Vítkovský tunel dnes?

Je velmi pravděpodobné, že tunel pod Vítkovem na trase A25 (Staré spojení) byl dnes tiše otevřen pro veřejnost. Na pondělní cyklokomisi zazněla slibná slova ohledně úterního kolaudačního jednání. Včera v podvečer už tunel svítil a dělníci na místě odstraňovali zábrany.

Kdo budete mít dost odvahy jet se tam podívat dnes? ;-)

Aktualizace: Tunel opět otevřen nebyl. Přesto jím projela celá říjnová cyklojízda (foto Cobic).

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Už se těším, páč minule (asi 3 týdny) jsem musel kolo přehazovat přes betony a potkal jsem tam naproti další cyklisty, kteří to brali s úsměvem jako překážkovou dráhu. Dnes mám v práci longa, tak věřím že se to podaří bez bariér ;)

  2. Moc to nesouvisí s tématem, ale narazil jsem na informaci o podobně zabitém projektu, jako je tento. Podle Wikipedie a odkazovaných článků se již 4 roky válejí kola určená pro veřejnou půjčovnu kol na Praze 4 někde ve skladu. Jestli je to pravda, tak mi to přijde jako docela ostudný stav, a mělo by se o tom víc psát.
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Půjčovna_jízdních_kol#Praha_4

    To Vráťa: posílal jsem ti (trochu přehnané) množství emailů o té mapě, a nedostal jsem žádnou odpověď. Jestli nemáš čas, tak by mi stačila stručná odpověď o zaměření té mapy (něco s pomocí čehož bych mohl přepočítat souřadnice těch bodů), abych se mohl posunout dál. Pokud ta informace neexistuje, tak budu rád, i za tuto informaci – budu vědět, že má cenu to zaměřovat podle polohy bodů.

  3. Tak nic… Dnes cca v 17:30 stále uzavřeny oba portály betonovými zábranami.

  4. Tak včera bylo v tunelu stále ještě zavřeno. Cyklojízda nicméně projela ;-)

    Panely jsou povalené, lze to tedy projet s nízkým přenášením kola, ale tohle už je vážně jak u blbejch, tohle není ani bezvládí, tohle je kreténistán.

  5. Dneska v půl dvanácté jsou betony pořád na svých místech a v dohledu nikdo, kdo by je chtěl odstranit. Stejná situace panuje u schodiště do Karlína.

    Má cenu čekat na další „slibná slova“?
    Vím, že na brigády v „Akci Z“ už není ta správná doba, ale na pohnutí s tím betonovým svodidlem by mělo stačit pět lidí (podle katalogových údajů, dostupné techniky a základní fyziky). Kdyby se našel dvoutunový zvedák (hever, i bez koleček) s minimální pracovní výškou cca 15 cm, tak by lidi stačili jen tři.

    Šel by do toho ještě někdo?

  6. Dnes okolo poledne byl stav nezměněn. V tunelu se nesvítí.

  7. K denním popisům ještě jeden večerní ;-)

    Svítí se jen na přístupové cestě od Libně, vlastní tunel i cesta od Žižkova jsou po tmě. Z překážkové dráhy byly odstraněny ocelové plůtky, povalená i stojící betonová svodidla jsou (zatím) na svých místech.

  8. Ch.G.: A ta dopravní značka zákazu stupu na výjezdu z tunelu směrem zc. tam je pořád? Jestli ano, tak je to absurdita na druhou, protože v tom případě Praha svítí jen v úseku, na který je zakázán vstup ;-)

  9. Samozřejmě, že ta značka tam také nezůstala ;-).

    Ale absurdita je to stejně: směrem od Krejcárku to není ani stezka pro chodce, ani pro cyklisty, ale normální silnice se zákazem vjezdu všech mimo dráhy a hasičů. Takže na kole po ní stejně jet nesmíš.

  10. kolaudace proběhla. Otevření (zjevně) ne.

    Kdyby jenom neproběhlo otevření, ale ono probíhá uzavírání.

    Po diverzní akci z minulého týdne, kdy byly plůtky jen rozpojeny a odklizeny na stranu, si někdo dal tu práci, že je dal zase zpět. V sobotu odpoledne v nich byl alespoň průjezd, ale večer opět vše sdrátováno přes celou šířku ode zdi ke zdi.
    Večer tedy došlo k opětovnému rozpojení a odklizení.
    Úplně.
    Plůtky jsou prostě fuč a při troše štěstí si za ně nějaký místní bezdomovec vylepší finanční situaci před nastávající zimou.

  11. Plůtky jsou momentálně pryč. Jenom ty betony zůstaly. Nesvítí se a to přenášení je pěkně otravné. :( Někdo tady navrhoval tu akci s dvěma heverama na kolečkách a pár chlapů.

    Nechcete to realizovat? Na každé straně tunelu vytvořit štěrbinu 50 cm mezi betony a ať si tam ty Panely klidně nechaj. :D Na ty intenzity to bude stačit. ;-).

  12. Guerilla action report
    Realizace zabrala trochu času (ta konspirace je hrozná věc), takže shodou okolností akorát po Tondově návrhu (vážně jsem ho tady neviděl, jinak bych ho přizval přiložit pomocnou ruku).

    Včera večer byly stojící betonové zábrany posunuty. Akce začala krátce po osmé (proleli poslední dva cyklisti od Libně) a skončila před jednou. Na žižkovské straně bez problému, na libeňské pak došlo k drobné havárii, kdy ten betonový blok spadnul zpět do cesty a tam zničil zvedák. Posloužil statečně, Čest jeho guerillové práci.

    První, kdo průjezdný tunel na vlastní kolo vyzkoušel, byl neznámý cyklista přijedší od Žižkova v půl jedné (takže i v noci se stezka používá). Asi byl překvapen, že se nekoná překážková dráha ;-).

    Průjezd byl v daných možnostech vyčistěn od bahna (kde se tam vzalo?), kamení, listí a střepů. Vyčnívající betonové bloky jsou provizorně opatřeny oranžovým šikmým zdůrazněním, zejména v noci totiž nejsou až tak úplně vidět.

    Vlastní průjezd je jen jednopruhový, chce to tedy ohleduplnost vůči protijedoucím cyklistům. Na libeňské straně je bohužel našikmo ke směru jízdy, je tedy potřeba si do něj trochu nadjet (zejména s vozíkem, longtailem nebo na tandemu).

    V tunelu a na žižkovské cestě se samozřejmě stále nesvítí. Přes den to nevadí (ani v tunelu, je v něm celkem vidět), v noci to chce světlo.

    Ilustrační foto:
    žižkovská strana zvenčí
    žižkovská strana zevnitř
    lineňská strana zevnitř
    lineňská strana zvenčí
    šikmý průjezd na libeňské straně

  13. VELKÉ Díky všem Che Guerilla(rebuilding) !!!! Respect!!

    A prý, že jednotlivec nebo menší skupinka nic nezmůže!

    Určitě bych se přidal, ale moje síla není nic moc :).

  14. Dnes jsem byl na teréním průzkumu tunelu od Libně… Na cestě se nesvítí a v tunelu je tma jak v p…i ledního medvěda… Osvětlen není ani žel. koridor… Krize…

Další z rubriky

Do celoměstského systému přibyly nadřazené cyklotrasy 8

Rada hlavního města Prahy schválila v úterý 26. 2. usnesením č. 261/2019 rozsáhlou aktualizaci celoměstského..více

Co přinese pražský bikesharing v roce 2019 14

21. 01. - Martin - Zprávy
Sdílení jízdních kol, neboli bikesharing, čeká v Praze na jaře 2019 další expanze. V roce..více

IPR: Nové vize pražských veřejných prostranství 4

18. 12. - Martin - Zprávy
Během uplynulého podzimu představil Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) výsledky několika architektonických..více

Oprava cyklostezky na Rohanském ostrově bude dokončena v květnu 2019 7

V srpnu jsme informovali o začínající rekonstrukci cyklostezky na páteřní cyklotrase A2 na Rohanském ostrově...více

Praha spustila první veřejný sčítací totem 25

Praha v pondělí 17. září slavnostně spustila první veřejný sčítací totem. Totem je umístěn na..více

Hájek – Netluky: Byla potřebná stezka předražená? 8

V poli mezi Hájkem a Netluky v městské části Praha 22 vzniklo 400 metrů bezmotorové..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jaký je nejčastější typ dlažby na vašich cestách po Praze?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru