V soutěži Do práce na kole objeli zaměstnanci osmkrát zeměkouli

V rámci květnové soutěže o zelené kilometry najelo 1 025 účastníků kampaně Do práce na kole více než 318 tisíc kilometrů, spálilo 6 gigakalorií, uspořilo 1,5 milionu Kč za bezín a opotřebení aut a ušetřilo 35 tun oxidu uhličitého. Titul Cyklozaměstnavatel roku získala firma Et Netera tvořící webové stránky. Slavnostní vyhlášení výherců soutěže o „zelené kilometry“ pořádá iniciativa Auto*Mat ve čtvrtek na terasách Garáží Slovan.

Další informace najdete zde.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. No já říkám proč v tom jaksi nesoutěžně nepokračovat, že ?

    Původně jsem si myslel, že to bude tak 150,000 a říkal jsem si dát na letošek cíl najet 1,000,000 km…. ale když na to tak koukám tak by jsme měli dát i dva milióny a omlátit je Březinovy a magistrátu o papulu.

    Argumentačně je to, dle mého skromého názoru, podstatně lepší než občas cyklojízdou ucpat ve špičce Prahu v čase, kdy se každý těší domů. Z jiné diskuse vím,že se cyklojízdy pak nadšeně účastní i lidé, kteří si ten den dovezou kolo do práce autem…

    Ještě malá poznámka, kterou jsem si dovolil v jiných diskusích.
    Tahle čísla s benzínem a skleníkatým plynem jsou více či méně pořád blábol.
    U nás se nikdo z účastníků týmu nedopravuje do práce automobilem s manažerskou spotřebou leč pěkně MHD. Většina pravidelných městských cyklistů co znám je na tom stejně.
    A tak věřím, že valná většina účastníků soutěže nepřesedla z auta, ale z MHD …. a tam ta čísla prostě sedět nebudou……

    A co dál ?

    Samozřejmě jsem jezdil před soutěží a budu na kole po Praze jezdit dál soutěž nesoutěž, jen mi přijde škoda, že se Automát nerozhodl využít funkční web, logy a týmy případně soutěž nepřiotevřel pro další lidi a vydržel jeden jediný měsíc.
    Nevím jak vám, ale mě to přijde škoda, tak nějak to z celé akce dělá trochu delší demonstraci a možná o to právě šlo…..

  2. Jo možná malá poznámka, letos mám po Praze najeto 2300 km z čehož necelou polovinu v rámci měsíční soutěže…. takže jsem se vešel do třetí desítky účastníků…. to jenom aby někdo neměl dojem, že kritizuji z chvostu soutěže….

  3. Újezďák: Asi můžu odpovědět i za lidi, co na DPNK dělají: Dělalo se to poprvé, na měsíc to bylo naplánované tak nějak aby to mělo začátek, vyvrcholení (zítra na střeše Slovanu) a splněný cíl v tom, že teď v sezóně budou jezdit noví :-) . Kromě toho stávající tým DPNK má co dělat s průběhem akce ve stávající podobě, nás teď čeká ještě spousta zpracovávání, vyhodnocování, etc. Takže držet to kontinuelně, ani po té velmi dobré zkušenosti, tak nějak nejde.

    Ale není se třeba bát: Příští rok to bude zase a nejspíš celorepublikově :-)

    Ad hausnumera: asi se příště budeme ptát, ze kterého dopravního prostředku dotyčný přesedá :-)
    OT: se zrovna se hrabu v nějaké studii na magistrálu, která dovozuje, že zklidnění bude možné, když se sníží dojížďka IAD do centra o 15%. Počítal jsem, kde vzít volnou kapacitu VHD v centru pro lidi, co by přešli z IAD, a vyšlo mi, že zvýšení modal splitu cyklo o jedno procento udělá víc (a levněji), než kupř. tramvaj přes Dvorecký most.

  4. S těmi čísly je to jistě kromobyčejně složité, ale alespoň principielně cosi vyjadřují. Co jsem nikdy nepochopil – v této souvilosti – je, jaktože cyklistickí doprava není na úkor MHD, jak tu myslím VF před časem psal.

    Akce znamenitá, jen je pro mě až příliš průhledné, že svým způsobem o žádnou soutěž v pravém slova smyslu nejde, leda tak o soutěž, kdo to má do práce dál. Přinejmenším tedy v těch případech, kdy účastník tak jako tak jezdí denně. Najet oklikou si nemůže, třikrát denně do práce taky nepojede, takže na někoho, kdo místo 5 km jezdí 15 km, vlastně nemůže vyhrát. Jasně, jde o týmy, ale přece…

  5. Ujezdak: potkame se zitra na Slovanu? Na toto tema uz jsem s Tebou lehce polemizoval v diskusi nakole.cz a rad to dokoncim osobne ;-)

    Castecne souhlasim – ekoaktivisticky etos a vazba na zprofanovane globalni oteplovani mi prijde kontraproduktivni.

    Ale soutez a forma se mi libila a tyto drobnosti to nezkazi. Forma souteze (tedy i s limitovanm casem) je motivacni. Ted je na nas abychom kolegy popostrkovali. Nedelal jsem si zadnou zasadnejsi pruzkum, ale u nas jsem si tento tyden vsiml asi tri, kteri pred soutezi nejezdili a tento tyden jeli. To je super.

  6. Lei: K kilometrické soutěži: Kilometry jsou jen jedna asi ze tří individuálních a týmových kategorií (teď přesně nevím), určitě tam zítra budou nějaké zvláštní ceny za pravidelnost nebo tak něco (jak to nedělám, tak sám nevím). Samozřejmě, kilometry jsou vidět nejvíc, nejsnáz se to porovnává a tak je kolem toho největší halo. Rakouská kampaň, která běžela tentýž měsíc, oceňovala na principu náhody ty, kdo zrovna ten den jeli, bez ohledu na vzdálenost. Příští rok to má být trochu jinak, ještě se to bude dolaďovat.

    Vztah VHD -> Cyklo <- IAD je složitější. I když se technicky pravděpodobně děje to, že přímo na kolo přecházejí lidi spíš z VHD (je to věc obvyklé délky cest i lepší zastupitelnosti obou prostředků mimo suburban), není to zase tolik na závadu. Ve veřejné dopravě tím totiž vzniká kapacita pro uživatele IAD, kterým, pokud dojde k nějakým dopravně-organizačním opatřením (zklidnění magistrály, ZPS v celé vnitřní Praze, mýto, apod.) bude z velké části třeba nabídnout prostor pro vykonání cesty veřejnou dopravou (třeba v kombinaci Auto - P+R - vlak nebo auto - P+R - metro). Zde vysátí části lidí z VHD na kolo šetří nutnost zvyšovat kapacitu a tedy provádět drahé investice do zkapacitnění VHD v centru města (lze se pak spíš soustředit na to, aby byla VHD rychlá na větší vzdálenosti a fungovala tak použitelně i pro ty, kdo dnes jezdí autem).Důležité pak není kdo odkud kam přešel, jako spíš výsledný mix jednotlivých druhů dopravy. Je dobré, když se nízkých podílů IAD (pod 30%) dosahuje při méně nákladné veřejné dopravě, jejíž provoz tolik neždímá městský rozpočet. Protože procenta cest nad 35-40% VHD prostě doplní vysoké podíly pěší a cyklodopravy.

  7. Jirka : nevím mě se tam vlastně nechce, mám takovou obavu, že se to zvrhne v cyklojízdu :(

    Obecně vzato soutěž byla fajn, řekněme že mě donutila asi 2 až 3x nevynechat, když bylo hnusně nebo mě bylo po kalbě lehce blbě.

  8. VF :
    podle mě si nikdo nepředstavoval že je to na věky ba ani nemám moc ponětí kolik to stojí úsilí( peněz) ,ale prostě mi přijde divný, že když se cca 1100 lidí někam zaregistruje to vzít a na rok to uložit do regálu.

    Proč to nenechat otevřený ve smyslu, kdo chce tak si tam 1x za týden napíše kolik najezdil a 1x za měsíc to někdo updatne a na stránku na do prácenakole se dá do rohu počítadlo s totál sumou.

    Přijde mi, že část soutěživějišch povah to udrží v „akci“ a koneckonců kdyby každý účastník dal 100 kč tak se za to na konci roku můžou koupit nějaký ceny no né ?.:D

  9. Ujezdak: kolo si pripoutam a spolknu klicek. Aby mne na nej nahodou nenalozili a nezcyklojizdovali. ;-)

  10. Jen pro informaci. Do práce na kole jede dál. Teď skončila soutěžní část pro zaměstnance, soutěžní profily zůstanou, komunikace s účastníky bude pokračovat, rozjíždí se také management mobility firem. Zároveň se rozjíždí přípravy na opakování soutěže ve velkém stylu na příští jaro — vězte, že ten čas budeme potřebovat, ale to není hlavní důvod. Soutěž působí pro lidi ve firmách jako takový impuls, a proto je vhodné tento impuls v čase koncentrovat, jinak by se to rozplizlo a bylo by to takové nějaké nijaké :), nemělo by to zdaleka tak dobrý efekt. A nejlepší je to samozřejmě na jaře.

    Organizátoři kampaně mají poměrně silnou zpětnou vazbu, že to celé mnoho lidí inspirovalo a ti lidé teď jezdí dál. Přejme si, aby jim to vydrželo. Zároveň v průběhu soutěže začali jezdit ve firmách i další zaměstnanci, kteří se již ani nemohli do soutěže zapojit. Přesto jezdili a doufejme jezdit budou dál.

  11. No jo, „pokud“ dojde ke zklidňovacím opatřením. To jsem zvědav, kdy nějaké takové v Praze nastane.

    Jinak si myslím, že do značné míry taky půjde o peníze – pokud ten, kdo přešel na kolo, i nadále investuje do lítačky, je to jiné, než když si ji přestane kupovat a v nutnějších případech využije jednorázové jízdenky. To potom může oslabovat pozici a služby VHD, aspoň v dnešních dobách „přepočítej všechno na zisk“.

    Hm, „ekoaktivismus a zprofanované globální oteplování“ – jako kdyby člověk četl hradní noviny… A taky člověk přesně ví, v jaké zemi se nachází – i kdyby to bylo napsáno čínsky.

  12. Hh : no tak sláva
    No nevím jak jinde, ale u nás tak nějak soutěžili lidi, kteří jezdili už i dříve, pravda asi jsme byli rozplizlí a potkávali jsme se jenom u stojanů,,,,,

    Lei : já si tu roční lítačku platím pořád, v podstatě mě to vychází v součtu zimních, deštivých, nastydlých a zraněných dní kdy nejedu na kole o nějakých 15-20 procent levněji než jednotlivé jízdy. Navíc je to záloha když se píchne, jde se pít nebo je technický problém.

    Kde by jsme byli, v zemi kde se z člověka který nevěří všemu jako svaté hostii udělá fašista a hradní aktivista a máme progargumentováno

    Jakvykmy – tammykvy :D

  13. jak se těšíte na pondělní stávku VHD ? :D
    Já se osobně těším hodně.
    Jen doufám, že tramvajáky nenapadne sypat připínačky na cyklostezky.
    Protože přesně takové věci bych vod vodborářstva v dopravě čekal……

  14. Jo, podle předběžných propočtů je to s tou lítačkou na hraně, zatím si ji taky platím. Teď se situace ještě vyhraní zdražením jednorázového jízdného, i když nepochybuji o tom, že kupony to taky čeká.

    Asi kdyby člověk tu lítačku neměl, byl by značně motivován jezdit i v zimě a dešti, čímž by se z něho stal ošlehaný pard. Ale chápu, že záleží mj. i na vzdálenosti. Je jiné, jede-li někdo 25 km jednu cestu, nebo 10 km jako já, o 3 km ani nemluvím. U mně je potíž, že když vezu nástroje na zkoušku s kapelou, kolo se stává prakticky nepoužitelné, a to je jednou týdně pravidelný případný výdaj 32 + 32 Kč, aniž bych počítal lijáky a jiné potíže.

    Pro hradní panáčky doporučuji:

    http://www.skepticalscience.com/argument.php

    :-)

  15. Lei: omlouvam se, ale skatulkovani do diskuse nepatri. Tedy pokud ji nechces zabit. Dovolim si ohradit se proti vazbe – vyjadruje se skepticky ke globalnimu oteplovani rovna se je fanouskem pana inzenyra profesora prezidenta a jeho famulu.

    Moje pripominka ma dva rozmery:

    1) Realna problematika (ne)oteplovani. Globalni oteplovani je problem – a to hlavne proto, ze zprofanovalo vedu. Donutilo ji se zpolitizovat a zaktivizovat. Vedecka metoda poznani sveta jako takova (tedy zaklad soucasne civilizace) je pohrbena pod nanosy politiky a aktivismu. Viz. odkazovany web. To je opravdu problem, ktery nas muze stat velmi mnoho.
    Aktivisticky pristup k oteplovani je stejne spatny jako klimaskepticismus. Viz napriklad tyto dva clanky, pod ktere bych se plne podepsal:

    http://sysifos.cz/index.php?id=vypis&sec=1283966552
    a
    http://sysifos.cz/index.php?id=vypis&sec=1277747202

    Bez ohledu na realitu oteplovani tedy doslo ke znacnemu zpochybeneni cele diskuse, relevantnosti argumentu, pravdivosti dat, nezaujatosti vedcu atd.

    2) Z toho vyplyva moje poznamka. pokud budu chtit cokoliv propagovat, tak bych to nespojovat s timto vysoce kontroverznim tematem. Tim si totiz automaticky zvres dvere do pulky potencialnich prijemcu sdeleni. A to i pres to, ze by myslenku samotnou (jezdit do prace) akceptovali. Kdyz se podivam na cilove skupiny tak

Další z rubriky

Florenc má nové přechody i cyklopruhy 8

02. 12. - Martin - Zprávy
Tento listopad došlo k rekonstrukci světelné křižovatky ulic Ke Štvanici a Křižíkova mezi autobusovým nádražím..více

Smíchov má přes kilometr nových cyklopruhů. Kdy přibudou další? 16

25. 11. - Martin - Zprávy
Praha 5 získala v listopadu 2019 nové ochranné pruhy pro cyklisty. Přibližně 1300 metrů jich..více

Cykloboxy na Praze 10 skončily 18

Příběh cykloboxů pro individuální uschování kol v desáté městské části se po dvou letech provozu..více

Státní vlajka na kole 4

U příležitosti blížícího se státního svátku přinášíme doplnění k naší standardní cyklistické etiketě na základě..více

Patočkova: ochranné cyklopruhy u střešovické vozovny 10

Na rozhraní ulic Patočkova a Milady Horákové u zastávek tramvají Vozovna Střešovice vznikly na konci..více

Cykloobousměrkový zázrak v Petrovicích 13

07. 10. - Martin - Inspirace
Na přelomu let 2016 a 2017 došlo v malé čtvrti na jihovýchodě Prahy k něčemu,..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • a-b-c: Když řídí autopilot

    Když to tu tak čtu budu za vyvrhela ale: Automatizace řízení není špatně. Naopak je to žádoucí stav.…

  • Tonda: Když řídí autopilot

    OK, na chodníku, který je bez pochyb chodníkem bych asi nezvonil a počkal až se udělá místo.…

  • Osamělý vlk: Když řídí autopilot

    Holt automatické chování při řízení je svině. Já jsem se naučil netlačit na pilu, ale radši počkat, on se ten…

webdesign by 2046
↑ nahoru