Aktuálně v Seifertově

Hynek Hanke

V Seifertově u Bulhara se ,,cyklomaluje“ asfalt. Směrem do kopce (od Bulhara k Italské) vznikl piktokoridor – ráno v pět tam bylo jen předznačení, v půl jedenácté jsem z mostu přes Bulhara už viděl nakreslené šipky. Nevím, jestli s tím ještě někam nepohnuli, ale ráno končilo předznačení u křižovatky s Italskou u normální stopčáry pro přímý směr. Směrem dolů (od Italské k Bulharu) piktokoridor není – pod těmi stojícími auty by byl stejně k ničemu. Zato jsou dole u semaforu přimalované „předstojné chlívky“. Poslední stav (půl jedenácté dneska) byl zatím takový, že jsou chlívky jen podmalovány červenou barvou a zatím v nich není symbol kola. Co je ale mrzuté je fakt, že chlívky jsou jen pro směry odbočení vpravo (do Husitské) a pro směr přímo (do Hybernské a na most ke Štvanici). Pro směr vlevo (do ulice U Bulhara a k Hlavnímu nádraží) bohužel chlívek chybí, píše nám Štěpán.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Komentáře - uzamčeny

  1. Jo maluje se. Včera jsem si všimnul, ze piktokoridor je zakreslen i na Plzeňské mezi Radlickou a Kartouzskou (tj. asi 200 m). Projíždějící cyklista jel stejně po chodníku. Ono tam moc prostoru není.

  2. To Mirek: Tam už jednou piktokoridory byly, když jsem před dlouhou dobou poprvé jel z Albertova na Ruzyň. Pak zmizeli, takže někdy včera, nebo předevčírem je zřejmě malovali znovu. Piktokoridory ale stejně tak, jak se dnes používají, jsou k ničemu, teda skoro k ničemu.

  3. Fajn, po dlouhé době se opět začalo něco dít v dopravním prostoru.

  4. Maluje se dál – ráno byl předznačený piktokoridor v Husitské od Trocnovské před řadicí pruhy u Bulhara. V protisměru není nic, zato u Trocnovské jsou předstojné chlívky (ty zase chybí u Bulhara, kde od Seifertovy a snad i Hybernské jsou). .

    Piktokoridor v Seifertově je proveden důkladně reliéfně, takže drncá. Ví někdo, proč to nedělají normální barvou na vodorovné značky, která je tak plochá, že to při jízdě vůbec není poznat?

  5. Štěpán: Nevím, jaké jsou další alternativy, ale pokud vím, tak cyklo se dělá buďto „vodovka“ (přes zimu zmizí) nebo „plast“ (na věky věků). S ohledem na to, že to má být trvalé a u piktokoridoru je potřeba, aby byl opravdu pořádně vidět, to vidím jako důvod pro co nejdůkladnější plast – i za cenu, ehm, reliéfnosti.

    Jak moc je to vysoké? Jako když se jede po „akustické“ čáře?

  6. Ahoj, včera jsem byl v Karlíně a chtěl jsem se tam jít podívat ale mnohem víc mě zaujalo že zmizeli žluté kola a stojany Homeportu. Homeport upgraduje ! Místo nich jsou tam zelené, na pevno přidělané stojany s displayem, čtečkou karty a napájením pomocí solárního panelu. Koukně na jejich nové stránky: http://www.homeportbike.cz/cze/ Kola tam zatím nebyly.

  7. Tak dneska(18.4.2011) jsem postřehl nové předstojné chlívky na Karlově náměstí, u křižovatky tramvají, a na Palačáku, tam ale pouze od Výtoně, oboje bez symbolu kola, jen červená barva.

  8. Ano, maluje se: dnes (19.4.) jsem zaznamenal v P10 v Záběhlické obtažení bus/cyklopruhu z „vodovek“ definitivním „plastem“.

  9. Postřeh z dneška: na Plzeňské u Kartouzské a na přejezdu z Duškovy do Plzeňské jsou nové předstojné chlívky.

  10. > Vratislav (@5):
    varianty jsou asi tak tyto:
    – „vodovka“ – používá se buď jako víceméně jednorázová rychlovka, nebo jako provizorní značení na nový asfalt (ten barvu při zrání „sežere“) a definitivní se dělá až tak po 3 měsících. Značka „vodovkou“ v podstatě žádnou výšku nemá.
    – „stěrka“ – řidší pro nástřik do šablony nebo z vozíku; hustší pro skutečné roztírání na místě (obvykle se plocha značky vymezí izolepou). V podstatě klasický postup, Pro lepší odrazivost světla se po rozetření ještě povrch posype balotinou. Výška značky je kolem jednoho milimetru, ale dá se udělat i schválně vyšší (vodicí pás přechodu).
    – „nažehlovací plast“ – vlastní značka se připravuje jinde, na místě se jen „připlácne“ – tím odpadá problém tahání s sebou spousty různých šablonek. Výška značky tak tři až pět milimetrů.

    Rozdíl mezi těmi plastovými šipkami s hadem na piktokorioru a normální i akustickou čárou si můžeš vyzkoušet zrovna tam (třeba cestou do Bořivojky). Že to jde i bez drncání (tedy také trvalou stěrkou) si jde vyzkoušet třeba na Vršovické (minimálně od Edenu ke Koh-i-nooru). Čerstvě nové (tedy nesjeté) stěrkové piktogramy jsou na Vídeňské od ulice V Zeleném Údolí po ulici K Výzkumným Ústavům. Tam to vylepšili o to, že rozšíření vozovky udělali na úkor krajnice a tak vede rozumná cyklistická stopa polohou bývalé čáry – po které tam zůstaly vyfrézované podélné drážky. Taky žůžo.

  11. Jen pro úplnost – po delší odmlce domalovali i piktogramy v Husitské.

    Optimističtější aktualita je z pěšocyklostezky úpatím Vítkova – od tunelu až k Lukášově ulici byly v pondělí vybagrovány příkopy (bingo! železničáři dobře věděli, proč tam podél trati byly) a dnes na místě potkána liazka plná štěrku. Možná se připravuje (další) kolaudace a konečně oficiální zprovoznění.

Další z rubriky

Přichází růžová sdílená elektrokola 7

13. 06. - Martin - Zprávy
Česká společnost pro sdílení jízdných kol Rekola představila 12. června 2019 dlouho očekávaná elektrokola. Ke klasickým..více

Co chystají městské části: Praha 4 24

06. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 2 12

03. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 20 (Horní Počernice) 25

27. 05. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Bike Kitchen Praha 2

Na pražské Štvanici u cyklostezky přes Hlávkův most postupně roste nová komunitní cyklodílna Bike Kitchen..více

Co chystají městské části: Praha 14 (Černý Most a okolí) 5

20. 05. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru