Výstupy ze sčítačů za celý čtvrtek a páteční dopoledne

I přes výpadek sčítače v Podolí se podařilo dát dohromady počty cyklistů včerejší den:

  • A2, Podolské nábřeží pod Vyšehradem: Průměr 1830, čtvrtek 10650 (interpolace 19:30-21:30), 5,8x více.
  • A2, Karlín, Rohanské nábřeží: Průměr 870, dnes 5889, 6,8x více
  • A22, Krč, Sulická: Průměr 770, dnes 4015, 5,2x více
  • Vršovická u nádraží Vršovice: Průměr 350, dnes 2274, 6,4x více
  • Dukelských Hrdinů před křížením s Kapitána Jaroše: Průměr 996, dnes 2441, 2,4x více.

Násobky dlouhodobých průměrů jsou nižší než v ranní špičce, kdy se jednalo o sedminásobek běžných počtů. To je nejspíš způsobeno zastoupením rekreačních cest v dlouhodobých průměrech (jejich počet ve čtvrtek pochopitelně nevzrostl). Pro zvýšení počtu dopravních cest je tedy zcela na místě uvažovat čísla z ranní špičky.

Za zmínku stojí nejslabší nárůst na třídě Dukelských Hrdinů. Bude nejspíš způsobený souhrou dvou faktorů: Prvním je odrazení svátečních cyklistů křižovatkou s třídou Kapitána Jaroše (i naše návody doporučovaly cestu přes Karlín). Druhý faktor, který mohl výsledky ovlivnit, je, že sčítač je ve vozovce a řada svátečních cyklistů mohla jet po chodníku.

Data z dalších sčítačů si můžete prohlédnout zde.

Updatováno 15:10:

V pátek vyjelo patrně zhruba stejně cyklistů, jako je dlouhodobý průměr. Na výrazně dopravních tazích (Rohanské nábřeží, Vršovická) je patrný nárůst, který ale nevybočuje z běžné denní fluktuace. Pro vyhodnocení důsledku čtvrtečího cyklistického dne na podíl cyklistické dopravy v PRaze bude třeba vyčkat nejméně do konce příštího pracovního týdne.

Naměřené hodnoty ve špičce ( průměr / čtvrtek / pátek ):
Podolí: 330 / 2328 / 324
Rohanské nábřeží: 160 / 1382 / 181
Krč Sulická: 130 / 859 / 115
Vršovická: 59 / 450 / 68
Dukelských hrdinů: 150 / 441 / 149

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Snim ci bdim? Je to sen? Jine rano, jiny den, stejne misto ve stejny cas ted jsme, ale …

    … Rekni, kde ty cyjklisti jsou, co se s nima mohlo stat,
    rekni, kde ty cyklisti jsou, kde mohou byt …

  2. add sčítač : přéčinou byla chebná elektronká E13 z našeho podniku Katoda Olomóc ?

    mech1 : včera jsem na své obvyklé trase napočetl 64 kousků dnes 12 a jednu koloběžku a to jsem se rozhlížel poctivě….

    Inu zpátky na stromy :)

  3. Troja – Letná – Kampa – Podolí – Pankrác: 20 až 30 kusů. Nejvíc pochopitelně na nábřeží… Klídek, pohoda :-)

  4. Mám vážné pochyby o tom, že sčítače sečtou všechny, kdo přes ně jedou. Nezkoušel jste tam někdy někdo hodinu počkat a sčítat ručně?

    Vracel jsem se přes Rohanské Nábřeží do centra až chvíli po půlnoci, a jen za tu chvíli co jsem jel od betonárky ke sčítači jsem potkal minimálně tři cyklisty v protisměru, a jednoho po směru, který za mnou jel s jistotou přes sčítač. Samozřejmě, nemám důkaz, že ti v protisměru jeli přes sčítač a nepřipojili se třeba z přechodu u Hiltonu, ale stejně se mi zdá krajně podezřelé, že by mezi 00:00 a 01:00 bylo těch cyklistů skutečně jen 3+2, tzn, že bych zrovna na všechny natrefil v těch asi 5-10 minutách, kdy jsem tam projížděl já.

    Ony jak jsou tam na asfaltu ty „pičinky“ pro každý pruh zvlášť, nedivil bych se, kdyby cyklisty jedoucí víceméně středem (po čáře) nezaregistrovaly. A že při cestě do centra to zrovna docela svádí si zatáčku do tunelu trochu nadjet…

    Poměry mezi běžným dnem a včerejškem by to snad zas tak zásadně ovlivnit nemělo, ikdyž co já vim – různé chování „mazáků“ a „zelenáčů“ v pruzích, větší množství lidí v protisměru a dodržování pruhů kvůli tomu …

  5. jbohac:
    Já myslím, že to určitou váhu mít může. Nevím, jak ostatní pravidelní cyklisté („mazáci“), ale já:
    1. znám smysl „pičinek“,
    2. důsledně přes ně jezdím,
    3. trasy (pokud možno) plánuji i jezdím uvědoměle tak, abych se nechal nasčítat. (Tím chci například říci, že kdyby nebyl u Vyšehr. tunelu ten sčítač, tak to jezdím 100% po silnici, za stávajícího stavu se však poslušně mačkám a sčítám…)
    Věřím, že naprostá většina rekreačních cyklistů o existenci sčítačů nemá tušení.

  6. jbohac: Poměr přejetí a nepřejetí bude podobný. Na Podolském nábřeží je dlouhodobě 5-10% lidí jezdících po silnici. Jsou sčítače, které neberou zdaleka všechno, třeba Dukelských Hrdinů zc. je jen u chodníku a nebere cyklisty řadící se podél tramvaje vlevo do Kostelní – a takových případů bude spousta. Důležitější mi přijde, kolikrát se stav zvýšil oproti průměru.

  7. 10650 je moc pekne cislo. Pro porovnani pro stejny pocet aut se (mimo Prahu) stavi ctyrpruhove silnice, ani nektere soucasne useky dalnic takvou hustotu nemaji. Zato cykliste se pri stejne hustote provozu pod Vysehradem vmestnali na metr siroky chodnicek.

  8. jkjk : Pokud si pamatuju z posledního průzkumu silnic tak tuhle hustotu provozu mají například silnice v Úvalech, Říčanech, Brandýse nad Labem ……

  9. -> jkjk
    Deset tisíc vozidel za den rozhodně není důvod pro stavbu čtyřpruhové komunikace, ani v Praze, ani nikde jinde.
    Jenom pro pořádek – tohle číslo je intenzita provozu, hustota je o něčem jiném.

    -> jbohac
    „pičičky“ rozhodně nesečtou všechny. Probíralo se to tady někdy loni (myslím), a tehdy jsem udělal pokus – mezi třetí a čtvrtou ranní jsem několikrát projel přes smyčky u Hiltonu, pořádně středem, aby měly šanci. Ve výsledcích pak byla nula – 100% chyba měření.

    Ve čtvrtek jsem najel po Praze 112,7 km, z toho jsem byl sečten jen jednou (u myší díry směrem na Hlubočepy) – pokud tedy smyčka zrovna sčítala.

Další z rubriky

Do celoměstského systému přibyly nadřazené cyklotrasy 8

Rada hlavního města Prahy schválila v úterý 26. 2. usnesením č. 261/2019 rozsáhlou aktualizaci celoměstského..více

Nehody s účastí cyklistů v roce 2018 14

Rok 2018 přinesl cyklistům dle policejních statistik nepříjemnou skutečnost: výrazně zvýšený počet nehod s účastí..více

Co přinese pražský bikesharing v roce 2019 14

21. 01. - Martin - Zprávy
Sdílení jízdních kol, neboli bikesharing, čeká v Praze na jaře 2019 další expanze. V roce..více

Chaos podruhé: Šlapací výčep 9

Na podzim jsme v prvním příspěvku ze série článků „Chaos“ analyzovali jedno z hojně diskutovaných..více

IPR: Nové vize pražských veřejných prostranství 4

18. 12. - Martin - Zprávy
Během uplynulého podzimu představil Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) výsledky několika architektonických..více

Práva a povinnosti chodců a cyklistů na přechodech a přejezdech 22

Nedávno se rozhořelo další kolo debaty o právech a povinnostech chodců na přechodech a cyklistů..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jaký je nejčastější typ dlažby na vašich cestách po Praze?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru