Jak se jezdí… u Mánesa

Tomáš Prousek občas fotografuje cyklisty na využívaných (a často problémových) místech — třeba na křižovatce u Národního divadla, na na nábřeží kapitána Jaroše nebo v Jeremenkově ulici). Jeho poslední půlhodinové sezení se soustředilo čerstvě zrekonstruovanou křižovatku na výjezdu z náplavky u Mánesa a to v dopravně reprezentativní ranní špičce. U Mánesa opouští jižní část páteřní cyklotrasy A2 „chráněnou cestu“ mimo automobilovou dopravu a je vržena do hlavního dopravního prostoru. Každý cyklista si tuto skutečnost řeší po svém, což komentované fotoalbum velmi často neúprosně dokumentuje.

Za necelou půlhodinku projelo křižovatkou Mánes 59 cyklistů, takže za hodinu přes 120. To je hodnota, která odpovídá stejné hodině na sčítači v Podolí. Chování cyklistů se po rekonstrukci světelné signalizace provedené v létě 2010 příliš nezměnilo. Na vině jsou ale (spíš než cyklisté) provozní podmínky, které jim město „nabízí“: Mizerná dlažba na rampě, zóna videodetekce končící dva metry před stopčárou (a ne na ní), a i se stiskem tlačítka čekáte na volno déle než minutu. Nová podoba křižovatky tedy k pohodlnějšímu a legálnějšímu chování cyklistů rozhodně nepřispěla…

Fotoalbum najdete zde.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Tyhle fotodokumentace jsou geniální, člověk si udělá slušný přehled o různých průjezdech a jejich četnosti. Já tady jezdím vzorově podle předpisů: na náplavce zmáčknu tlačítko, čekám dlouho na zelenou a pak vozovkou do Divadelní. Že tam měla být detekce jsem věděl, ale myslel jsem, že z ní nakonec sešlo – mohl by někdo, kdo ví, jak na ní najet, to v terénu vyznačit? Třeba tesa páskou na dlažbě nebo sprejem? Stačila by malá šipka.

  2. Já tamtudy jezdím od Národního divadla do Myslíkovy a přijíždím většinou po chodníku (po silnici jen když není kolona, což ráno skoro nikdy není) a vjedu před auta stojící na červenou do stopčáry a zahnu doleva. Když není červená, nebo nemám náladu se tlačit mezi auta, tak dojedu až k tlačítku a překonám ulici s jeho pomocí (z úplně opačné strany, než je zamýšlené).

    V opačném směru jezdím vždy po silnici.

  3. Pěkný, obecně vzato ve směru od divadla nebo z Myslíkovy to beru jako pohodovou křižovatku, protože jsem na silnici s velkými bratry automobily padne zelená a šup šup…
    To výjezd z náplavky přímo do červené a na přechod je děsně matoucí.
    Navíc na týhle fotogalerii je vidět to zaparkovaný fialový auto který blokuje moji oblíbenou kličku na chodník před mánes na tamní přechod kde čekám radši při cestě k divadlu…
    Divadelní je ok, a dole pod divadlem se vždy hrdě pochválím za blikačky, které mám celý den. Protože tam se skutečně hodí

  4. Redakci velmi děkuji za zajímavě reportáže „na živo“!! jen tak dál!! Parádní možnost sledovat rozmanitost cyklodopraváků a jejich chování!
    Přestože jezdím tímto místem v průměru téměř jednou za pracovní den, tak o automatické detekci jsem díky vám slyšel poprvé!!

    a pak k projíždění této křižovatky.. téměř vždy jezdím od divadelní ulice (nár.div. prakticky) na náplavku nebo opačně… a prakticky téměř vždy jezdím po dokonalém zjištění pozice tramvají a případně i vozidel IZS (či dalších jiných) kudyma to berou –> pak zamířím na tramvajový pás.. vždy dávám maximální pozor zejména na tramvaje, těm v každém případě nesmím překážet. Pak už je problém jen při najíždění a sjíždění z tram pásu na obouch koncích.. Považuji to pro provoz za nejlepší řešení.. a dost mě překvapilo, že tram pás na fotkách pořádně nevyužil nikdo.

    Hezké jarní dny v tramvaji, v sedle i po vlastních nohách!
    Mi:)

  5. Já tuhle křižovatku jezdil rok, než jsem se přestěhoval. Pokaždé trochu jinak, od Národního většinou po kolejích a pak šup na náplavku; zpátky z náplavky přechodem na koleje a do Divadelní. Ta detekce mi přišla že je nasměrovaná na chodník mezi náplavku a směr k Tančícímu domu. Občas jsem si požádal stiskem, občas ne. Nevím jak letos, cesty za prací mě zavály na jiné směry.

  6. Tak dnes rano tam stali, kousek od detekcni cary, ctyri pani policajti a koukali na prijizdejici cyklisty.

  7. Zuzko, mohla byste prosím popsat, co dělali policajti (jen sledovali a co?) a co cyklisté (chovali se běžně, nebo pod tlakem uniforem zákonněji?). Díky.
    Škoda, že jsem dnes jel do práce přes Hostivař…

  8. A na této křižovatce bude i nadále rušno, na Masarykově nábřeží 8 se otevírá zítra půjčovna elektrokol.

Další z rubriky

Adam Scheinherr: Pokud cyklodopravě prostor nezačneme dávat, tak na kole jezdit nikdy nebudeme 70

Po celé jaro jsme vám přinášeli ankety o plánech jednotlivých městských částí v oblasti cyklistické..více

Co chystají městské části: Praha 19 (Kbely) 12

22. 07. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 7 3

17. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Přichází růžová sdílená elektrokola 7

13. 06. - Martin - Zprávy
Česká společnost pro sdílení jízdných kol Rekola představila 12. června 2019 dlouho očekávaná elektrokola. Ke klasickým..více

Co chystají městské části: Praha 4 43

06. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 2 12

03. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru