Skrytá reklama

Publikováno: 13. února. 2011, 1 min. čtení
Aktualizováno: 17. března. 2012
Autor: Hynek Hanke

Obsahem následujícího článku je nade vší pochybnost tzv. ,,skrytá reklama“. Skrytá reklama se vyznačuje tím, že nevystupuje prvoplánově jako reklama, a propojením zdánlivě nesouvisejících prvků se snaží čtenáře či diváka ovlivnit, zmást nebo zmanipulovat. Co si myslíte o této vitríně v ulici Národní? Propaguje firma Pietro Filipi jízdu po Praze na kole? Využívá Pietro Filipi symbol jízdního kola jako jistý trendy prvek k propagaci vlastního oblečení? Propaguje PrahouNaKole firmu Pietro Filipi? Nebo je to ještě nějak úplně jinak?

Nevím, zda si toho také všímáte, ale kolo se pomalu ale jistě stává i v Praze módní záležitostí. Bývají to výstavní designové kousky nebo městské retro- modely a často je instalují do výloh právě obchody s oblečením. Není divu. Kolo je svým způsobem krásné, jednoduché a přitom úžasně efektivní. Je to symbol nezávislosti a zdravého životního stylu.

Ale že by nějaká firma využívala kolo jako surrealistický objekt, to tu myslím ještě nebylo.

Znáte v Praze firmu nebo obchod, která spojuje svou propagaci s bicykly? Jsou v Praze kavárny, které používají jízdní kolo jako estetický prvek? Vyfotografujte je a pošlete nám fotografii na redakce@prahounakole.cz ! Vaše příspěvky zveřejníme.

Hynek Hanke
První šéfredaktor tohoto online magazínu (tehdy ještě pod názvem Prahou na kole). V redakci působil mezi lety 2008 a 2011.

Slávek 14. 2. 2011, 00:22

Je pravda, že Pedálové roh Národní pojali vtipně. Zkuste se tam na chvíli zastavit a zjistíte, že se více lidí podívá na kola (hlavní na bílý furt-favorit minimal), než na oblečení. Palec nahoru!
S.

Kuba Smolík 15. 2. 2011, 15:53

Minulý týden jsem viděl podobně stylovou výlohu s jednou krásnou furtošlapkou na Betlémském náměstí. Už ale nevím, co tam prodávají. Zkusím tam zajet a vyfotit. Pokud tam neprodávají přímo kola, tak to také jistě byla skrytá reklama.

Na druhou stranu jsem si dnes na Vinohradské třídě nemohl nevyfotit velkoformátovou reklamu na Skansku rozvinutou přes celou boční stěnu činžáku, na níž se píše: "Stavíme svět, ve kterém sami chceme bydlet." a obrázku nově vystavěné zástavby vévodí chodci a hlavně cyklista, který zabírá opravdu velký prostor té reklamy.

Holt symbol kola berou s povděkem i velké společnosti, když si chtějí udělat reklamu.

Fotku ti Hynku pošlu.

Vítek 17. 2. 2011, 09:34

no u Betlémského náměstí je to 66 galery, kde se prodávaj principiálně Botasky - jejichž designéry jsou kluci z Pedal projectu... měli tam nna podzim i výstavu svejch kol/goldsprint, atd. To že dělali i toho Pietro Filipi jak asi naznačuje Slávek je pro mě novinka

Wojtee 17. 2. 2011, 09:57

V jedný výloze Teska (MY-e :)) do Spálený je taky rafinovaně naaranžovaný kolo, s nějakejma in-n-cool hadrama (značku si nepamatuju, kolo zaujalo víc).
Je to hezkej objekt, skoro v každém případě, to se člověk těm aranžérům ani nediví :)

Mistr Lei 17. 2. 2011, 10:16

Co si o tom myslím? Že je to stejně oslizlý druh reklamy jako každý jiný, nebo spíš je to její prazáklad a praprincip, asi jako když developeři přidají na plakát za ty svoje satelitní pixly lány nedotčené přírody, nebo když osamělé nablýskané SUV projíždí podzimním lesem.

O tom, nakolik se stává kolo v Praze něčeho symbolem, by se dalo myslím dost úspěšně pochybovat, v uvedených případech je to prostě jen hezká rekvizita, nic víc, nic míň, zneužitá k propagaci něčeho úplně jiného. Potenciálnímu kupci to možná oblaží oko a snad ho prodchne nostalgie, ale že by na tom někdy jel do práce, to ho ani nenapadne.

Reklama pracuje jen s šablonami, které se skutečností mají pramálo společného...

Vratislav Filler 21. 2. 2011, 00:44

Markéta mi teď ukazovala fotku z C&A na Václaváku: Tam mají kolo ve výloze (moc pěkný cruiser) dokonce vystavený jako výhru v nákupní soutěži. Doufám, že sem dá odkaz, až to někam vyvěsí :-) .

Joo, kola jsou in jako něco, co upoutá zrak. Nesouhlasím ale s Mr.Leiem, že se z toho nedá nic vyvozovat. Ty šablony musejí mít společné s realitou to, že vzbuzují žádaný dojem či asociaci. A podle kumulace "reklamních" kol v pražských výlohách to vypadá, že čeští reklamkáři došli k závěru, že jízdní kolo vyvolává u potenciálního zákazníka asociace kladné.

Marketa 21. 2. 2011, 15:43

Tak tady je ten odkaz :o)... reklama byla účinná - hned jsem tam šla na nákup - kolo jsem bohužel nevyhrála... https://picasaweb.google.com/fillerovi/Kola#

cizinka 3. 3. 2011, 13:05

objevila jsem reklamu na kolo v luxusním butiku v Široké ulici, kousek od Pařížské..

Václav Řehák 3. 3. 2011, 14:36

Ve Vodafonu na I.P. Pavlova je ve výloze velká dotyková obrazovka s cyklistou na citybiku. Člověk do něj může virtuálně šťouchat (on různě nadskakuje, padá apod.) a pak si zobrazit něco o rychlém internetu.

Kuba 3. 3. 2011, 17:32

Reklamní kreativci většinou parazitují na streetové kultuře a nových trendech..to že kolo takhle působí je jedině dobře. Jezdit po městě na kole je holt zrovna víc sexy než chlápek v autě, nebo kočka na motorce.. Brzy to bude standart. Dneska jsem viděl "nejvíc hustý" kola v prodejně Puma..fotky posílám

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat