Auto*Mat startuje kampaň za pěší zónu na Smetanově nábřeží

Pěší zónu na Smetanově nábřeží na dvacet minut otevřeli primátor Bohuslav Svoboda a jeho první náměstek Karel Březina. Happening sdružení Auto*Mat odstartoval kampaň za zřízení pěší zóny na Smetanově nábřeží. Zklidnění Smetanova nábřeží by cyklistům zajistilo zoufale chybějící propojení již existujících sítí chráněných cyklotras na jihu a severu Prahy. Zvlášť rodinám s dětmi a seniorům otevře zprůjezdnění trasy celou polovinu Prahy, která pro ně byla doposud nepřístupná. Stane-li se problémový úsek přijatelný pro většinu uživatelů cyklodopravy, lze očekávat v tomto úseku trasy A2 zvýšení její intenzity ze současných cca 800 průjezdů denně na 2000, a dále znatelné zvýšení intenzity cyklistické dopravy na navazujících úsecích páteřních cyklotras a v plošně v celém centru.

Zklidnění Smetanova nábřeží můžete podpořit podpisem elektronické petice.
Stránka ke zklidnění nábřeží na webu Auto*Matu
Souhrnný článek na webu Auto*Matu
Reportáž ČT

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Tak schválně, kdo si myslíš že tato akce něco změni ? (já bych si to přál :-)

  2. já bych se jenom zeptal, viděl někdo fotky Smetanova( tehdejšího Františkova) nábřeží řekněme z let 1870-1900 ?
    Vždycky to tam bylo rozdělo na na chodníky a silnici, později plus trať pro koňku, navíc to by kočičáky jako hrom po kterých se docela blbě chodilo a drožky a kočáry na tom zněly jako mlátíte železnou tyčí do sudu, ale nikdy to nebyla pěší zóna …….

    To samé Křížovnické náměstí

    To jsem fakt zvědavý až se to jednou otevře kolik seniorů a rodin s dětmi tama bude celý, zdůrazňuji celý rok jezdit :D …

  3. újezďák: Fotky jsem viděl. Taky jsem viděl, kolik je tam na těch fotkách drožek a kočárů.

    A naše sázka samozřejmě stále platí :-))

  4. Újezďákova argumentace mi trochu připomíná veleduchy z radnice Nového Města nad Metují, kteří se prý bránili zeleni na náměstí s tím, že ve středověku městská zeleň neexistovatala, takže by to bylo neautentické. Hlavně že řady parkujících plechů, kterými je náměstí vyplněno, působí hrozně autenticky.

    V rámci téže logiky bych tam navíc znovu nainstaloval pranýř, odebral dlažbu a splašky lil z oken…

  5. Hele Karlův most nebo prostranství před orlojem jsou na pohledech taky prázdný :D
    Už první Pražské nádraží obsluhovalo přes 300 drožek, fiakrů a formanských vozů, dokonce se v tehdejším tisku probíralo jak zabránit četným srážkám a nehodám…..
    Jezdilo se po kočičích hlavách, brzdy ve své podstatě účinné moc nebyly a tak … dneska je ovšem jiná doba., buduje se Blanka a tak třeba fakticky ty auta zmizí pod zem….

    Samozřejmě platí
    já jsem na to fakt zvědav, jaká čísla tam vylezou, samozřejmě krom prvních hodin, kdy tam bude určitě nějaká akce :D

    btw byl ten překlad k něčemu nebo byl ještě horší než jsi čekal ?

  6. újezďák: Nějak nechápu, co se snažíš říct. Že by tam pěší zóna s povolením pro taxi a místní obsluhu být neměla? Přijde ti lepší ponechat současný stav? Nebo navrhuješ lepší řešení?

    Zrovna mi před chvílí líčil kolega, jak tamtudy jel dneska z Modřan do Libně, aby objel ucpanou Ječnou. Objízdná trasa existuje, ale proč si to nezkrátit přes město? Naproti tomu chodců dáme na nábřeží před divadlem zákaz, jen ať si to objedou. To ti nepřipadá postavené na hlavu?

  7. újezďákova argumentace a co chtění říci je v tom/ o tom
    že pěší zóny jsou cyklistům ve své podstatě na prd .

    Pokuste se někdy souvisle jet na kole po Příkopech nebo po Staromáku a pochopíte….

    Proto se takového kroku děsím.

    Radši bych viděl nějakou formu jasně oddělené jízdní dráhy tedy silnici, i když by na ní např nesměla auta a k tomu klasické byť třeba širší chodníky.
    Jakmile se z toho udělá špacírplac tak sbohem cyklistiko

    Hele vzpoměnte si na vyobrazení navrhovaného cyklopontonového mostu od rudolfina po žofín.
    Nezarazilo vás tam něco ?
    Mě ano, byly tam zobrazeny davy korzujících, postávajích, rekreujících se chodců… představa že by tam projel cyklista nebyla dle obrzázku možná.

  8. Aha, tak tos měl říct hned :-)

    Člověk přece jen tak nějak očekává, že na dostatečně široké pěší zóně zbyde proužek i pro cyklisty. Jasně že na nábřeží to asi nepůjde míchat stejně jako na Staromáku, kde s trochu snahy je slalom mezi tůristy možný.

    Obecně ale vzato já třeba jsem přinejmenším stejně chodec jako cyklista a představa pěší zóny na nábřeží, byť třeba ne moc přívětivá pro cyklisty, mě stejně láká. V tomhle případě mi jde o to místo, nikoli o co nehladší průjezd na kole. To by se pak člověk mentalitou trochu blížil automobilistům a jejich honu na „cestu z A do B“, které v oběť musí přijít všechno.

    Stručně řečeno, tisíckrát radši pěší zónu bez cyklistů (ale myslím, že by se na ně místo našlo určitě), než stávající stav.

  9. Újezďák: Na překlad se podívám, pořád není čas.

    Projekty pontonového mostu byly v Městských zásazích dva. Jeden jako korzo a to dokonce napříč přes Vltavu, druhý jako pontonová cyklostezka s pouze dvěma vjezdy, jedním úrovňovým křížením k půjčovně loděk, a se striktním vyloučením pěších.

    Imho na té pěší zóně se místo pro cyklisty najde, i kdyby to v nejhorším bylo tak, jako na Andělu, tj. v koridoru tramvajové trati (naštěstí tam oproti Andělu nestraší čtyřramenná kolejová křižovatka, takže by se to asi dalo).

  10. No mrzí mě, že ten můj první příspěvek skoro rozpoutal flame….
    Vycházím z toho co se stalo z Příkopů a Václaváku od chvíle co tam zrušili tramvaj ikdyž samozřejmě vliv má i realizace roštového průtahu tedy SJ Magistrály.
    Prostě nám kdysi v centru vznikla dopravně postižená zóna obsluhovaná hlubinným metrem a okružní tramvají
    :(
    To samozřejmě nedělá problém zdravým lidem těn kilák dva se dají ujít ale starším to moc nepřidá objíždět to složitě tramvají.

    Ad obrázky pontonu, tak to jsem viděl asi tu korzo verzi, tedy cyklistům nepřátelskou.

  11. no já si počkám co nám z toho proužku zbude a kolik stovek pěších lidí by se muselo z toho pontonu každý den odehnat :D

  12. No kouk jsem a myslim že se nemusíme realizace obávat ;-)

  13. Současný stav takového Křižovnického náměstí je prostě příšerný, ani ne tak pro cyklisty jako pro chodce, kterých je v té oblasti mnohem víc než aut, a přesto jsou to auta, která jsou preferována. Je to podobné jako na magistrále u Národního muzea, jakákoli změna bude pozitivní. Jestli je nutné zachovat provoz aut, což pochybuju, tak ať tam je třeba tunel od Novotného lávky do Platnéřské.

    Pro cyklostezku je fakt hodně možností, od pontonové lávky, přes zklidnění/uzavření části Smetanova nábřeží až po stezku okolo Klementina (pár ulic pouze pro cyklisty a dopravní obsluhu – to by snad i šlo politicky protlačit…). Stačí aby nahoře bylo trochu vůle.

  14. „Ať tam je třeba tunel od Novotného lávky do Platnéřské“

    Jasně, investujme desitky a stovky miliard nasich dani do automobilovych tunelu. Za Muzeem je malo, tunely musi byt vsude.
    Tunely automobilismus zvyhodnuji a navzdy konzervuji. Kdyz nekde postavite tunel pro auta, uz se jich tam nikdy nezbavite. Je to konecne reseni dopravni otazky, ve kterem jsou auta absolutnim vitezem. Pritom ze sveta vime, ze existuji jina reseni, mnohem levnejsi a navic mnohem prospesnejsi pro zivot. Pokud budou vsude tunely, automobilismus bude atraktivni a aut bude hodne jezdit a cim vic jich bude jezdit, tim vice bude potreba dalsich tunelu a podzemnich a nadzemnich parkovist. Nakonec bude pod kazdou ulici tunel pro auta.
    Pokud pujdete cestou zvyhodneni alternativ, nakonec zjistite, ze auta tolik nepotrebujete, nepotrebujete ani ty tunely pro ne a prostredi ve meste se neuveritelne zlepsi.
    Ale stavet tunely je pro nekoho vyhodne a evidentne se dari presvedcit o jejich nezbytnosti i verejnost, smutne.

  15. Ale vždyť jsem nepsal, že by tam měl být nejlíp tunel – tvrdím, že dokonce i tunel je lepší než současný stav. Tunely nemusí být automaticky špatné, třeba Vyšehradský tunel je dopravní nutnost. Na Smetanově nábřeží by byla samozřejmě nejlepší pěší zóna, ale vzhledem k tomu, kdo sedí na radnici, je to asi nemožné. Musí se najít nějaký kompromis.

  16. sysel: víš, co, nemyslím, že automobilisté a cyklisté nebo chodci jsou primárně v nějakém konfliktu. To se dělá uměle, podle pravidel rozděl a panuj, když se dva hádají… apod. Auta jsou nezbytný. Tak to je. A bude. Kam až vedly a vedou špatný komunikace, příklad je třeba v Rusku. Jiný problém je, že se v Česku staví předraženě, jasně. Takže klidně at se investuje a jsou tunely pod Prahou. Ale at ta volba pak stojí: projet Prahu pohodlně a bezpečně na kole s výhledem na Hradčana anebo autem ovšem pak jedině tunelem. Do umělých konfliktů mezi skupinami (auta x kola x chodci) bych se vůbec nepouštěl.

  17. josuk 7:12 … dal bych bod protože to je jasný shrnutí toho v co doufám …..

Další z rubriky

Co chystají městské části: Praha 16 (Radotín) 10

15. 05. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 13 (Jihozápadní Město) 2

09. 05. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 11 34

02. 05. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 6 6

17. 04. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 3 4

10. 04. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 5 6

05. 04. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru