, protože neměl kde ho parkovat :)) Bylo to dokonce podmíněno garáží!

    2Hynek: to je krásně formulováno, díky

Další z rubriky

Řešení podnětů Cyklisté sobě s Prahou 2 5

V březnu 2019 jsme se za Auto*Mat sešli s radním pro dopravu Prahy 2 Janem..více

Setkání Cyklisté sobě na Praze 11 7

V neděli 19. května proběhlo na Praze 11 neformální setkání zájemců o řešení cyklistické dopravy..více

Záhady signalizace u Mánesa 25

V listopadu loňského roku jsme stručně informovali o úpravě tlačítka na výjezdu z Novoměstské náplavky..více

Cyklisté sobě se probouzejí z volebního spánku 8

Stránky Cyklisté sobě fungují od roku 2013 jako shromáždiště námětů na zlepšení podmínek pro jízdu..více

Připomínky k územnímu plánu v oblasti cyklodopravy 1

Návrh nového územního plánu, takzvaného Metropolitního, prochází první fází připomínkování. Do čtvrtka 26. 7. je..více

Letní podněty Cyklisté sobě s reakcí 2

Od srpna do září jsem poslal na magistrát a městské části další várku podnětů Cyklisté..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru