Aktuálně v Seifertově

Hynek Hanke

V Seifertově u Bulhara se ,,cyklomaluje“ asfalt. Směrem do kopce (od Bulhara k Italské) vznikl piktokoridor – ráno v pět tam bylo jen předznačení, v půl jedenácté jsem z mostu přes Bulhara už viděl nakreslené šipky. Nevím, jestli s tím ještě někam nepohnuli, ale ráno končilo předznačení u křižovatky s Italskou u normální stopčáry pro přímý směr. Směrem dolů (od Italské k Bulharu) piktokoridor není – pod těmi stojícími auty by byl stejně k ničemu. Zato jsou dole u semaforu přimalované „předstojné chlívky“. Poslední stav (půl jedenácté dneska) byl zatím takový, že jsou chlívky jen podmalovány červenou barvou a zatím v nich není symbol kola. Co je ale mrzuté je fakt, že chlívky jsou jen pro směry odbočení vpravo (do Husitské) a pro směr přímo (do Hybernské a na most ke Štvanici). Pro směr vlevo (do ulice U Bulhara a k Hlavnímu nádraží) bohužel chlívek chybí, píše nám Štěpán.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Komentáře - uzamčeny

  1. Jo maluje se. Včera jsem si všimnul, ze piktokoridor je zakreslen i na Plzeňské mezi Radlickou a Kartouzskou (tj. asi 200 m). Projíždějící cyklista jel stejně po chodníku. Ono tam moc prostoru není.

  2. To Mirek: Tam už jednou piktokoridory byly, když jsem před dlouhou dobou poprvé jel z Albertova na Ruzyň. Pak zmizeli, takže někdy včera, nebo předevčírem je zřejmě malovali znovu. Piktokoridory ale stejně tak, jak se dnes používají, jsou k ničemu, teda skoro k ničemu.

  3. Fajn, po dlouhé době se opět začalo něco dít v dopravním prostoru.

  4. Maluje se dál – ráno byl předznačený piktokoridor v Husitské od Trocnovské před řadicí pruhy u Bulhara. V protisměru není nic, zato u Trocnovské jsou předstojné chlívky (ty zase chybí u Bulhara, kde od Seifertovy a snad i Hybernské jsou). .

    Piktokoridor v Seifertově je proveden důkladně reliéfně, takže drncá. Ví někdo, proč to nedělají normální barvou na vodorovné značky, která je tak plochá, že to při jízdě vůbec není poznat?

  5. Štěpán: Nevím, jaké jsou další alternativy, ale pokud vím, tak cyklo se dělá buďto „vodovka“ (přes zimu zmizí) nebo „plast“ (na věky věků). S ohledem na to, že to má být trvalé a u piktokoridoru je potřeba, aby byl opravdu pořádně vidět, to vidím jako důvod pro co nejdůkladnější plast – i za cenu, ehm, reliéfnosti.

    Jak moc je to vysoké? Jako když se jede po „akustické“ čáře?

  6. Ahoj, včera jsem byl v Karlíně a chtěl jsem se tam jít podívat ale mnohem víc mě zaujalo že zmizeli žluté kola a stojany Homeportu. Homeport upgraduje ! Místo nich jsou tam zelené, na pevno přidělané stojany s displayem, čtečkou karty a napájením pomocí solárního panelu. Koukně na jejich nové stránky: http://www.homeportbike.cz/cze/ Kola tam zatím nebyly.

  7. Tak dneska(18.4.2011) jsem postřehl nové předstojné chlívky na Karlově náměstí, u křižovatky tramvají, a na Palačáku, tam ale pouze od Výtoně, oboje bez symbolu kola, jen červená barva.

  8. Ano, maluje se: dnes (19.4.) jsem zaznamenal v P10 v Záběhlické obtažení bus/cyklopruhu z „vodovek“ definitivním „plastem“.

  9. Postřeh z dneška: na Plzeňské u Kartouzské a na přejezdu z Duškovy do Plzeňské jsou nové předstojné chlívky.

  10. > Vratislav (@5):
    varianty jsou asi tak tyto:
    – „vodovka“ – používá se buď jako víceméně jednorázová rychlovka, nebo jako provizorní značení na nový asfalt (ten barvu při zrání „sežere“) a definitivní se dělá až tak po 3 měsících. Značka „vodovkou“ v podstatě žádnou výšku nemá.
    – „stěrka“ – řidší pro nástřik do šablony nebo z vozíku; hustší pro skutečné roztírání na místě (obvykle se plocha značky vymezí izolepou). V podstatě klasický postup, Pro lepší odrazivost světla se po rozetření ještě povrch posype balotinou. Výška značky je kolem jednoho milimetru, ale dá se udělat i schválně vyšší (vodicí pás přechodu).
    – „nažehlovací plast“ – vlastní značka se připravuje jinde, na místě se jen „připlácne“ – tím odpadá problém tahání s sebou spousty různých šablonek. Výška značky tak tři až pět milimetrů.

    Rozdíl mezi těmi plastovými šipkami s hadem na piktokorioru a normální i akustickou čárou si můžeš vyzkoušet zrovna tam (třeba cestou do Bořivojky). Že to jde i bez drncání (tedy také trvalou stěrkou) si jde vyzkoušet třeba na Vršovické (minimálně od Edenu ke Koh-i-nooru). Čerstvě nové (tedy nesjeté) stěrkové piktogramy jsou na Vídeňské od ulice V Zeleném Údolí po ulici K Výzkumným Ústavům. Tam to vylepšili o to, že rozšíření vozovky udělali na úkor krajnice a tak vede rozumná cyklistická stopa polohou bývalé čáry – po které tam zůstaly vyfrézované podélné drážky. Taky žůžo.

  11. Jen pro úplnost – po delší odmlce domalovali i piktogramy v Husitské.

    Optimističtější aktualita je z pěšocyklostezky úpatím Vítkova – od tunelu až k Lukášově ulici byly v pondělí vybagrovány příkopy (bingo! železničáři dobře věděli, proč tam podél trati byly) a dnes na místě potkána liazka plná štěrku. Možná se připravuje (další) kolaudace a konečně oficiální zprovoznění.

Další z rubriky

Omezení průjezdu po pěších zónách na Praze 1 začne za několik dnů 13

Po roce od zveřejnění záměru se v nejbližších dnech na Staroměstském náměstí, náměstí Republiky a..více

Cyklostezka podél Košíkovského potoka je před dokončením 8

Jedna z významných cykloakcí tohoto roku a téměř jediná ve vnitřním městě, cyklostezka podél Košíkovského..více

Prahou projela velká jarní cyklojízda 1

20. 05. - redakce - Zprávy
(s využitím tiskové zprávy Auto*Mat). V sobotu 12. května projela Prahou pravidelná velká jarní cyklojízda...více

Rok s kauzou pěších zón, rok beze změn 3

Kauza pěších zón na Praze 1 (více zde) nabrala v posledních týdnech překotné tempo, přičemz..více

Nový ochranný cyklopruh na nábřeží Kapitána Jaroše 36

Na nábřeží kapitána Jaroše vznikl v dubnu 2018 nový ochranný cyklopruh, který výrazně zpříjemňuje cestu..více

Bouře nad Náplavkou 12

Pražská cyklodílna Bajkazyl sídlící na novoměstské náplavce pod Palackého mostem vyvolala rozruch svým otevřeným dopisem,..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak budete jezdit přes pěší zóny po omezení průjezdu?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Jan Herda: Free Circle: oblečení pro (ne)cyklisty

    Tak Do práce na kole je soutěž, kde podle mě plno ambiciózních jezdí úmyslně z práce normálně trénink, já to…

  • Jan Herda: Pohled z druhé strany volantu

    Kdo má služebáka, tomu je asi i jedno, kolik prostojí v koloně, kdo je líný a chce klimošku, tak ho…

  • FlyingJ: Pohled z druhé strany volantu

    Bohužel v článku nevidím žádnou vypovídající hodnotu, neboť je extrémně zaujatý a vypichuje jen výhody kola a jen nevýhody automobilů.…

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru